خودرو

با ابرخودرو ۱۰۰۰ اسب بخاری آستون مارتین آشنا شوید

ابرخودرو استومارتین

جزئیات جدیدی پیرامون ابرخودرو جدید آستون مارتین که با مشارکت تیم مسابقه فرمول یک Red Bull در حال ساخت است، منتشر شده.

۰

آخرین جزئیات را مارک ریچمن، مدیر طراحی آستون مارتین در مصاحبه با Motoring ارائه کرده است. وی از نام AM-RB 001 برای این خودرو جدید خبر داده و تاریخ تحویل آن را اواخر ۲۰۱۸ عنوان کرده است. همچنین اعلام کرده که در ساخت این خودرو حتی از یک قطعه فولاد هم استفاده نخواهد شد، زیرا تمرکز تیم طراح بر پایین نگه داشتن وزن خودرو است.

او گفته است که این خودرو تقریبا به طور کامل از جنس فیبر کربن و تیتانیوم ساخته خواهد شد. چرخ‌ها از جنس کربن و منیزیم و موتور آن از جنس آلومینیوم خواهد بود. نوع موتور، خود تنفس ۱۲ سیلندر (موتور پیستونى بدون سوپر شارژر که ورود هوا به ان تحت فشار محیط صورت می گیرد) با ظرفیت ۶۰۰۰ و ۷۰۰۰ سی‌سی و دور موتور ۹۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. یکی از ویژگی‌های برجسته موتور AM-RB 001 طراحی میلنگ آن است که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر صدای موتور که از بیرون شنیده می‌شود دارد.

قدرت موتور از طریق سیستم منبع انتقال متوالی Xtrac به چرخ عقب منتقل می‌گردد. دلیل این طراحی آستون مارتین و عدم استفاده از سیستم انتقال کلاچ دوگانه، سبک بودن وزن خودرو است.

در این مصاحبه ریچمن اطلاعاتی درباره جزئیات اجزای هیبریدی سیستم انتقال قدرت نیز ارائه کرده است. یک سیستم ذخیره‌کننده بر مبنای KERS (سیستم بازیابی انرژی جنبشی) که می‌تواند قدرت ۸۰ اسب بخار را تولید کند. سیستم بازیابی انرژی جنبشی در واقع قابلیت حرکت انفجاری خودرو در سرعت پایین است.

نهایت قدرتی که از AM-RB 001 انتظار می‌رود ۱۰۰۰ اسب بخار است که تقریبا برابر با وزن خودرو در واحد کیلوگرم است. حداکثر سرعت این خودرو بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. نیروی رو به پایین آن ۴۰۰۰ پوند  و نیروی جانبی آن ۴ گرم می‌باشد.

نکته دیگری که به آن اشاره شده، آینه‌های بغل است که با دوربین جایگزین شده‌اند و نیز درب‌های خودرو که از نوع گالوینگ می‌باشند. با توجه به پرده‌برداری که در ماه جولای انجام شد به نظر می‌رسد که طراحی خودرو به ۹۵% از طرح  نهایی رسیده باشد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا