دانستنی‌های سلامتی

روش انتخاب هندوانه خوب و شیرین و روش نگهداری هندوانه در خانه برای مدت زیاد!

روش انتخاب هندوانه خوب و روش نگهداری هندوانه

روش انتخاب هندوانه خوب و شیرین لم خاصی دارد. هیچ چیز بدتر این نیست که در این روزهای گرم تابستان یک هندوانه را خریداری کرده باشید و پس از آوردن به خانه و برش آن ببینید شیرین نیست. نرسیده است و قابل خوردن نیست و مجبورید آن را دور بیندازید. در نت نوشت امروز به شما میگوییم از روش انتخاب هندوانه خوب و شیرین خواهیم گفت و روش نگهداری هندوانه را برایتان شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

۲+

روش انتخاب هندوانه خوب و شیرین لم خاصی دارد. هیچ چیز بدتر این نیست که در این روزهای گرم تابستان یک هندوانه را خریداری کرده باشید و پس از آوردن به خانه و برش آن ببینید شیرین نیست. نرسیده است و قابل خوردن نیست و مجبورید آن را دور بیندازید. در نت نوشت امروز به شما میگوییم از روش انتخاب هندوانه خوب و شیرین خواهیم گفت و روش نگهداری هندوانه را برایتان شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

روش انتخاب هندوانه خوب

برای توضیح انواع روش انتخاب هندوانه خوب و شیرین چند راه ساده را برای شما شرح خواهیم داد تا در این کار متخصص شوید.

شکل ظاهر

برای انتخاب یک هندوانه خوب و شیرین باید خوب به شکل ظاهر هندوانه نگاه کنید. چه هندوانه گرد یا بیضی انتخاب کنید باید پوست آن سفت، شکل آن قرینه و عاری از هر گونه شکاف یا لکه باشد. هر لکه یا فرورفتگی در هندوانه نشان می دهد که به اندازه کافی نور آفتاب به آن نرسیده و درست آبیاری نشده است.

بیشتر بخوانید: خواص بی‌نظیر هسته هندوانه را دست کم نگیرید!

سنگینی هندوانه

در مرحله دوم انتخاب باید هندوانه را در دستان تان گذاشته و با توجه به اندازه، سنگینی آن را بررسی کنید. مسلما یک هندوانه رسیده به دلیل آبدار بودن سنگین است و این سنگینی را در دستانتان حس می کنید. اگر بتوانید دو هندوانه یک اندازه را در دو دست با یکدیگر مقایسه کنید متوجه می شوید که یکی از آنها سنگین تر است. سنگینی هندوانه نشان از سالم بودن آن و رسیدن کامل آن است. این روش را تقریبا برای هر میوه ای می توانید به کار ببرید.

نشان مزرعه روی هندوانه خوب !!

نشان مزرعه روی هندوانه

نشان مزرعه روی هندوانه

قسمتی از هندوانه که روی خاک قرار گرفته تا در آفتاب برسد معمولا رنگی زرد دارد و خطوط نقش و نگار هندوانه در آن محو شده اند. هر چه این لکه تیره تر باشد نشان می دهد هندوانه ای که انتخاب کرده اید بهتر است. اگر این لکه روشن است نشان می دهد که هندوانه را زود چیده اند و رسیده نیست.

بیشتر بخوانید: وقتی با خواص فوق‌العاده پوست هندوانه آشنا شوید دیگر آن را دور نمی‌ریزید!

بررسی رنگ پوست در روش انتخاب هندوانه خوب !

پوست یک هندوانه رسیده سبز تیره و کمی کدر رنگ است. سطح براق هندوانه نشان می دهد نرسیده و بهتر است آن را نخرید.

ضربه زدن

انتخاب هندوانه رسیده و شیرین با ضربه زدن

انتخاب هندوانه رسیده و شیرین با ضربه زدن

یکی از بهترین کارها در روش انتخاب یک هندوانه خوب و رسیده ضربه زدن به بعضی از قسمت های هندوانه است. کسانی که همیشه هندوانه رسیده و شیرین می خرند قسم می خورند رمز انتخاب درست آن ها همین روش است. بله درست است انگشتتان را مشت کنید و با بند انگشتان چند ضربه به قسمت های مختلف هندوانه بزنید. هندوانه ای که رسیده باشد صدای زیری دارد. اگر صدا بم و پر باشد هندوانه نرسیده است.

بیشتر بخوانید: آب هندوانه بخورید تا این همه خاصیت را به بد‌تان تقدیم کنید!

نکته آخر این که اگر هندوانه را به صورت قاچ خریداری می کنید حتما به رنگ گوشت و دانه های توجه کنید. گوشت هندوانه  تقریبا قرمز و دانه های آن قهوه ای یا سیاه است. اگر هندوانه ای دانه های سفید داشت یا گوشت آن صورتی بود آن را نخرید که رسیده نیست. همچنین دقت کنید که دانه ها از گوشت جدا نشده باشد. چون نشان می دهد هندوانه خشک شده و از زمان مصرف آن گذشته است.

روش نگهداری هندوانه

به ندرت پیش می آید یک هندوانه را با یک بار پذیرایی مصرف کنید. مگر آن که چندین مهمان داشته باشید. همیشه مقداری از آن باقی می ماند که باید به روش درستی نگهداری شود پس باید روش نگهداری هندوانه را بدانیم تا مجبور به بیرون ریختن بقیه آن نباشیم. در ادامه با این چند راهکار روش نگهداری هندوانه آشنا شوید تا آن را به بهترین شکل نگهداری کنید و از خواص آن در روزهای گرم تابستان بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: روش نگهداری هویج که خواصش حفظ شود و همیشه تازه بماند!

دمای مناسب

اگر هندوانه را درسته و بدون آن که آن را برش بدهید در یخچال بگذارید تا یک هفته تازه می ماند. به این نکته ها توجه کنید.

  • هندوانه در دمای زیر ۴ درجه سانتیگراد نگهداری نکنید در غیر این صورت یخ می زند.
  • بعد از خریدن هندوانه اگر شک دارید که کاملا نرسیده است اشکالی ندارد. می توانید دو سه روز آن را در فضای آشپزخانه نگهداری کنید تا برسد. هر چند این روش خیلی کارآمد نیست. چون هندوانه ای که قبل از رسیده شدن چیده شده باشد، با قرار گرفتن در فضای آشپزخانه می رسد ولی طعم واقعی خود را ندارد.

بیشتر بخوانید: روش نگهداری گوجه فرنگی که خواصش حفظ شود و همیشه تازه بماند!

نحوه برش هندوانه

برش هندوانه

برش هندوانه

بسته به نوع هندوانه و دلخواه خودتان می توانید از دو روش برش استفاده کنید. یک برش طولی برای هندوانه های بزرگ بیضی شکل و قاچ کردن آن به صورت برش های طولی (برش شتری) یا آن که آن را تکه تکه کرده در ظرف نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید : روش نگهداری خیار , نکات کاربردی برای نگهداری بهتر این جالیزی پرخاصیت

برای تکمیل کردن اطلاعاتتان بابت روش نگهداری هندوانه می توانید هندوانه را از عرض برش بدهید که هم برای هندوانه های گرد و هم هندوانه های بزرگ بیضی شکل کاربرد دارد. خوبی این روش این است که می توانید بخشی از هندوانه را استفاده کنید و بقیه را در یخچال بگذارید. در این صورت حتما روی قسمت برش خرده را با سلفون بپوشانیم تا طعم هندوانه از بین نرود، آب نیندازد و هندوانه و یخچال بو نگیرد.

در صورتی که دوست دارید دانه های هندوانه را جدا کنید بهتر است آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید و با چنگال دانه ها را جدا کنید.

سالاد هندوانه

سالاد هندوانه

سالاد هندوانه

خوب حالا که روش انتخاب هندوانه خوب و روش نگهداری هندوانه را می دانیم بد نیست سالاد هندوانه را هم یاد بگیرید تا تنوعی به غذاها و سالادهای تان بدهید. برای سالاد هندوانه مقداری خیار، پنیر فتا و سایر سبزی های فصل مثل کاهو و چند بادام هندی را در یک ظرف بگذارید و با کمی لیمو ترش تازه و روغن زیتون آن را تهیه کنید. می توانید این سالاد را با نان خشک به عنوان پیش غذا هم میل کنید. ( در مناطق گرمسیری ایران  هندوانه و پنیر و نان یکی از شام های سبک و پرطرفدار شب های تابستان است.)

بیشتر بخوانید : تغذیه تابستانه؛ میوه و سبزیجات توصیه شده برای مصرف در گرمای تابستان

لیموناد هندوانه

لیموناد هندوانه

لیموناد هندوانه

یکی از بهترین نوشیدنی ها در روزهای گرم تابستان لیموناد هندوانه است. هندوانه را قطعه قطعه کرده و دانه های آنرا خارج کنید. با دستگاه آبمیوه گیری آب آن را بگیرید. می توانید هندوانه را با چنگال له کنید که در این صورت دانه ها هم خارج می شوند. آب یا قطعات خرد شده هندوانه را در یک لیوان بریزید کمی آب لیموترش تازه روی آن بپاشید و میل کنید.

بیشتر بخوانید : ۱۵ آب­میوه‌ خانگی خلاقانه و شگفت­ انگیز که باید همین امروز امتحان کنید!

دونات هندوانه

دونات هندوانه

دونات هندوانه

یک دونات واقعی نیست بلکه نوعی تزیین هندوانه برای پذیرایی است. می توانید هندوانه را به صورت گرد برش داده و وسط آن را درست مانند نان دونات خالی کنید. کمی شکر و خرده های بادام شیرین روی آن بریزید. بهتر است این نوع دونات را دو طبقه تهیه کنید و از این میان وعده خوشمزه در میهمانی هایتان لذت ببرید.

منبع: wikihow.com

۶ دیدگاه

6 دیدگاه

  1. Avatar

    قیمت تلفن پاناسونیک

    ۵ تیر ۱۳۹۷ at ۱۶:۲۴

    ممنون از سایت خوبتون که مطالبی در جهت افزایش آگاهی افراد قرار میدید.موفق باشید

    ۰
    • پوران ریاضی پور

      پوران ریاضی پور

      ۶ تیر ۱۳۹۷ at ۱۷:۲۰

      سپاس از شما که وقت گذاشته و مطالب را می خوانید. ممنون از دلگرمی تان.

      ۰
  2. Avatar

    امنیت وب سایت

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷ at ۱۰:۱۹

    سایتتون واقعا جذاب دمتون گرم

    ۰
    • پوران ریاضی پور

      پوران ریاضی پور

      ۲۸ تیر ۱۳۹۷ at ۸:۲۶

      سپاس بیکران

      ۰
  3. Avatar

    cactus baz

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰:۵۷

    سلام مقداری هندوانه خریداری کردم ودراتاق زیر کولرگازی گزاشتمه بنظر شما چندروز سالم میماند

    ۰
  4. Avatar

    توری پلیسه ای

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ at ۱۶:۲۷

    ممنونم از سایتتون

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا