دانستنی‌های سلامتی

سرکه سیب برای پوست یک معجزه است؛ صورت و پوست تان را با سرکه سیب جلا دهید!

سرکه سیب برای پوست

تاثیر سرکه سیب بر پوست این است که سرکه سیب یکی از بهترین و بی نظیرترین پاک کننده ها و لایه بردارها است که بدون هیچ هزینه اضافی قادر خواهید بود که پوستی زیبا و سالم را تجربه کنید. سرکه سیب حاوی آلفا هیدروکسی اسید های قدرتمندی است که سلول های مرده پوست را پاکسازی کرده و پوست را احیا می کند.

۱۲+

اثر سرکه سیب برای پوست این است که سرکه سیب یکی از بهترین و بی نظیرترین پاک کننده ها و لایه بردارها است که بدون هیچ هزینه اضافی قادر خواهید بود که پوستی زیبا و سالم را تجربه کنید. سرکه سیب حاوی آلفا هیدروکسی اسید های قدرتمندی است که سلول های مرده پوست را پاکسازی کرده و پوست را احیا می کند. بله! این بار می خواهیم از اثر سرکه سیب برای پوست صورت بگوییم. پس با ما همراه باشید.

تاثیر سرکه سیب بر پوست

اثر سرکه سیب برای پوست :

۱- از بین بردن لکه های پوستی

لکه های پوستی که مخصوصا بعد از پا به سن گذاشتن روی صورت پدیدار می شوند بعد از استفاده از سرکه سیب Apple cider vinegar برطرف می شوند. با یک پنبه کمی سرکه سیب رقیق را روی صورت تان و مستقیم روی لکه ها بمالید و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی آن ها بماند و سپس بشویید. این کار را یک تا دو بار در روز انجام دهید. بعد از شش هفته تاثیر سرکه سیب بر پوست صورت تان را مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: رژیم سرکه سیب برای کاهش وزن و لاغری

۲- محو آکنه و جوش

چرا به جای خرید انواع و اقسام کرم ها و مواد شیمیایی گران قیمت رو به مواد طبیعی نمی اورید و اجازه نمی دهید طبیعت سحر و جادویش را بر روی پوست شما انجام دهد؟

بسیاری از بازیگرانی که شما به داشتن پوست زیبایشان غبطه می کنید مانند اسکارلت جوهانسون و هیلاری داف از سرکه سیب به عنوان ضد جوش و پاک کننده صورت استفاده می کنند. تاثیر سرکه سیب برای پوست به این صوت است سرکه طبیعی با باز کردن منافذ طبیعی پوست به پوست شما اجازه می دهد تا تنفس کند و در درمان جوش و اکنه بسیار موثر است.

سرکه سیب دارای ماده ای به نام اسید مالیک Malic acid است که خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و از بروز عفونت و جوش های پوستی جلوگیری می کند. سرکه سیب نه تنها چربی اضافی پوست را می گیرد بلکه PH پوست را تنظیم می کند و چربی پوستتان را متعادل می کند.

برای استفاده از سرکه سیب به عنوان تونر باید آن را رقیق کنید. سرکه سیب یک اسید بسیار قوی است و می تواند به تنهایی به پوست شما آسیب برساند. بنابراین حتما به مقدار مساوی از آب و سرکه سیب طبیعی را مخلوط کرده و می توانید ژل آلوئه ورا و یا چای سبز نیز به آن اضافه کنید. به مرور زمان و وقتی پوست شما عادت کرد می توانید به تدریج غلظت ان را زیاد کنید. حتما قبل از استفاده مخلوط را کاملا تکان دهید تا آب و سرکه کاملا قاطی شوند.

برای استفاده از تاثیر سرکه سیب برای پوست برای بار اول بهتر است قسمت کوچکی از پوست را امتحان کنید تا به میزان واکنش پوستتان به آن آگاه شوید. اگر حساسیتی نشان نداد می توانید با پنبه نرمی به آهستگی پوستتان را پاک کنید و در بار اول بعد از پنج دقیقه با آب نسبتا گرم بشویید. دفعه های بعدی بگذارید بیشتر روی پوستتان بماند البته تا آستانه تحمل پوستتان.

بهتر است شب ها از این محلول استفاده کنید تا اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوستتان آسیب نرساند.

یک تاثیر سرکه سیب برای پوست لایه برداری است. سرکه سیب به علت خاصیت لایه برداری اش پوستتان را حساس می کند بنابراین روزها حتما هر دو ساعت یکبار از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر پوست شما در هر ناحیه ای جوش می زند حتما از این محلول استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: سرکه سیب برای مو معجزه می کند، حتما این شامپوی بی نظیر را امتحان کنید

بیشتر بخوانید: خواص سرکه سیب

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا