دانستنی‌های سلامتی

می‌خواهید بیشتر زنده بمانید؟ همین یک کار ساده را انجام دهید!

کاهش مرگ و میر

محققان با استفاده از شتاب­ سنج برای اندازه­ گیری دقیق فعالیت بدنی، متوجه شدند که حتی ورزش بسیار سبک، بسیار پایین­ تر از سطح توصیه شده، مرگ و میر را در زنان مسن کاهش می­‌دهد. نتیجه این تحقیق را در نت‌نوشت بخوانید.

۴+

محققان با استفاده از شتاب­ سنج برای اندازه­ گیری دقیق فعالیت بدنی، متوجه شدند که حتی ورزش بسیار سبک، بسیار پایین­ تر از سطح توصیه شده، سبب کاهش مرگ و میر در زنان مسن می‌شود.

دانشمندان ۶۳۸۲ زن در سن ۶۳ تا ۹۹ سالگی را مورد آزمایش قرار دادند.آن­ها برای هفت روز متوالی، از زمان بیدار شدن تا خوابیدن، به جز در هنگام حمام کردن یا شنا کردن، یک شتاب­ سنج پوشیده بودند. با استفاده از این داده­‌ها، آن­ها قادر به اندازه­ گیری دقیق فعالیت­ها بدون نیاز به تکیه بر گزارش خود آن­ها، که می­ توانست غیر قابل اعتماد باشد، بودند.

این مطالعه در مجله انجمن جراحی آمریکا، سلامت زنان را به طور متوسط ۱/۳سال دنبال کرد، که آمار مرگ ­و میر در آن زمان ۴۵۰ مرگ بود. آن­ها دریافتند که برای هر یک روز ۳۰ دقیقه افزایش فعالیت بدنی شدید، میزان مرگ و میر در همه موارد ۳۹ درصد کاهش یافته ­است. آن­ها هم­چنین دریافتند که حتی فعالیت بسیار سبک ۳۰ دقیقه­ ای (انجام کارهای سبک خانه، آرام راه­ رفتن در فاصله­ های کوتاه) با کاهش مرگ و میر ۱۲ درصدی همراه بوده­ است.

نویسنده ارشد، Andrea Z. LaCroix، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا می­گوید: «این نتایج برای همه زنان، همه نژاد­ها، بدون در نظر گرفتن وزن و حتی برای زنان بالای ۸۰ سال، قابل بررسی است. یازی نیست که شما دونده دوی ماراتن باشید تا از مزایای فعالیت جسمانی بهره ببرید. ما امیدواریم که در دستورالعمل­ های انجام فعالیت جسمانی، فعالیت سبک را به عنوان یک روش که مبتنی بر شواهد برای کاهش خطر مرگ و میر مناسب است، به رسمیت بشناسند.»

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا