تلفن همراه

بررسی گلکسی S10e: کوچک اما قدرتمند

Samsung Galaxy S10e
۵+

Galaxy S10e کوچکترین عضو خانواده اسمارت فون های گلکسی سری S10 می‌باشد، که کمپانی سامسونگ در جریان برگزاری مراسم گلکسی آن پکد ۲۰۱۹ از آن رونمایی کرد. این گوشی مجهز به سخت افزاری قدرتمند است و رقیبی جدی برای آیفون XR در بازار محسوب می­شود و می‌تواند حسابی آیفون XR را به چالش بکشد. Samsung Galaxy S10e از نمایشگر با وضوح فول HD پلاس با نسبت تصویر ۱۹:۹ و چگالی ۴۳۸ پیکسل در هر اینج استفاده می‌کند و به توجه به قیمت، ارزان ترین اسمارت فون در سری S10 از گلکسی های سامسونگ است. این دستگاه بر خلاف برداران خود به اسکنر اثر انگشت روی فریم در درون دکمه پاور مجهز است. در ادامه‌­ی مطلب برای بررسی گلکسی S10e در نت نوشت همراه شما هستیم.

بررسی گلکسی S10e

همانطور که گفتیم گلکسی S10e یکی از اسمارت فون­‌های پرچمدار در سری S10 گلکسی است، که همه آن امکاناتی که گلکسی S10 و S10 پلاس در اختیار داشتند را یک جا دارد و البته باید گفت که را با قیمتی پایین ­تر در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. از این رو، می‌توان گفت که گلکسی S10e احتمالا پر اقبال ترین برادر در جمع اسمارت فون­‌های سری S10 گلکسی سامسونگ است.

بیشتر بخوانید: مشخصات گلکسی S10e سامسونگ

بررسی گلکسی S10e را با اسم آن شروع می‌کنیم. اگر به نام این گوشی توجه داشته باشید، متوجه حرف e در انتهای عنوان خواهید شد. حرف e در عنوان این دستگاه بر گرفته از اول کلمه Essential به معنای ضروری است. از این رو، اضافه شدن حرف e در عنوان این اسمارت فون نشان دهنده این است که، همه چیزهای ضروری که کاربران تلفن همراه در سال ۲۰۱۹ به آن نیاز دارند، در این دستگاه وجود دارد.

نمای جلویی گلکسی S10e

نمای جلویی گلکسی S10e

این دستگاه دارای یک صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی با دو دوربین عقب و یک دوربین جلو می‌باشد، که دوربین سوم در عقب حذف شده است. باتری این گلکسی S10e اگر چه در مقایسه با باتری‌های استفاده شده در برادران سری S10 به نظر ضعیفتر می آید، ولی به دلیل استفاده از صفحه نمایش کوچکتر از صفحه نمایش اسمارت فون‌های دیگر گلکسی سری S10 می‌توان با آسودگی خاطر گفت که نقص برای این دستگاه محسوب نمی‌شود.

یکی از ویژگی‌های برجسته این دستگاه که در بررسی گلکسی S10e می‌توان به آن اشاره کرد، تلفیق سنسور اثر انگشت با دکمه پاور است، در حالی که در گلکسی S10 و S10 پلاس سنسور بر روی صفحه نمایش قرار دارد. با این حال، گلکسی S10e هم مانند برادران خود دارای یک سوراخ پانچ در صفحه نمایش خود می‌باشد، که برای استقرار دوربین سلفی است. استقرار دوبین سلفی در سمت راست بالای صفحه نمایش برای بسیاری از افراد جذابیت دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی اس ۱۰ پلاس : وقتی سامسونگ توانایی‌های خود را به رخ رقبا می‌کشد!

بررسی طراحی گلکسی S10e

بررسی گلکسی S10e را با طراحی آن ادامه می‌دهیم، اولین نکته‌ای که در طراحی این دستگاه جلب توجه می کند، سایز اسمارت فون است. اندازه مناسب و کوچکتر این دستگاه یکی از جذابیت ها و امتیازات ویژه گلکسی S10e می‌باشد که در مقایسه با دیگر گلکسی‌های سری S10 از آن برخوردار است.

وقتی یک اسمارت فون را به دست می‌گیرید، اولین چیزی که نظرتان را به خود جلب می‌کند اندازه و وزن دستگاه است.  از این جهت، کمپانی سامسونگ تلاش کرده است، گلکسی S10e را با اندازه کوچکتر و وزن کمتر در مقایسه با برداران خود روانه بازار کند. این دستگاه برای افرادی که دوست دارند از اسمارت فون­‌های کوچک ولی قدرتمند استفاده کنند، مناسب است و برای افرادی که از موبایل های بزرگ بیزار هستند، جذابیت دارد.

در بررسی طراحی گلکسی S10e، باید گفت که این دستگاه کوچکترین گوشی سری S10 سامسونگ می باشد، که روی آن با محافظ شیشه‌ای و پشت آن با یک قاب آلومینیومی پوشانده شده است. سامسونگ در طراحی قاب پشتی گلکسی S10e سنگ تمام گذاشته است، در بررسی گلکسی S10e از نظر قاب، در سه مدل اسمارت فون گلکسی S10، S10 پلاس و S10e از گوریلا گلس (Gorilla Glass 5) برای پوشش و محافظت پشت دستگاه استفاده شده است. در گلکسی S10e از این گلس برای پوشش روی دستگاه هم استفاده شده است که آن را در مقایسه با برادران خود برتر می­کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه S10e با آیفون XR ؛ غول و بچه غول!

نمای پشتی Galaxy S10e

نمای پشتی Galaxy S10e

این دستگاه دارای صفحه نمایش تخت با لبه های کمتر خمیده در مقایسه با برداران خود می‌باشد. در واقع بسیاری از مردم لبه‌های منحنی را دوست نداشته و از عدم کاربردی بودن و مشکل ساز بودن آن در انتخاب گاردهای محافظ و… شکایت دارند. استفاده از صفحه نمایش تخت یکی از فاکتورهایی مهم در کاهش قیمت این اسمارت فون می‌باشد. با این حال، ضخامت گوشی در مقایسه با گلکسی‌های سری S10 زیاد قابل توجه نیست و فاصله لبه‌های گوشی از دوربین فاصله حداقلی است.

نکته دیگری که در بررسی گلکسی S10e در زمینه طراحی آن می توان گفت، استفاده از تنوع و رنگ بندی های مختلف می باشد. این دستگاه مانند برداران خود دارای رنگ های گوناگونی می‌باشد، که می‌توان به رنگ صورتی، مشکی، آبی، سفید، زرد و همچنین سبز اشاره کرد. استفاده از رنگ های آبی و سفید تقریباً در بین پرچمدارهای سامسونگ کم سابقه است، ولی استفاده از این رنگ ها در گلکسی S10e سبب جذابیت بیشتر آن شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی S10 : سامسونگ دریچه‌ای رو به آینده‌ی باز می‌کند

بررسی نمایشگر گلکسی S10e

اسمارت فون گلکسی S10e از فناوری نمایشگر دینامیک آمولد جدید (Dynamic AMOLED)، لمس خازنی با ۱۶ میلیون رنگ استفاده می کند. این دستگاه دارای صفحه نمایش Infinity-o می‌باشد. نمایشگر Infinity-O را پیشتر در گوشی گلکسی A8s دیده بودیم، اما از پنل دینامیک آمولد برای اولین بار در محصولات گلکسی سری S10 سامسونگ استفاده شد.

این پنل جدیدترین دستاورد کمپانی سامسونگ در زمینه نمایشگرهای تلفن همراه می باشد که از نظر کیفیت کنتراست. استفاده از این پنل در اسمارت فون های گلکسی سری  S10 سبب بهبود زیاد کیفیت و میزان روشنایی دستگاه شده است.

نمایشگر Galaxy S10e

نمایشگر Galaxy S10e

در گلکسی S10e کمپانی سامسونگ برای ارائه اندازه و رنگ تصاویر با کیفیت بالا، از استاندارد HDR10 استفاده کرده است. در صفحه نمایش اسمارت فون گلکسی S10e تصاویر با کیفیت مثبت Full HD با وضوح تصویر ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ نمایش داده می شود و ابعاد تصویر ۱۸٫۵:۹ در ۱۹: ۹ است.

از این جهت، می‌توان گفت که کیفیت تصویر گلکسی S10e در مقایسه با برداران خود، گلکسی S10 و S10 پلاس که از وضوح تصویر ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ با کیفیت QHD+ استفاده می کنند، کمتر است و استفاده از وضوح تصویر فول اچ‌دی پلاس به جای کیو اچ‌دی پلاس یکی از کاستی‌های آن در مقایسه با دو مدل دیگر محسوب می‌شود. البته داشتن تراکم پیکسلی ۴۳۵ پی‌پی‌آی سبب می‌شود، این گوشی از نظر کیفیت نمایشگر، چیزی از بهترین پرچمداران بازار کم نداشته باشد.

اما نکته مهم در بررسی گلکسی S10e استفاده نکردن از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر است. اسکنر اثر انگشت در لبه کناری بدنه دستگاه و در روی دکمه پاور قرار داد و به دلیل نامشخص دکمه پاور در بالاترین قسمت اسمارت فون قرار گرفته است که رساندن انگشت به آن کمی سخت است.

بیشتر بخوانید: One UI چیست؟ همه چیز درباره رابط کاربری جدید سامسونگ

بررسی دوربین گلکسی S10e

در گام بعدی بررسی گلکسی S10e به سراغ دوربین می‌رویم. با وجود این که سالهاست که بسیاری از شرکت های تولید کننده اسمارت فون بر روی دوربین تلفن همراه سرمایه گذاری زیادی نمی‌کنند، ولی با این حال، کمپانی سامسونگ در اسمارت فون S10e به دوربین‌های این دستگاه توجه ویژه‌ای داشته و به ارتقاء و بهبود کیفیت آن پرداخته است.

گلکسی S10e به دوربین اصلی دوگانه در پشت و دوربین سلفی مجهز است. از جمله مزیتهای اصلی این اسمارت فون داشتن دوربین های عقب مجهز به حسگر ۱۲ مگا پیکسل و ۱۶ مگاپیکسلی با لنز عریض و فوق عریض می باشد. دوربین‌های استفاده شده در این دستگاه، این قابلیت را دارند، که تصاویر را تا نیم برابر زوم اپتیکال بدون افت کیفیت و تا هشت برابر زوم دیجیتال ارائه کنند.

علاوه بر این، در بررسی گلکسی S10e در زمینه دوربین باید، گفت که این اسمارت فون فناوری دیافراگم گلکسی S9 را به ارث برده است. به این معنا که ۷۷ درجه زاویه دید در دوربین ۱۲ مگاپیکسلی وجود دارد که می تواند بین دیافراگمی به گشودگی ۱٫۹/F برای تصاویر معمولی و گشودگی ۲٫۴/f برای تصاویر روشن تر تغییر می کند. این قابلیت تغییر زاویه دوربین گلکسی S10e برای محیط هایی با انواع درجه نور مناسب است.

نمای پشتی از دوربین های Galaxy S10e

نمای پشتی از دوربین های Galaxy S10e

دوربین ثانویه موجود در پشت اسمارت فون S10e، ۱۶ مگاپیکسلی است که از گشودگی دیافراگم ۲٫۲/F بهره مند است. این دوربین اولترا واید این قابلیت را دارد، که در زاویه دید ۱۲۳ درجه تصاویر زیبایی را به ثبت رساند و برای دوستداران عکاسی ایده آل است. اگر چه گشودگی دیافراگم این دوربین ۲٫۲/F است، ولی در سنسور اصلی بین مقدار ۱٫۵/F تا ۲٫۴/F قابل تغییر می‌باشد. با این حال، تنها سنسور اصلی قابلیت تثبیت کنندگی نوری تصویر (OIS) را دارد.

دوربین سلفی سومین دوربین موجود در اسمارت فون گلکسی S10e می باشد که دارای وضوح تصویر ۱۰ مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم ۱٫۹/F است. با این مشخصات دوربین سلفی S10e تفاوت چندانی با دوربین سلفی گلکسی S10 ندارد و می توان گفت که تقریباً یکی هستند. نکته مشترک در دوربین این دو پرچمدار سامسونگ قابلیت فیلمبرداری ۴k است.

بیشتر بخوانید: مشخصات گلکسی S10 از سامسونگ

محل قرارگیری دوربین سلفی در گلکسی S10e

محل قرارگیری دوربین سلفی در گلکسی S10e

نکته مهمی که در بررسی گلکسی S10e در زمینه دوربین با آن بر خورد می‌کنیم، حذف سنسور تله فوتو ماژول سه گانه گلکسی S10 و S10 پلاس در اسمارت فون S10e می باشد. به نظر می رسید، کمپانی سامسونگ برای کاهش قیمت این دستگاه در مقایسه با برداران خود، این سنسور را حذف کرده است.

بررسی باتری گلکسی S10e

بررسی گلکسی S10e را با بررسی باتری این اسمارت فون ادامه می‌دهیم. باتری گلکسی S10e را می توان تنها نقطه ضعف این دستگاه دانست. باتری استفاده شده در گلکسی S10e از نوع لیتیوم یونی غیر قابل تعویض با ظرفیت ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعت است.

اگر باتری این اسمارت فون را با باتری برادران بزرگترش مقایسه کنیم، می‌بینیم که باتری گلکسی S10e ضعیفتر است و حتی کوچک بودن صفحه نمایش این دستگاه با توجه به قدرت آن که برابر گلکسی S10 و S10 پلاس می‌باشد، نمی تواند جلوی کاهش عمر باتری را بگیرد. با این حال، باید صبر کرد و در آینده بعد از انتشار این اسمارت فون به بررسی دقیق آن پرداخت، چرا که هنوز اطلاعات ما در مورد این دستگاه کامل نیست و در حد گمانه زنی است.

با این وجود باید گفت که در گلکسی S10 باتری با ظرفیت ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده شده و در گلکسی  S10 پلاس باتری استفاده شده ۴۱۰۰ میلی آمپر است، در حالی که در S10e باتری دارای ظرفیت ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعت می‌باشد.

استفاده از باتری با ظرفیت پایین تر از جمله تفاوت های این اسمارت فون از برداران بزرگترش می باشد. علیرغم این تفاوت در ظرفیت باتری، باید گفت که باتری استفاده شده در گلکسی S10e کمی بزرگتر از باتری به کار رفته در گلکسی S9 می باشد. از این جهت اگر از S9 استفاده کرده باشید، می دانید که نباید زیاد از بابت باتری S10e نگرانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: مشخصات گلکسی فولد : اسمارت فون تاشوی سامسونگ

نمایی از محل قرار گیری سنسور اثر انگشت در گلکسی S10e

نمایی از محل قرار گیری سنسور اثر انگشت در گلکسی S10e

البته به عقیده برخی از کارشناسان S10e به دلیل داشتن صفحه نمایش کوچکتر، نیازی به باتری با ظرفیت بیشتر ندارد و همین باتری می‌تواند به راحتی آن را پشتیبانی کند.

نکته دیگری که در بررسی گلکسی S10e در مورد باتری باید به آن اشاره کرد، قابلیت شارژ باتری به صورت بی سیم از طریق فناوری Fast Wireless Charging 2.0 می باشد. این فناوری عملکرد به مراتب بهتری از Oi wireless دارد و شما با استفاده از آن می توانید راحت تر و سریع تر اسمارت فون خود را شارژ کنید. با این حال، گلکسی S10e می تواند از هر دو فناوری شارژ استفاده کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌ها و خصوصیات باتری گلکسی S10e امکان استفاده از اشتراک شارژ بی‌سیم (Wireless PowerShare) است. کمپانی سامسونگ برای اولین بار، قابلیت اشتراک شارژ بی سیم را در اسمارت فون گلکسی S10 معرفی کرد و این قابلیت در S10e هم وجود دارد.

با استفاده از امکان اشتراک شارژ بی سیم شما می توانید شارژ باتری S10e را با اسمارت فون های دیگر و حتی گجت هایی که دارای تاییدیه Qi به اشتراک بگذارید و در صورت اتصال گلکسی S10e به شارژ معمولی، با استفاده از قابلیت اشتراک ‏گذاری شارژ بی‌سیم، می‌توان همزمان یک دستگاه دیگر را نیز شارژ کرد. از این رو، می توان گفت در بحث شارژ شدن، گلکسی S10e انعطاف بالایی دارد.

روی هم رفته، این روش با توجه به باتری استفاده شده در آن، برای شارژ سایر وسایل در طول روز شاید ایده مناسبی نباشد و برای این مدل از گوشی چندان کارایی نداشته باشد. اما به اعتقاد سامسونگ استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم و اشتراک گذاری آن می تواند، سودمند باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

مشخصات فنی و عملکردی S10e

با خرید اسمارت فون S10e هم می‌توان در بخشی از هزینه‌های خود صرفه جویی کرد و هم می توان از همه مزایای و امکانات گلکسی S10 بهره مند شد. کمپانی سامسونگ در گلکسی S10e حافظه داخلی پایه را ۱۲۸ گیگابایت قرار داده است، که بسیار مناسب است و می‌توان گفت سخاوتمندانه می‌باشد.

در بررسی گلکسی S10e از نظر حافظه، می توان گفت این دستگاه با رم کمتر از ۶ گیگابایت به جای ۸ گیگابایت در گلکسی S10 شروع می شود، اما همین مقدار از حافظه هم برای استفاده از تلفن همراه و انواع گجت ها کافی است. با این حال، گلکسی S10e  S10e دارای حافظه رم ۸ گیگابایتی در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز می باشد. که از این لحاظ هم چیزی کم از گوشی های گلکسی S10 و S10 پلاس ندارد. البته افراد بر حسب تمایل خود می توانند، نسخه ۶ گیگابایتی رم و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت حافظه داخلی گوشی گلکسی را خریداری نمایند.

نمایشگر تمام صفحه گلکسی S10e همراه با رابط کاربری OneUI

نمایشگر تمام صفحه گلکسی S10e همراه با رابط کاربری OneUI

در مورد عملکرد و کارایی اسمارت فون گلکسی S10e هم می توان گفت که در بررسی ظاهری و دستی، سرعت و کارایی این دستگاه به طور قابل توجهی کندتر از برداران بزرگترش گلکسی S10 و S10 پلاس نیست. با این حال، با انجام پیکری بندی می توان مشخصات پایین تر S10e را آپگرید کرد و همچنین با استفاده از یک کارت SD حافظه جانبی آن را به ۵۱۲ گیگابایت افزایش داد.

از دیگر مشخصاتی که در بررسی گلکسی S10e باید به آن توجه کرد، داشتن سنسور شتاب سنج، فشار سنج، سنسور ژیروسکوپ می‌باشد. علیرغم داشتن همه این سنسورها، سنسور ضربان قلب در گلکسی S10e حذف شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان قیمت و با ظاهری مدرن

در جدول زیر می توانید، مشخصات کامل گلکسی S10e را مشاهده کنید.

گوشی گلکسی S10e سامسونگمشخصات
وزن گوشی۱۵۰ گرم
ابعاد گوشی۷٫۹ × ۶۹٫۹ × ۱۴۲٫۲ میلی متر
سیستم عامل مورد استفادهاندروید ۹ پای
اندازه صفحه نمایش گوشی۸٫۵ اینچ و ابعاد تصویر ۱۹:۹
فناوری نمایشگرنمایشگر دینامیک AMOLED، با کیفیت بالای فوب اچ دی پلاس (Full HD+)
وضوح تصویر۲۲۸۰ × ۱۰۸۰
نسبت نمایشگر به بدنه۸۳٫۳ درصد
پردازنده (CPU)Octa-core chipse
حافظه (RAM)۶ و یا ۸ گیگابایتی
حافظه داخلی (Storage)۱۲۸ و یا ۲۵۶ گیگابایت (قابل ارتقا به ۵۱۲ با SD کارت)
باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعت
دوربین عقبدارای دو دوربین

دوربین اصلی: ۱۶ مگاپیکسل (فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز ۲٫۲/ F)

دوربین ثانویه: ۱۲ مگا پیکسل (فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز ۱٫۲ / F و ۲٫۴/ F).

دوربین جلو (سلفی)۱۰ مگا پیکسل  (فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز ۱٫۹/F)
سیم کارتتک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)
تراشه– برای بازار خاورمیانه

Exynos 9820 Octa (هشت نانومتری)

– برای بازار چین و آمریکا

Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (هفت نانومتری)

پردازنده گرافیکی– برای بازار خاورمیانه

Mali-G76 MP12

– برای بازار آمریکا و چین

Adreno 640

درگاه حافظهمیکرو اس‌دی، تا ۵۱۲ گیگابایت (استفاده از شیار دوم سیم‌کارت) – فقط مدل دو سیم‌کارته
پردازنده مرکزی۸ هسته ای
چگالی پیکسلی۴۳۸ پیکسل در هر اینچ
درجه مقاومت در برابر آب۶۸ IP
حسگرهاحسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج، ضربان قلب‌سنج، SpO2
رابط کاربریOne UI
شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث۵٫۰، A2DP، LE، aptX
GPSA-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
محافظتگوریلاگلس ۵
ویژگی های دیگرIP68 ،USB Type C، شارژ سریع، شارژ بی سیم، اسپیکر استریو
تاریخ عرضه۲۰ فوریه، پیش فروش از ۸ مارس ۲۰۱۹

سیستم عامل و مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری گلکسی S10e

اندروید ۹ پای با رابط کاربری One Ui سیستم عامل مورد استفاده در گلکسی S10e است، که نه تنها این رابط کاربری توسط یک سیستم مبتنی بر ژست جدید هدایت می شود، بلکه به طور کلی بسیار شیک و تر تمیز نیز می باشد و برای کاربر تجربه جذابی به همراه دارد.

در بررسی گلکسی S10e با توجه به تراشه استفاده شده در آن، این دستگاه در رده اسمارت فون های پرچمدار قرار می گیرد. تراشه استفاده شده در S10e مانند تراشه های استفاده شده در گلکسی S10 و S10 پلاس که با توجه به محل زندگی افراد فرق می کند. تراشه اگزینوس به دلیل اینکه ساخت خود کمپانی سامسونگ است، از یکپارچگی بهتری با دیگر سخت افزارها برخوردار است و کارآِیی و عملکرد بهتری دارد. به همین دلیل از چیپست اگزینوس ۹۸۲۰ در سراسر دنیا به جز چین و آمریکا برای گلکسی S10e استفاده شده است.

اما استفاده کنندگان از گلکسی S10e در آمریکا و چین از تراشه اسپندراگون ۸۵۵ استفاده خواهند کرد. این تراشه ۷ نانو متری است و انتظار می رود، در سال جاری میلادی عملکرد آن بهتر شود.

نکته دیگری که در بررسی گلکسی S10e از نظر سخت افزاری، استفاده آن از بلوتوث نسخه پنج، دستیار صورتی سامسونگ به نام Bixby می باشد. دستیار صوتی Bixby قابلیت جالبی دارد و نشان از قدرت بالای سخت افزاری گلکسی S10e می دهد. از دیگر خصوصیات این دستگاه می توان به میتوان به پورت USB-C، و جک ۳٫۵ میلی متری هدفون اشاره کرد.  اگر چه، درگاه هدفون ۳٫۵ میلی متری بدون استثنا در همه‌ی ورژن‌های این سری وجود داشته است. با بررسی گلکسی S10e می‌توان گفت که در قسمت پایین گوشی این درگاه به همراه ورودی USB قرار دارد و دارای هندزفری بسیار جالب و فوق العاده می‌باشد که سامسونگ در گلکسی S10e از مدل بی‌سیم بسیار قدرتمند و با کیفیت استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy A8s : راه حل هوشمندانه‌ی سامسونگ برای حذف notch

نقاط قوت و ضعف گلکسی S10e

در بررسی گلکسی S10e می توان به برخی از نقاط قوت و ضعف این دستگاه اشاره کرد، که از جمله آن عبارتند از:

نقاط قوت

  • کیفیت عالی ساخت؛
  • لبه های ظریف صفحه نمایش؛
  • استفاده از وان UI به عنوان رابط نرم افزاری خوب؛
  • مقرون به صرفه تر بودن از برداران خود (گلکسی S10 و S10 پلاس)؛

نقاط ضعف

با وجود اینکه گوشی گلکسی S10e دارای نقاط قوت زیادی می‌باشد، ولی با این حال، بررسی گلکسی S10e نشان می دهد، که این گوشی از برخی نقاط ضعف رنج می برد، که از جمله مهمترین آنها عبارتند از:

  • طراحی پشت دستگاه به نظر می رسید، تا حدی کهنه و قدیمی شده است.
  • نداشتن اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش؛
  • عدم شارژ با سرعت بالا؛

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J8 سامسونگ: سلسله ای از تناقضات!

قیمت و تاریخ عرضه گلکسی S10e

در نهایت در بررسی گلکسی S10e به بررسی قیمت و تاریخ عرضه آن می‌رسیم. بر اساس اعلام های اولیه قیمت این دستگاه از ۷۴۹ دلار برای نسخه های دارای رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت شروع می شود. گلکسی S10e از دو نسخه قرار است به بازار عرضه شود، که یکی با رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است و دیگری با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی است.

تاریخ عرضه گلکسی S10e به بازار بر اساس گفته های کمپانی سامسونگ ۸ مارس ۲۰۱۹ می باشد که پیش فروش آن در آمریکا از ۲۱ فوریه ودر دیگر کشورهای از ۲۰ فوریه آغاز می شود.

ارزیابی نت‌نوشت راجع به Galaxy S10e

به پایان بررسی گلکسی S10e می رسیم. در پایان باید گفت که کمپانی سامسونگ در تولید این اسمارت فون به روش اپل عمل نموده است و این دستگاه را به عنوان ارزان ترین پرچمدار سری S10 قرار است روانه بازار کند، که رقیب جدی برای آیفون XR است و گویا قرار است آیفون را به چالش بکشد.

علاوه بر این با مقایسه گلکسی S10e با برادران بزرگترش گلکسی S10 و S10 پلاس می‌توان گفت که اگر چه این دستگاه از ویژگی‌هایی مانند سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، دوربین سه گانه در پشت و لبه های خمیده­ تر برخوردار نیست، ولی با این حال، دارای ضعف عمده در برابر برادران خود نمی‌باشد و نبود این امکانات کاستی و نقص این دستگاه محسوب نمی شود و برای بسیاری از کاربران احتمالا آنقدر اهمیت ندارد، که قید این گوشی را بزنند. اما شاید هنوز نظر دادن در این مورد، بسیار زود باشد، اجازه دهید تا زمان عرضه این اسمارت فون به بازار صبر کنیم و بعد از عرضه با بررسی دقیقتر بتوانیم در این مورد نظر دهیم.

منابع : techradar & unbox & digitaltrends

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا