تلفن همراه

شیائومی Mi 8 در ۳ نسخه متفاوت هر کسی را میخکوب خواهد کرد!

شیائومی Mi 8

شرکت شیائومی که امسال را با معرفی Mi Mix 2S آغاز کرده بود، حال تصمیم به عرضه ی پرچمدار خود، یعنی اسمارت فون شیائومی Mi 8 گرفته است. نکته جالب توجه در این اسمارت فون، استفاده از سیستم تشخیص چهره سه ‌بعدی در آن برای باز کردن قفل صفحه می باشد.

۰

شرکت شیائومی که امسال را با معرفی Mi Mix 2S آغاز کرده بود، حال تصمیم به عرضه ی پرچمدار خود، یعنی اسمارت فون Mi 8 گرفته است. Mi 8 پس از پرچمدار سال گذشته ی Mi 6 به بازار می آید و خبری از Mi 7 نخواهد بود. نکته جالب توجه در این اسمارت فون، استفاده از سیستم تشخیص چهره سه ‌بعدی در آن برای باز کردن قفل صفحه می باشد. در ادامه با بررسی مشخصات شیائومی Mi 8 با نت نوشت همراه باشید.

Xiaomi Mi 8 and Mi 8 SE

شیائومی Mi 8  و Mi 8 SE در یک نما

شیائومی Mi 8 معرفی شد

آن طور که دیروز از طرف کمپانی شیائومی در Shenzhen اعلام شد، قیمت پایه ی این گوشی از ۴۲۰ دلار آغاز می شود. Mi 8 دارای طراحی نام آشنای شیشه ای در دو سمت دستگاه (جلو و پشت اسمارت فون) است و نکته ی قابل توجه درباره ی این گوشی، دوربین دوگانه ی اصلی این اسمارت فون است که به صورت عمودی_خطی (یکی بالا و دیگری پایین)، درست مانند همان چیزی که در Mix 2S دیدیم می باشد. متاسفانه یا خوشبختانه، شیائومی Mi 8 هم دارای notch می باشد که البته در آن یک دوربین مادون قرمزی برای تشخیص چهره، حتی در تاریکی گنجانده شده است.

شیائومی Mi 8 Explorer شما را میخکوب خواهد کرد!

علاوه بر این، نسخه بالاتر و باکیفیت تری از Mi 8  وجود دارد (نسخه ی Explorer) که به جای دوربین مادون قرمز، از یک اسکنر سه بعدی قوی برای تشخیص چهره استفاده می کند. این تکنولوژی که آن را برای اولین بار در گوشی های اندرویدی خواهیم دید، به هیچ وجه با دوربین های TrueDepth گوشی های آیفون ایکس قابل قیاس نیست. تشابه iPhone X و شیائومی Mi 8 فقط در notch هایشان می باشد، البته شیائومی نسخه ی Animoji مخصوص به خود را هم اضافه کرده است.

یکی از بزرگترین و جالب ترین ویژگی های نسخه اختصاصی شیائومی Mi 8 ، قاب پشتی شفاف آن است که می توان از طریق آن، اجزای داخلی گوشی نظیر انواع چیپ های مختلف، اجزای الکترونیکی، سیم پیچی NFC و باتری آن را ببینید! ضمنا، ظرفیت باتری این ورژنِ Mi 8 از ۳۴۰۰ به ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت کاهش یافته است. به خاطر همین ویژگی شفاف بودن قاب پشتی، امکان قرار دادن حسگر اثر انگشت بر روی قاب وجود ندارد، بنابراین شیائومی در اینجا هم طرفدارانش را شگفت زده می کند! در واقع شیائومی برای Mi 8 از سنسور اثر انگشت درون نمایشگر Synaptics FS9500 که در گوشی های X20 UD و X21 UD Vivo دیده بودیم استفاده می کند. اما انگار Mi 8 قصد ندارد تا در هیچ زمینه ای قابل رقابت با همتایانش باشد، بنابراین برای این سنسور هم “فعال ساز فشاری” در نظر گرفته است تا مصرف باتری را کاهش دهد. این نسخه ی Mi 8 قیمتی معادل ۳۶۹۹ یوان یا ۵۸۰ دلار دارد.

همانطور که از یک پرچمدار قدرتمند انتظار می رود، هر دو نسخه ی Mi 8 از پردازنده قدرتمند Snapdragon 845 استفاده می کنند. نسخه ی معمولی این اسمارت فون دارای ۶ گیگ حافظه ی RAM و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی می باشد و نسخه Explorer آن هم که کمی دیرتر به بازار خواهد آمد، ۸ گیگ RAM و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی خواهد داشت. شیائومی Mi 8 دارای نمایشگر ۶٫۲۱ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۲۴۸*۱۰۸۰ با روشنایی ۶۰۰nit می باشد و نسبت صفحه نمایش به قاب جلویی دستگاه، عدد قابل قبول ۸۶٫۶۸ درصد است. حاشیه ی پایین صفحه نمایش (چانه ی گوشی) هم بسیار کوچک در نظر گرفته شده است.

انگار شیائومی قصد داشته تا با Mi 8 مرزهای تکنولوژی در اسمارت فون ها را جا به جا کند! شیائومی Mi 8 اولین اسمارت فون دنیاست که از GPS با فرکانس دوگانه پشتیبانی می کند. Xiaomi ادعا می کند که با استفاده از باند جدید L5 که قوی تر از گروه L1 رایج می باشد، دقت ناوبری و مکان یابی در این گوشی سه تا پنج برابر بیشتر شده است.

همانطور که ذکر شد، مدل های Mi 8 دارای دوربین های اصلی ۱۲ مگاپیکسلی دوگانه ی f/1.8 با سایت های پیکسل ۱٫۴ میکرومتریِ بزرگ می باشند. دوربین سلفی این گوشی هم ۲۰ مگاپیکسلی بوده و بازشدگی دریچه دیافراگم آن  f/2.4 می باشد و همچنین از pixel binning برای آمیختن ۴ پیکسل در یک پیکسل استفاده می کند تا کارایی پیکسل های ۱٫۸ میکرومتری را با استفاده از پیکسل های حقیقی ۱ میکرومتریِ خود شبیه سازی کند. سایه روشن تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی شیائومی (همانند آنچه که در آیفون ایکس دیدیم) بهبود می یابند و این اسمارت فون از نرم افزار “زیباساز” برای ایجاد عکس های پرتره ی زیباتر هم بهره می برد.

از مشخصات فنی دیگر این گوشی، می توان به NFC، شارژ سریع ۴، سیم کارت دوتایی و بلوتوث ۵ اشاره کرد. متاسفانه در شیائومی Mi 8 بر خلاف Mix 2S شاهد فناوری شارژ بی سیم نخواهیم بود.

 پرچمداری شایسته به نام Mi 8

پرچمداری شایسته به نام شیائومی Mi 8

نسخه کوچکتر پرچمدار با نام Mi 8 SE

شیائومی برای افرادی که نمی خواهند برای خرید Mi 8 پول زیادی را بپردازند، نسخه ی Mi 8 SE را در نظر گرفته که صفحه نمایش آن کوچکتر بوده (۵٫۸۸ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۲۴۴*۱۰۸۰) و البته هنوز هم روشنایی نمایشگر آن ۶۰۰nit می باشد. این اسمارت فون، اولین دستگاهی است که از چیپست  Snapdragon 710 کوالکام استفاده می کند که با پردازش ۱۰ نانومتری برای کارایی بهتر ساخته شده است (پس باتری ۳۱۲۰ میلی آمپر ساعتیِ آن خیلی خوب جوابگو خواهد بود) و همچنان دارای موتور هوش مصنوعی اختصاصی هم می باشد. دوربین دوگانه ۱۲+۵ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و دوربین ۲۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی برای این اسمارت فون در نظر گرفته شده اند و قیمت آن نیز فقط ۲۸۰ دلار خواهد بود.

البته نیاز به گفتن نیست که فروش این گوشی هنوز در بازارهای دنیا آغاز نشده، ولی در آینده ی نزدیک این اتفاق خواهد افتاد، حتی شاید فروش آن در امریکا تا اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

منبع: www.engadget.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا