گجت‌ها

ساعت هوشمند و تبلت همچنان بازار قابل قبولی دارند!

ساعتهای هوشمند و تبلت ها نمرده اند

آیا شما هم فکر می کنید دیگر کسی اقدام به ساخت ساعت های هوشمند نمی کند؟ آیا این درست است؟ نه اصلا. پس از نگاهی دقیق تر به تجزیه و تحلیل بازار، روشن می شود که این دستگاه ها نه تنها کنار گذاشته نشده اند، بلکه کار خود را به خوبی انجام می دهند. چنین سناریویی برای تبلت ها نیز وجود دارد. امروز در نت نوشت قصد داریم با شرح دلایلی بگوییم که چرا این دستگاه ها نباید فراموش شوند.

۰

آیا شما هم فکر می کنید دیگر کسی اقدام به ساخت ساعت هوشمند نمی کند؟ آیا این درست است؟ نه اصلا. پس از نگاهی دقیق تر به تجزیه و تحلیل بازار، روشن می شود که این دستگاه ها نه تنها کنار گذاشته نشده اند، بلکه کار خود را به خوبی انجام می دهند. چنین سناریویی برای تبلت ها نیز وجود دارد. امروز در نت نوشت قصد داریم با شرح دلایلی بگوییم که چرا این دستگاه ها نباید فراموش شوند.

نظرسنجی تحلیلگران IDC نشان می دهد بازار پوشیدنی با ۱۳۲٫۹ میلیون دستگاه فروخته شده در سال ۲۰۱۷، رشد ۱۵ درصدی داشته است. ۴۴ میلیون دستگاه فروخته شده ساعت های هوشمند بودند و نیمی از این محصولات اپل، و بقیه اندروید و تیزن سامسونگ . همچنین IDC پیش بینی می کند تا سال ۲۰۲۲ تقریبا ۲۲۰ میلیون دستگاه فروخته شود.

ساعت های هوشمند آمار ذکر شده نه تنها متعلق به برندهای گوشی های هوشمند و شرکت های ورزشی بود بلکه چند برند که جهت ساخت ساعت های استاندارد، لوازم جانبی و جواهرات شناخته شده اند نیز در این بین دیده می شد. همه جور قیمت برای این دستگاهها وجود دارد، از دستگاه های مقرون به صرفه گرفته تا گران قیمت.

تولیدکنندگان ساعتهای کلاسیک که طی این سال ها به ساخت ساعتهای هوشمند اهمیت نداده اند دیگر نمی توانند رقابت های دیجیتال را نادیده بگیرند، زیرا این دستگاه ها بخش قابل توجهی از بازار را فتح کرده اند. گوگل در حال حاضر نیز در نمایشگاه Baselworld، که به صنعت ساعت مرتبط است، حضور دارد. این غول اینترنت همچنین روی سیستم عامل پوشیدنی ها کار می کند و اخیرا یک نام جدید به آن داده است: Wear OS.

برخی تولید کنندگان ساعت و جواهرات مانند برند فسیل در توسعه ساعت های هوشمند بسیار فعال هستند.

برخی تولید کنندگان ساعت و جواهرات مانند برند فسیل در توسعه ساعت هوشمند بسیار فعال هستند.

رسیدن به طرفداران اپل

با تغییر نام به Wear OS، گوگل نیز شانس بیشتری برای جذب طرفداران اپل دارد. در حال حاضر تقریبا یک سوم از مشتریان ساعت های هوشمند در اختیار این کمپانی می باشد. همانطور که می دانید ساعت اپل تنها با آی فون سازگار است. پس اگر شما این موضوع را دوست ندارید و یا آن برای شما بیش از حد گران است، گوگل انتخاب بهتری می باشد. سیستم عامل گوگل به سرعت در حال تغییر است و به روز رسانی Wear OS 1.0 به دستگاه های تستی اعمال شده است. به نظر می رسد گوگل می خواهد ثابت کند که اولویت بندی آن با بازار پوشیدنی است، حتی ممکن است چندی دیگر ساعت هوشمند Pixel خود را معرفی کند. البته این که آیا آن به بازار می آید و یا نه هنوز مشخص نیست.

حتی تبلت های اندروید هنوز هم تقاضا دارند

به نظر می رسد رونق در بازار تبلت های اندرویدی پشت سر گذاشته شده است و رشد آن به جای افزایش رو به کاهش می باشد. نام های شیک و مدرن در صنایع ساعت و مد در اینجا گم شده اند و در عوض بسیاری از شرکت های کوچکتر که با محصولات کم هزینه شناخته می شوند، تبلت های ارزان قیمتی ارائه می دهند. به عنوان مثال کمپانی هوآوی یکی از تولیدکنندگان اصلی دستگاه های اندرویدی، اخیرا MediaPad M5 را راه اندازی کرده است. سامسونگ هم مدل هایی در بازار دارد.

Huawei همچنان تبلت های اندرویدی تولید می کند

تبلت های اندرویدی هنوز هم قوی هستند و این دستگاه ها در صنایع مختلف مانند کسب و کار یا صنعت حمل و نقل یا استفاده روزمره کاربرد دارند. آنها می توانند با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار خریداری شوند، اما تقریبا یک کابل شارژ اپل این اندازه قیمت دارد. مسلما  تبلت های اندرویدی اعتبار یک محصول اپل را ندارند. اما به دلایلی که گفته شد تقاضا برای تبلت های اندروید قطعا وجود دارد.

بنابراین به شایعات و فرض و گمان هایی که درباره فراموشی دستگاههای فوق به گوش می رسد بیشتر تامل کنید به ویژه ساعت های هوشمند. اما در نگاه دوم، تبلت های اندروید نشان می دهند که عرضه و تقاضا هنوز هم وجود دارد. این قطعا یک نشانه خوب برای بازار است. شما چه فکر می کنید، بازار ساعت های هوشمند و تبلت های اندرویدی دوباره به خوبی قبل رونق می گیرد؟ ما منتظر نظرات شما هستیم.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا