تلفن همراه

بررسی گلکسی A8s: راه حل هوشمندانه‌ی سامسونگ برای حذف notch

بررسی گلکسی A8s | Samsung Galaxy A8s زیر ذره بین نت نوشت
۱+

اگر سال ۲۰۱۸ سال پیدایش و فراگیر شدن notch بود، ۲۰۱۹ را می‌توان سال دوربین سلفی حفره‌ای (punch-hole camera cutout) نامید. در چند ماه گذشته شایعات فراوانی مبنی بر یکدست شدن نمایشگر Samsung Galaxy S10 و استفاده از دوربین سلفی punch-hole در این دستگاه به گوش می‌رسید، اما سامسونگ از این ویژگی جدید خود کمی زودتر و در میان رده‌ی قدرتمند Galaxy A8s رونمایی کرد. این گوشی دارای نمایشگری یکدست و کم حاشیه بوده که فقط سوراخ کوچکی برای قرارگیری دوربین سلفی در بالای آن دیده می‌شود. در ادامه با بررسی گلکسی A8s با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J8 سامسونگ: سلسله‌ای از تناقضات!

بررسی گلکسی A8s

طراحی و نمایشگر گلکسی A8s

تکنولوژی جدید notch در سال ۲۰۱۸ و پس از ارائه در آیفون X چنان در دنیا فراگیر و گسترده شد که تقریبا تمامی سازندگان برتر اسمارت فون در دنیا، بسیاری از بهترین مدل‌های ۲۰۱۸ خود را همراه با notch بر روی نمایشگر عرضه کردند.

اما بزرگترین رقیب اپل، یعنی کمپانی کره‌ای سامسونگ این ترند را برنتافت و تا پایان سال ۲۰۱۸ صبر کرد. حال نوع جدید صفحه نمایش‌های سامسونگ که دارای سوراخ کوچکی برای قرارگیری لنز دوربین سلفی می‌باشد به دنیا معرفی شده است.

البته سامسونگ در این راه تنها نیست و کمپانی چینی هواوی هم پس از ماه‌ها تلاش توانسته تا گوشی Nova 4 خود را با این تکنولوژی جدید معرفی کند.

بررسی گلکسی A8s

بررسی گلکسی A8s

حال بررسی Galaxy A8s را با بحث طراحی آن آغاز می‌کنیم. این گوشی دارای ابعاد ۱۵۸٫۴*۷۴٫۹*۷٫۴ میلی متر بوده و ۱۷۳ گرم وزن دارد. پشت و جلوی گوشی تماما از جنس شیشه ساخته شده و یک فریم آلومینیومی مستحکم اطراف آن را در بر می‌گیرد.

ضخامت Galaxy A8s فقط ۷٫۴ میلی متر است و سامسونگ می‌گوید که پنل پشتی آن با یک curve سه بعدی طراحی شده است. این گوشی در رنگ های  آبی، خاکستری و مشکی عرضه خواهد شد و رنگ آن دارای افکت شیب دار می‌باشد، یعنی رنگ قاب پشتی از بالا به پایین به تدریج تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی A8+ ؛ روح سری S در کالبد سری A

Galaxy A8s در رنگ‌های مختلف

Galaxy A8s در رنگ‌های مختلف

و اما در بررسی گلکسی A8s از نظر نمایشگر، به جای پنل‌های بسیار روشن و با کنتراست بالای سوپرامولد، با یک پنل ۶٫۴ اینچی IPS LCD طرف هستیم که رزولوشن آن ۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل بوده و دارای نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ می‌باشد.

همان طور که گفتیم، نکته جالب و زیبای این نمایشگر در طراحی جدید آن می‌باشد که به جای استفاده از notch، فقط سوراخ کوچکی برای جای گیری دوربین سلفی در بالای ان گنجانده شده و تمامی سنسورهای معمول در قسمت جلوی گوشی به دیگر قسمت‌های دستگاه منتقل شده اند.

سامسونگ این تکنولوژی جدید نمایشگرهای خود را Infinity-O می‌نامد. به نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۹ سال گسترش و ترند شدن این نمایشگرهای جدید باشد و پس از Huawei Nova 4 و Galaxy A8s، به زودی باید منتظر پرچمدارهای Galaxy S10 و Honor View 20 با نمایشگر punch-hole باشیم.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J6 Plus سامسونگ؛ ظاهری خوب با عملکردی نه چندان قوی

مشخصات فنی گلکسی A8s

بررسی گلکسی A8s را با مشخصات فنی آن پی می‌گیریم. سامسونگ برای این گوشی از پردازنده Qualcomm Snapdragon 710 استفاده کرده است. این پردازنده مخصوص میان رده‌های اعلا و بسیار قدرتمند است.

یعنی اگرچه پردازنده‌های سری ۷۰۰ اسنپدراگون به پای پردازنده‌های مخصوص پرچمدارها (مثل Kirin 980 و و اسنپدراگون‌های ۸۴۵ و ۸۵۵) نمی‌رسند، اما همچنان بسیار قدرتمند بوده و در انجام کارهای سنگین و عملکردهای چند وظیفه‌ای (multitasking) بدون مشکل خاصی عمل می‌کنند. واحد پردازش گرافیکی Adreno 616 موجود در A8s هم برای اجرای سنگین ترین بازی‌های روز دنیا با کیفیت متوسط کافی می‌باشد.

این دستگاه دارای ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی می‌باشد که البته می‌توان از حافظه MicroSD با اسلات جداگانه و با ظرفیت حداکثر ۵۱۲ گیگابایت برای آن استفاده کرد. Galaxy A8s دارای دو مدل با ۶ و ۸ گیگ حافظه RAM می‌باشد و باتری آن هم ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی است که حداقل تا یک روز پاسخگوی نیازهای کاربران خواهد بود. ضمنا این گوشی به طور پیش فرض با نسخه ۹ اندروید یا همان Android 9.0 Pie ران می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های Galaxy A8s می‌توان به وجود تکنولوژی شارژ سریع، بلوتوث ۵، حسگر اثر انگشت (بر روی قاب پشتی) و NFC اشاره کرد. متاسفانه Galaxy A8s دارای جک ۳٫۵ میلی متری هدفون نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ از سامسونگ؛ ارزان قیمت و پرفروش!

بررسی دوربین گلکسی A8s

به بررسی گلکسی A8s از نظر دوربین می‌رسیم. دوربین سلفی این گوشی که در سوراخ کوچک بالای نمایشگر جای گرفته، ۲۴ مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم f/2.0 می‌باشد. در پشت گوشی هم یک سیستم دوربین سه گانه قدرتمند دیده می‌شود که ظاهر Galaxy A8s را تا حدودی شبیه به iPhone XS می‌کند. لنز اصلی این دوربین ۲۴ مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم f/1.7 می‌باشد. در کنار آن هم یک سنسور تله فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی f/2.2 قرار گرفته اند.

به محض انتشار گوشی و تست کردن آن، جزئیات دقیق تری از دوربین Galaxy A8s را با شما در میان خواهیم گذاشت.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

جمع بندی بررسی گلکسی A8s

هنوز اطلاعات زیادی از زمان دقیق انتشار و قیمت این دستگاه در اختیار ما قرار ندارد. فعلا فقط می‌دانیم که فروش این اسمارت فون از چین آغاز شده و سپس در دیگر نقاط دنیا عرضه خواهد شد.

و به پایان بررسی گلکسی A8s می‌رسیم. این دستگاه همانند برادران خود مثل Galaxy A7 2018 و ۲۰۱۸ Galaxy A9 که آن‌ها را قبلا در نت نوشت بررسی کردیم، اسمارت فونی قدرتمند، زیبا و با دوربینی قدرتمند است که در رده‌ی بهترین میان رده‌های دنیا قرار می‌گیرد.

اما طراحی جدید و فوق العاده زیبای نمایشگر Galaxy A8s می‌تواند بهترین دلیل برای انتخاب آن باشد. امیدواریم این دیزاین زیبا در سال ۲۰۱۹ فراگیر شده و آن را در اسمارت فون‌های دیگر سازندگان دنیا هم ببینیم.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا