خودرو

کیا استونیک؛ کراس آور جمع و جور،اسپورت و تازه وارد کره ای

به تازگی کانسپت جدیدی از از سوی این شرکت به نام Kia Stonic منتشر شده که گویا یک نیمه شاسی بلند جدید و خوش ظاهر دیگر از این کمپانی می باشد. گویا کیا برای عقب نیوفتادن از SUV معرفی شده توسط هیوندای که Kona نام دارد سریعا دست خودش را با Stonic رو کرده است.

۰

برند کیا در ایران به اندازه کافی شناخته شده است و نیازی به وصف ندارد. یکی از محبوب ترین اتومبیل های این کمپانی که در ایران با اقبال فراوان روبرو بود شاسی بلند کم مصرف و خوش قیافه ای به نام کیا اسپورتیج است که همگی به خوبی با مشخصات و اطلاعات آن آشنا هستیم.

به تازگی کانسپت جدیدی از از سوی این شرکت به نام Kia Stonic منتشر شده که گویا یک نیمه شاسی بلند جدید و خوش ظاهر دیگر از این کمپانی می باشد. گویا کیا برای عقب نیوفتادن از SUV معرفی شده توسط هیوندای که Kona نام دارد سریعا دست خودش را با Stonic رو کرده است.

نام Stonic کمی عجیب به نظر می رسد و برای یک کراس آور کمی هیجان انگیز است، گویا این نام از مخفف خلاصه شده ‘Speedy’ و ‘Tonic’ تشکیل شده و قرار است با طراحی جدیدش یک مینی SUV چالاک از سوی کیا باشد.

اگر از رقبای Kia Stonic بپرسید باید گفت  Nissan Juke و Toyota C-HR از رقبای حاضر در بازار برای این اس یو وی کوچک هستند که البته نشان از رقابت سختی میان این کره ای و ژاپنی های حی و حاضر می باشد.

تصاویر موجود نشان از زبان آشنای طراحی کیا دارد، زبان طراحی قابل اعتنا و البته جسورانه ای که با جلو پنجره آشنایش چشم را راضی نگاه خواهد داشت. طراحی داخلی Kia Stonic چندان اتفاق جدیدی بعد از Kia Rio جدید نیست و تشابه بسیار زیادی به این اتومبیل دارد.

بابت اطلاعات فنی و مشخصات هنوز اطلاعات دقیقی از این نیم شاسی در اختیار نیست اما کیا قول داده که این اتومبیل قابل دلخواه سازی ترین اتومبیل طراحی شده توس این کمپانی خواهد بود! طراحی داخلی، بیرونی، تریم های مختلف، لاستیک ها و … حداقل باید تا ۱ سال آینده منتظر حضور این اتومبیل در بازار جهانی باشیم.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا