تلفن همراه

نایب رئیس شرکت مایکروسافت در توئیتی به پایان کار ویندوز فون اقرار کرد!

در حالی که طرفداران ویندوز فون امیدوار بودند مایکروسافت این پلتفرم را با ویژگی های جدید به روز رسانی کند، این شرکت تنها با رفع اشکالات این سیستم عامل و به روز رسانی امنیتی آن پشتیبانی خود را ادامه خواهد داد.

۰

توییت های اخیر جو بلفیور، نایب رئیس شرکت مایکروسافت نشان می دهد که این غول نرم افزاری دیگر به دنبال توسعه نرم افزاری و سخت افزاری ویندوز فون نیست.

در حالی که طرفداران ویندوز فون امیدوار بودند مایکروسافت این پلتفرم را با ویژگی های جدید به روز رسانی کند، این شرکت تنها با رفع اشکالات این سیستم عامل و به روز رسانی امنیتی آن پشتیبانی خود را ادامه خواهد داد.

نایب رئیس شرکت مایکروسافت در توئیتی به پایان کار ویندوز فون اقرار کرد

بلفیور در این باره می گوید:

“البته ما همچنان به پشتیبانی از ویندوز فون، در قالب رفع اشکالات و به روز رسانی های امنیتی ادامه خواهیم داد، اما برنامه ای برای توسعه ویژگی های این پلتفرم نداریم.”

در طی به روز رسانی جدید Fall Creators ویندوز ۱۰، مشخص شد که مایکروسافت دیگر روی پلتفرم تلفن همراه خود کار نمی کند. مایکروسافت سال گذشته با حذف هزاران فرصت شغلی بخش تلفن همراه خود را تعطیل کرد. پلتفرم ویندوز فون مایکروسافت بیش از یک سال است که به پایان کار خود رسیده، اما این شرکت پیش از این هیچ گاه رسما آن را نپذیرفته بود.

در آخرین کنفرانس مایکروسافت با نام Build and Inspire، مدیر عامل این شرکت، ساتیا نادلا، شعار این شرکت را که “اولین تلفن همراه، اولین فضای کلود” به دلیل تمرکز بر آنچه که او به عنوان کلود هوشمند و لبه های هوشمند توصیف می کند، رها کرد.

علت اصلی رکود ویندوز فون

یکی از دلایل اصلی مایکروسافت برای متوقف کردن ویندوز فون این است که توسعه دهندگان، دیگر تمایلی به کار در این حوزه ندارند و در اصطلاح این پلتفرم را رها کرده اند.

نایب رئیس شرکت مایکروسافت در توئیتی به پایان کار ویندوز فون اقرار کرد

جو بلفیور، نایب رئیس شرکت مایکروسافت

بلفیور در این باره توضیح می دهد:

“ما تلاش زیادی برای ایجاد انگیزه در برنامه نویسان کرده ایم؛ نظیر پرداخت پول به آنها و نوشتن برنامه برای آنها. اما تعداد کاربران این سیستم عامل برای سرمایه گذاری شرکت های برنامه نویسی بیش از حد کم است.”

علاوه بر آن مایکروسافت مشکلاتی در اپ استور ویندوز فون و همچنین ناتوانی در حفظ برنامه ها پس از انتشار آنها داشت. اکنون مایکروسافت با این واقعیت مواجه است که مشتریان دیگر تمایلی به استفاده از ویندوز فون ندارند.

سناریوی جدید مایکروسافت

سناریوی تازه ای که مایکروسافت در حال کار بر روی آن می باشد، مبتنی بر هوشمند سازی دستگاه ها و فناوری های مبتنی بر فضای کلود می باشد که ممکن است شامل پلتفرم هایی غیر از ویندوز نیز شود.

بلفیور همچنین اذعان کرد که مانند بیل گیتس به استفاده از اندروید روی آورده است. مایکروسافت از کاربران ویندوز ۱۰ خود که می خواهند از سیستم عامل اندروید یا iOS روی گوشی شان استفاده کنند، پشتیبانی می کند. در چند سال اخیر برنامه نویسان این شرکت بر روی تولید برنامه های iOS و Android تمرکز کرده اند. همچنین مرورگر Edge مایکروسافت راه خود را به iOS و اندروید باز کرده است.

نایب رئیس شرکت مایکروسافت در توئیتی به پایان کار ویندوز فون اقرار کرد

مایکروسافت در حال ایجاد ویژگی های جدیدی است که می تواند به وسیله آن پیوندی قوی بین سیستم عامل ویندوز و iOS و Android ایجاد کند و تجربه استفاده از آن ها را بهتر نماید. این شرکت به بهبود اتصال تلفن همراه به رایانه و اشتراک گذاری و اجرای برنامه ها و اسناد بین این دو متمرکز شده است. لانچر جدید مایکروسافت برای اندروید، با سفارشی سازی هوشمندانه و ویژگی های جدید اشتراک گذاری کامپیوتری گامی به جلو در بهبود کلی تجربه استفاده از اندروید برداشته است.

بلفیور در این زمینه می گوید:

“کاری که ما می توانیم برای کمک به مردم انجام دهیم این است که دنیای پیچیده شان را سازمان یافته تر کنیم. ما قصد داریم روی ایده “رایانه های ویندوز محبوب همه دستگاه ها” کار کنیم.

سرمایه گذاری های مایکروسافت در iOS و اندروید فقط به مشتریان ویندوز ۱۰ ارائه خواهد شد و Windows 10 Mobile آخرین نسخه ویندوز فون، پایانی برای تلاش های چندین ساله این شرکت در تولید پلتفرم تلفن همراه خواهد بود.

منبع: theverge

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا