خودرو

رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan ؛ شاسی بلندی گران و قدرتمند!

رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan

به‌تازگی از رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan رونمایی شد. نام این شاسی بلند، یعنی Cullinan، که در واقع اولین شاسی بلند کمپانی رولز رویس است، از یک قطعه الماس، که ادعا می‌شود بزرگ‌ترین الماس روی کره‌ی زمین است، برگرفته شده. خودروساز انگلیسی در وصف این شاسی بلند صرفاً یک جمله گفته و آن این است: «شاسی بلندی عالی برای استفاده در تمامی مسیرها».

۲+

به‌تازگی از رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan رونمایی شد. نام این شاسی بلند، یعنی Cullinan ، که در واقع اولین شاسی بلند کمپانی رولز رویس است، از یک قطعه الماس، که ادعا می‌شود بزرگ‌ترین الماس روی کره‌ی زمین است، برگرفته شده. خودروساز انگلیسی در وصف این شاسی بلند صرفاً یک جمله گفته و آن این است: «شاسی بلندی عالی برای استفاده در تمامی مسیرها».

بیشتر بخوانید: بهترین کوپه های ۲۰۱۸ موجود در بازار کنونی دنیا

رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan معرفی شد

شاسی بلندی برای تمامی مسیرها

رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan

شاسی بلند جدید رولز رویس مردمان ثروتمند را نشانه رفته، کسانی که به دنبال یک خودروی لوکس، اسپرت و البته قدرت‌مند هستند. به نوعی می‌توان گفت که این کمپانی عمده‌ی تمرکزش بر روی جوانانی است که درآمدی بالا دارند و به واسطه‌ی همین درآمد بالا است که توانایی خرید شاسی بلندی با این قیمت را دارا هستند.

فارغ از این موارد که شویم، در وهله‌ی اول بایستی به طراحی رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan اشاره داشت و در قسمت طراحی خودرو بایستی در وهله‌ی نخست به صندوق عقب پرداخت. گنجایش این صندوق ۵۶۰ لیتر است که در صورت تا کردن صندلی‌های پشتی، این فضا به ۱۹۳۰ لیتر هم می‌رسد. جالب آن که در این قسمت از ۲ صندلی برای تماشای فضای پشتی خودرو به هنگام پیک نیک استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی مرسدس بنز EQC ؛ اولین خودروی تمام الکتریکی تاریخ مرسدس بنز

رولز رویس کالینان

۲ صندلی در صندوق عقب برای لذت بردن از طبیعت

صحبت از صندلی‌های عقب شد. این قسمت را به واقع می‌توان راحت‌ترین قسمت رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan دانست. اما جالب این جاست که همین قسمت، که در واقع راحت‌ترین قسمت شاسی بلند جدید رولز رویس است، در دو شکل متفاوت ارائه گردیده است: یکی The Lounge Seat و دیگری The Individual Seat .

در طرح اول، که البته به نسبت دیگری راحتی بیش‌تری را در پی دارد، از استایلی هم‌چون نیمکت استفاده شده و به همین دلیل امکان نشستن سه نفر فراهم می‌باشد.

بیشتر بخوانید: کیا اسپورتیج ۲۰۱۹ زیباتر و همراه با تغییرات جزیی شکار شد!

رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan معرفی شد

صندلی پشتی با استایل نیمکت، مناسب برای سه نفر

اما در طرح دوم، ظاهر لوکس‌تر بوده و شاهد دو صندلی هستیم که توسط یک کنسول، که در واقع یخچال است، از یکدیگر جدا گشته‌اند. درون این یخچال وسایل برای نوشیدن نوشیدنی‌ها فراهم هستند.

رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan معرفی شد

۲ صندلی که به واسطه‌ی کنسول از یکدیگر جدا شده‌اند

به قسمت جلویی کابین که می‌رسیم شاهد استفاده از تکنولوژی‌های مختلفی در این قسمت هستیم و در واقع به همین سبب است که خود رولز رویس این شاسی بلند جدید خود را تکنولوژیک‌ترین شاسی بلند موجود در جهان می‌داند. از برخی امکانات تکنولوژیک این شاسی بلند یعنی رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan می‌توان به سیستم دید در شب، چهار دوربین برای نمایش اطراف خودرو، دید هلی کوپتری، اخطار برخورد، هشدار عبور خودرو، هشدار خروج از لاین، وای‌فای هاتسپت و … اشاره داشت.

افزون بر این از پنج پورت USB برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی در رولز رویس کالینان استفاده شده که البته علی‌رغم وجود این پورت‌ها امکان شارژ بی سیم دستگاه‌های الکترونیکی نیز فراهم می‌باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی BMW M5 2019 یک سوپر سدان با قوی ترین پیشرانه و شتاب ۳ ثانیه‌ای!

رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan معرفی شد

جلوکابین رولز رویس کالینان

اولین شاسی بلند رولز رویس بر روی پلتفرم آلومینیومی‌ای ساخته شده که در فانتوم نیز مورد استفاده واقع گردیده و از آن با نام Architecture Luxury یاد می‌شود.

سواری این خودروی بسیار لوکس عالی است، و برای آن که به این “عالی” برسد کارشناسان رولز رویس دقت و توجه بسیاری را صرف بازسازی سیستم تعلیق هوا کرده‌اند، سیستمی که در هر ثانیه با محاسبه‌ی میلیون‌ها محاسبه موجب می‌شود که این شاسی بلند در هر مسیری که در حرکت باشد توانایی وفق دادن خود با آن مسیر و جاده را داشته باشد. در ضمن گفتنی است که رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan بر روی چرخ‌های ۲۲ اینچی سوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مینی کانورتیبل بیست و پنج ساله شد! سورپرایز مینی بابت ۲۵ سالگی و مینی کانورتیبل جدید

رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan معرفی شد

سوار بر چرخ‌های ۲۲ اینچی

نوبتی هم که باشد، نوبت به پیشرانه‌ی این خودروی جذاب رسیده. انرژی Rolls Royce Cullinan از یک پیشرانه‌ی ۶٫۷۵ لیتری V12 بیتوربو که توانایی تولید ۵۶۳ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد تأمین می‌شود. قابل ذکر است که اولاً این گشتاور در دور موتور ۱۶۰۰ دور در دقیقه تولید می‌گردد و ثانیاً نیرو نه به دو چرخ بلکه به چهار چرخ خودرو انتقال می‌یابد.

بیشتر بخوانید: شاسی بلند میباخ Vision Ultimate Luxury چنین خواهد بود!

رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan معرفی شد

پیشرانه‌ی V12، با ۵۶۳ اسب بخار قدرت

حداکثر سرعت این خودروی ۲۶۶۰ کیلوگرمی (۵۸۴۶ پوندی) ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است که البته به صورت الکترونیکی محدود شده است. میانگین مصرف سوخت این شاسی بلند ۱۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است، اما اطلاعی در مورد شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در دست نیست. در باب میزان مصرف سوخت این‌گونه می‌توان گفت که چنین رقمی، یک رقم ایده‌آل نیست و در واقع بسیار اند شاسی بلندهایی که کمتر از این میزان را به ازای ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کنند، اما نکته‌ای که می‌بایست در این بین در نظر داشت این است که، همان‌گونه که در بالا گفته شد، کمپانی رولز رویس این شاسی بلند جدید خود را نه برای همگان که برای قشر ثروتمند جامعه تولید کرده و لذا می‌توان گفت که میزان مصرف سوخت این خودرو، یعنی ۱۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، برای این قشر اهمیتی ندارد.

بیشتر بخوانید: پورشه کاین هیبریدی ۲۰۱۹ با عملکردی فوق‌العاده در راه است!

بر طبق گفته‌ی مسئولان رولز رویس از این شاسی بلند می‌توان علاوه بر آسفالت برای ماهیگیری، عکاسی، سنگ نوردی، اسنوبرد سواری و موارد این قبیل استفاده کرد.

در آخر  گفتنی است که قیمت پایه‌ی رولز رویس کالینان Rolls Royce Cullinan برای بازارهای ایالات متحده‌ی آمریکا ۳۲۵ هزار دلار است.

منبع:

Motor1

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا