مد و فشن

جوراب چین خورده یا Slouch

جوراب چین خورده یا Slouch socks
۱+

جوراب چین خورده Slouch socks یا Loose socks استایل خاصی از جوراب است، که در دهه ۱۹۸۰ رواج پیدا کرد. این جوراب‌ به دلیل راحتی و جذابیتی که ایجاد می‌کرد، به سرعت تبدیل به ترند و مد محبوب آن دوره شد. امروزه با گذشت سال‌ها از آن دوران، مجددا استفاده از این جوراب‌ها در حال رواج پیدا کردن است. که بسیاری از افراد از جمله  ورزشکاران، خوانندگان و غیره به استفاده از آنها می‌پردازند. در ادامه با جزییات جالبی از جوراب چین خورده با نت نوشت همراه باشید.

جوراب چین خورده یا Slouch socks

تاریخچه استفاده از جوراب چین خورده

اگر چه بی تردید در دهه ۱۹۸۰ جوراب‌های چین خورده در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار بود. ولی با این وجود، امروزه ما شاهد رواج دوباره جوراب‌های چین خورده به همراه کفش‌های کتانی دهه ۹۰ و فرهنگ کازپلی هستیم. استفاده از این جوراب‌ها در دهه ۱۹۸۰ نه تنها در ایالات متحده آمریکا محبوب بود. بلکه در آن سوی دنیا هم مانند ژاپن، در بین دختران دانش آموز که لباس‌های فرمشان جورابهای بلندی داشت نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار بود. دختران جورابهای لباس فرمشان را پایین می‌آوردند و به صورت چین خورده در قسمت ساق پا قرار می‌دادند. در آن دوران جوراب‌های چین خورده مانگا در ژاپن و سرتاسر دنیا بسیار شگفت انگیز و محبوب بودند.

بیشتر بخوانید: جوراب: همه چیز راجع به این پوشیدنی ساده!

جوراب‌های چین خورده

جوراب‌های چین خورده، جوراب‌هایی هستند که در دهه ۱۹۸۰ در بین مردم محبوبیت پیدا کردند.

همه آن چیزی که سبب شد، جوراب چین خورده Slouch socks در دهه ۸۰ ترند شود. گشاد بودن قسمت ساق جوراب بود که سبب راحتی پاها می‌شد. در میانه دهه ۸۰ بود که استفاده از این جوراب‌ها رواج یافت. گشادی ساق جوراب موجب ایجاد راحتی مچ پا می‌شد.

به همین دلیل پوشیدن این جوراب‌ها به سرعت رواج پیدا کرد. بسیاری از مردم برای رفتن به باشگاه، رفتن به سرکار و یا تماشاگران و لیدر تشویق کنندگان در مسابقات ورزشی  و حتی ستاره‌های موسیقی از این جوراب‌ها می‌پوشیدند.

پوشیدن جوراب چین خورده برای بسیاری از دی جی‌ها و دست اندرکاران ورزش در دهه ۸۰ بسیار مناسب بود. در فیلم روابط خانوادگی و کازبی شو شما به راحتی می‌توانید این نماد مد دهه ۸۰ را مشاهده کنید. این فیلم‌ها ترند شدن این جوراب‌ها در دهه ۸۰ را به ما یادآوری می‌کنند. پوشیدن این جوراب‌ها در این دهه بسیار مناسب و محبوب بود.

بیشتر بخوانید: جوراب زنانه / جوراب مردانه / جوراب بچه / جوراب ورزشی

استفاده از این جوراب‌ها به همراه ساق پای لیمویی و سیا رنگ، کفش کتانی و تی شرت‌های سایز بزرگ معرفی کننده مد غالب در آن زمان بود.

استفاده از این جوراب‌ها به همراه ساق پای لیمویی و سیا رنگ، کفش کتانی و تی شرت‌های سایز بزرگ معرفی کننده مد غالب در آن زمان بود.

دلیل محبوبیت جوراب چین خورده

استفاده از این جوراب‌ها به همراه ساق پای لیمویی و سیاه رنگ، کفش کتانی و تی شرت‌های سایز بزرگ معرفی کننده مد غالب آن زمان بود. با این حال، پوشیدن لباس‌های عروسکی، دامن‌های کوتاه و جوراب‌های چین خود هم در آن دهه بسیار رواج داشت. در دهه ۸۰ وقتی کسی جوراب چین خورده با سوئیشرت می‌پوشید، به این معنا بود که واقعا به ورزش و یا کار بیرون از خانه پرداخته است.

در این دوره پوشیدن جوراب چین خورده در همه جا رواج داشت و بسیاری از مردان و زنان به آن علاقه مند بودند. ایده ایجاد و تولید این نوع جوراب‌ها در این دهه این بود، که شما می‌توانید کفش‌های خود را با رنگ‌ها و الگوهای مختلف هماهنگ کنید.

تولید جوراب‌های چین خورده در دهه ۸۰ به سرعت افزایش پیدا کرد و بسیاری از مردم از آن استفاده می‌کردند.

تولید جوراب‌های چین خورده در دهه ۸۰ به سرعت افزایش پیدا کرد و بسیاری از مردم از آن استفاده می‌کردند.

برای رسیدن به این هدف، کارخانه‌های تولید کننده جوراب شروع به تولید انواع جوراب‌های چین خورده نازک کردند. ولی با این حال، با گذشت مدت زمانی، استفاده از این جوراب‌ها به نوعی سرگرمی تبدیل شد. مردم برای بیان شخصیت خود، جذابیت و استایل شخصی از آن استفاده می‌کردند.

عاقلانه بودن استفاده از مد و این که مد در چه روزهایی به نظر عاقلانه می‌رسد را اریک پریدز در آهنگ Call On Me در سال ۲۰۰۴ به خوبی نشان می‌دهد. در این سال‌ها استفاده از جوراب چین خورده تنها برای ایروبیک بسیار رواج داشت و محبوب بود. فیلم فلش دنس (Flashdance) به بهترین شکل این ترند و فرهنگ را نشان می‌دهد.

رواج مجدد استفاده از جوراب‌های چین خورده در سال ۲۰۱۲

جوراب‌های چین خورده بلند و ضخیم زمستانی دوباره در سال ۲۰۱۲ ترند شدند. این جوراب‌های ضخیم و راحت با یک جفت ساق پا و چکمه بلند با هم هماهنگ و ست می‌شدند. بهترین محل برای این اکسسوری در نزدیکی شومینه بود. استفاده از این جوراب ها، فراتر از استفاده ساده و روزمره است. آنها روشی برای جلب توجه و همیشه جزئی از مد بودند.

امروزه بعد از گذشت سال ها، دوباره جوراب‌های چین خورده در بین مردم رواج پیدا می‌کند.

امروزه بعد از گذشت سال ها، دوباره جوراب‌های چین خورده در بین مردم رواج پیدا کرده است.

تاریخ نشان می‌دهد که استفاده از این جوراب‌ها در هر موقعیتی می‌تواند شگفت انگیز باشد. آنهایی که می‌توانند دهه ۸۰ را به یاد بیاورند، به همراه دوران کودکی خود این جوراب‌ها را نیز به خاطر می‌آورند.

مد این روزهای جوراب‌های گشاد و چین خورده

با وجود این که جوراب‌های چین خورده نوستالژی دهه ۸۰ اند، برای ما بسیار عزیز می‌باشند. به همین دلیل هنوز ما آنها را بسیار دوست داریم. از دهه ۸۰ تا اواسط دهه ۹۰ محبوبیت جوراب‌های چین خورده ادامه یافت. با این حال، امروزه بار دیگر این جوراب‌ها ترند شده اند. دلیل ترند شدن دوباره این جوراب‌ها به راحتی و سرگرم کننده بودن آن مربوط می‌شود. جوراب‌های چین خورده  در طرح ها، رنگ‌ها و جنس‌های جدید با توجه به نیاز بازار طراحی و تولید می‌شوند و می‌بینیم که امروزه با لباس‌های مجلسی نیز استفاده از این جوراب‌ها رواج یافته است. این جوراب‌ها در جنس‌های مختلف لمه، مخمل، توری و بافت در بازار موچودند.

استفاده از جوراب‌های چین خورده به همراه کفش‌های مجلسی و تیپ‌های رسمی تر به تازگی مد شده است.

استفاده از جوراب‌های چین خورده به همراه کفش‌های مجلسی و تیپ‌های رسمی تر به تازگی مد شده است.

جنس‌های مختلف جوراب‌های چین خورده یا گشاد که امروز مد شده اند، با انواع تیپ‌ها پوشیده می‌شوند که اغلب تلفیقی از تیپ‌های کژوآل و رسمی هستند. به عنوان مثال برای مهمانی‌های تولد و یا تعطیلات، جنس‌های مخمل و لمه به همراه شلوارک‌ها و دامن‌های گلگلی پوشیده می‌شود.

پوشیدن جوراب چین خورده به همراه لباس‌های مهمانی

پوشیدن جوراب چین خورده به همراه لباس‌های مهمانی

جورابهای لمه گشاد یا چین خورده به همراه کفش اسپرت و شلوار لی

جورابهای لمه گشاد یا چین خورده به همراه کفش اسپرت و شلوار لی

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. Avatar

    سونیا

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ at ۰:۵۱

    جوراب خیلی جذابیه برای من که عاشق جورابم
    مطلبم عالی بود

    ۱+
    • ربابه پوربافرانی

      ربابه پوربافرانی

      ۶ شهریور ۱۳۹۸ at ۱۹:۴۴

      بهتون پیشنهاد می کنم باقی مطالب نت نوشت رو در این باره بخونین:) ممنون که نظرتون رو نوشتید.

      ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا