تلفن همراه

اپل برای رقابت با Samsung Note 8 برنامه ویژه ای دارد؟

اپل در حال بررسی ساختن ورژن جدیدی از قلم دیجیتالی Apple Pencil را برای آیفون بعدی (احتمالا iPhone 9) است . بنا به گزارش سایت orea Herald، منابع نزدیک به کمپانی گفته اند که اپل آمادگی دارد که آن را در اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه کند.

۱+

اپل در حال بررسی ساختن ورژن جدیدی از قلم دیجیتالی Apple Pencil را برای آیفون بعدی (احتمالا iPhone 9) است . بنا به گزارش سایت orea Herald، منابع نزدیک به کمپانی گفته اند که اپل آمادگی دارد که آن را در اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه کند.

اپل تا به امروز هیچ آیفون سازگار با قلم های دیجیتالی را تولید نکرده است. آیا ممکن این نشان از یک تحول جدید در تولیدات این کمپانی باشد ؟

اپل اولین بار Apple Pencil را در سال ۲۰۱۵ عرضه کرد و از آن زمان تا کنون یکی از اجزای اساسی iPad Pro بوده است. کمپانی اپل هیچوقت یک قلم دیجیتالی سازگار با iPhone را به بازار عرضه نکرده است. عدم تمایل اپل به تولید آیفون سازگار با Apple Pencil احتمالا به بیزاری استیو جابز از قلم های دیجیتالی برمیگردد. معروف است که موسس اپل از قلم های دیجیتالی متنفر بود. گزارش شده است که استیو جابز در این مورد گفته است که ” خدا ده قلم به ما داده است، بهتره که یکی دیگه اختراع نکنیم”.

قلم دیجیتالی 2

 

گر چه ممکن است که استیو جابز از قلم ها متنفر بوده باشد ولی این موضوع در مورد بقیه کمپانی ها و مهمتر از آن مصرف کنندگان بازار تکنولوژی صدق نمی کند. اگر فاجعه انفجار Note 7 را کنار بگذاریم باید اذعان کرد که سری Galaxy Note فروش خیلی خوبی داشته است و قلم دیجیتالی آن بین خیلی از مردم ، بخصوص هنرمندان ، محبوبیت زیادی دارد .

گوشی Galaxy Note 8 با همکاری کمپانی Wacom ساخته شد. شرکتی که به خاطر تولید قلمها و تبلت‌هایی که برای هنرمندان تجهیز شده اند، معروف است. با وجود اینکه فبلتها بیشتر کاربرد تجاری دارند اما نقدو بررسی ما از Note 8 مشخص کرد که این دستگاه هنوز برای نقاشی کردن مناسب است .

ما هنوز نمی دانیم که Apple Pencil  توسط چه شرکتی تولید خواهد شد ولی گزارشهای Korea Herald به این موضوع اشاره می کند که آیفون سازگار با قلم دیجیتالی اپل تفاوتهای عمده ای با گوشی های سری Galaxy Note سامسونگ خواهد داشت که برای انجام اینکار لازم است که چند پنل اضافه زیر صفحه نمایش آیفون تعبیه شود. بنابر گزارشها، قلم دیجیتال جدید اپل از ابرخازن (SuperCapacitor) استفاده خواهد کرد که ارزانتر تمام می شود. یکی از منابع خبری Korea Herald گفته است که ساختن نوع ابرخازنی قلمها خیلی ارزانتر از نوع EMR آنها تمام می شود و علاوه بر این، حس نوشتن با این نوع قلمها به حس نوشتن با خودکار نزدیکتر است.

یکی دیگر از موانعی که اپل در این راه با آن مواجه است این است که سری A گوشی های آنها به احتمال زیاد برای استفاده از امکانات نوشتن با دست و نقاشی با قلمها، احتیاج به یک ارتقاء سخت افزاری خواهند داشت. این یک از مشکلاتی بود که در مورد iPhone X مکررا گزارش می شد، تا آنجا اپل مجبور شد کمی از قدرت صفحه نمایش لمسی خود کم کند تا بتواند استفاده اش از یک چیپست قدیمی تر را جبران کند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا