تلفن همراه

بررسی آیفون ۸ پلاس ؛ ظاهری کلاسیک با نگاهی به آینده!

آیفون ۸ پلاس

قبل از هر گونه بررسی باید قبول کنیم که قیمت این گوشی بسیار بالاست، به گونه ای که چند سال پیش می‌توانستید با پرداخت چنین مبلغی یک مک بوک را خریداری کنید. در ادامه به بررسی کامل پرچمدار اپل خواهیم پرداخت.

۱+

مدت زمان زیادی از رونمایی iPhone 8 ، iPhone 8 Plus و iPhone 10 نمی گذرد، در رویداد معرفی این ۳ گوشی شاهد اتفاقات جالبی بودیم و می توان این رویداد و گوشی های معرفی شده را از تاثیرگذارترین محصولات معرفی شده در سال ۲۰۱۷ دانست. در ادامه با بررسی آیفون ۸ پلاس با شما هستیم و قصد داریم در این مطلب به تمامی جنبه های ریز و درشت iPhone 8 Plus بپردازیم، با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: راه حل قطع پیامک های تبلیغاتی ؛ بررسی مشکل و راه‌کار قطعی رفع آن

بررسی آیفون ۸ پلاس

نکات مثبت آیفون ۸ پلاس

  • عمر بالای باتری
  • عملکرد بسیار عالی
  • برنامه های بسیار باکیفیت موجود در اپ استور
  • بهترین گزینه پیش رو برای تجربه واقعیت مجازی بر روی یک تلفن همراه
  • شارژ بیسیم
  • لنز تله فوتو
  • قابلیت ضبط فیلم های ۴K با سرعت ۶۰ fps و فیلم های ۱۰۸۰p با سرعت ۲۴۰fps

بیشتر بخوانید: ویژگی های پیکسل ۲ ، نکاتی که حتما باید درباره گوشی های جدید پیکسل گوگل بدانید!

نکات منفی آیفون ۸ پلاس

  • حاشیه زیاد در اطراف صفحه نمایش
  • فقدان جک هدفون
  • وزن زیاد
  • عدم وجود “حالت دستی” برای دوربین

پیش از بررسی آیفون ۸ پلاس باید گفت این گوشی در سه رنگ نقره ای، طلایی، نقره ای فضایی و در دو حافظه ۶۴ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایت برای خرید در دسترس میباشد.

بیشتر بخوانید: بررسی Razer Phone ، صفحه‌نمایش ۱۲۰Hz با اسپیکر‌هایی بی‌نظیر برای بازی‌خور‌ها!

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

قبل از بررسی آیفون ۸ پلاس باید قبول کنیم که قیمت این گوشی بسیار بالاست، به گونه ای که چند سال پیش می‌توانستید با پرداخت چنین مبلغی یک مک بوک را خریداری کنید. در ادامه به بررسی کامل پرچمدار اپل خواهیم پرداخت.

طراحی و کیفیت ساخت iPhone 8 Plus

پنل جلویی گوشی چیز جدیدی برای کاربران نداشته و دقیقاً مشابه نسل قبل می‌باشد. در بررسی آیفون ۸ پلاس بزرگترین تفاوت در طراحی را باید قاب پشتی گوشی بدانیم که بدنه آلومینیومی مورد استفاده در گوشی های چند سال اخیر اپل، با بدنه ای شیشه ای جایگزین  شده است، اپل تلاش بسیار زیادی را به خرج داده است تا این قاب شیشه ای در مقابل شکستن مقاوم باشد، با این حال باید منتظر باشیم و ببینیم گوشی های جدید آیفون در مواجه با ضربه چگونه و تا چه اندازه مقاوم خواهند بود؟

بیشتر بخوانید: بررسی Meizu M6 Note ، میان رده ای با حالت پرتره و سنسور اثر انگشت فقط با ۱۶۶ دلار!!

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

همچون آیفون ۷ پلاس، در ۸ پلاس نیز شاهد دوربین های دوگانه بیرون زده از قاب گوشی هستیم که باید آن را نکته منفی گوشی دانست. اگرچه نمایشگر ۵٫۵ اینچی امروزه دیگر چندان بزرگ نمی باشد، اما با این وجود در دست گرفتن آیفون ۸ پلاس با یک دست بسیار مشکل بوده و وزن ۲۰۲ گرمی آن نیز می‌تواند هضم این موضوع را کمی دشوارتر کند، چراکه امروزه میتوان گوشی هایی با نمایشگر بزرگتر و البته وزن کمتر را در بازار پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: مقایسه ویدیویی سرعت وان پلاس ۵ ، نوت ۸ و پیکسل ۲XL

صفحه نمایش iPhone 8 Plus

آیفون ۸ پلاس از یک صفحه نمایش رتینای ۵٫۵ اینچی با رزولوشن HD 1920*1080 بهره میبرد که تراکم پیکسلی ۴۰۱ ppi را برای آن به همراه داشته است. طبق بررسی آیفون ۸ پلاس تکنولوژی مورد استفاده در این نمایشگر از نوع IPS بوده و نمایش رنگ های طبیعی، روشنایی نسبتاً بالا و کیفیت کلی عالی از خصوصیات آن میباشد. متأسفانه حالت HDR برای این نمایشگر بهینه نشده و نسبت ابعاد تصاویر آن نیز ۱۶:۹ میباشد، با این وجود از بهترین نمایشگرهای IPS است که میتوانید در بازار پیدا کنید.

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

اگرچه ممکن است تعداد زیادی از افراد پنل های AMOLED را ترجیح دهند، اما کیفیت و کالیبراسیون عالی رنگ تولید شده توسط این نمایشگر را نباید دست کم گرفت. این نمایشگر از طیف رنگ های DCI-P3 نیز پشتیبانی کرده و فناوری True Tone به آن اجازه میدهد که بر اساس مقدار نور موجود در محیط روشنایی نمایشگر را تنظیم کند. اگرچه ممکن است نور مستقیم خورشید در برخی از موارد سبب کاهش دید صفحه نمایش شود، اما این کاهش به اندازه ای نیست که آن را به صورت کامل غیر قابل استفاده کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه ویدیویی آیفون ۸ پلاس و پیکسل ۲ XL !

ویژگی خاص آیفون ۸ پلاس

اپل همزمان با iOS 11 پشتیبانی از واقعیت مجازی را به پرچمداران جدید خود اضافه نموده و همچنین تمام شرایط لازم برای ساخت برنامه های پشتیبانی کننده از واقعیت مجازی را نیز پیش روی توسعه دهندگان قرار داده است. از جمله برنامه های پشتیبانی کننده از واقعیت مجازی که تا این زمان برای آن معرفی شده است میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

کاربر میتواند دوربین گوشی را به سوی آسمان گرفته و صور فلکی را حتی در روز و زیر نور خورشید به راحتی مشاهده کند. افرادی که در محیط اطراف در حرکت هستند را به عنوان مدل های تعاملی سه بعدی مشاهده کرده و اندام های مختلف آنها را مورد بررسی قرار دهد. همچنین با استفاده از برنامه بسیار جالب DinosAR در دل دنیای شگفت انگیز دایناسورها به گشت و گذار بپردازد.

بیشتر بخوانید: مقایسه صفحه نمایش آیفون X و آیفون ۸ پلاس !

نرم افزار آیفون ۸ پلاس

آیفون ۸ پلاس به جدیدترین نسخه از iOS یعنی iOS 11 مجهز میباشد. در این نسخه شاهد نوآوری زیادی نمی باشیم، اما اپل برخی از خصوصیات مهم سیستم عامل را بهبود بخشیده است. در بررسی آیفون ۸ پلاس متوجه شدیم که کاربر اکنون میتواند بخش Control Center را شخصی سازی کرده و Force Touch را برای عملکردهای پیشرفته تر نیز مورد استفاده قرار دهد. Force Touch اکنون با اعلانها یکپارچه شده است و کاربر میتواند با فشار دادن اعلانهای موجود به آنها پاسخ دهد. همچنین پس از گرفتن اسکرین شات، تصویر به مدت چند ثانیه در قسمتی از نمایشگر باقی مانده که کاربر میتواند با لمس آن به ویرایش آن بپردازد.

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

همچنین در iOS 11 برای اولین بار در طول تاریخ، شاهد وجود فایل منیجری بر روی گوشی آیفون میباشیم. شما با استفاده از آن میتوانید به پوشه های خود دسترسی پیدا کرده، آنها را مدیریت کرده، محتوای آنها را کپی و انتقال دهید و همچنین با سرویس های میزبان آنلاین تبادل اطلاعات کنید. مشکل این فایل منیجر این است که یک فایل منیجر واقعی نیست! این به آن معناست که ما میتوانیم فایل های مدنظر خود را بر روی گوشی ایجاد کنیم، اما اینکه آنها در کدام قسمت از حافظه آیفون قرار گرفته اند را نخواهیم فهمید.

عملکرد آیفون ۸ پلاس

همچون دیگر گوشی های آیفون، در این گوشی نیز شاهد مشخصات سخت افزاری بالایی همچون ۸ گیگابایت رم یا پردازنده ای ۱۰ هسته ای نمیباشیم!

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

همانگونه که اپل در گذشته نیز نشان داده است، اعداد بالاتر هرگز به معنای عملکردی سریعتر و بهتر نیست!

نتایج بنچمارک ها در بررسی آیفون ۸ پلاس

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

آیفون ۸ پلاس از تراشه اختصاصی اپل با نام A11 Bionic بهره میبرد که سبب شده است در اکثر بنچمارک ها همچون بنچمارک Geekbench عنوان “سریعترین تراشه” را به خود اختصاص دهد. اما در سمت دیگر بنچمارک هایی نیز وجود داشته اند که در آن آیفون ضعیف تر از رقبای اندرویدی خود ظاهر شده است و بنابراین بنچمارک ها تنها معیار موجود برای مقایسه دو دستگاه نمیباشد.

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

آیفون ۸ پلاس در وظایف مختلف بسیار روان ظاهر شده و عملکرد آن، حتی در پیچیده ترین بازی های سه بعدی نیز بسیار عالی است. در طول مدت استفاده، شاهد هیچ گونه افت فریم و یا کندی در آن نبوده و حتی موارد مربوط به واقعیت مجازی نیز در هنگام اجرا دارای حداقل تأخیر میباشند که بسیار قابل توجه است. پردازنده ۸ پلاس که سبب ایجاد چنین عملکردی شده است شش هسته ای بوده و در آیفون X نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در بررسی آیفون ۸ پلاس باید گفت که این گوشی دارای بلوتوث ۵٫۰ بوده که سبب افزایش دامنه انتقال داده ها شده و به کاربر اجازه می دهد تا همزمان به کنترل دو دستگاه مختلف بپردازد.

صدا

آیفون ۸ پلاس از نظر خصوصیات مربوط به صدا تفاوت خاصی با نسل قبل ندارد. همچون پرچمداران سال گذشته اپل، در این نسل نیز شاهد عدم وجود جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری میباشیم.

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

نوآوری ویژه در این بخش مربوط به بلندگوهای گوشی است. همچون آیفون ۷ پلاس، پرچمدار جدید نیز از دو بلندگوی Stereo بهره برده که یکی از آنها در قسمت پایین گوشی و در کنار پورت شارژر قرار گرفته و دیگر بلندگو در هنگام تماس به کار خواهد آمد. اسپیکرهای ۸ پلاس تا ۲۵ درصد قوی تر از نسل قبل بوده که تجربه ای بسیار عالی را در هنگام انجام بازی، پخش موسیقی و تماشای فیلم برای کاربر به ارمفان خواهد آورد.

دوربین

در بررسی آیفون ۸ پلاس به قسمت هیجان انگیز دوربین می رسیم، دوربین ۸ پلاس از نظر سخت افزاری هیچ گونه تفاوتی را  با نسل پیشین ندارد. هر دو دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسل رزولوشن داشته و دریچه گشودگی دیافراگم لنز زاویه باز و تله فوتو به ترتیب f/1.8 و f/2.8 میباشد. لازم به ذکر بوده که تنها دوربین اصلی مجهز به لرزش گیر اپتیکال است. شاید خواندن این خصوصیات سبب شود که فکر کنید کیفیت عکس های این دوربین با دوربین ۷ پلاس تفاوتی نخواهد داشت و این دقیقاً جایی است که نقش تراشه A11 نمود پیدا میکند.

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

اگرچه بر روی کاغذ تفاوتی بین مشخصات سخت افزاری این گوشی و پرچمدار نسل قبل وجود ندارد، اما مواردی چون پردازش بهتر تصاویر، استفاده از هوش مصنوعی و فناوری ISP سبب شده است که شاهد کیفیت بهتری در تصاویر ثبت شده به وسیله آن باشیم. مجموع این موارد سبب شده است شرکت DXO که در زمینه بررسی و امتیازدهی به لنزها و دوربین های مختلف فعالیت میکند، امتیاز ۹۴ که برابر با امتیاز نوت ۸ است را به دوربین آن اختصاص دهد. لازم به ذکر است که عنوان بهترین دوربین در لیست DXO، در حال حاضر در اختیار دو پرچمدار جدید گوگل یعنی پیکسل ۲ و پیکسل ۲XL قرار دارد.

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

طبق بررسی آیفون ۸ پلاس صورت گرفته توسط وبسایت Androidpit، عکس های گرفته شده با آیفون ۸ پلاس اگرچه از نظر کنتراست و محدوده دینامیکی کنتراست بسیار خوب است اما از نظر اشباع رنگ به S8+ نخواهد رسید، همچنین عکس های گرفته شده در تاریکی شب overexpose میباشند. اما با این وجود، آیفون ۷ پلاس دارای یکی از بهترین دوربین های تلفن همراه میباشد که میتوانید در بازار پیدا کنید.

اضافه شدن قابلیت lighting mode به عکس برداری حالت پرتره سبب شده است که کاربر بتواند طیف متفاوتی از رنگ را به سوژه و پس زمینه بخشیده و به این ترتیب شاهد عکس های متفاوت تری باشد. متأسفانه این قابلیت در تمام مواقع عملکرد خوبی را نداشته و تنها در شرایطی خاص شاهد عملکردی مناسب از آن میباشیم.

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

آیفون ۸ پلاس (همراه با آیفون ۸ و آیفون X) اولین اسمارت فون هایی هستند که دارای قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه میباشند. کیفیت فیلم های ۴K گرفته شده با آنها به حدی خارق العاده بوده که حتی مخالفان اپل را نیز به تحسین واخواهد داشت.

باتری

ظرفیت باتری آیفون ۸ پلاس کمتر از آیفون ۷ پلاس بوده و ۲۶۷۵ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. اگرچه ظرفیت باتری این گوشی کمتر از گوشی های اندرویدی رقیب بوده، اما طبق معمول اپل در بررسی آیفون ۸ پلاس با بهینه سازی بسیار خوب نرم افزاری و سخت افزاری سبب شده است که این گوشی عملکردی مناسب را از خود نشان دهد. به عنوان مثال چنانچه گوشی های اندرویدی با استفاده ای مشابه، در پایان روز نیاز به شارژ مجدد دارند، ۷ پلاس پس از کشیدن از شارژ به آسانی میتواند تا ساعات پایانی روز بعد نیز دوام بیاورد.

کارشناس androidpit جهت تست باتری این گوشی، برنامه های متفاوتی چون فیسبوک، تلگرام، جیمیل و… را اجرا نموده و تمامی نوتیفیکیشن ها را نیز بر روی حالت “enable” قرار داد. همچنین هیچ گونه استفاده ای از گزینه “ذخیره انرژی” نکرده و در تمام ساعات روز از WiFi یا داده ۴G نیز استفاده کرده و علاوه بر این، اجازه دسترسی به موقعیت مکانی نیز به تمام اپلیکیشن ها داده شد.

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

در این بررسی آیفون ۸ پلاس باتری این گوشی توانست با یک بار شارژ تا ۳۷ ساعت دوام بیاورد که ۹ ساعت از این زمان، برای استفاده سنگین صرف شده و همچنین در پایان این زمان، ۸% از شارژ باتری نیز باقی مانده بود. این موفقیت زمانی بیشتر به چشم خواهد آمد که بدانیم گوشی های اندرویدی با استفاده سنگین برای ۴-۵ ساعت تا ۱۵ ساعت نیازی به شارژ مجدد نخواهند داشت.

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

باید اضافه کنیم که پس از سال های متمادی که شاهد شارژر وایرلس در گوشی های اندرویدی بودیم، بالأخره اپل تصمیم گرفت که پرچمداران سال ۲۰۱۷ خود را با پشتیبانی از شارژ وایرلس روانه بازار کند.

مشخصات کلی آیفون ۸ پلاس

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

جمع بندی بررسی آیفون ۸ پلاس

اگر ۸ پلاس را از نظر طراحی با دیگر پرچمداران سال ۲۰۱۷ مقایسه کنیم، خواهیم دید که حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت. به عنوان مثال گوشی S8+ که به عنوان یکی از رقبای آن مطرح است.

دوربین برجسته و بیرون زده از قاب گوشی را نداشته و اگرچه از نظر اندازه نیز تقریباً برابر با آیفون ۸ پلاس میباشد، اما نمایشگر بزرگتری را در دل خود جای داده است.

اگر عاشق اکوسیستم اپل هستید و گمان میکنید که هیچ گوشی بهتر از آیفون برای شما وجود ندارد، قبل از صرف هر گونه هزینه ای، به یاد داشته باشید که آیفون ۸ پلاس، جدیدترین و هیجان انگیز ترین گوشی اپل نبوده و اپل اکثر تلاش خود را وقف آیفون X کرده است.

آیفون 8 پلاس

آیفون ۸ پلاس

همچنین این گوشی برای کسانی که دارای آیفون ۶ پلاس یا نسخه های قدیمی تر هستند گزینه ای مناسب بوده، اما چنانچه گوشی حال حاضر شما ۷ پلاس میباشد، نباید این گوشی را به عنوان گزینه ای برای خرید مدنظر قرار دهید.

در نهایت باید بگوییم این گوشی از بهترین پرچمداران سال ۲۰۱۷ بوده که بدون هیچ گونه مشکلی از اجرای تمام وظایف ممکن برخواهد آمد.

ا این حال اگر از سرمایه لازم جهت هزینه کردن بیشتری برخوردار هستید، میتوانید به دیگر گوشی های بازار نگاهی انداخته یا منتظر آیفون X بمانید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا