تلفن همراه

هزینه بالای گارانتی AppleCare+ برای آیفون X؛ ای کاش در ایران هم …

گارانتی AppleCare+

آیفون X نه تنها گران ترین گوشی آیفون ساخته شده تا امروز است، بلکه هزینه لازم برای تعمیر آن نیز بیشتر از هر آیفون دیگری در خواهد آمد.

۱+

آیفون X نه تنها گران ترین گوشی آیفون ساخته شده تا امروز است، بلکه هزینه لازم برای تعمیر آن نیز بیشتر از هر آیفون دیگری در خواهد آمد. بر اساس نموداری که اپل در وبسایت خود منتشر کرده است هزینه تعمیر قطعاتی به غیر از صفحه نمایش همچون “شکستن قاب شیشه ای عقب گوشی” که “Other damage” خوانده میشود، مبلغ ۵۴۹ دلار را روی دست مشتری خواهد گذاشت. این در حالی است که هزینه جایگزینی صفحه نمایش شکسته شده (که البته اپل آن را مقاوم ترین صفحه نمایش موجود درمیان اسمارت فون ها خوانده است) ۲۷۹ دلار در خواهد آمد. در ادامه با مرور جزییاتی از گارانتی AppleCare+ همراه نت نوشت باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون X ؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده…

AppleCare+

AppleCare+

گارانتی AppleCare+

قابل توجه است که هزینه Other damage مربوط به دیگر پرچمدار سال ۲۰۱۷ اپل یعنی آیفون۸ ، ۲۰۰ دلار کمتر بوده و ۳۴۹ دلار میباشد. همچنین هزینه تعویض نمایشگر نیز ۱۳۰ دلار کمتر بوده و ۱۴۹ دلار قیمت دارد. در سوی دیگر، هزینه Other damage و تعویض صفحه نمایش آیفون ۸ پلاس، به ترتیب ۳۹۹ و ۱۶۹ دلار میباشد. یکی از راه های اجتناب از پرداخت چنین هزینه بالایی، استفاده از گارانتی AppleCare+ است که برای آیفون X، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به ترتیب ۱۹۹، ۱۴۹ و ۱۲۹ دلار قیمت خواهند داشت.

گارانتی AppleCare+ پشتیبانی فنی و کاهش هزینه تعمیر را به مدت دو سال برای خریدار پوشش میدهد. البته خریداران AppleCare+ برای آیفون X باید توجه داشته باشند که در صورت خرید این گارانتی نیز، باید ۲۹ دلار برای تعمیر آسیب احتمالی  وارده به صفحه نمایش و ۹۹ دلار برای دیگر آسیب ها بپردازند که این مهم مجموع هزینه را به ۲۲۸ یا ۲۹۸ دلار افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: مقایسه iPhone X با iPhone 8 و iPhone 8 Plus ؛ آیفون‌های جدید چه تفاوتهایی با هم دارند؟

آیفون X

آیفون X

بنابراین خریدارانی که گارانتی AppleCare+ را برای آیفون X خریداری کنند، ۵۱ دلار برای تعمیر صفحه نمایش شکسته شده و ۲۵۱ دلار برای هر تعمیر دیگری (Other Damage) صرفه جویی خواهند کرد. البته اگر در مدت این دو سال صفحه نمایش دو بار شکسته شده و آسیب های وارده دیگر احتمالی را نیز حساب کنیم، میزان صرفه جویی افزایش خواهد یافت. به صورتی که میزان این صرفه جویی برای صفحه نمایش به ۳۰۱ و برای آسیب های دیگر به ۷۰۱ دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: تست سقوط iPhone X و iPhone 8 توسط سه گروه مختلف از کاربران ماجراجو

همچنین خریدارانی که گارانتی AppleCare+ را خریداری کنند و از یکی از این تعمیرات استفاده کنند، مبلغ ۵۰۱ دلار را صرفه جویی خواهند کرد. بنابراین از آنجا که هزینه تعمیرات خارج از گارانتی AppleCare+ بیشتر از گذشته قیمت خواهند داشت، در می یابیم که ارزش این گارانتی بیش از همیشه است.

همچنین گارانتی یک ساله آیفون X نیز وجود داشته که به مواردی همچون عمر کوتاه باتری می پردازد. البته توجه داشته باشید که اپل گوشی را بررسی می کند تا از عدم نفوذ آب به آن مطمئن شود. لازم به ذکر است که این مورد خارج از گارانتی، ۷۹ دلار قیمت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: کسب نمره ۹۷ توسط دوربین آیفون X از DxO Mark و عقب ماندن از Pixel 2

بیشتر بخوانید: مقایسه Redmi Note 4 ،Redmi 4 و Redmi Y1 میان رده های شیائومی

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی A5 و گلکسی J7 ؛ دو میانرده‌ی به‌روز از سامسونگ روی میز!

بیشتر بخوانید: انتشار تصاویر پس زمینه جالب iFixit برای آیفون X !

بیشتر بخوانید: نمره ۶ تعمیرپذیری آیفون X از سوی iFixit

بیشتر بخوانید: بررسی نوکیا ۲ ؛ قیمت مناسب و عمر ۲ روزه باتری

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا