شبکه‌های اجتماعی

چین واتساپ را به طور کامل مسدود کرد!

واتساپ
۰

طبق خبری که به تازگی منتشر شده است، چین واتساپ را کاملاً کرده است.

در چند ماه گذشته، سرویس واتساپ در چین با اختلالاتی مواجه شده بود که در نتیجه آن، کاربران قادر به ارسال عکس و ویدئو نبودند. حال دولت چین، ارسال پیام متنی توسط واتساپ را نیز مسدود کرده است.

ندیم قبیسی که یک برنامه نویس کامپیوتر و محقق امنیتی است در این باره میگوید: “ممکن است که چین فایروال خود را ارتقا داده باشد و در نتیجه پروتکل NoiseSocket که سبب ارسال پیام میشود به همین خاطر مسدود شده باشد. همانگونه که پیش از این، سرویس های HTTPS/TLS که واتساپ از آن برای ارسال عکس و ویدئو استفاده میکند مسدود شده بود.”

کارشناسان این حرکت را، ضربه ای دیگر به فیسبوک ( مالک واتساپ) میدانند که سرویس آن نیز از سال ۲۰۰۹ در کشور چین، بسته شده است.

با مسدود شدن واتساپ، تنها سهام فعال فیسبوک در چین، مربوط به اپلیکیشن Colorful Balloons میباشد که ماه گذشته منتشر شده است.

سانسور شدید واتساپ، همزمان با نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین است. مسدود شدن واتساپ ممکن است به دلیل رمزنگاری خاص پیام های مخاطبان در آن باشد که اطلاعات شخصی کاربران را محفوظ نگه میدارد. حال آنکه نرم افزارهای پیام رسان چینی، همچون WeChat که در حال حاضر دارای ۹۶۳ میلیون کاربر فعال است، اطلاعات شخصی کاربران را به دولت چین ارائه میکنند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا