تلفن همراه

بررسی Mi 8 Pro : تقلیدی قابل قبول از آیفون X

بررسی Mi 8 Pro : تقلیدی قابل قبول از آیفون X

شیائومی ظاهر Mi 8 Pro را از آیفون X وام گرفته است، اما این گوشی دارای چند ویژگی است که طرفداران آیفون خواب آن ها را هم نمی بینند! با بررسی Mi 8 Pro همراه نت نوشت باشید.

۱+

درست است که کمپانی شیائومی، ظاهر گوشی Mi 8 Pro را از آیفون X وام گرفته است، اما این اسمارت فون دارای چندین ویژگی جدید است که طرفداران آیفون خواب آن ها را هم نمی بینند! در ادامه با بررسی Mi 8 Pro ، این اسمارت فون بسیار قدرتمند چینی با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی Mi 8 Lite شیائومی : فبلتی قدرتمند با قیمتی مناسب

بررسی Mi 8 Pro

هفته‌ی گذشته، شیائومی از دو اسمارت فون جدید خود با نام های Mi 8 Pro و Mi 8 Lite رونمایی کرد. این دو دستگاه در واقع از خانواده‌ی Mi 8 شیائومی که در ماه ژوئن معرفی شده بودند هستند. طبق اعلام شیائومی، قرار است تا این دو گوشی در سرتاسر دنیا به فروش برسند و البته، در این میان قطعا مدل Mi 8 Pro توجه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. حال بررسی Mi 8 Pro را به صورت جامع در پیش خواهیم گرفت.

مشخصات Mi 8 Pro بسیار شبیه به مشخصات Xiaomi Mi 8 می باشد، در حالی که برخی از تکنولوژی های کلیدی موجود در Xiaomi Mi 8 Explorer Edition، باعث می شد تا این گوشی حتی بیشتر از دیگر مدل های Mi 8 شبیه اپل آیفون XS باشد. تفاوت اصلی بین Mi 8 Pro با Mi 8 در حسگر اثر انگشت درون صفحه ای موجود در مدل Pro این گوشی می باشد. این تکنولوژی جدید هم اکنون فقط در معدودی از اسمارت فون های حال حاضر دنیا مثل Vivo Nex S دیده می شود.

بیشتر بخوانید: بررسی Pocophone F1 : گوشی پرآوازه شیائومی که بازار را تکان خواهد داد!

بیشتر بخوانید: بررسی Xiaomi Mi A2 و Mi A2 Lite ، دو تازه وارد قابل ستایش از شیائومی

بررسی Mi 8 Pro

بررسی Mi 8 Pro

مشخصات فنی

بررسی Mi 8 Pro را با مشخصات فنی آن ادامه می دهیم. طبق انتظار، Mi 8 Pro از پردازنده قدرتمند Snapdragon 845 با دو مدل ۶ یا ۸ گیگ حافظه RAM و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی بهره می برد. واحد پردازش گرافیکی این گوشی Adreno 630 می باشد و همان طور که مشخص است، این گوشی در مواجهه با هیچ گونه بازی، اپ و عملکرد سنگینی دچار مشکل نخواهد شد و نسخه (Android 8.1 (Oreo با پوسته‌ی MIUI 10 نصب شده بر روی آن هم بدون لگ و بسیار روان عمل می کند. متاسفانه این گوشی دارای شکاف حافظه‌ی میکرو SD نمی باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Max 3 : اسمارت فونی بسیار بزرگ با باتری قدرتمند

طراحی و صفحه نمایش

در بررسی Mi 8 Pro از نظر طراحی و صفحه نمایش، همان طور که گفتیم این دستگاه بسیار شبیه به آیفون X طراحی شده است. نمایشگر ۶٫۲۱ اینچی Super AMOLED آن دارای رزولوشن ۲۲۴۸*۱۰۸۰ پیکسل (با تراکم ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ، که این نمایشگر ۸۳٫۸ درصد از سطح جلویی گوشی را می پوشاند) می باشد و شیائومی حتی سعی کرده است تا notch موجود بر روی آن را هم به زیبایی آیفون X طراحی کند. درون این notch به غیر از دوربین سلفی، ما شاهد یک سنسور تشخیص چهره‌ی سنتی مادون قرمز برای باز کردن قفل گوشی هستیم که به جای سیستم تشخیص چهره‌ی سه بعدی برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. این نمایشگر از HDR10 پشتیبانی کرده و با Corning Gorilla Glass 5 هم محافظت می شود.

بیشتر بخوانید: بررسی Black Shark شیائومی یک ۴۸۰ دلاری که مخصوص بازی طراحی شده

بیشتر بخوانید: بررسی ردمی نوت ۷ : سوپرشاهکاری جدید از شیائومی!

Mi 8 Pro از زوایای مختلف

Mi 8 Pro از زوایای مختلف

و اما بهترین خبر راجع به Mi 8 Pro، وجود مدلی با قاب شیشه ای شفاف برای این گوشی می باشد. همان طور که قبلا در مدل Mi 8 Explorer دیده بودیم، قاب شیشه ای پشتی این دستگاه به گونه ای است که شما می توانید اجزای درونی گوشی را از طریق آن مشاهده کنید. این قاب شیشه ای شفاف به وسیله‌ی فریم آلومینیومی مستحکمی از سری ۷۰۰۰ استوار شده است. ضخامت Mi 8 Pro فقط ۷٫۷ میلی متر می باشد، در حالی که ۱۷۷ گرم وزن دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Band 3 مچ بند شیائومی و ردیاب تناسب اندام

قاب پشتی شفاف Xiaomi Mi 8 Explorer Edition

قاب پشتی شفاف Xiaomi Mi 8 Explorer Edition

به طور کلی Mi 8 Pro  هم به مانند Mi 8 Explorer بسیار زیباست و هرچند که با تقلید از آیفون X طراحی شده، اما به هر حال شیائومی این کار را به خوبی انجام داده است!

Mi 8 Pro

Mi 8 Pro

بیشتر بخوانید: بررسی Redmi 6 شیائومی : روز از نو روزی از نو!

دوربین

و بررسی Mi 8 Pro از نظر دوربین و باز هم تقلید از آیفون X! دوربین اصلی Mi 8 Pro همانند آیفون X از سیستم دوربین دوگانه ۱۲+۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. باز شدگی دریچه دیافراگم لنز اصلی f/1.8 بوده و دارای فوکوس خودکار تشخیص فازِ پیکسل دوگانه (dual pixel PDAF) می باشد. لنز دوم هم f/2.4 بوده و زوم اپتیکال ۲X را برای دوربین به ارمغان می آورد. این دوربین در حالت فیلمبرداری می تواند با کیفیت ۲۱۶۰P در سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ویدیوهای شما را ضبط کند. دوربین سلفی Mi 8  پرو ۲۰ مگاپیکسلی f/2.0 بوده، قابلیت ثبت تصاویر HDR داشته و می تواند در کیفیت فول اچ دی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

شیائومی در قسمت دوربین هم توانسته تا کاملا هوشمندانه از آیفون تقلید کند، به طوری که تصاویر ثبت شده با این گوشی بسیار زیبا و چشم نواز می باشند. ضمنا هوش مصنوعی موجود برای هر دو دوربین اصلی و سلفی شما را کمک می کند تا از هر منظره ای بهترین تصویر ممکن را ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین گوشی ۲۰۱۸ در دنیا: iPhone X همچنان یکه تازی می کند!

باتری، قیمت و دیگر ویژگی ها

Mi 8 Pro دارای باتری لیتیوم پلیمر ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده که با تکنولوژی شارژ سریع +QC4 به سرعت شارژ می شود. این دستگاه دارای بلوتوث نسخه ۵، پورت USB Type-C و NFC بوده، اما جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون برای آن در نظر گرفته نشده است.

بررسی Mi 8 Pro را با بحث قیمت آن به پایان می بریم. قیمت مدل ۶ گیگ RAM این گوشی در حدود ۵۰۰ دلار بوده و مدل ۸ گیگ RAM آن هم حدودا ۵۲۵ دلار قیمت خواهد داشت. این گوشی هر چند که با تقلید از آیفون های سری X اپل طراحی و ساخته شده، اما در برخی ویژگی ها نظیر حسگر اثر انگشت درون صفحه ای حتی از محصولات اپل هم پیشی گرفته است، در حالی که قیمت آن نصف آیفون X می باشد. به طور کلی Mi 8 Pro دستگاهی زیبا، کامل و با تکنولوژی برتر است که همانند دیگر اسمارت فون های شیائومی با قیمتی بسیار پایین در بازار عرضه می شود.

اگر بخواهیم رقیبی برای Mi 8 Pro در بازار پیدا کنیم، احتمالا بهترین گزینه اسمارت فون OnePlus 6 باشد (که آن را قبلا در نت نوشت بررسی کردیم)، هر چند که حتی گوشی قدرتمند OnePlus 6 هم از تکنولوژی حسگر اثر انگشت درون صفحه ای بی بهره است.

بیشتر بخوانید: جدیدترین گوشی ۲۰۱۸ در راه است، با لیستی از اسمارت فون های ۴ ماه آینده ی دنیا آشنا شوید!

OnePlus 6

OnePlus 6

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا