دانستنی‌های سلامتی

بیماری های ناشی از استخر و راه های پیشگیری!

بیماری های ناشی از استخر

بیماری های ناشی از استخر و راه های پیشگیری! ورزش های آبی، شنای تفریحی و بسیاری از تفریحات دریایی که به تازگی بین ثروتمندان بسیار رایج شده است می تواند مشکل ساز بوده و سبب بروز بیماری های مختلفی شود.

۰

ورزش های آبی، شنا و بسیاری از تفریحات دریایی که به تازگی بین ثروتمندان بسیار رایج شده است می تواند مشکل ساز  و سبب بروز بیماری های ناشی از استخر شود. بسیاری از شناگران یا افرادی که به صورت تخصصی شنا را دنبال می کنند همواره در معرض ابتلا به چندین بیماری هستند. این مشکلات حتی بین افرادی که به صورت تفریحی از استخر و یا آب دریا استفاده می کنند نیز مشاهده شده است. بیماری های ناشی از استخر عبارتند از بیماری های مختلف گوش، مشکلات معده و سایر بیماری های دیگر نیز به واسطه استفاده مداوم از آب استخر ها و یا دریا بروز پیدا می کند. نت نوشت علل بیماری های ناشی از استخر را بررسی و راه کاری پیشگیری و درمانش را برای شما معرفی می کند.

خطرات ورزش های آبی و بیماری های ناشی از استخر

بیماری های ناشی از استخر

حمام کردن های پی در پی نیز برای سلامتی خطراتی در بر خواهد داشت.

به تازگی محققان بسیاری توانسته اند به این مسئله پی ببرند که اگر به صورت مداوم از آب دریا و یا استخر به منظور شنا کردن استفاده شود می تواند بیماری هایی از جمله بیماری های معده بروز پیدا کند. طبق تحقیقات احتمال آسیب دیدگی گوش به میزان ۷۷% افزایش پیدا می کند. بیماری های ناشی از استخر دیگر مانند بیماری های دستگاه گوارش نیز تا ۲۹ % افزایش پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این خطراتی نیز در تفریحات و ورزشهای آبی وجود دارد که ظاهر بیرونی بدن انسان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. محققان طی ۱۹ مطالعه پی بردند که حمام کردن های پی در پی نیز برای سلامتی خطراتی در بر خواهد داشت.

بیماری با آب

با این حال بیشترین احتمال بیماری و خطر در استفاده مداوم از استخرها و ورزشهای آبی می باشد که ممکن است منجر به اختلال در سیستم گوارش، معده درد، اسهال و . . . شود. این مسئله بیشتر افراد شناگر و دوستداران این دسته از ورزشها را در بر می گیرد. این مسئله مبنی بر این نیست که افراد از این گروه ورزش ها دوری کرده  و یا آن ها را کنار بگذارند بلکه می بایست با احتیاط و بهداشت بهتری آن را انجام دهند. افراد مسن و کودکان بیشتر از دیگران در معرض این خطر قرار دارند. البته آب نیز بسیار در این مسئله دخیل است. استفاده از آب های ساحلی پاکیزه تا حدی این مشکل را برطرف می سازد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا