تلفن همراه

مقایسه G7 ThinQ و G6 ، بروزرسانی پرچمدار به سبک LG

مقایسه الجی G6 و G7 ThinQ

ال جی به تازگی از آخرین پرچمدار خود که G7 ThinQ نام دارد رونمایی کرد. این محصول جدیدترین گوشی سری G شناخته میشود و تغییرات زیادی نسبت به نسل های پیش از خود داشته است که از جمله آن میتوان به طراحی و خصوصیات جدید اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم به بررسی تفاوت های این گوشی با نسل گذشته آن بپردازیم، با مقایسه G7 ThinQ و G6 همراه نت نوشت باشید.

۰

ال جی به تازگی از آخرین پرچمدار خود که G7 ThinQ نام دارد رونمایی کرد. این محصول جدیدترین گوشی سری G شناخته میشود و تغییرات زیادی نسبت به نسل های پیش از خود داشته است که از جمله آن میتوان به طراحی و خصوصیات جدید اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم به بررسی تفاوت های این گوشی با نسل گذشته آن بپردازیم، با مقایسه G7 ThinQ و G6 همراه نت نوشت باشید.

نگاهی به مشخصات فنی، مقایسه G7 ThinQ و G6

مقایسه الجی G6 و G7 ThinQ

مقایسه G6 و G7 ThinQ

عملکرد، عمر باتری و عملیات شارژ

مقایسه الجی G6 و G7 ThinQ

مقایسه G6 و G7 ThinQ

G7 ThinQ از پردازنده اسنپ دراگون ۸۴۵ بهره میبرد که ارتقاء چشمگیری نسبت به تراشه اسنپ دراگون ۸۲۱ استفاده شده در G6 داشته است. از آنجا که G7 از جدیدترین تراشه تولیدی شرکت کوالکام بهره میبرد، میتوانید انتظار عملکردی سریعتر و قدرتمندتر را نسبت به G6 داشته باشید. هر دو گوشی با میزان رم ۴ گیگابایت در دسترس میباشند، اما ال جی مدلی دیگر از G7 با رم ۶ گیگابایت را برای کاربرانی که خواهان حافظه بیشتری بوده‌اند، تولید کرده است.

هنگامی که به مقایسه باتری بپردازیم متوجه میشویم باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی G6 ظرفیت بیشتری را نسبت به باتری ۳۰۰۰mAh G7 دارد. علیرغم بهره مندی G6 از این باتری بزرگ، در ابتدای عرضه باتری عمر زیادی نداشت و کمی بعد با انتشار به روزرسانی نرم افزاری مشکل مربوطه حل گردید. طبق گفته ال جی مصرف انرژی صفحه نمایش G7 ThinQ نسبت به نسل قبل ۳۰ درصد کاهش داشته و بهره مندی آن از پردازنده ای قدرتمندتر سبب شده است باتری آن عمر بهتری نسبت به G6 داشته باشد.

G6 تنها از نسل ۲٫۰ شارژ سریع پشتیبانی میکند، در حالی که G7 ThinQ ار شارژر سریع ۳٫۰ و ۴٫۰ پشتیبانی میکند. البته برای بهره مندی از شرژ سریع ۴٫۰ باید آداپتوری را خریداری کنید که ال جی برای این منظور در نظر گرفته است.

با توجه به پردازنده قدرتمندتر، قابلیت های شارژ سریع و صرفه جویی در باتری میتوانیم G7 ThinQ را پیروز این بخش بدانیم.

برنده: ال جی G7 ThinQ

طراحی و مقاومت، مقایسه G7 ThinQ و G6

مقایسه الجی G6 و G7 ThinQ

مقایسه G6 و G7 ThinQ

پس از استفاده از شکاف در نمایشگر توسط آیفون X، گوشی های بسیار دیگری این طراحی را مدنظر قرار دادند. حال G7 ThinQ آخرین تلفن همراهی است که نمایشگر آن شکافی را در دل خود جای داده است. با این حال اگر علاقه ای به وجود این شکاف ندارید، میتوانید با گزینه ای که در تنظیمات جای داده شده است آن را ناپدید کنید. G7 کمی بلندتر و سنگین تر از G6 بوده و به همان اندازه نازک است. در مقابل G6 از طراحی قدیمی تری بهره برده و حاشیه نسبتاً زیای در بالا و پایین نمایشگر آن به چشم میخورد.

یکی دیگر از تفاوت های موجود بین دو گوشی این بوده که در G7 ThinQ دکمه ای اختصاصی برای فعال سازی دستیار صوتی گوگل گنجانده شده است. اگر برای مدت زمانی این دکمه را نگه دارید، دستیار صوتی فعال شده و تا هنگامی که دکمه را رها نکرده‌اید به فرامین شما گوش خواهد داد. با دوبار فشار دادن دکمه پشت سر هم “گوگل لنز” فراخوانی میشود که از طریق دوربین گوشی اقدام به شناسایی اشیای مختلف محیط میکند. سنسور اثر انگشت در هر دو گوشی در پنل عقب و زیر دوربین قرار گرفته است. همچنین طراحی دوربین دوگانه از چینش افقی در G6 به عمودی در G7 تغییر یافته است. درگاه USB-C در هر دو گوشی به چشم میخورد و جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری G6 در قسمت بالا و G7 در پایین گوشی قرار دارد.

هر دو گوشی از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده‌ و بسیار ظریف میباشند. ال جی محافظ گوریلا گلس ۵ را برای هر دوی آنها مدنظر قرار داده و وجود گواهی IP68 مقاومت در برابر نفوذ آب را برای G6 و G7 به دنبال داشته است. توجه داشته باشید که باید کیسی مناسب را برای آنها تهیه کنید تا از آسیب های فیزیکی پیش رو در امان بمانند.

با طراحی جدیدتر و قابلیت های کابردی همچون دستیار صوتی گوگل با دکمه ای اختصاصی یکپارچه شده، G7 ThinQ تجربه بهتری را برای کاربر رقم خواهد زد.

برنده: ال جی G7 ThinQ

نمایشگر، مقایسه G7 ThinQ و G6

مقایسه الجی G6 و G7 ThinQ

مقایسه G6 و G7 ThinQ

G7 ThinQ دارای یک نمایشگر ۶٫۱ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ * ۳۱۲۰ بوده، در حالی که صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی G6 دارای رزولوشن ۱۴۴۰ * ۲۸۸۰ است. علیرغم برتری صفحه نمایش G7، میزان شارپ بودن تصاویر در هر دو گوشی برابر است. ال جی به جای استفاده از نمایشگر OLED، نمایشگرهای IPS LCD را در هر دو گوشی استفاده کرده که میزان روشنایی بالایی دارند. G7 ThinQ همچنین دارای یک قابلیت فوق العاده روشن است که اجازه میدهد در هر بار به مدت ۳ دقیقه روشنایی را تا ۱۰۰۰ نیت افزایش دهید. توجه داشته باشید که استفاده از این قابلیت میتواند سبب تخلیه بسیار زود باتری گردد.

اگرچه نمایشگر G6 رنگ هایی خیره کننده، گرم و با جزئیات تولید میکند، اما با نمایشگر G7 ThinQ یکسان نیست. صفحه نمایش G7 ThinQ کمی بزرگتر بوده و نسبت تصاویر در آن ۱۹٫۵ به ۹ است. این در حالی است که نسبت تصویر جی۶ ۱۸ به ۹ میباشد. یکی از ویژگی های قابل توجه این بوده که هر دو گوشی از HDR 10 پشتیبانی میکنند.

حتی اگر نمایشگر هر دو گوشی از نوع IPS LCD باشد، فناوری همیشه در حال پیشرفت است، بنابراین میتوانیم G7 را پیروز این بخش بدانیم.

برنده: ال جی G7 ThinQ

دوربین

مقایسه الجی G6 و G7 ThinQ

مقایسه G6 و G7 ThinQ

G7 دارای دوربین دوگانه در عقب بوده که هر دوی آنها ۱۶ مگاپیکسل رزولوشن دارند. دوربین جلو نیز ۸ مگاپیکسل رزولوشن دارد. بدون شک این دوربین پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به دوربین عقب و دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی و همچنین دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی G6 داشته است. دوربین G7 دارای لرزش گیر اپتیکال بوده و لنز زاویه باز آن قادر است عکس هایی با زاویه ۱۰۷ درجه را ثبت نماید. در مقابل G6 دارای لنز زاویه باز با زاویه ۱۲۵ درجه میباشد که البته در لبه های تصاویر ثبت شده توسط آن از دست رفتن جزئیات به چشم میخورد. حالت تنظیم دستی نیز برای کاربرانی که علاقه مند میباشند در هر دو گوشی وجود دارد.

G7 ThinQ همچنین دارای هوش مصنوعی بوده که با دوربین آن یکپارچه شده است. هنگامی که دوربین به شیء خاصی نگاه میکند، هوش مصنوعی آن را شناسایی کرده و با توجه به خصوصیات آن پیشنهادهایی جهت ثبت تصاویری بهتر را ارائه میدهد. عکسبرداری حالت پرتره نیز در هر دو دوربین جلو و عقب وجود داشته که در اکثر اوقات عملکرد خوبی داشتند.

G7 ThinQ دارای حالتی تحت عنوان “فوق العاده روشن” بوده که با بزرگ کردن پیکسل های تصویر، اجازه میدهد در شرایط نوری ضعیف عکس هایی واضح را ثبت کنید. اگرچه تصاویر ثبت شده توسط G6 در روزهای ابری چندان جالب نمیباشد، اما دوربین این گوشی قادر به ثبت تصاویری عالی در شب است. عملکرد این دوربین در نور کامل و هنگام استفاده از لنز زاویه باز نیز بسیار فوق العاده بود.

وقتی دو گوشی را از نظر خصوصیات و تصاویر مقایسه کنیم، بدون شک G7 ThinQ انتخاب برتر خواهد بود. نرم افزار دوربین دارای ویژگی های بسیاری بوده که اجازه میدهد تصاویر خلاقانه بسیاری را ثبت کنید. از نظر سخت افزاری نیز این دوربین نسبت به نسل قبل کمی بهبود داشته است.

برنده: ال جی G7 ThinQ

نرم افزار و به روز رسانی، مقایسه G7 ThinQ و G6

مقایسه الجی G6 و G7 ThinQ

مقایسه G6 و G7 ThinQ

G7 ThinQ از اندروید ۸٫۰ اورئو بهره میبرد و در بررسی های صورت گرفته هیچ گونه تأخیر یا کاهش سرعت را در آن تجربه نکردیم. در مقابل G6 با اندروید ۷٫۰ نوقا به بازار عرضه شده که نسخه ای مربوط به دو سال گذشته میباشد. اعلام شده است که اندروید ۸٫۰ اورئو به زودی برای G6 در دسترس خواهد بود، با این حال تا زمان نوشتن این مطلب چنین چیزی صورت نگرفته است. هر دو گوشی از رابط کاربری ال جی بهره میبرند که این شرکت جهت تجربه بهتر کاربر افزونه هایی را به آن افزوده است.

مشخص نیست که G7 ThinQ چه زمانی به روزرسانی اندروید P را دریافت خواهد کرد. از آنجا که G7 گوشی جدیدتری است، انتظار میرود که ال جی به روزرسانی ها را برای مدت زمان بیشتری برای آن منتشر کند.

برنده: ال جی G7 ThinQ

ویژگی های خاص، مقایسه G7 ThinQ و G6

مقایسه الجی G6 و G7 ThinQ

مقایسه G6 و G7 ThinQ

همان گونه که پیشتر نیز اشاره شد، در سمت چپ G7 ThinQ کلیدی قرار دارد که با فشار دادن آن دستیار صوتی گوگل فراخوانی میشود. جک هدفون همراه با QUAD DAC در هر دو گوشی به چشم میخورد.

در کنار این موارد، دوست داران موسیقی بدون شک از بلندگوهای boombox جای داده شده در G7 ThinQ که صدای فوق العاده بالایی دارد لذت خواهند برد.

برنده: ال جی G7 ThinQ

قیمت

هنوز قیمت G7 تعیین نشده است، اما از آنجا که به عنوان یک پرچمدار مطرح میباشد، قیمتی در حد سایر پرچمداران را برای آن انتظار داریم. در حال حاضر G6 با قیمت ۶۵۰ دلار و کمتر برای خرید در دسترس است.

برنده کلی: G7 ThinQ

G7 ThinQ به عنوان جانشین G6 بدون شک لقب برنده را دریافت خواهد کرد. این گوشی نه تنها پردازنده ای قدرتمندتر داشته، بلکه از نمایشگری بزرگتر، ویژگی های هوش مصنوعی و طراحی جدید بهره میبرد. اگر در انتخاب یکی از این دو گوشی به شک افتاده‌اید، پیشنهاد ما G7 ThinQ است. چراکه سخت افزار جدیدتری داشته و تجربه بهتری را برای شما رقم خواهد زد.

منبع: digitaltrends

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا