تلفن همراه

بررسی Galaxy J6 Plus سامسونگ؛ ظاهری خوب با عملکردی نه چندان قوی

بررسی Galaxy J6 Plus سامسونگ: ظاهری خوب با عملکردی نه چندان قوی

Galaxy J6 Plus مثال بارزی از میان رده های سامسونگی است که ظاهری شیک دارند، اما از مشخصات فنی آن ها کاسته شده است. در ادامه با بررسی Galaxy J6 Plus با نت نوشت همراه باشید.

۴+

دنیای گلکسی های سامسونگ فقط محدود به اسمارت فون های قدرتمندی مثل S9 و Note 9 نمی شود. این تولیدکننده کره ای که در واقع بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه در دنیا می‌باشد، در سال های اخیر میان رده های بسیار زیادی را با مشخصات گوناگون و با قیمت های بسیار متنوع روانه‌ی بازار کرده است. Galaxy J6 Plus مثال بارزی از میان رده های سامسونگی است که ظاهری شیک دارند، اما از مشخصات فنی آن ها کاسته شده است. در ادامه با بررسی Galaxy J6 Plus با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy A8s : راه حل هوشمندانه‌ی سامسونگ برای حذف notch

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

بررسی Galaxy J6 Plus سامسونگ

بررسی Galaxy J6 Plus سامسونگ

بررسی Galaxy J6 Plus : مشخصات فنی و قیمت

  • نمایشگر HD پلاس با رزولوشن ۱۴۸۰*۷۲۰ پیکسل
  • CPU چهار هسته ای با کلاک ۴GH (پردازنده Snapdragon 425) به همراه واحد پردازش گرافیکی Adreno 308
  • ابعاد ۱۶۱٫۴*۷۶٫۹*۷٫۹ میلی متر
  • وزن ۱۷۸ گرم
  • اندروید اوریو ۸٫۱
  • باتری ۳۳۰۰mAh
  • ۳/۴ گیگ RAM
  • ۳۲/۶۴ گیگ حافظه داخلی
  • دوربین اصلی ۱۳+۵ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
  • قیمت : حدود ۲۴۰ یورو (تقریبا ۲٫۲ میلیون تومان در بازار ایران)

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J8 سامسونگ: سلسله ای از تناقضات!

 

طراحی، ویژگی های کلیدی و نقاط قوت

بررسی Galaxy J6 Plus را با طراحی آن آغاز می‌کنیم. اگر از نزدیک به این گوشی نگاه کنید، در نگاه اول می‌توان متوجه شد که گلکسی جی ۶ پلاس یک پرچمدار نیست، ولی از نظر ظاهری هیچ گونه عیب خاصی ندارد و حتی می‌توان گفت که ظاهر موجهی دارد. مثلا لبه های خمیده که در سری گلکسی S از گوشی S6 Edge به بعد دیدیم در این اسمارت فون هم وجود دارد.

اما به غیر از صفحه نمایش تخت و گوشه دار، شباهت زیادی بین J6 Plus و S6 Edge وجود ندارد. دکمه home بر روی نمایشگر J6 Plus دیده نمی شود و حسگر اثر انگشت آن هم بر روی لبه‌ی گوشی جاسازی شده است. ما این تکنولوژی را قبلا در اسمارت فون های سونی دیده بودیم که اتفاقا استفاده از آن بسیار راحت می‌باشد.

Galaxy J6 Plus دارای تنوع رنگ بسیار بالایی است. ۴ رنگ قرمز، آبی، مشکی و خاکستری برای این دستگاه موجود می‌باشد که رنگ های مشکی و خاکستری این گوشی ظاهر کلاسیک تری دارند. به طور کلی، این تلفن از نظر ظاهری و قیمت به گونه ای است که قابلیت تبدیل شدن به یکی از پرفروش ترین میان رده های سال سامسونگ را دارد.

بیشتر بخوانید: تفاوت سری A و J سامسونگ : کدام یک را انتخاب کنیم؟

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ از سامسونگ؛ ارزان قیمت و پرفروش!

رنگ آبی Galaxy J6 Plus

رنگ آبی Galaxy J6 Plus

اما در بررسی Galaxy J6 Plus از نظر صفحه نمایش، باز هم سامسونگ قدرتمند ظاهر شده است. البته در این قیمت نباید انتظار نمایشگری با رنگ مشکی واقعی و کنتراست تصویر بسیار بالا (مثل نمایشگرهای اولد) داشته باشید، اما پنل TFT موجود در Galaxy J6 Plus بسیار شارپ و با کیفیت بوده و رنگ های آن کاملا شفاف و واقعی و زنده به نظر می‌رسند. البته رزولوشن این نمایشگر ۷۲۰p می‌باشد و خبری از کیفیت فول HD نیست.

بیشتر بخوانید: بررسی ۲۰۱۸ Galaxy A9 : اولین اسمارت فون دنیا با دوربین چهارگانه

رنگ قرمز و مشکی Galaxy J6 Plus

رنگ قرمز و مشکی Galaxy J6 Plus

بررسی Galaxy J6 Plus را از نظر مشخصات فنی و عملکرد آن ادامه می‌دهیم. در واقع سامسونگ هر چقدر سعی کرده تا از نظر ظاهری این گوشی را موجه جلوه دهد، اما برای کاهش قیمت دست به دامن پردازنده Snapdragon 425 با معماری ۲۸ نانومتری شده است. به طور خلاصه، از این پردازنده نمی توان انتظار سرعت بسیار بالا و اجرای اپ ها و بازی های سنگین را داشت، هر چند که در عملکرد روزمره و کارهای سبک مشکلی با آن نخواهید داشت و عملکرد گوشی روان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J7 Prime : یکی از پرفروش ترین میان رده های سامسونگ

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان قیمت و با ظاهری مدرن

رنگ خاکستری Galaxy J6 Plus

رنگ خاکستری Galaxy J6 Plus

دوربین

به بررسی Galaxy J6 Plus از نظر دوربین می‌رسیم. این گوشی دارای سیستم دوربین دوگانه اصلی ۱۳+۵ مگاپیکسلی می‌باشد. لنز اصلی دارای بازشدگی دیافراگم  f/1.9 بوده و دارای ویژگی اتوفوکوس نیز می‌باشد. لنز دوم یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی  f/2.2 است که وظیفه ثبت تصاویر پرتره و افکت های بوکه را دارد. اگر چند سال پیش این نوع سیستم دوربین مخصوص پرچمدارهای گران قیمت دنیا بود، اما امروزه خوش شانس هستیم که می‌توان با صرف هزینه اندک و خرید یک میان رده مثل گلکسی جی ۶ پلاس، به سیستم دوربین دوگانه دسترسی یافت. دوربین اصلی J6 Plus تصاویر خوب و باکیفیتی را در محیط های با نور کافی ثبت می‌کند. از همه مهم تر، بر خلاف بسیاری از میان رده های حال حاضر دنیا، کیفیت تصاویر دوربین Galaxy J6 Plus در محیط های تاریک افت چشمگیری پیدا نمی کند. البته عملکرد دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی چندان تعریفی ندارد و می‌توان آن را “متوسط” ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy A6 سامسونگ

بررسی نهایی

یکی دیگر از ویژگی های Galaxy J6 Plus، وجود ویژگی Dual Messenger سامسونگ در این گوشی می‌باشد. البته همان طور که گفته شد، این اسمارت فون با اندروید ۸٫۱ اوریو ران می‌شود، ولی شما با ویژگی مسنجر دوگانه می‌توانید چندین اکانت را به “اپ های پیام رسان مورد علاقه خود” اضافه کنید تا بدین صورت زندگی شخصی و کاری خود را از هم جدا نگه دارید. از دیگر ویژگی های J6 Plus می‌توان به وجود جک ۳٫۵ میلی متری هدفون و صدای Dolby Atmos و پورت قدیمی microUSB 2.0 به جای USB TYPE C اشاره کرد. باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی این دستگاه حداقل یک روز پاسخگوی نیازهای روزمره کاربران می‌باشد، ولی متاسفانه دارای ویژگی شارژ سریع نیست.

و در پایان بررسی Galaxy J6 Plus می‌توان گفت که این اسمارت فون یکی از بهترین میان رده های سامسونگ در این رنج قیمتی (حدود ۲٫۲ میلیون تومان) می‌باشد. طراحی J6 Plus زیباست و عملکرد دوربین آن مناسب است. فقط ای کاش پردازنده درون این گوشی کمی قوی تر بود تا Galaxy J6 Plus در کلاس خود کاملا بدون رقیب شود! اگر به دنبال جایگزین هایی با پردازنده های قدرتمندتر از جی ۶ پلاس می‌باشید، پیشنهاد می‌کنیم بررسی اسمارت فون های Huawei Y9 و Xiaomi Mi 8 Lite را از نت نوشت مطالعه بفرمایید.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت ۹ : سامسونگ با دست پر بازگشته است!

۳ دیدگاه

3 دیدگاه

  1. Avatar

    ناصر

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۷:۴۲

    بررسی گوشی ها عالیه.مرسی.لذت میبریم.ای کاش از j6+ بیشتر تعریف میکردید.خخخ

    ۱+
    • محسن خانی

      محسن خانی

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۲۳:۵۶

      خوشحالم که مورد پسندتون واقع شده.

      ۱+
  2. Avatar

    ^_^

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۲:۲۳

    J6 پلاس مبایلی شیک هست ولی اصلا بدرد نمیخوره. به نظرم J6 خیلی بهتره، تنها کمبودش اینه که دو دوربین نداره. خودتون میتونین تو یوتیوب نتیجه رو مشاهده کنید!
    J6 PLUS VS J6 SPEED TEST

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا