آموزشی

ترفند های Gmail در طراحی جدید

سه نکته و ترفند برای طراحی جدید جیمیل

این هفته گوگل طراحی جدیدی را برای جیمیل به نمایش گذاشته است که شامل پوشش جدیدی از رنگ و تعداد انگشت شماری از ویژگی های جدیدی که متمرکز بر بهره وری و امنیت هستند، می باشد. ممکن است این ویژگی ها برای کسانی که از برنامه های اختصاصی مدیریت ایمیل های خود استفاده می کنند، کارآیی نداشته باشد اما هنوز افرادی هستند که ایمیل خود را مستقیما از مرورگر وب چک می کنند و این تغییرات می تواند برای آن ها مفید باشد. البته برخی از ویژگی های جدید جیمیل (مانند حالت محرمانه) چند هفته دیگر اجرا خواهند شد، اما اگر شما می خواهید از طراحی جدید در همین مرحله استفاده کنید در ادامه همراه نت نوشت باشید.

۰

این هفته گوگل طراحی جدیدی را برای Gmail به نمایش گذاشته است که شامل پوشش جدیدی از رنگ و تعداد انگشت شماری از ویژگی های جدیدی که متمرکز بر بهره وری و امنیت هستند، می باشد. ممکن است این ویژگی ها برای کسانی که از برنامه های اختصاصی مدیریت ایمیل های خود استفاده می کنند، کارایی نداشته باشد اما هنوز افرادی هستند که ایمیل خود را مستقیما از مرورگر وب چک می کنند و این تغییرات می تواند برای آنها مفید باشد. البته برخی از ویژگی های جدید Gmail (مانند حالت محرمانه) چند هفته دیگر اجرا خواهند شد، اما اگر شما می خواهید از طراحی جدید در همین مرحله استفاده کنید در ادامه با ترفند های Gmail در طراحی جدید همراه نت نوشت باشید.

ترفند های Gmail در طراحی جدید

ارتقا به Gmail با طرح جدید

شما تا زمانی که نسخه موجود را ارتقا ندهید، نمی توانید از ویژگی های جدید Gmail لذت ببرید! خوشبختانه تنها با چند کلیک می توانید این کار را انجام دهید.

۱- از صفحه اصلی جیمیل روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

۲- در منوی کشویی روی Try the new Gmail کلیک کنید.

۳- شما به صفحه اصلی طراحی مجدد منتقل می شوید. روی Next صفحه نمایش welcome کلیک کنید.

ارتقا به جیمیل جدید

ترفند های Gmail در طراحی جدید

۴-در صفحه بعد می توانید نوع نمایش ایمیل ها در صفحه نمایش را انتخاب کنید. اگر شما ایمیل های زیادی را باید مدیریت کنید، بهتر است گزینه compact را انتخاب کنید. اگر گزینه default را انتخاب کنید اطلاعات بیشتری در یک نگاه به شما داده می شود. اگر ایمیل های زیادی ندارید و نمی خواهید اطلاعات بیشتری در اینباکس از آنها نمایش داده شود comfortable انتخاب کنید.

هنگامی که موارد بالا را انجام دادید، باید رابط کاربری جالب جدید Gmail را ببینید! نگران نباشید اگر می خواهید نحوه نمایش ایمیل ها را تغییر دهید، هر دو گزینه مانند قبل در آیکون چرخ دنده قرار می گیرند.

ترفند های Gmail در طراحی جدید

ترفند های Gmail در طراحی جدید

سایدبار خود را سفارشی کنید

یکی از اولین مواردی که در رابط کاربری جدید متوجه می شوید و از ترفند های Gmail به حساب می آید، اضافه کردن یک ستون از اپ ها در سمت راست است. این متفاوت از آیکون بالای صفحه است که میانبرهای دیگر سرویس های گوگل را نیز در بر می گیرد. در عوض، این سایدبار جدید مجهز به مینی اپ ها می باشد که برای دسترسی سریع در نوار کناری جاگذاری شده اند.

به طور پیش فرض، سایدبار دارای نسخه های کوچک شده Google Calendar، Keep و Tasks جدید است، اما شما می توانید اپ های بیشتری را با کلیک بر روی دکمه + در زیر آیکون های دیگر اضافه کنید.

ترفند های Gmail در طراحی جدید

ترفند های Gmail در طراحی جدید

سایدبار در طراحی جدید جیمیل

بهترین بخش در مورد این اپ ها این است که هنوز هم می توانید روی بقیه ی رابط Gmail کلیک و اسکرول کنید بدون اینکه تغییر در نوار کناری به وجود آید. این موضوع می تواند برای هر چیزی از قبیل یادداشت برداری از ایمیل های خاص و مکالمات Hangouts برای بررسی تقویم جهت قرار ملاقات های پیشین مفید باشد.

ویژگی جدید snooze 

اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که فراموش می کنید به ایمیل های مهم به طور مرتب پاسخ دهید، نگران نباشید ویژگی جدید snooze جیمیل می تواند این مشکل شما را حل کند. کافی است ماوس خود را روی هر ایمیل که لازم است به خاطر بسپارید، چند لحظه نگه دارید سپس آیکون اول از سمت راست را کلیک کنید.

یک پنجره نمایش داده می شود تا شما مدت زمان snooze یا همان زمان یادآوری را انتخاب کنید. بطور مثال می توانید فردا یا این آخر هفته را انتخاب کنید، یا زمان دقیق و تاریخ را خودتان تعیین کنید. هنگامی که زمان آن می رسد، ایمیل از پوشه snooze شما به سمت بالای اینباکس حرکت می کند.

ویژگی snooze در طراحی جدید جیمیل

ویژگی snooze در طراحی جدید جیمیل

برای مابقی ویژگی های جدید منتظر بمانید

اکثر ویژگی های جدید حریم خصوصی جیمیل، از جمله انقراض ایمیل و تایید هویت دو مرحله ای (۲FA) بر اساس هر ایمیل در حالت محرمانه، هنوز به مرحله اجرا نرسیده اند. بنابراین شما باید چند هفته دیگر برای این ویژگی ها منتظر بمانید، اما بد نیست که با رابط کاربری جدید گوگل در همین مرحله آشنا شوید.

آیا از رابط کاربری دوباره طراحی شده جیمیل استفاده می کنید؟ یا تا زمانی که گوگل تمام ویژگی های جدید را به پایان نرسانده است، در همان حالت کلاسیک می مانید؟ در قسمت نظرات ما را آگاه کنید!

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا