اجتماعی

الگوی صحیح دوچرخه سواری عمومی در شهر منچستر!

Cycling in manchester

مسیر جدید و دوچرخه های مناسب از برنامه های دقیق سیستم دوچرخه سواری در منچستر است که هم به سلامتی مردمان این شهر کمک می کند و هم از آلودگی هوا و ترافیک سنگین تا حد قابل توجهی پیشگیری می کند.

۰

استفاده از دوچرخه به جای اتومبیل ها و مسیرهای دوچرخه سواری به جای اتوبانهای عریض همواره از آرزوهای انسان های شهر نشین محسوب می شود. کمتر کشوری توانسته است از این سیستم به طور کاملا دقیق و حساب شده بهره مند شود. در بسیاری از شهرها دنیا این سیستم پیاده سازی شده است ولی نتوانسته اند این سیستم را همه گیر و جایگزین وسایل رفت و آمد قبلی یعنی اتومبیل کنند.

دوچرخه های جدیدی در منچستر استخدام شده اند تا بتوانند به سلامت مردم این شهر کمک کنند و تا جایی که می توانند از این وسیله برای رفت و آمد های شهری استفاده کنند.

از آنجایی که پایان مسیر دوچرخه سواری در منچستر به کانال کشتی می رسید کمتر کسی باور داشت این پروژه موفق باشد و افراد بسیاری از آن بهره مند شوند. اما ظاهرا برنامه ریزی های دقیق و حساب شده عاملین این پروژه توانسته تا کنون نظر بسیاری از مردم شهر به خصوص جوانان را به خود جلب کند.

استخدام دوچرخه ها

Cycling in manchester

دوچرخه های جدید که در این شهر به کار گرفته شده اند محصولی از یک شرکت چینی به نام Mobike بوده که رنگهای شاد نقره ای و نارنجی دارند.این دوچرخه ها در فواصل پنج دقیقه ای در طی نقاط زیادی از شهر اجاره داده می شوند. تعداد هزار عدد دوچرخه در ایستگاه‌های تعبیه شده جهت استفاده عموم قرار گرفته است.

یکی از مزایای بسیار این دوچرخه ها این است که شما می توانید آنها را در هر نقطه از شهر که باشید رها کنید و حتما نیاز نیست که به ایستگاه برگردانده شوند و این  مزیت خوبی برای رفت و آمد های درون شهری است.

هزینه های مناسب

هزینه استفاده از دوچرخه های سفر درون شهری در ازای هر نیم ساعت ۵۰ پوند است. در لندن در ازای هر ۳۰ دقیقه یا کمتر استفاده از دوچرخه های ۲ پوند است در حالی که دوچرخه های لندن جهت استفاده یک مسیر محدود بوده و تنها از یک مسیر مشخص شده می توان استفاده کرد و به نحوی تنها یک ورزش محسوب می شود. درحالی که دوچرخه های منچستر یک وسیله نقلیه شخصی به شمار می رود.

این هزینه های در شهرها و کشورهای دیگر کاملا متفاوت است. مثلا در تگزاس هزینه ای معادل ۱۲ دلار جهت ۲۴ ساعت و پاریس نزدیک به ۲ یورو می باشد.

دوچرخه سواری در شهر

Cycling in manchester

دوچرخه سواری در میان شهر یکی از لذت های این پروژه محسوب می شود. دوچرخه هایی که استفاده می شود همگی انواع دنده های عالی را برای نقاط سرازیری و سربالایی شهر دارا می باشند.  لاستیک های این دوچرخه واقعا غیر قابل تخریب بوده و همان طور که طراحان ادعا می کنند جنس و کیفیت بسیار برتری نسبت به نوع چینی دارند.

این دوچرخه ها به صورت سیستماتیک و خودکار می توانند در صورت بروز خطا شما را جریمه کنند. همان طور که هنگام استفاده با ورود ایمیل از حساب کاربری شما مبلغ مورد استفاده را کسر می کنند، در صورتی که دوچرخه را در جای نامناسبی پارک کنید یا در محلی قرار دهید که سبب سد معبر شود و یا اینکه اگر فراموش کنید دوچرخه را قفل کنید مبالغ متفاوتی از حساب شما به عنوان جریمه کسر خواهد شد.

یکی از مزایای این دوچرخه ها این است که اگر شما دوچرخه ای را که در جای نامناسب قرار گرفته است به مرکز شهر منتقل کنید می توانید از سواری رایگان این سیستم بهره مند شوید.

برخی از این دوچرخه های زین های بزرگتر و قد بلند تری دارند که برای استفاده افراد قد بلند و درشت اندام می باشند. برخی دیگر از این دوچرخه ها نیز سبدهای تقریبا بزرگی دارند که می توان خرید یا وسایل دستی را در آن جای داد.

در هر صورت منچستر نخستین شهری است که توانسته است در این زمینه موفقیت بزرگی کسب کند و سیستم دوچرخه سواری شهری را به جای اتومبیل به شهروندانش هدیه دهد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا