حیوانات خانگی

سگ پامرانین: آشنایی با نژاد Pomeranian و ویژگی‌های آن!

سگ پامرانین Pomeranian
۵۴+

سگ‌های نژاد Pomeranian یک جثه کوچک و مربعی شکل دارند که در ناحیه سر و سینه موهایشان پشمکی و بلند است. پوزه سگ پامرانین تیز و کشیده و نسبت به صورت کاملا مجزا می‌باشد. بیشتر Pomeranian‌ها رنگی متمایل به قرمز یا نارنجی دارند و این رنگ حنایی، آن‌ها را نسبت به سایر نژاد‌ها متفاوت ساخته است. در این متن یک بررسی جامع راجع به این نژاد را برای شما تدارک دیده‌ایم با نت نوشت همراه باشید.

فهرست عناوین این مطلب

سگ پامرانین Pomeranian

گروهعروسکی
قد۸-۱۱ اینچ
وزن۳-۷ پوند
طول مدت زمان زندگی۷-۱۰ سال
توان زندگی در آپارتمان%۱۰۰
ارتباط با کودکانبه دلیل این که زیاد پارس می‌کنند معمولا برای کودک مناسب نیستند
زندگی با دیگر حیواناتبا سایر حیوانات به غیر از نژاد خود تقریبا راحت هستند
فعالیت‌های روزانهحتما می‌بایست در طول روز به گردش بروند و ساعاتی بازی کنند
نیاز‌های بهداشتی
  • مستعد بیماری‌های دندانی هستند
  • موها می‌بایست مرتبا مرتب و کوتاه شوند
نیاز‌های مراقبتیبه دلیل فرم مویی که دارند مدام می‌بایست موهایشان مرتب شود و نیازمند پیاده روی‌های روزانه هستند
ریزش مو۴۰%
بازی‌های مورد علاقهبازی را خیلی دوست دارند و حتی به تنهایی هم می‌توانند در گوشه‌ای بازی کنند
میزان یادگیری و هوشمندیبه راحتی آموزش‌ها را می‌آموزند
توانایی نگهبانی۹۰%
ویژگی هابسیار مهربان و آموزش پذیر هستند
رفتار‌های مخربزیاد پارس می‌کنند
اصلیت نژادآلمان

 

بیشتر Pomeranian‌ها رنگی متمایل به قرمز یا نارنجی دارند و این رنگ حنایی، آن‌ها را نسبت به سایر نژاد‌ها متفاوت ساخته است.

بیشتر Pomeranian‌ها رنگی متمایل به قرمز یا نارنجی دارند و این رنگ حنایی، آن‌ها را نسبت به سایر نژاد‌ها متفاوت ساخته است.

 

ویژگی‌های ظاهری سگ پامرانین

سگ پامرانین گوش‌های تیزی دارند که شبیه به گوش روباه می‌باشد. چشم‌های سگ پامرانین نیز معمولا گرد و در عمق صورت مشاهده می‌شوند. نگاه این سگ همیشه به حالت آماده باش است. این سگ یک نژاد بسیار مناسب برای خانواده محسوب می‌شود که به راحتی می‌تواند در کنار کودکان زندگی کند.

  • قد : ۸-۱۱ اینچ
  • وزن : ۳-۷ پوند
  • طول مدت زندگی : ۷-۱۰ سال

بیشتر بخوانید: سگ شیتزو: آشنایی با نژاد Shih Tzu و ویژگی‌های آن!

سگ پامرانین با چه کسانی راحت است؟

سگ‌های پر جنب و جوش Pomeranian برای نگه داری نیاز به یک فرد فعال دارد. به صورت کلی افرادی که قادر باشند روزانه یک زمان مشخص برای بازی و ورزش این سگ‌ها وقت بگذارند گزینه‌های مناسبی جهت نگهداری آن‌ها هستند. درصورتی که حیوان خانگی دیگر هم داشته باشند جای نگرانی نیست.

چرا که Pomeranian‌ها به راحتی با سایر حیوانات سازش می‌کنند. سگ‌های Pomeranian با کودکان برخورد بسیار خوبی دارند و پس از آموزش می‌توانید با خیال راحت در خانواده از آن‌ها نگهداری کرد. فراموش نکنید این نژاد زیاد پارس می‌کند و ممکن است برای کودکان کوچک نه تنها جذابیتی نداشته باشد بلکه ترسناک نیز به نظر برسد به همین دلیل بهتر است سگ‌های Pomeranian را پس از آموزش‌های لازم در نزد کودکان کم سن و سال قرار دهید.

ویژگی‌های رفتاری سگ پامرانین

سگ‌ها نژاد Pomeranian یک سگ کوچک و با شخصیت می‌باشند که معمولا بسیار انرژیک و پر جنب و جوش به شمار می‌روند. این سگ‌ها با صاحبان خود بسیار صمیمی و مهربان هستند و نسبت به غریبه‌هایی که به آن‌ها مشکوک هستند، خشن بر خورد می‌کنند.

وفاداری و محافظ بودن این سگ کاملا پذیرفته شده است. از این که در خانواده‌های پر جمعیت زندگی کنند لذت می‌برند و کمتر پیش می‌آید که با کودکان مشکل داشته باشند. این سگ‌ها علاقه شدیدی به توجه و اهمیت دادن صاحبانشان دارند. این سگ‌ها بسیار رئوف و مهربان هستند وفاداری سگ‌های Pomeranian در بین سایر نژاد‌ها زبان زد است. به همین میزان نیز نیاز به محبت و توجه صاحب خود دارند.

به طور کلی از صفات بر جسته یک سگ پامرانین می‌توان به این گزینه‌ها اشاره داشت:

  • بازیگوش و کنجکاو
  • وفادار
  • محتاط
  • دوست داشتنی
  • پرخاشگر نسبت به غریبه ها
  • بسیار کنجکاو

بیشتر بخوانید: سگ سرابی: آشنایی با نژاد ایرانی Sarabi Mastiff و ویژگی‌های آن!

سگ پامرانین بیشتر از سایر نژاد‌ها دچار چاقی می‌شوند. چرا که جنب و جوش و فعالیت فیزیکی زیاد آن‌ها مانع افزایش وزنشان می‌شود. توله سگ‌های Pamarin نیاز به آموزش و مراقبت ویژه دارند

سگ پامرانین بیشتر از سایر نژاد‌ها دچار چاقی می‌شوند. چرا که جنب و جوش و فعالیت فیزیکی زیاد آن‌ها مانع افزایش وزنشان می‌شود. توله سگ‌های Pamarin نیاز به آموزش و مراقبت ویژه دارند

روش زندگی سگ پامرانین

معمولا تمامی سگ‌های نژاد Pomeranian یک یا دو مرتبه در هفته ریزش مو دارند. این روند کاملا طبیعی است. این سگ‌ها کمتر از سایر نژاد‌ها دچار چاقی می‌شوند. چرا که جنب و جوش و فعالیت فیزیکی زیاد آن‌ها مانع افزایش وزنشان می‌شود.

توله سگ‌های Pamarin نیاز به آموزش و مراقبت ویژه دارند ولی در سن بزرگسالی فرمان پذیری بیشتر و بهتری دارند. سگ‌های Pomeranian افراد سالخورده و همچنین کودکان را بیشتر از سایر اقشار مردم دوست دارند. یکی از پارامتر‌های مهم در زندگی یک Pomeranian تغذیه صحیح آن است. این نژاد نیاز مبرمی به امگا و گلوکوزامین دارد که می‌بایست در رژیم غذایی‌اش گنجانده شود.

تغذیه سگ پامرانین

یک سگ پامرانین یک ساله معمولا به سه وعده غذای سالم در طی روز نیاز دارد. از آن جایی که معمولا این سگ‌ها را از سن پایین خریداری می‌کنند بد نیست با تغذیه سالم توله سگ پامرانین آشنا شوید.

زمانی که قصد دارید تغییراتی در رژیم غذایی این سگ ایجاد کنید می‌بایست بسیار محتاط این کار را انجام دهید چرا که به سرعت مشکلات گوارشی به سراغش می‌آید. علاوه بر این تغییر رژیم در این نژاد به شدت افت قند خون ایجاد می‌کند و این سبب می‌شود که سگ غذا نخورد.

  • در هفته نخست تغییر رژیم بهتر است غذای جدید یک چهارم غذای روزانه باشد.
  • در هفته دوم می‌توانید رژیم جدید را به میزان نصف رژیم قبلی افزایش دهید.
  • به همین میزان غذای جدید را جایگزین غذای قبلی کنید.

تغذیه سگ‌های Pomeranian بهتر است که ترکیبی از غذاهای خشک و تازه باشد. ترکیب این دو حالت بهترین نوع تغذیه برای این نژاد است. اگر سگ پامرانین شما غذا تازه را نمی‌خورد می‌توانید غذای خشک او را با کمی غذای تازه مخلوط کرده و به او بدهید.

بسیاری از مواد غذایی که در غذاهای تجاری و خشک سگ به کار برده شده است تنها برای پر کردن معده سگ می‌باشند که در واقع نه ارزش غذایی دارند و نه این که جذب بدن می‌شوند. غذاهایی مانند برنج، ذرت، جو، سویا و یا گندم همچنین حالتی در غذای سگ دارند. گوشت یکی از پارامترهای بسیار مناسب برای تغذیه سگ پامرانین است.

گوشت می‌تواند سفید یا قرمز باشد. گوشت پرندگان نیز قابل مصرف است. در صورتی که از غذاهای آماده که حاوی گوشت هستند استفاده می‌کنید دقت داشته باشید که مواد شیمیایی مانند گلیسرین، اتووکسیکین، پروپیل گالات و بسیاری دیگر از مواد شیمیایی در این خوراک‌ها وجود دارد که اصلا برای سلامتی سگ مناسب نیستند.

غذاهای خشک قابل مصرف برای سگ پامرانین

  • Merrick Lil Plates
  • wellness complete
  • whole Earth Farms
  • Wellness CORE

بیشتر بخوانید: سگ جک راسل: آشنایی با نژاد Jack Russell Terrier و ویژگی آن‌ها

مصرف غذای زیاد در آن‌ها سبب افزایش وزن می‌شود و برایشان مشکلات بسیاری در سلامتی ایجاد خواهد کرد.

مصرف غذای زیاد در آن‌ها سبب افزایش وزن می‌شود و برایشان مشکلات بسیاری در سلامتی ایجاد خواهد کرد.

شرایط نگهداری سگ پامرانین

بهترین دوره برای آموزش دیدن سگ‌های Pomeranian در دوران توله سگی و سن پایین است. با این که از رده سگ‌های بسیار کوچک می‌باشند ولی جنب و جوشی چند برابر سگ‌های دیگر دارند. حس پرخاشگری این سگ بسیار کم است ولی در برابر صاحبانشان بسیار حساس و محافظت کننده می‌باشند.

از آن جایی که این سگ‌ها جثه کوچکی دارند بهتر است تغذیه کم و مفیدی داشته باشند. مصرف غذای زیاد در آن‌ها سبب افزایش وزن می‌شود و برایشان مشکلات بسیاری در سلامتی ایجاد خواهد کرد. موهای این سگ را می‌بایست هر چند وقت یک مرتبه توسط شخصی ماهر اصلاح کرد چرا که رشد موهای آن مخصوصا در ناحیه سر و گردن زیاد است.

گوش‌ها و ناخن‌های Pomeranian باید تمیز شوند. سگ‌های Pomeranian نیاز به مراقبت‌های بهداشتی خاص و ویژه‌ای ندارند ولی به دلیل مدل موهای این نژاد می‌بایست حداقل هفته‌ای سه مرتبه موها مرتب شوند. مرتب کردن موها را می‌توان به کمک شانه زدن انجام داد تا ریزش موی سگ نیز کاهش پیدا کند. استحمام Pomeranian به صورت هفتگی باید انجام شود.

آموزش سگ پامرانین

نژاد Pomeranian بسیار با هوش است. یادگیری در این سگ‌ها بالا است و نسبت به این مسئله نیز بسیار علاقمند هستند. این سگ‌ها پس از این که سگ سورتمه بوده اند به عنوان سگ‌های کاربردی در سینما نیز مورد استفاده قرار می‌گرفتند. برای آموزش آن‌ها نیاز به صبر و حوصله زیاد است. تمرین کردن با Pomeranian کار دشواری نیست ولی نیاز به زمان دارد. بین تمامی سگ‌ها پشمکی سگ‌های Pomeranian از جمله با هوش ترین سگ‌ها به شمار می‌روند. از آن جایی که بسیار سبک و چابک هستند آموزش به آن‌ها کار دشواری نخواهد بود.

محکم و اصولی رفتار کنید

Pomeranian‌ها مشتاق هستند که چیزهای جدید یاد بگیرند اما با این حال بسیار مستقل هستند. شما در حین این که ملایم رفتار می‌کنید، باید محکم باشید. در این صورت، در هنگام انجام دادن کارهای بد، متوجه آن می‌شود.

رفتار محکم و اصولی با Pomeranian

  • سگ‌های Pomeranian آموزش دیده می‌توانند از توسعه سندرم سگ‌های کوپک جلوگیری کنند. در این حالت سگ تصور می‌کند رهبر بقیه سگ‌ها است. این سندرم می‌تواند منجر به مشکلات جدی رفتاری شود.
  • بدون آموزش‌های مناسب، سگ کوچک شما خانه را با دویدن به هم می‌ریزد و تبدیل به یک تروریست کوچک می‌شود!

بیشتر بخوانید: سگ ویزسلا: آشنایی با نژاد Vizsla و ویژگی آن‌ها

سگ پامرانین یک سگ اسباب بازی واقعی است با ارتفاع ایده آل ۸ تا ۱۱ اینچ (حدود ۲۰ تا ۲۸ سانتی متر) و وزن ۳ تا ۷ پوند (یک تا ۳ کیلو گرم) پامرانین‌ها معمولاً بین ۷ تا ۱۰ ماهگی به بلوغ می‌رسند.

سگ پامرانین یک سگ اسباب بازی واقعی است با ارتفاع ایده آل ۸ تا ۱۱ اینچ (حدود ۲۰ تا ۲۸ سانتی متر) و وزن ۳ تا ۷ پوند (یک تا ۳ کیلو گرم) پامرانین‌ها معمولاً بین ۷ تا ۱۰ ماهگی به بلوغ می‌رسند.

توله سگ Pomeranian خود را به کلاس‌های آموزش سگ‌های جوان ببرید

اگر Pomeranian شما توله کوچک است، شما می‌توانید آموزش او را زود تر شروع کنید. ثبت نام توله کوچک در کلاس‌های آموزشی می‌تواند به او مهارت‌های اجتماعی عمومی را آموزش دهد تا به او کمک می‌کند در یک جمع چگونه باید برخورد کند.

کلاس‌های آموزشی سگ پامرانین

  • علاوه بر ثبت نام Pomeranian خود در کلاس‌های آموزشی، او را در جمع افراد مختلف و مناطق گوناگون قرار دهید. این امر او را در مواجهه با محیط جدید راحت تر وفق می‌دهد و به او می‌آموزد که در شرایط مختلف چگونه به درستی عمل کند.
  • همانطور که Pomeranian شما بزرگ تر می‌شود، کلاس‌های آموزشی او هم پیشرفته تر می‌شوند و دستورات پایه مانند نشستن و ماندن را یاد می‌گیرند.

آموزش‌های جزئی را به سگ Pomeranian بدهید

اگر شما یک توله سگ دارید باید برای مواقع ضروری، آموزش‌های خانگی را به او بدهید. آموزش‌های جزئی می‌توانند حتی تا چند ماه طول بکشند. بنابراین باید نسبت به توله سگ خود صبور باشید. او مکان همیشگی آموزش خود را می‌شناسد. بهتر است خارج از خانه به او آموزش دهید و اجازه دهید که خودش آن محل را انتخاب کند.

دادن آموزش‌های جزئی به سگ پامرانین

  • آموزش دادن را به مواقع عادی برای بیرون سگتان موکول کنید. این کار را ۲۰ دقیقه بعد از غذا خوردن یا قبل از خواب انجام دهید.

با جعبه به سگ Pomeranian خود آموزش دهید

این یک روش عالی برای آموزش توله سگ شما است. جعبه نه تنها او را از خطرات بالقوه محافظت می‌کند، بلکه می‌تواند او را در برابر خطرات ناشی از نبود شما در خانه نیز حفظ کند. به دلیل سخت بودن آموزش در خانه، آموزش در جعبه یک جاگزین مناسب است.

  • تمرین‌های جعبه‌ای کمی وقت گیر هستند و در بعضی مواقع می‌توانند خسته کننده باشند.
  • از فروشگاه‌های پت شاپ محلی خود می‌توانید جعبه مناسب را برای Pomeranian خود انتخاب کنید.
  • به جعبه به عنوان یک مکان ایمن نگاه کنید و هرگز تا زمانی که سگتان در آن جا است، او را مجازات نکنید.
  • آموزش‌های داخل جعبه شامل معرفی جعبه به سگ و غذا خوردن سگ در جعبه است.
  • برای اینکه سگ با جعبه خو بگیرد و آن را مثبت ببیند، باید با ستایش کلامی و رفتارهای دیگر، او را تشویق کنید.

بیشتر بخوانید: سگ گلدن رتریور: آشنایی با نژاد Golden Retriever و ویژگی‌های آن‌ها!

پامرها معمولاً سگ‌های کوچک و دوست داشتنی هستند و برخلاف جثه کوچکشان گاهی اوقات با سگ‌های نژاد بزرگ تر از خودشان می‌جنگند و آن‌ها را تهدید می‌کنند.

پامرها معمولاً سگ‌های کوچک و دوست داشتنی هستند و برخلاف جثه کوچکشان گاهی اوقات با سگ‌های نژاد بزرگ تر از خودشان می‌جنگند و آن‌ها را تهدید می‌کنند.

خوابیدن در شب را به سگ Pomeranian خود بیاموزید

هنگامی که Pomeranian تان را برای اولین بار به خانه می‌برید، متوجه می‌شوید که برنامه خواب او با شما هم خوانی ندارد. شما باید وقت زیادی برای تنظیم الگوی خواب Pomeranian خود صرف کنید. بنابراین تاکید زیادی بر خوابیدن او در شب‌ها داشته باشید.

آموزش خوابیدن در شب سگ پامرانین

  • جای راحت و آرامی برای خوابیدن سگ خود آماده کنید. این منطقه باید به راحتی در دسترس او باشد تا بتواند هر زمان از روز که خواست، به آنجا برود و استراحت کند. برای اینکه در طول شب بیدار نماند و احساس نا خوشایندی نداشته باشد، باید چراغ را خاموش کنید.
  • هنگام خوابیدن در شب حتی چراغ خواب‌ها را هم خاموش کنید و صدای تلوزیون را ببندید. با این کار سگ می‌فهمد که زمان خوابیدن فرا رسیده است.
  • به Pomeranian خود فرصت دهید و عجله نکنید، زیرا ممکن است با عجله شما او بخوابد اما بعداً برای جلب توجه شما سرو صدا راه بیاندازد که در این صورت خواب شما را مختل می‌کند. پس اجازه دهید به آرامی خودش به خواب برود.
  • توله سگ پامرانین انین معمولاً ۱۸ تا ۲۰ ساعت در طول شبانه روز می‌خوابند و Pomeranian‌های بالغ معمولاً ۱۲ تا ۱۴ ساعت می‌خوابند. به جز این ساعت‌ها ممکن است در طول روز چند بار چرت هم بزنند.

پارس کردن سگ Pomeranian خود را کنترل کنید

Pomeranian‌ها صداهای بلندی ایجاد می‌کنند و نمی‌دانند کی باید این صداها را متوقف کنند. برای شما مهم است که این کار را به او آموزش دهید.

کنترل پارس کردن Pomeranian

  • هنگامی که به سگ پامرانین انین آموزش می‌دهید، اجازه ندهید صداهای بلند ایجاد کند. زمانی که این کار را کرد، انگشت خود را به نشانه ساکت شدن جلوی بینیش بگیرید تا زمانی که سرو صدایش متوقف شود.
  • زمانی که سگ پامرانین انین سرو صدا می‌کند، به او بگویید ساکت باشد. اگر ساکت شد، به او تشویقی بدهید. بعد از چندین بار تشویقی گرفتن، Pomeranian شما متوجه می‌شود چه موقع نباید سرو صدا کند.

سگ Pomeranian را به استفاده از قلاده عادت دهید

Pomeranian‌ها انرژی زیادی دارند و دوست دارند مسیرهای طولانی را بدوند. پیاده روی‌های روزانه بهترین راه برای عادت دادن او می‌باشد. برای این که برای هر دوی شما پیاده روی لذت بخش باشد، به او آموزش دهید در یک خط حرکت کند و حتما قلاده داشته باشد.

عادت دادن Pomeranian به قلاده

  • توله سگ‌های کوچک زمان بیشتری به قلاده احتیاج دارند. قلاده را ببندید و اجازه دهید کند و کاو را شروع کند.
  • قلاده برای مهار و کنترل Pomeranian کوچک شما بسیار مفید است. زمانی که از شما پیروی می‌کند، به او پاداش دهید و زمانی که نمی‌کند، قلاده را کمی بکشید. اما نباید او را با این کار اذیت کنید.
  • سگ شما ممکن است قلاده را بکشد و جایی برود که شما نمی‌خواهید. در این حالت، به جای کشیدن او به سمت خودتان خیلی آرام مسیر خلاف جهت حرکت او را دنبال و شروع به قدم زدن کنید.
  • اگر در طول پیاده روی تصمیم بگیرد دراز بکشد، او را صدا بزنید و بغل کنید تا آرام بگیرد.

بیشتر بخوانید: سگ دوبرمن: آشنایی با نژاد Doberman و ویژگی آن‌ها!

انواع سگ پامرانین سرشار از انرژی هستند. پیاده روی طولانی مدت روزانه می‌تواند به او کمک کند تا انرژی‌اش را تخلیه کند

انواع سگ پامرانین سرشار از انرژی هستند. پیاده روی طولانی مدت روزانه می‌تواند به او کمک کند تا انرژی‌اش را تخلیه کند

بازی‌های مورد علاقه سگ پامرانین

سگ‌های Pomeranian یکی از نژاد‌هایی است که با بازی‌های نه چندان پیچیده و پیاده روی‌های کوتاه به خوبی سرگرم می‌شود. این سگ را می‌بایست در طی روز به یک پیاده روی سبک برد و اجازه داد انرژی خود را در این مسیر به کار گیرد. جنب و جوش یکی از بهترین بازی‌های برای سگ پامرانین است.

Pomeranian خود را هر روز برای پیاده روی بیرون ببرید

Pomeranian‌ها سرشار از انرژی هستند. پیاده روی طولانی مدت روزانه می‌تواند به او کمک کند تا انرژی‌اش را تخلیه کند. Pomeranian‌ها بازی کردن را نیز خیلی دوست دارند، اما نباید زمان بازی کردن و پیاده روی آن‌ها یکی باشد.

لزوم پیاده روی Pomeranian

  • در بعضی از سگ ها، نداشتن پیاده روی روزانه ممکن است باعث بروز مشکلات رفتاری شود.
  • Pomeranian‌ها نسبت به گرما بسیار حساس هستند. پس زمانی که هوای بیرون گرم است، آن‌ها را برای پیاده روی بیرون نبرید.

برنامه تفریح روزانه خود را با سگ Pomeranian خود تنظیم کنید

Pomeranian‌ها عاشق بازی هستند، بنابراین باید با آن‌ها در بازی هایشان شرکت کنید. اگر حیاط خلوت با درخت دارید، Pomeranian از بازی کردن در حیاط با برگ‌های درختان بسیار لذت خواهد برد. برای بازی کردن با Pomeranian ، حتماً نیاز نیست او را بیرون ببرید، می‌توانید در خانه هم با او بازی کنید.

بازی کردن Pomeranian

  • Pomeranian سطح انرژی متوسطی دارند. بنابراین نباید هنگام بازی کردن، آن‌ها را زیاد خسته کنید.

برای سگ Pomeranian خود اسباب بازی‌های مختلف تهیه کنید

از آن جایی که Pomeranian‌ها از یک اسباب بازی زود خسته می‌شوند، برایش چندین مدل مختلف را فراهم کنید. او اسباب بازی‌های فکری را بسیار دوست دارد.

تهیه اسباب بازی برای سگ پامرانین

  • اسباب بازی‌هایی را انتخاب کنید که دارای چندین رنگ هستند. این رنگ‌ها برای Pomeranian جالب اند.
  • اسباب بازی محبوب Pomeranian ، می‌تواند در زمانی که شما منزل نیستید، او را سرگرم کند.
  • اگر یک توله Pomeranian کوچک دارید، برای جلوگیری از گاز گرفتن مبل‌ها و کفش ها، برایش اسباب بازی دندانی تهیه کنید.
  • به جای خرید اسباب بازی‌های جدید، می‌توانید اسباب بازی‌های قبلیش را با ترکیب‌های متفاوت به او بدهید.

ترفندهای جدید به سگ Pomeranian خود بیاموزید

Pomeranian‌ها مشتاق یاد گرفتن ترفندهای جدید است و همچنین دوست دارند مرکز توجه باشند. ترفندهای بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید به Pomeranian خود آموزش دهید؛ مانند مرده بازی، دست دادن و رفتن و آوردن اشیاء.

آموزش ترفندهای جدید به سگ پامرانین

  • Pomeranian مدت کوتاهی به چیزی توجه می‌کنند. بابراین جلسات آموزشی خود را کوتاه کنید. ۵ تا ۱۰ دقیقه کافی است.
  • خلاقیت زیادی به خرج دهید. این کار نه تنها Pomeranian شما را از نظر جسمی و ذهنی تقویت می‌کند، بلکه رابطه شما را با او نیز محکم تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: سگ پودل: آشنایی با نژاد Poodle و ویژگی آن‌ها

انواع سگ پامرانین بهتر است از لحاظ این ویتامین هر چند وقت یک مرتبه مورد آزمایش قرار گیرند.

انواع سگ پامرانین بهتر است از لحاظ این ویتامین هر چند وقت یک مرتبه مورد آزمایش قرار گیرند.

آزمایش‌های مورد نیاز سگ پامرانین

دندان‌های سگ‌های Pomeranian معمولا به دلیل کمبود ویتامین D دچار خرابی و مشکل می‌شود. این نژاد از سگ‌ها دچار کمبود ویتامین D هستند که این خود می‌تواند عامل پوکی استخوان و بسیاری از مشکلات دیگر در سلامتی اشان شود.

بهتر است از لحاظ این ویتامین هر چند وقت یک مرتبه مورد آزمایش قرار گیرند. از مصرف غذاهای خشک کم کیفیت و همچنین غذاهایی که حاوی میزان قابل توجهی نشاسته و قند می‌باشد باید پرهیز کرد برای این سگ می‌بایست پرهیز کرد.

طبقه بندی انواع سگ پامرانین

سگ‌های Pomeranian یکی از دسته‌های نژاد سگ‌های اسپیتز هستند. در واقع آن‌ها از نسل سگ‌های سورتمه‌ای ایسلند به شمار می‌آیند. سگ‌های Pomeranian معمولا در چند رنگ وجود دارند. رنگ‌های کرمی رنگ و زرد کم رنگ، سفید و سیاه از جمله رنگ‌های Pomeranian می‌باشند.

بیماری‌های رایج سگ پامرانین

در بین نژاد انواع سگ‌های Pamarin چند بیماری به عنوان بیماری‌های رایج بر شمرده می‌شود.

هیپوگلیسمی

این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که سطح قند خون سگ پامرانین به شدت کاهش پیدا کند. این بیماری در این نژاد می‌تواند بسیار خطرناک باشد حتی گاهی مرگبار خواهد بود. در توله سگ‌های Pomeranian که کمتر از ۳ ماه سن دارند می‌تواند منجر به مرگ شود. نشانه‌هایی که به سرعت در سگ مشاهده می‌شود شامل ضعف، بی اشتهایی، عدم هماهنگی در اعضا و یا تکان دادن دست و پا و دم، عدم حرکت عضلات و تشنج می‌باشد. صاحبان سگ‌های Pomeranian می‌بایست با توجه به بروز این علائم به سرعت به دامپزشک مراجعه کنند.

ریزش مو

یکی دیگر از بیماری‌هایی که معمولا در بین سگ‌های Pomeranian مشاهده می‌شود ریزش مو می‌باشد. سندرمی که سبب کاهش ریزش مو در این نژاد می‌شود shls نام دارد که به آهستگی و در مرور زمان از بین خواهد رفت. ریزش مو در سگ‌های Pomeranian معمولا از پشت ران‌ها شروع شده و به سمت پشت بدن پیش می‌رود.

آب مروارید

معمولا بیشتر نژاد‌های سگ دچار آب مروارید می‌شوند. سگ‌های Pomeranian نیز از این قاعده به دور نیستند. آب مروارید که یک بیماری چشمی می‌باشد معمولا در سگ‌های Pomeranian بزرگسال مشاهده می‌شود. علائمی مانند تغییر در رنگ چشم، از بین رفتن سطح چشم، تاری دید، قرمزی چشم و . . . نشان دهنده شروع آب مروارید است. آب مرواید چشم سگ قابل درمان است ولی در صورتی که در زمان درستی تشخیص داده نشود می‌تواند منجر به کوری شود.

پاتلالوکس

این بیماری مربوط به مفصل زانو و مشکلاتی از این قبیل است. ناهنجاری‌های استخوان پا به خصوص در ناحیه زانو یکی دیگر از بیماری‌هایی است که معمولا سگ‌های Pomeranian به آن مبتلا می‌شوند.

آلوپسی

بیماری آلوپسی به معنای کچلی یا همان از دست دادن موها می‌باشد. ریشه این بیماری ناشی از اختلالات هورمون رشد می‌باشد. غده هیپوفیز در پیدایش آلوپسی موثر است. این بیماری در بین سگ‌ها به خصوص نژاد Pomeranian زیاد دیده می‌شود. بیشتر سگ‌های نر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: سگ بیگل: آشنایی با نژاد Beagle و ویژگی آن‌ها!

ترکیبی از این سگ و سگ‌های اسپیتز سبب تغییر اندازه این سگ‌ها شد. در واقع سگ‌های Pomeranian از سگ‌های اسپیتز به وجود آمده اند.

تاریخچه سگ پامرانین

سگ‌های Pomeranian یکی از کوچک ترین سگ‌ها هستند که در در آلمان ریشه دارند. در دهه ۱۸۰۰ نخستین سگ‌های این نژاد ظاهر شد. گر چه در ابتدا این سگ‌ها اندازه‌ای بسیار بزرگ تر از آن چه که اکنون یافت می‌شود هستند ولی در مرور زمان سگ‌های Pomeranian کوچک و کوچک تر شدند. ترکیبی از این سگ و سگ‌های اسپیتز سبب تغییر اندازه این سگ‌ها شد. در واقع سگ‌های Pomeranian از سگ‌های اسپیتز به وجود آمده اند.

بیشتر بخوانید: سگ چاوچاو: آشنایی با نژاد Chow Chow و ویژگی‌های آن!

سگ‌های Pomeranian در آلمان و لهستان بزرگ شده اند و ریشه آن‌ها در آن جا می‌باشد.

معروف‌ترین Pomeranianهای دنیا!

تمامی سگ‌های Pomeranian در ابتدا به عنوان سگ سورتمه مورد استفاده بوده اند ولی اکنون به عنوان سگ‌های تزئینی برای خانه مورد استفاده هستند. قرن نوزده اوج کارایی این نژاد بوده است. سگ‌های Pomeranian در آلمان و لهستان بزرگ شده اند و ریشه آن‌ها در آن جا می‌باشد.

یکی از دلایل محبوبیت این نژاد سگ در میان اقشار غنی و سلطنتی بابت این است که سگ پامرانین در تاریخ ۱۵ آپریل ۱۹۱۲ همراه با مسافران درجه یک کشتی پرماجرای تایتانیک به سفر پرداخت که این سگ همراه با ۹ سگ دیگر از همین نژاد به طرز شگفت انگیزی توانست جان سالم به در ببرد و زنده بماند.

در آن تاریخ بود که Pomeranian ثابت کرد در جثه کوچکش قدرت بالایی وجود دارد. نام‌های مختلفی برای این سگ استفاده می‌شده است. Lulu، Keeshond، Chien de Pomeranie، Quirinale و حتی در ایتالیا این سگ را با نام اسپیتز ایتالیایی نیز می‌شنناختند. انواع ایتالیایی این سگ معمولا به رنگ‌های نارنجی روشن و یا زرد رنگ می‌باشند.

ملکه شارلوت در سال ۱۷۶۱ بسیاری از حیوانات خانگی را در قصر خود نگه می‌داشت. سگی که به شدت مورد علاقه ملکه شارلوت بود نژاد Pomeranian بود که سال‌ها در نزد ملکه زندگی کرد. خانم گوردون لین، خانم همیلتون و ملکه ویکتوریا از جمله افرادی هستند که این نژاد را پرورش دادند.

منابع : ++++++

۱۲ دیدگاه

12 دیدگاه

  1. Avatar

    DVM

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۱۱:۳۲

    مفید بود برای منی که یه پامر دارم

    ۱۱+
  2. Avatar

    منا احمدی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۵:۳۰

    از یه بچه بیشتر رسیدگی میخواد، منصرف شدم از خریدنش!!!

    ۳+
  3. Avatar

    سعید صدیقی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۵:۳۱

    سلام مطلب خیلی خوبی بود ممنووون

    ۷+
  4. Avatar

    محمد صادقی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۵:۳۳

    اشتباه من این بود بی اطلاع موهاشو کوتاه کردم الان خیلی وقته رشد خوبی نداشته

    ۳+
  5. Avatar

    سهیلا پرویزی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۵:۳۸

    مطلب جامعی بود خیلی به دردم خورد
    تازه فهمیدم چقدر کوتاهی کردم برای رسیدگی به پامرم

    ۷+
  6. Avatar

    شهریار

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ at ۱۶:۲۷

    چقدر کامل بود. ممنونم

    ۶+
  7. Avatar

    فرناز

    ۲۶ دی ۱۳۹۸ at ۴:۱۳

    سلام مطالب مفید بود الان من میخام یه پامر بخرم و کنکور دارم بنظرتون کارم اشتباهه؟
    بگین نه?????

    ۸+
  8. Avatar

    پارميس

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۸:۱۶

    سلام من خودم یکى از طرفدار هاى پروپاقرص سگ هاى پامرانبن هستم و حمام کردن اونها هر هفته اشتباهه. حداقل باید اون هارو یکبار در ماه حمام بدیم.

    ۱۰+
  9. Avatar

    ونوس مکرمی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ at ۱۳:۳۹

    ببینید سگ های پامرانین به توجه زیادی احتیاج دارند پس اگه میخواید یکی از اونها رو بخرید حتما شرایط لازم رو براش فراهم کنید من دامپزشک هستم و یک پامرانین دارم و چون دخترم خیلی پر جنب جوشه و حیوانات رو دوست داره براش خریدم لطفا اگه نمیتونید ازش نگهداری کنید نخریدش

    ۶+
  10. Avatar

    م ا

    ۸ آبان ۱۳۹۹ at ۰:۰۸

    سلام واقعا ازتون ممنونم خیلی مطالبتون‌ خوب بود تشکر

    ۵+
  11. Avatar

    Ami

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۶:۵۵

    من پامرین خیلی دوست دارم و میخوام بخرم مطلب خوبی بود ممنون

    ۴+
  12. Avatar

    فاطمه

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱ at ۲۲:۲۰

    سلام من یه پامر بوفیس سه ماهه خریدم نمیدونم چطور اموزش بدم بسیار مطالعه کردم متاسفانه تاثیری نداره سرجاش دستشویی نمیکنه و سر جاش نمیخوابه خیلی خستم میکنه چیکار کتم تروخدا جواب بدین

    ۳+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا