تلفن همراه

بررسی Xiaomi Mi A2 و Mi A2 Lite ، دو تازه وارد قابل ستایش از شیائومی

بررسی Xiaomi Mi A2 از نظر طراحی

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی Xiaomi Mi A2 پرداخته و تمامی اطلاعاتی که از این اسمارت فون زیبای چینی منتشر شده است را برای شما بیان کنیم.

۰

پس از معرفی دو مدل Mi Mix 2S و  Mi 8 توسط Xiaomi، اکنون نوبت به ارائه ی مدل های جدید Mi A2 و Mi A2 Lite توسط این کمپانی چینی رسیده است. طبق اعلام شیائومی، به نظر می رسد که Mi A2 و Mi A2 Lite هم همانند پیشینیان خود با مشخصات فنی قوی در کنار قیمتی نسبتا پایین عرضه می شوند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی Xiaomi Mi A2 و Mi A2 Lite پرداخته و تمامی اطلاعاتی که از این اسمارت فون های زیبای چینی منتشر شده است را برای شما بیان کنیم. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

Xiaomi Mi A2، رنگ آبی

Xiaomi Mi A2، رنگ آبی

بررسی Xiaomi Mi A2 و Mi A2 Lite

تاریخ عرضه

شرکت شیائومی در شهر مادرید اسپانیا به طور رسمی از این ۲ مدل جدید خود رونمایی نموده است. قبل از بررسی Xiaomi Mi A2 و Mi A2 Lite باید گفت طبق اعلام شیائومی، فروش رسمی این گوشی ها از تاریخ ۵ مرداد ۹۷ آغاز خواهد شد و خوشبختانه خاور میانه هم در لیست مناطق فروش قرار دارد، پس می توانیم به زودی شاهد ورود این ۲ دستگاه به بازار کشورمان هم باشیم. به نظر می رسد که این دستگاه ها بیشتر برای بازار آسیا و اروپا طراحی شده باشند و احتمالا خبری از فروش آن ها در امریکا نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei Y5 Prime ، میان رده ای مناسب برای سال ۲۰۱۸

ویدیوی بررسی Xiaomi Mi A2 و Mi A2 Lite

 

مشخصات فنی و ویژگی ها

Mi A1 مدل بهبود یافته ی Mi 5X بود. تنها تفاوت بین این دو گوشی در نسخه ی اندروید آن ها بود (Mi 5X با پوسته ی MIUI کار می کرد در حالی که Mi A1 از خانواده Android One بود). برای بررسی Xiaomi Mi A2 و Mi A2 Lite باید گفت همین داستان  این بار برای Mi A2 اتفاق افتاده است، یعنی Mi A2 هم مدلی همچون Mi 6X با برندی متفاوت می باشد. با توجه به سیستم عامل Android One نصب شده بر روی Mi A2 و Mi A2 Lite، می توان انتظار داشت که طرفداران بیشتری در سرتاسر دنیا جذب این ۲ دستگاه شوند، زیرا Android One آپدیت های مختلف گوگل را بسیار سریع و به طور منظم دریافت می کند و قطعا نسخه های Android P و Android Q هم برای Mi A2 ارائه خواهند شد. پس حتی اگر از طرفداران سرسخت پوسته ی زیبای MIUI هم باشیم، نمی توانیم برتری های محسوس Android One را نادیده بگیریم.

بیشتر بخوانید: بررسی OnePlus 6 : هر آنچه که یک اسمارت فون ۲۰۱۸ باید داشته باشد!

Mi A2 دارای نمایشگری ۵٫۹۹ اینچی +Full HD با نسبت تصویر ۱۸:۹ و رزولوشن ۲۱۶۰*۱۰۸۰ پیکسل و پردازنده ی Snapdragon 660 می باشد. از مدت ها قبل، شایعات خبر از ارائه ی این دستگاه در مدل های با ۴ گیگ رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگ حافظه داخلی و یا ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی می دادند که حال صحت این شایعات ثابت شده است. در مقایسه با Mi A2، باید بگوییم که Mi A1 دارای نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ دی و چیپست Snapdragon 625 و ۴ گیگ رم و ۳۲ و ۶۴ گیگ حافظه داخلی بود.

دوربین

در بررسی Xiaomi Mi A2 و Mi A2 Lite در بحث دوربین باید گفت، Mi A2 به هیچ وجه شما را ناامید نخواهد کرد، زیرا دوربین دوگانه ی ۲۰+۱۲ مگاپیکسلی آن از تمامی تکنولوژی های روز دنیا، از جمله حالت بوکه و تشخیص منظره با هوش مصنوعی بهره می برد. بازشدگی دریچه دیافراگم هر دو لنز f/1.75 بوده و از تکنولوژی هوشمند پیشرفته ای به نام Super Pixel بهره می برند که به طور خودکار در محیط های کم نور، نور بیشتری را جذب کرده تا کیفیت عکس بهتر شود. در حالت فیلمبرداری هم این دوربین می تواند با کیفیت ۲۱۶۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیوهای شما را ضبط کند.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy A6 2018 : میان‌رده‌ی جدید سامسونگ

دوربین سلفی این دستگاه هم ۲۰ مگاپیکسلی خواهد بود. دوربین سلفی هم از تکنولوژی Super Pixel بهر برده، ولی بازشدگی دریچه دیافراگم آن f/2.2 می باشد. ویدویوهای ضبط شده با این دوربین کیفیت ۱۰۸۰p در سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه دارند.

از دیگر مشخصات این گوشی، می توان به حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه، یک IR blaster (دستگاهی است که یک کنترل از راه دور مادون قرمز را شبیه سازی می کند) و قابلیت اضافه کردن حافظه ی جانبی تا ظرفیت ۱۲۸ گیگ اشاره کرد. باتری این دستگاه ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی می باشد، از بلوتوث ۵ پشتیبانی می کند و متاسفانه ما در Mi A2 شاهد جک هدفون نخواهیم بود.

از نظر نرم افزاری هم همان طور که گفتیم، این دستگاه از خانواده Android One باشد که در این حالت، خریدن آن برای افرادی که پوسته MIUI مخصوص شیائومی را دوست ندارند توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Max 3 : اسمارت فونی بسیار بزرگ با باتری قدرتمند

طراحی

بررسی Xiaomi Mi A2 از نظر طراحی

بررسی Xiaomi Mi A2 از نظر طراحی

طراحی Mi A2 بسیار شبیه به Mi 6X می باشد. این دستگاه نسبت به مدل قبلی برند خود یعنی Mi A1 نازک تر بوده (با ضخامت ۷٫۳ میلی متر و وزن ۱۶۶ گرم) و طراحی اسپرت تری دارد. لبه ها گردتر شده و به طور کلی طراحی این دستگاه مطابق با مد سال ۲۰۱۸ می باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی Honor 10 : قدرتمندترین اسمارت فون زیر ۴۰۰ یورو در دنیا

ضخامت 7.3 و طراحی اسپرت

ضخامت ۷٫۳ و طراحی اسپرت

در ادامه بررسی Xiaomi Mi A2 و Mi A2 Lite باید گفت که قاب پشتی Mi A2 فلزی بوده و خبری از قاب شیشه ای در Mi A2 نیست. دوربین دوگانه ی دستگاه به صورت عمودی قرار گرفته و حسگر اثر انگشت هم درست در وسط قاب پشتی دستگاه خودنمایی می کند. این اسمارت فون در ۵ رنگ آبی، قرمز، صورتی کمرنگ، مشکی و طلایی عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بررسی هواوی P20 Pro ، پرچمدار قدرتمند چینی با دوربین سه لنز ۴۰ مگاپیکسلی!

ویدیوی بررسی Xiaomi Mi A2

 

رنگ آبی، ، صورتی کمرنگ، و طلایی برای xiaomi mi a2

رنگ آبی، ، صورتی کمرنگ، و طلایی برای xiaomi mi a2

XIAOMI MI A2 LITE

هرچند این گوشی تلفن همراه نام لایت را با خود به یدک می کشد، اما مشخصات آن تفاوت زیادی با نسخه ی اصلی ندارد. در بررسی Xiaomi Mi A2 گفتیم که این دستگاه از خانواده ی Android One است و این مورد درباره ی برادر کوچکتر آن هم صدق می کند، با این تفاوت که MI A2 LITE دارای notch بوده و تفاوت زیادی در ظاهر با مدل اصلی خود دارد. MI A2 LITE اساسا بر پایه ی Xiaomi Redmi 6 Pro که دو ماه پیش معرفی شد طراحی شده است و مشخصات یکسانی با آن دارد.

بیشتر بخوانید:  سریعترین گوشی دنیا در سال ۲۰۱۸

صفحه نمایش MI A2 LITE دارای notch می باشد

صفحه نمایش MI A2 LITE دارای notch می باشد

MI A2 LITE را می توان اولین تلفن همراهی از خانواده ی Android One نامید که با نسبت تصویر غیر معمول ۱۹:۹ به بازار عرضه می شود. نمایشگر ۵٫۸۴ اینچی این دستگاه با رزولوشن ۲۲۸۰*۱۰۸۰ و به همراه notch خودنمایی می کند. پردازنده ی MI A2 LITE مدل Snapdragon 625 از شرکت کوالکام بوده و این گوشی به ترتیب در دو مدل ۳ یا ۴ گیگ رم به همراه ۳۲ یا ۶۴ گیگ حافظه داخلی عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی چینی ۲۰۱۸

اما در بحث دوربین، MI A2 LITE کمی ضعیف تر از برادر بزرگ خود عمل می کند، به طوری که این دستگاه دارای دوربین دوگانه ی ۵+۱۲ مگاپیکسلی بوده که سایز هر پیکسل آن ۱٫۲۵ نانومتر می باشدف بنابراین دوربین نور بیشتری را جذب کرده و در محیط های تاریک نویز کمی را در عکس های ثبت شده با آن شاهد خواهید بود. ضمنا هوش مصنوعی بموجود در این دستگاه به شما کمک می کند که تصاویر بوکه با کیفیتی بسیار بالا را ثبت کنید.

این دستگاه ۸٫۷۵ میلی متر ضخامت داشته و وزن آن هم ۱۷۸ گرم می باشد. وزن بیشتر MI A2 LITE نسبت به این MI A2 بخاطر وجود باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در آن می باشد که می تواند تا ۲ روز انرژی دستگاه شما را بدون نیاز به شارژ شدن فراهم کند. MI A2 LITE در رنگ های آبی و مشکی و طلای عرضه خواهد شد.

قیمت

قیمت مدل دارای ۴ گیگ رم و ۳۲ گیگ حافظه داخلی MI A2 کمی بالاتر از Mi 6X، یعنی ۲۹۰ دلار یا حدود ۲٫۶ میلیون تومان خواهد بود، پس قیمت آن کمی از Mi A1 گران تر می باشد. مدل ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی آن ۳۳۰ دلار (حدود ۳ میلیون تومان) و مدل ۴ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی آن ۴۱۰ دلار (حدود ۳٫۷ میلیون تومان) می باشند. MI A2 LITE هم دارای دو قیمت ۲۱۰ دلار (حدود ۲ میلیون تومان) برای مدل ۳ گیگ رم و ۳۲ گیگ حافظه داخلی و ۲۷۰ دلار (حدود ۲٫۵ میلیون تومان) برای مدل ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی می باشد. البته باید ببینیم که در زمان ورود این دستگاه ها به بازار کشورمان قیمت دلار تا چه اندازه سر به فلک کشیده است!

بیشتر بخوانید: بررسی Black Shark شیائومی یک ۴۸۰ دلاری که مخصوص بازی طراحی شده

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا