خودرو

مرسدس بنز اتومبیل های برقی اش را با برند EQ روانه بازار می کند!

مرسدس برقی

تصور کنید، یک روز، شاید تا سال ۲۰۲۵، یک EQ کلاس S در خیابان می‌بینید و با اپلیکیشن EQ خود با آن تماس می‌گیرید. شما را سوار کرده و به مقصد می‌رساند. سپس می‌رود و نفر بعدی را سوار می‌کند.

۰

بعد از نام‌گذاری تجاری برای برند جدید خودرو الکتریکی در اوایل سال ۲۰۱۶ و معرفی خودرویی با موتور ۴۰۰ اسب بخار به همراه آن، به نظر می‌رسد که مرسدس بنز برنامه‌های فراوانی برای این برند دارد. اگر این برنامه‌ها به سرانجام برسد، به زودی تعداد خودروهای الکتریکی مرسدس بنز از تعداد انگشتان دو دست بیشتر خواهد شد.

تا سال ۲۰۱۹ دیگر خودرویی با برند EQ که زیرمجموعه مرسدس است وجود نخواهد داشت. اما چیزهای جدیدی هستند که می‌خواهند به زودی چند برابر شوند. به گزارش Car & Driver همزمان با افزایش تولید محصولات، کارخانه قصد دارد که هر سال یک مدل جدید خودرو الکتریکی معرفی کند. با توجه به این که ۴۳% خودروهای الکتریکی فروخته شده در سراسر دنیا در آمریکا بوده است، می­توان گفت این تصمیم مرسدس که کمتر از یک درصد از فروش خودرو آمریکا در سال ۲۰۱۴ را به خود اختصاص داده، کمی شتاب‌زده و بلندپروازانه است. حتی ماتیاس لورس، جانشین مدیر تولید و فروش کارخانه مرسدس بنز، اعتقاد دارد که هنوز تقاضا برای این بازار پایین است. لورس گفته است که موفقیت EQ و افزایش تولید آن به سه شرط بستگی دارد: تقاضای مشتری، زیرساخت و مقررات.

generation-eq-626x383

«ما می­دانیم که تقاضای مشتریان برای خودروهای الکتریکی رو به افزایش است، اما به طور کل، هنوز خیلی خیلی پایین است، یعنی چیزی در حدود ۲ تا ۵ درصد تقاضای بازار».

با وجود این تعداد پایین، حتی دنبال کنندگان اخبار خودرو نیز به خوبی می‌دانند که گام بزرگ بعدی در این صنعت، خودروهای الکتریکی خواهند بود. در راستای همین گام، Car & Driver گزارش می­دهد که لورس اعلام کرده مرسدس تا سال ۲۰۲۰ مدل‌های پلاگین هیبریدی ( دارای باطری قابل شارژ به وسیله منبع الکتریکی خارجی) از همان محصولاتی که اکنون در صف تولید کارخانه قرار دارند را معرفی خواهد کرد.

لورس هنگام معرفی مدل جدید EQ، از برنامه مرسدس برای تولید ۱۰ خودرو الکتریکی تا ۸ یا ۹ سال آینده و نیز استفاده از برند EQ برای تجربه‌های جدید خبر داد.

interior-626x377

تصور کنید، یک روز، شاید تا سال ۲۰۲۵، یک EQ  کلاس S در خیابان می‌بینید و با اپلیکیشن EQ خود با آن تماس می‌گیرید. شما را سوار کرده و به مقصد می‌رساند. سپس می‌رود و نفر بعدی را سوار می‌کند. صحبت ما درباره استفاده اشتراکی از خودرو است که مهم‌ترین دستاورد آن وجود خودروهای کمتر در خیابان،کمک به حفظ سلامت محیط زیست و آسایش و راحتی شماست. دیگر نیازی نیست به تاکسی تلفنی زنگ بزنید، بلکه فقط با EQ  خودتان تماس می‌گیرید.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    باتری یو پی اس

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶ at ۲۱:۳۱

    ممنون از مطلب خوبتون

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا