تلفن همراه

مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲

مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲

گلکسی اس ۹ اگرچه وجه اشتراک زیادی با نسل پیشین خود دارد، اما بهبودهایی که برای آن در نظر گرفته شده، سبب شده است که بتواند با قدرتی بیشتر با گوشی پیکسل ۲ رقابت کند. در ادامه تصمیم داریم به مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲ بپردازیم با نت نوشت همراه باشید.

۰

اگرچه ممکن است پرچمداران سامسونگ فروش بیشتری را نسبت به گوشی های گوگل داشته باشند، اما هنوز هم بسیاری از ما معتقد هستیم که بهترین تجربه اندرویدی را تنها میتوان بر روی گوشی های پیکسل تجربه کرد. پیکسل ۲ زمانی به بازار عرضه شد که شش ماه از حضور سامسونگ گلکسی اس ۸ میگذشت. باید در نظر داشته باشیم که شرکت کره ای به تازگی از پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس ۹ رونمایی کرده است. گلکسی اس ۹ اگرچه وجه اشتراک زیادی با نسل پیشین خود دارد، اما بهبودهایی که برای آن در نظر گرفته شده، سبب شده است که بتواند با قدرتی بیشتر با گوشی پیکسل ۲ رقابت کند. در ادامه تصمیم داریم به مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲ بپردازیم با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مقایسه Galaxy S9 و iPhone X ، آخرین پرچمداران اپل و سامسونگ!!

مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲

وجه اشتراک دو گوشی گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲ چیست؟

مقایسه کامل گوشی سامسونگ گلکسی S9 و پیکسل 2

مقایسه کامل گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲

برای شروع مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲ باید گفت علیرغم تفاوت های چشمگیر ظاهری، دو گوشی گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲ وجه اشتراک زیادی دارند. اگرچه طراحی و مواد به کار برده شده در ساخت دو گوشی متفاوت است، اما دو گوشی تقریباً هم اندازه میباشند. پیکسل ۲ کمی کوچکتر و سبک تر است، اما هر دوی این گوشی ها بسیار جمع و جور بوده و کنترل کردن آنها با یک دست به خصوص در مقایسه با دیگر اسمارت فون هایی با نمایشگر ۶ اینچی (یا بالاتر) بسیار آسان است.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲

از نظر ویژگی های سخت افزاری خصوصیات مشابهی را بین آن دو خواهید یافت. و برای مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲ باید گفت سنسور اثر انگشت در S9 همچون پیکسل ۲ در پشت گوشی قرار گرفته است. هر دو گوشی در برابر نفوذ آب مقاوم بوده، دارای بلندگوهای استریو میباشند، فضای ذخیره سازی پایه ۶۴ گیگابایتی دارند و از باتری با ظرفیت کم بهره میبرند. اگرچه ظرفیت باتری S9 300 میلی آمپر ساعت بیشتر میباشد، اما پیکسل ۲ نیز نشان داده است با باتری که دارد میتواند برای مدت زمانی مناسب از پس وظایف تعریف شده به خوبی برآید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ دلیل برتری Galaxy S9 نسبت به iPhone X

مقایسه کامل گوشی سامسونگ گلکسی S9 و پیکسل 2

مقایسه کامل گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲

علیرغم تمام تشابهات موجود بین S8 و S9، موردی که پیشرفت بزرگی در مقایسه با نسل قبل به حساب آمده و بسیار هیجان انگیز میباشد، دوربین S9 بوده که آن را به رقیبی قابل توجه برای پیکسل ۲ تبدیل کرده است. سنسور جدید استفاده شده در S9 دارای توانایی پردازش پیشرفته فریم های تصویر بوده که پیش از این گوگل در پیکسل ۲ ویژگی HDR+ را دارای چنین قابلیتی خوانده بود. این دو گوشی میتوانند از یک صحنه، تصاویری متفاوت را ثبت کنند. با نگاه کردن به تصاویر ثبت شده متوجه میشویم که هر دو دوربین کارایی فوق العاده ای در این زمینه دارند. تصاویر S9 کمی واقعی تر و ساده تر بوده، حال آنکه تصاویر پیکسل ۲ دارای رنگ و کنتراست بیشتری هستند و این نکته نباید در مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲ از قلم بیفتد.

بیشتر بخوانید: مقایسه سرعت iPhone X و Galaxy S9 کدام پرچمدار سریعتر است؟

در ادامه مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲ باید گفت دوربین پیکسل ۲ که در زمان عرضه موفق شد نمرات بالایی را کسب کند، هنوز هم به عنوان برترین ویژگی این گوشی شناخته میشود. در مقابل خوشحالیم که دوربین S9 در مقایسه با نسل قبل پیشرفت کرده است. دوربین پرچمدار جدید سامسونگ دوگانه و دارای دیافراگم قابل تنظیم بوده و تصاویری که توسط آن در شب ثبت شده، نویز کم و رنگی دقیق دارد. سامسونگ قابلیت فیلمبرداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و فیلمبرداری حرکت آهسته با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه را به عنوان بخشی از ویژگی های این دوربین معرفی کرده است. اگرچه این اعداد در مقایسه با پیکسل ۲ بیشتر میباشند، اما هنوز هم میدانیم که پایداری فیلمبرداری پرچمدار گوگل در مقایسه با دیگر رقبای خود بهتر است.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۹ پلاس و نوت ۸ ، کدام یک را خریداری کنیم؟

تفاوت گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲ در چیست؟

مقایسه کامل گوشی سامسونگ گلکسی S9 و پیکسل 2

مقایسه کامل گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲

S9 در درجه اول بدنه ای شیشه ای داشته و نمایشگر منحنی استفاده شده در آن بسیار خیره کننده است. در مقابل پیکسل ۲ از بدنه ای فلزی ساخته شده است. اگرچه طراحی هر دو گوشی واقعاً زیباست، اما بسیاری از افراد بدنه شیشه ای پرچمدار سامسونگ را بسیار زیباتر میدانند.

بیشتر بخوانید: مقایسه سرعت LTE آیفون X و Galaxy S9

در ادامه مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲ تفاوت بعدی دو گوشی مربوط به نمایشگر آن دو است. S9 از نمایشگری ۵٫۸ اینچی با نسبت تصویر ۱۸٫۵ به ۹ بهره برده، حال آنکه پیکسل ۲ نمایشگری ۵ اینچی با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ دارد. بررسی کامل تر ما را به این نتیجه میرساند که نسبت صفحه نمایش به بدنه در S9 بیش از ۸۳ درصد است. در مقابل این عدد برای پیکسل ۲ کمتر از ۷۰ درصد میباشد.

این اعداد تفاوت قابل توجهی را در استفاده از گوشی ایجاد میکند. اگرچه کناره های نمایشگر S9 دارای انحنا بوده و بنابراین تمام آن قابل استفاده نمیباشد، اما در پیکسل ۲ حاشیه بسیاری در اطراف نمایشگر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه G7 ThinQ با گلکسی S9+ دو پرچمدار کره‌ای رو در روی هم!

سامسونگ برای S9 همان نمایشگر استفاده شده در S8 را در نظر گرفته و البته میزان روشنایی آن را ۱۵ درصد افزایش داده است. بالاتر بردن میزان روشنایی در نمایشگری که پیش از این نیز به اندازه کافی روشن و دارای رنگ های پر جنب و جوشی بوده است، آن را بیش از پیش به رقیبی دست نیافتنی بدل کرده است.

در مقابل پیکسل ۲ از نمایشگری OLED با وضوح ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ بهره میبرد که از لحاظ نمایش رنگ و روشنایی در سطح پایین تری قرار میگیرد. مطمئناً این صفحه نمایش به اندازه کافی خوب است، اما هرگز به پای نمایشگر S9 نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی S9+ و شیائومی Mi Mix 2S

مقایسه کامل گوشی سامسونگ گلکسی S9 و پیکسل 2

مقایسه کامل گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲

در ادامه مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲ از نظر ویژگی ها، همان گونه که همیشه انتظار داریم، پرچمدار سامسونگ در جایگاه بالاتری قرار میگیرد. ویژگی هایی همچون وجود جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری، درگاه کارت حافظه SD و شارژ بیسیم S9 را پیروز این میدان میکند.

بیشتر بخوانید: تست قدرت گلکسی S9 و S9+ پرچمداران جدید سامسونگ چقدر قوی هستند؟

اگر از طرفداران پیکسل هستید، ممکن است با توجه به حافظه ۱۲۸ گیگابایتی پیکسل ۲ عدم وجود درگاه کارت حافظه را موضوع مهمی تلقی نکنید. همچنین شارژ بیسیم را قابلیتی بدانید که خیلی به کار نمی‌آید، اما نمیتوانید چشم هایتان را بر روی مزیت مهم جک هدفون ببندید.

سامسونگ علاوه بر این موارد، یک Earbuds باکیفیت را در جعبه قرار داده است. در مقابل گوگل هدفون USB-C را برای شما تدارک دیده است.

بعد از تمام این بحث ها در مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲ به جایی میرسیم که ورق برمی گردد، آن هم تجربه نرم افزاری است. بدون شک پیکسل ۲ در این مورد گزینه بهتری میباشد. تجربه اندروید ۸٫۱ اورئو بر روی پیکسل ۲ نرم، سازگار، عالی و بسیار لذت بخش است. در مقابل S9 از نظر نرم افزاری دارای ویژگی های بیشتری بوده، اما بسیاری از آنها به گونه ای تنظیم شده‌اند که بی استفاده میمانند یا در راستای استفاده از قابلیت های دیگر به کار خواهند آمد.

بیشتر بخوانید: ۵ ویژگی Galaxy S9 و S9+ که راجع به آن چیزی نشنیده اید!!

گوگل عرضه به روز رسانی را به مدت سه سال برای پرچمدار خود تضمین کرده است.

در مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲ کدام یک را باید خرید؟

مقایسه کامل گوشی سامسونگ گلکسی S9 و پیکسل 2

مقایسه کامل گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲

برای جمع بندی در این رابطه راه های زیادی در مقابل ما قرار دارد. بسیاری از تجربه ها و ویژگی های اصلی بر روی S9 و پیکسل ۲ مشابه میباشد. اما طراحی بیرونی، صفحه نمایش و قابلیت هایی همچون وجود جک هدفون بر روی دو گوشی بسیار متفاوت است. همین امر سبب میشود دو رویکرد کاملاً متفاوت را در رابطه با این دو گوشی اتخاذ کنیم.

S9 با سخت افزار قدرتمند و ویژگی های اضافی همچون شارژ بی سیم، جک هدفون، پردازنده جدید، باتری با ظرفیت بیشتر و صفحه نمایش بزرگتر و البته بهتر، به آسانی پیکسل ۲ را کنار میزند. سخت افزار قدرتمند موردی است که ممکن است بسیاری از مردم S9 را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: دوربین گلکسی اس ۹ پلاس بهترین دوربین از نگاه DxOMark

در مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲ در مقابل پیکسل ۲ از نظر سخت افزاری بسیار ساده تر است و استفاده نرم افزاری آن نیز بسیار آسان میباشد. این گوشی تمام ویژگی های حیاتی که شما نیاز خواهید داشت را برایتان به ارمغان خواهد آورد. باید مدتی را با این گوشی کار کنید تا متوجه شوید که چه گوشی با کیفیتی را در دست هایتان نگه داشته‌اید. پیکسل ۲ همچنین از یک دوربین فوق العاده بهره میبرد و پشتیبانی نرم افزاری آن نیز به صورت مستقیم از سوی گوگل صورت میگیرد.

مقایسه کامل گوشی سامسونگ گلکسی S9 و پیکسل 2

مقایسه کامل گوشی سامسونگ گلکسی S9 و پیکسل ۲

در آخر مقایسه گلکسی اس ۹ و گوگل پیکسل ۲ موردی که باید آن را مورد بحث قرار دهیم قیمت این دو گوشی است. از آنجا که قیمت گوشی های اسمارت فون رده بالا روز به روز در حال افزایش میباشد، متوجه میشویم که قیمت ۶۴۹ دلار برای پرچمدار گوگل، بسیار پایین است.

در سمت مقابل، S9 بسته به اپراتوری که گوشی را از آن خریداری میکنید، ۱۰۰ دلار بیشتر قیمت دارد. اگر مایل هستید که کمتر هزینه کنید، بدیهی است که پیکسل ۲ گزینه بهتری میباشد. اما اگر میخواهید که برای تجربه ویژگی های بیشتر، هزینه بیشتری را بپردازید، باید به سراغ گوشی S9 بروید.

منبع: www.androidcentral.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا