دانستنی‌های سلامتی

خواص تخم بلدرچین برای سلامتی

خواص تخم بلدرچین

خواص تخم بلدرچین به قدری زیاد و شگفت انگیز است که می تواند در بهبود بینایی، افزایش سطح انرژی، رشد، ترمیم و بهبود متابولیسم، کاهش فشارخون، تسکین آلرژی، سم زدایی و بسیاری از بیماری های مزمن تاثیر گذار باشد.

۳+

خواص تخم بلدرچین به قدری زیاد و شگفت انگیز است که می تواند در بهبود بینایی، افزایش سطح انرژی، رشد، ترمیم و بهبود متابولیسم، کاهش فشارخون، تسکین آلرژی، سم زدایی و بسیاری از بیماری های مزمن تاثیر گذار باشد. نت نوشت این بار خواص تخم بلدرچین را برای شما در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: تخم مرغ قهوه ای بهتر است یا سفید ؟

خواص تخم بلدرچین

تخم پرنده بلدرچین که گونه های متفاوتی دارند در رده Galliformes قرار می گیرد. این پرندگان اندازه متوسطی داشته و بیشتر در اروپا، شمال افریقا، جنوب ایالت متحده امریکا و برخی از مناطق آسیا یافت می شوند. تخم های بلدرچین از تخم های اردک و مرغ بسیار کوچک تر هستند و مصارف گوناگونی دارند. به دلیل اندازه کوچکی که این تخم ها دارند معمولا تعدادی از آن ها را در رژیم غذایی قرار می دهند. تخم بلدرچین علاوه بر این که یک غذای بسیار مغذی به شمار می رود، ظاهری بسیار زیبا هم دارد.

زرده تخم بلدرچین بسیار بسیار مقوی است و مصرف بیشتری نیز دارد. در برخی از مناطق این تخم به عنوان یک غذای خیابانی بسیار ارزان قیمت مورد استفاده قرار می گیرد. فقط می توان گفت که تخم بلدرچین برای افرادی که کلسترول بالایی دارند بسیار خطرناک است. مواد معدنی و ریز مغذی هایی که در تخم بلدرچین وجود دارد سبب افزایش پروتئین می شود. بهتر است که آن را صبح مصرف کنید تا بیشتر از خواص تخم بلدرچین بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: مضرات گوشت مرغ

بینایی قوی

خواص تخم بلدرچین

فعالیت آنتی اکسیدانی ویتامین A کمک می کند دژنراتیو ماکولا کاهش پیدا کرده و احتمال بروز آب مروارید به شدت کم شود

میزان بسیار قابل توجهی ویتامین A در تخم بلدرچین وجود دارد که می تواند محافظت خوبی از سیستم بینایی داشته باشد. فعالیت آنتی اکسیدانی ویتامین A کمک می کند دژنراتیو ماکولا کاهش پیدا کرده و احتمال بروز آب مروارید به شدت کم شود. به کمک تخم بلدرچین می توانید دید بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: خواص دل و سنگدان مرغ

کنترل سطح کلسترول

از دیگر خواص تخم بلدرچین می توان به اسید های چرب موجود در آن اشاره کرد. این اسید های چرب می تواند کلسترول خوب یا همان HDL را برای تقویت قلب ایجاد کند. بیش از ۶۰ درصد از چربی تخم بلدرچین را چربی خوب یا همان HDL تشکیل می دهد با این حال افرادی که مشکلات کلسترول بالا دارند بهتر است از تخم بلدرچین کمتر مصرف کنند.

تخم بلدرچین بهترین محرک رشد

تخم بلدرچین درست مانند تخم مرغ  معمولی پروتئین زیادی را به رژیم غذایی شما اضافه خواهد کرد. پروتئین ها زمانی که وارد بدن می شوند اجزای مولکولی اشان شکسته شده و سلول های جدیدی به بافت های عضله، استخوان و رگ های خونی می رسانند. تخم بلدرچین می تواند رشد سالم و طبیعی بدن را تضمین کند.

بیشتر بخوانید: خواص تخمه کدو

کاهش فشار خون با کمک تخم بلدرچین

خواص تخم بلدرچین

خواص تخم بلدرچین

وجود پتاسیم در تخم بلدرچین نشان می دهد که این غذا توانایی کاهش فشار خون را دارد. چرا که این ماده غذایی به عنوان یک واسازودیلاتور عمل می کند که به کاهش فشار خون و فشار عروق خونی کمک بسیاری می کند. پتاسیم از عناصری است که در تخم بلدرچین به وفور یافت می شود.

سم زدایی بدن

پاک سازی بدن یک امر بسیار مهم و کار آمد است به خصوص در زندگی امروزه که آلاینده ها و سموم و همچنین فلزات سنگین به شدت زندگی و سلامتی انسان را تهدید می کند. از دیگر خواص تخم بلدرچین این است که این تخم می تواند سموم جریان خون را کاهش دهد و سنگ مثانه و کلیه را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: با رژیم ۳ روزه سم زدایی بدن آشنا شوید

پیشگیری از بیماری های مزمن به کمک خواص تخم بلدرچین

آنتی اکسیدان ها اجزای حیاتی در سلامتی انسان می باشند چرا که ما دائما در حال مبارزه با رادیکال های آزاد هستیم که سبب بروز بیماری های مزمن و سرطان می شوند. تخم بلدرچین دارای مقدار قابل توجهی ویتامین C و ویتامین A می باشد که در خنثی سازی رادیکال های آزاد و حفظ سلامتی موثر است.

بیشتر بخوانید: فواید گوشت بره و مضرات آن

درمان آلرژی

تخم بلدرچین حاوی پروتئین بالایی است این تخم در بدن مانند یک ضد آلرژی طبیعی عمل می کند بنابراین اگر شما دچار گرفتگی و یا التهاب و سایر نشانه های آلرژیک شدید با کمک تخم بلدرچین می توانید به حالت طبیعی باز گردید.

منبع : organicfacts.net

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا