دانستنی‌های سلامتی

کارشناسان می گویند که کاهش تعطیلات برای سلامتی مفید است!

کاهش تعطیلات و فواید آن برای سلامتی

چرا برخی از کارشناسان بر این باورند که کاهش تعطیلات سلامتی را برای مردم به همراه دارد؟ محققان در مطالعات متعددی که داشته اند به این نتیجه رسیده اند که حوادث ترافیکی، حملات قلبی و سکته های مغزی بیشتر در زمانی اتفاق می افتند که زمان بندی افراد مانند همیشه و طبق عادت نیست. 

۰

محققان در مطالعات متعددی که داشته اند به این نتیجه رسیده اند که حوادث ترافیکی، حملات قلبی و سکته های مغزی بیشتر در زمانی اتفاق می افتند که زمان بندی افراد مانند همیشه و طبق عادت نیست. اکثر مردم اهل آمریکای شمالی ساعت هایشان را طی چند هفته جلو می کشند تا بتوانند خود را آماده کنند. به نظر شما ایده خوبی به نظر می رسد؟ در ادامه با نت نوشت همراه باشید تا ببینیم چرا برخی از کارشناسان بر این باورند که کاهش تعطیلات سلامتی را برای مردم به همراه دارد!؟

دولت فنلاند به طور فعالانه، اتحادیه اروپا را مجبور به کنار گذاشتن و کاهش تعطیلات کرده است. مجلس ملی اسکاندیناوی این تصمیم را پاییز گذشته به تصویب رساند. بسیاری از درخواست های آنلاین از دولت آمریکا این است که آن ها هم اقدام به انجام این کار کنند.

کاهش تعطیلات و سلامتی بیشتر

کاهش تعطیلات

اکثر سکته های مغزی و تصادفات در زمان هایی اتفاق می افتند که برنامه زمانی افراد تغییر می کند

از تعطیلات غیر ضروری پرهیز کنید، این کار به خودی خود نوعی اقدام و برنامه است. اما این اقدام کمی قدیمی است و فقط باعث تشویش بیشتر مردم می شود. جالب است بدانید که درخواست های دیگر مردم، زمینه تحقیقاتی را فراهم کرد که نشان داد افزایش تلفات و حملات قلبی در روز ها و هفته هایی که ما شاهد تغییرات زمانی و تعطیلات در فصل بهار بودیم رخ داده است. این اختلالات در سلامتی مردم، هر چند هم جزئی باشد، به چرخه و زمان بندی خواب آن ها بستگی دارد.

ما می دانیم که کمبود خواب می تواند عواقب جدی در ارتباط با سلامتی و عملکرد روزانه ما داشته باشد. Natalei Doutovich یکی از محققان محیط زیست در دانشگاه ملی Sleep Foundation و پروفسور روان شناس در دانشگاه Virginia Common Welth گفت:

“عواقب ناشی از کمبود خواب شامل افزایش حوادث ناگوار، کاهش بهره وری و عملکرد علمی، کاهش کیفیت زندگی، ضعف سلامتی و حتی مرگ است.”

با این حال چندین مطالعه، رابطه بین تغییر زمان یا  کاهش تعطیلات و اثرات آن روی سلامتی را پیدا کرده اند. مطالعه ای در سال ۲۰۱۵ نشان داد که: تعداد حملات قلبی در روز دوشنبه پس از تعطیلات، ۲۴ درصد افزایش داشته است. این آمار در روز دوشنبه ۱۱مارس ساعت ۲ صبح ثبت شده است. محققان به این شک رسیده اند که از دست دادن یک ساعت خواب ممکن خطر حملات قلبی را در کسانی که مستعد این حملات هستند افزایش دهد.

طبق مطالعه ای در سال ۲۰۱۶ درباره برآورد میزان سکته مغزی، در طی دو روز پس از تعطیلات در فصل بهار به ویژه در ساعات ابتدایی صبح، ۸ درصد افزایش یافته است. محققان از قبل ارتباط بین سکته های مغزی و اختلالات ریتمی روزانه را کشف کرده بودند. کسانی که بیش از ۶۵ سال سن داشتند، ۲۰ درصد بیشتر از افراد جوان تر در معرض این سکته ها بودند.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۶ نشان داد که ۳۰ درصد تلفات و حوادث ترافیکی در تعطیلات تابستان رخ می دهند، البته مرگ و میرهای ناشی از این ترافیک ها به افراد، زمانی که خواب آلود هستند و ریتم شبانه روزی شان به هم خورده است نیز بستگی دارد. این میزان تنها بخش کوچکی از ۳۰۰۰۰ تلفات جانی روزانه در جاده های ایالات متحده آمریکا است. منتقدان همچنان از کم کردن تعطیلات حرف می زنند، به نظر شما نقطه نظر درست چیست؟

در زمان جنگ جهانی دوم، به عنوان راهی برای صرفه جویی در مصرف سوخت، از نور خورشید برای روشنایی استفاده بیشتری می شد.در دهه های پس از آن، طول روز در تابستان افزایش یافت که در حال حاضر از دومین روز یکشنبه ماه مارس تا اولین روز یکشنبه در نوامبر، در ایالات متحده ادامه می یابد. (ایالات گوام، هاوایی، ناواهو و پورتوریکو این امر را رعایت نمی کنند.)

به عنوان مثال مطالعه ای در سال ۲۰۱۵ حاکی از کاهش ۲۱ درصدی حملات قلبی در روز سه شنبه بعد از ماه نوامبر بود زیرا طول روز از اول ماه نوامبر دوباره کم می شود.

David Prerau درباره ی کتاب خود به نام Seize the Daylight گفت: “هر اثر منفی طی تغییرات زمانی در یک یا چند روز گذشته اتفاق می افتد. بعضی از این اثرات نشان دهنده مخالف بودن همه چیز با تغییرات زمانی است و کسانی که یک روز و فردای همان روز به طور منظم پر کار و فعال هستند، سالم تر می مانند.”

داتوویچ اضافه کرد خواب کافی و ورزش مناسب بخش مهمی از شیوه یک زندگی سالم است. در حالت ایده آل ما بعد از یک خواب خوب شبانه می توانیم صبح، مدتی را خارج از منزل صرف کنیم تا ساعت بدنمان را تنظیم کنیم. این به نوبه خود کمک می کند که زمان و مدت خواب خود را تنظیم کنیم.

طرفداران می گویند در طول زمان، تغییر مدت روز تعطیلات ممکن است مرگ هایی را در ابتدای دوره به دنبال داشته باشد، اما بهبود کیفیت زندگی با تغییر در زمان تعطیلات در طول بهار و تابستان در دراز مدت باعث سلامتی خواهد شد.

 

نویسنده: فائزه قربانی

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا