سینما

واکنش هنرمندان جهان و حمایت های آن ها از اصغر فرهادی و فروشنده علیه ممنوعیت ورود به امریکا

اصغر فرهادی اسکار

بسیاری از افراد مشهور و کارگردانان مطرح و صفحات پر طرفدار توییتر در این باره اظهار نظر کرده اند، که با هم تعدادی از انها را مرور می کنیم:

۰

هنوز مدت زمان زیادی از امضای دستور دونالد ترامپ راجع به ممنوعیت ورود اتباع چند کشور مسلمان به ایالات متحده امریکا نگذشته که تبعات و حواشی زیادی را به خودش اختصاص داده است.

از مهمترین مواردی که برای ما ایرانی ها جلب توجه فراوانی در پی داشته، پیام ترانه علیدوستی مبنی بر اینکه به هیچ عنوان در این مراسم شرکت نخواهد کرد بازتاب گسترده ای هم در میان کاربران و هنرمندان ایرانی داشت و هر رسانه های مختلفی و جهانی آن را پوشش دادند. در قدم بعدی اکنون نوبت به اصغر فرهادی کارگردان پر افتخار ایرانی می رسد!

اضغر فرهادی برای فیلم فروشنده کاندید دریافت تندیس برترین فیلم خارجی است، بر همین اساس جزو لیست مدعوین در مراسم اسکار قرار دارد، او پیش از این در سال ۲۰۱۲ نیز برای فیلم جدایی نادر از سیمین در این مراسم شرکت کرد و جایزه برترین فیلم خارجی را به خودش اختصاص داد.

متاسفانه فرمان اجرایی رئیس جمهور جدید امریکا، دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع کشورهای مسلمان سوریه، عراق، ایران، سودان، سومالی، یمن و لیبی که برای ۹۰ روز پیش رو در ایالات متحده لازم الاجراست باعث عدم در حضور اصغر فرهادی و تیم تولید کننده فیلم فروشنده در مراسم اسکار خواهد شد و این رویداد بلافاصله نظرات و مخالفت های گسترده ای را در پی داشته است!

بسیاری از افراد مشهور و کارگردانان مطرح و صفحات پر طرفدار توییتر در این باره اظهار نظر کرده اند، که با هم تعدادی از انها را مرور می کنیم:

Asghar Farhadi is the best dramatist in the world. The Oscars should not be held without him in attendance.

— Scott Tobias (@scott_tobias) January 28, 2017

Amplifying words of one of my favorite filmmakers, Asghar Farhadi, who like too many others will be turned away from the Land of the Free. pic.twitter.com/CcskcFueuo

— Ava DuVernay (@ava) January 28, 2017

Right now would be an amazing time for an #AsgharFarhadi retrospective.
cc: @cinefamily @newbeverly

— Duncan Birmingham (@DuncanBirm) January 28, 2017

There’s more compassion and humanity in a single frame of Asghar Farhadi’s films than Trump has displayed across his entire life.

— Jordan Raup (@jpraup) January 28, 2017

Hey @mike_pence @SenJohnMcCain @SpeakerRyan, you should be ashamed of yourselves. On your deathbeds you will know you made the world worse.

— Kumail Nanjiani (@kumailn) January 28, 2017

To our Muslim neighbors in the world: I & tens of millions of others are so very sorry. The majority of Americans did not vote 4 this man.

— Michael Moore (@MMFlint) January 28, 2017

.@realDonaldTrump FYI this endangers our armed forces in the future. Who would want to help us, when this is how we repay interpreters? https://t.co/JpaeRb84uz

— zoe kazan (@zoeinthecities) January 28, 2017

Life is short & hard enough for everyone. The fact that our evil piece of shit President is already causing so much misery is unforgivable.

— billy eichner (@billyeichner) January 28, 2017

پی نوشت: ترجمه متن توییت ها چندان کار جالبی نیست، چرا که در تمامی انها سعی در اختصار گویی بوده است، در ابتدا این کار را انجام دادیم اما مورد پسند حتی خودمان قرار نگرفت، در صورتی که مایل بودید بفرمایید متن توییت ها را تنها برای انتقال محتوا ترجمه کنیم!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا