تلفن همراه

مقایسه نوت ۹ و S9+ : دو پرچمدار قدرتمند سامسونگ در دو کفه‌ی ترازو!

مقایسه نوت ۹ و گلکسی S9+ : دو پرچمدار قدرتمند سامسونگ در دو کفه ی ترازو!

به نظر شما کدام یک از این دو پرچمدار قدرتمندتر است، Note 9 یا S9 Plus؟ ما در این مطلب از نت نوشت قصد داریم تا به مقایسه نوت ۹ و گلکسی S9+ سامسونگ بپردازیم.

۱+

دو پرچمدار اخیر سامسونگ، دستگاه هایی فوق العاده زیبا و قدرتمند بوده که از نظر مشخصات فنی و طراحی واقعا شبیه به یکدیگر می باشند. اما به نظر شما کدام یک از این دو پرچمدار قدرتمندتر است؟ Galaxy Note 9 یا Galaxy S9 Plus ؟ حال ما در این مطلب از نت نوشت قصد داریم تا به مقایسه نوت ۹ و S9+ سامسونگ بپردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت ۹ : سامسونگ با دست پر بازگشته است!

مقایسه نوت ۹ و S9+ : جدول مشخصات فنی

مقایسه نوت 9 و گلکسی S9+

مقایسه نوت ۹ و S9+

بیشتر بخوانید: تفاوت گلکسی نوت ۹ با نوت ۸ : چه ویژگی های جدیدی به نوت ۹ اضافه شده است؟

مقایسه نوت ۹ و S9+ را با یک نگاه اجمالی، اما کامل به این دو اسمارت فون آغاز می کنیم.

 Samsung Galaxy Note 9Samsung Galaxy S9 Plus
اندازه۱۶۱٫۹*۷۶٫۴*۸٫۸ میلی متر۱۵۷٫۷*۷۳٫۸*۸٫۵ میلی متر
وزن۲۰۱ گرم۱۸۹ گرم
اندازه صفحه نمایش۶٫۴ اینچ سوپر امولد۶٫۲ اینچ سوپر امولد
رزولوشن صفحه نمایش۲۹۶۰*۱۴۴۰ پیکسل _ ۵۱۶ پیکسل بر اینچ۲۹۶۰*۱۴۴۰ پیکسل _ ۵۳۱ پیکسل بر اینچ
سیستم عاملSamsung Experience 9 _ Android 8.0 OreoSamsung Experience 9 _ Android 8.0 Oreo
حافظه داخلی۱۲۸GB, 512GB۶۴GB, 128GB, 256GB
حافظه میکرو اس دیبله, تا ۵۱۲ گیگبله
Tap-to-pay سرویس هایGoogle Pay, Samsung PayGoogle Pay, Samsung Pay
پردازندهQualcomm Snapdragon 845, سیستم خنک کننده آب-کربنQualcomm Snapdragon 845
RAM۶GB, 8GB۶GB
دوربیناصلی دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم متغیر، سلفی ۸ مگاپیکسلیاصلی دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم متغیر، سلفی ۸ مگاپیکسلی
ویدیو۲۱۶۰p at 60 frames per second, 1080p at 240 fps, 720p at 960 fps۲۱۶۰p at 60 frames per second, 1080p at 240 fps, 720p at 960 fps
بلوتوثBluetooth 5.0Bluetooth 5.0
پورت ها۳٫۵mm headphone jack, USB-C۳٫۵mm headphone jack, USB-C
حسگر اثر انگشتبله، پشتیله، پشت
مقاومت در برابر ورود آبIP68IP68
باتری۴,۰۰۰mAhQuickCharge 2.0

Qi wireless charging

۳,۵۰۰mAhQuickCharge 2.0

Qi wireless charging

مارکت اپGoogle Play StoreGoogle Play Store
قیمت$۱,۰۰۰$۸۴۰
رنگ هابنفش کمرنگ، آبی اقیانوسیمشکی، آبی مرجانی، بنفش یاسی

عملکرد، باتری، شارژ

نوت 9: بزرگترین اسمارت فون سامسونگ

نوت ۹: بزرگترین اسمارت فون سامسونگ

بیشتر بخوانید: بروزرسانی اندروید P : این گوشی ها آپدیت اندروید P را دریافت می کنند

مقایسه نوت ۹ و S9+ را اول از همه با بررسی عملکرد این دو گوشی آغاز می کنیم. همانطور که میدانید، نوت ۹ و گلکسی S9+ هر در از پردازنده قدرتمند Snapdragon 845 استفاده می کنند که آخرین پردازنده ی ساخت شرکت کوالکام می باشد. رم هر دو دستگاه هم ۶ گیگ بوده که برای ارائه ی یک عملکرد قدرتمند و روان کافی می باشد. پس به نظر می رسد که این دو دستگاه باید از نظر سرعت و عملکرد مشابه هم باشد، اما جالب است بدانید که سامسونگ برای پردازنده ی نوت ۹ یک سیستم خنک کننده ی آب-کربن در نظر گرفته که باعث می شود پردازنده ی این دستگاه در انجام وظایف سنگین و طولانی مدت داغ نکند و عملکرد خود را حفظ کند، در حالی که S9+ از این ویژگی بی بهره می باشد.

S9+ در دو مدل با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگ عرضه می شود و نوت ۹ هم در دو مدل ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگ عرضه می شود که مدل ۵۱۲ گیگی دارای ۸ گیگ حافظه رم می باشد.

باتری S9+ ظرفیت ۳۵۰۰ mAh دارد، در حالی که نوت ۹ بزرگترین باتری اسمارت فون های سامسونگی تا به امروز را با خود به یدک می کشد (۴۰۰۰ mAh). پس می توان نوت ۹ را در این بخش با اختلاف اندکی برنده دانست.

برنده: نوت ۹

بیشتر بخوانید: تاریخچه گوشی های نوت سامسونگ ، از Galaxy Note تا Galaxy Note 9

طراحی و دوام

نوت 9

نوت ۹

هر دو دستگاه از قاب پشتی شیشه ای، فریم فلزی و نمایشگر Infinity بهره می برند، البته تعجبی هم ندارد، زیرا نوت ۹ و گلکسی S9+ متعلق به یک خانواده می باشند. البته ابعاد نوت ۹ بزرگتر از برادرش بوده و در نتیجه سنگین تر هم هست که این خاصیت گوشی های سری نوت می باشد. از نظر مقاوت و دوام هم، هر دو دستگاه دارای گواهینامه ی مقاومت در برابر گرد و غبار و ورود آب IP68 هستند و صفحه نمایش آن ها هم با Gorilla Glass 5 محافظت می شود. پس می توان گفت که فقط بسته به علاقه ی شخصی و نوع استفاده ی خود می توانید در این بخش تصمیم گیری کنید، زیرا طراحی هر دو گوشی بسیار زیبا می باشد.

نتیجه: تساوی

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۹ پلاس و نوت ۸ ، کدام یک را خریداری کنیم؟

صفحه نمایش

S9+

S9+

مقایسه نوت ۹ و S9+ را با صفحه نمایش این دو دستگاه ادامه می دهیم. هر دو دستگاه از نمایشگر  Super AMOLED استفاده می کنند و رزولوشن صفحه نمایش آن ها ۱۹۶۰*۱۴۴۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۸٫۵:۹ می باشد، اما ابعاد آن ها کمی با هم تفاوت داشته و نوت ۹ به اندازه ۰٫۲ اینچ بزرگتر از S9+ می باشد. همین تفاوت سایز باعث شده تا تراکم پیکسلی s9+ کمی بیشتر از نوت ۹ باشد، اما مطمئن باشید که چشم شما قادر به تشخیص این تفاوت نخواهد بود!

نتیجه: تساوی

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی S9+ و وان پلاس ۶

دوربین

اپ دوربین نوت 9

اپ دوربین نوت ۹

در مقایسه نوت ۹ و S9+ از نظر دوربین، باز هم به شباهت های فوق العاده ای بر می خوریم. هر دو دستگاه دارای دوربین دوگانه ی ۱۲ مگاپیکسلی با بازشدگی دریچه دیافراگم متغیر بین f/1.5 تا f/2.4 بوده و لنز دوم آن ها هم دارای زوم اپتیکال ۲x می باشد. این دوربین قادر به ثبت تصاویر بسیار زیبا (به خصوص در محیط های کم نور) و فیلم برداری با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه در کیفیت ۴k می باشد. دوربین سلفی هر دو دستگاه هم ۸ مگاپیکسلی است.

سامسونگ قابلیت تشخیص صحنه با هوش مصنوعی و تشخیص عیب را به نوت ۹ اضافه کرده که درباره ی آن ها در مقاله بررسی Note 9 به طور مفصل سخن گفتیم. اما همان طور که در آن مقاله ذکر کردیم، باید کمی صبر کنیم تا این فبلت زیبا به دست تیم تکنولوژی نت نوشت برسد تا بتوانیم شخصا دوربین آن را امتحان کنیم. اما با توجه به مشخصات رسمی ارائه شده و نظر منتقدان مختلف در سرتاسر دنیا، می توان دوربین نوت ۹ را به لطف آپدیت های نرم افزاری آن برنده ی این رقابت دانست.

برنده: نوت ۹

بیشتر بخوانید: مقایسه هواوی P20 Pro و گلکسی S9 Plus

ویژگی های خاص

قلم S PEN فوق العاده ی نوت 9

قلم S PEN فوق العاده ی نوت ۹

گوشی های سامسونگ همواره به دلیل نوآوری ها و ویژگی های خاصشان مورد تحسین قرار می گیرند. این دو دستگاه هم دارای ویژگی های جالبی مثل دستیار هوشمند Bixby، پشتیبانی از واقعیت مجازی با هدست Gear VR سامسونگ و توانایی استفاده از اسمارت فون به عنوان یک کامپیوتر دسکتاپ می باشند. برتری نوت ۹ در این بخش، استفاده از کابل USB Type-C به HDMI برای وصل شدن به یک مانیتور خارجی می باشد، در حالی که s9+ را فقط می توان با یک Dex Station یا Dex Pad به مانیتور خارجی وصل کرد.

اما تفاوت اصلی این دو دستگاه در قلم جادویی S Pen است که مختص دستگاه های سری نوت می باشد. S Pen در نوت ۹ نسبت به نوت ۸ بسیار پیشرفت کرده (مثل بلوتوثی شدن این قلم) که در مقاله بررسی Note 9 به طور مفصل به آن پرداختیم. این قلم آن چنان جذاب است که به سادگی نمی توانید دست رد به سینه ی آن بزنید!

برنده: نوت ۹

بیشتر بخوانید: مقایسه HTC U12+ و گلکسی S9+ ؛ پرچمداران تایوانی و کره در مقابل هم

قیمت

S9 پلاس در رنگ های مشکی و بنفش

S9 پلاس در رنگ های مشکی و بنفش

به آخرین بخش از مقایسه نوت ۹ و گلکسی S9+ می رسیم: قیمت. S9+ ماه هاست که در بازار به فروش می رسد و قیمت جهانی آن در حدود ۸۲۰ دلار (حدود ۸ میلیون تومان) می باشد. اما نوت ۹ هم اکنون عنوان گران قیمت ترین اسمارت فون سامسونگ را به خود اختصاص داده است. این فبلت زیبا که فقط چند روز از معرفی آن می گذرد با قیمت ۱۰۰۰ دلار (برای مدل ۱۲۸ گیگی) و ۱۲۵۰ دلار (برای مدل ۵۱۲ گیگی) فروخته می شود، پس اگر بحث هزینه برای شما مهم می باشد، قطعا از برتری های نوت ۹ چشم پوشی کرده و به سراغ خرید S9+ می روید!

بیشتر بخوانید: مقایسه G7 ThinQ با گلکسی S9+ دو پرچمدار کره‌ای رو در روی هم!

نوت ۹، برنده ی نهایی مقایسه نوت ۹ و S9+ می باشد!

پرچمدار قدرتمندی به نام S9+

پرچمدار قدرتمندی به نام S9+

سامسونگ در ساخت نوت ۹ سنگ تمام گذاشته و اگر از عدم وجود حسگر اثر انگشت درون صفحه ای در آن چشم پوشی کنیم (احتمالا این تکنولوژی را در اسمارت فون های ۲۰۱۹ سامسونگ خواهیم دید)، می توانیم بگوییم که برترین تکنولوژی های روز دنیا در ساخت نوت ۹ به کار رفته اند. البته این بدین معنی نمی باشد که S9+ دستگاه ضعیفی است، بالعکس، اگر عبارت Galaxy S9 Plus را در سایت نت نوشت جستجو کنید و مقالات مربوط به آن را مطالعه نمایید، متوجه قدرت این غول کره ای خواهید شد. اما استفاده از هوش مصنوعی در نوت ۹، قلم S Pen شگفت انگیز و باتری بزرگتر این دستگاه باعث شده تا نوت ۹ را به عنوان برنده ی این رقابت جذاب معرفی کنیم، هر چند که واقعا فاصله بین این دو پرچمدار سامسونگ بسیار کم می باشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه باتری S9+ با شش پرچمدار دیگر! نتایج این بررسی شما را شگفت زده خواهد کرد! +ویدیو

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی S9+ و Mi Mix 2S

بیشتر بخوانید: مقایسه Galaxy S8 و Galaxy S9 ، آیا S8 را به S9 ارتقاء دهیم؟

اقتباس از سایت www.digitaltrends.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا