خودرو

با فناوری Brain-to-Vehicle از نیسان، شما می توانید با افکار خود ماشین را کنترل کنید! +ویدیو

فناوری Brain-to-Vehicle از نیسان

این فناوری می تواند تفسیرهای فعالیت مغز انسان را در زمان واقعی بخواند و این اطلاعات را به سیستم های مختلف ماشین انتقال دهد.

۰

فایرفاکس فقط نام یک مرورگر وب نیست. آن همچنین نام فیلمی در سال ۱۹۸۲ با بازی ستاره سینما “کلینت ایستوود” نیز هست. داستان این فیلم درباره خلبانی ست که با افکار خود یک جنگده روسی را کنترل می کند (که ظاهرا شخصی یا گروهی در شرکت خودرو سازی نیسان طرفدار این فیلم است). در ادامه به معرفی تکنولوژیی تحت عنوان Brain-to-Vehicle خواهیم پرداخت که امکان کنترل اتومبیل با افکار فرد را فراهم می کند.

 

 

در تکنولوژی آزمایشی “مغز به خودرو” (“B2V” for short یا  Brain-to-Vehicle)، خودرو سیگنال ها را از مغز راننده خود دریافت، و اجرا می کند. اما مانند فیلم “فایرفاکس” نمی تواند موشک ها را با افکار خود به آتش بکشاند. نیسان معتقد است که این فناوری می تواند در بهبود سیستم های کمک-راننده آینده موثر باشد. و ماشین های خودران را با طرز کاری یکسان با دیگر رانندگان، محبوب تر کند.

این فناوری می تواند تفسیرهای فعالیت مغز انسان را در زمان واقعی بخواند و این اطلاعات را به سیستم های مختلف ماشین انتقال دهد. این جریان با استفاده راننده از یک کلاه ایمنی که مجهز به حسگر است، اتفاق می افتد. سیستم Brain-to-Vehicle با آنالیز مغز و توانایی کنترل اتومبیل می تواند پیش بینی کند که چه اقدامی مدنظر راننده بوده  (مانند دور زدن یا ترمز کردن) و مطابق با آن واکنش نشان می دهد.

طبق گفته نیسان، تکنولوژی Brain-to-Vehicle اساسا اجازه می دهد تا ماشین پیش بینی کند که راننده می خواهد چه کاری را انجام دهد. سازنده خودرو ادعا می کند B2V به سیستم های کمک راننده اجازه می دهند که در مواقع اضطراری، سریع کنترل را در دست گیرند ( ۰٫۲-۰٫۵ ثانیه زودتر از انسان). نیسان می گوید B2V همچنین اجازه می دهد تا مداخلات این سیستم ها کمتر آشکار شود. هدف این است تا راننده احساس کند، که بدون هیچ گونه کمک الکترونیکی، دارد رانندگی می کند. بسیاری از سیستم های کمک-راننده فعلی می توانند کمی غیر قابل پیش بینی و یا واکنش های شان بدون مهارت باشند، و این مسئله ایی نیست که بشه آن را نادیده گرفت.

طبق گفته نیسان، در خودروهای کاملا اتومات، B2V  می تواند میزان ناراحتی راننده را تجزیه و تحلیل کند و ماشین را به نحوی هدایت کند که به راننده تجربه دلپذیرتری دهد.

بالفرض که نیسان می تواند این تکنولوژی را کامل کند و شماری از افراد را برای پذیرش این ایده (هدایت ماشین برا اساس فعالیت مغز) که تا حدودی هم رعب آور است، متقاعد کند. ولی B2V به هیچ وجه آمادگی تولید انبوه در صنعت خودرو را ندارد، اما گویا نیسان قصد دارد در نمایشگاه CES 2018 نمونه ای از این تکنولوژی را ارائه خواهد کرد. این کمپانی که با سیستم های پیشرفته کمک-راننده و خودروهای کاملا اتومات، همچنان رو به جلو می تازد،

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا