معرفی کتاب

بررسی کتاب های مسابقه کتابخوانی خندوانه

۰

رامبد جوان در برنامه خندوانه بازهم ۲ کتاب خوب معرفی کرد ولی اینبار با یک انتخاب هوشمندانه به بهانه مسابقه کتابخوانی ولی در اصل سعی در کتابخوان کردن ما دارد،اکنون در کنار هم به مرور و بررسی این کتاب ها می پردازیم. در مطالب بعدی باز هم راجع به این کتاب ها برای شما خواهیم نوشت.

کتاب جام

کتاب  : جام جهانی در جوادیه
نوشته داود امیریان

موضوع این رمان، برگزاری یک مسابقه فوتبال در گروه نوجوانان، آن هم در یکی از محله های جنوبی شهر تهران است.سیاوش، شخصیت محوری داستان، نوجوان پر شور و حالی است که به واسطه ارتباط با پسر سفیر کشور کانادا، پای چند تیم خارجی نوجوانان را به مسابقه جام دوستی در محله خودشان باز می کند . آلکس هیوارد، فرزند سفیر کانادا در تهران است. سیاوش یکی از بچه های محله نوبهارجوادیه که دست بر قضا، زبان انگلیسی اش خوب است، به آلکس فارسی یاد می دهد. آلکس ماجرای یک دوره مسابقات فوتبال را در جوادیه از زبان سیاوش میشنود و یک تیم از بچه های کانادایی را برای مسابقه معرفی می کند. اما کار به همین جا ختم نمی شود … حوادث بعدی رمان بیشتر درباره حضور تیم نوجوانان کشور افغانستان در این جام محلی و جهانی است. حوادثی که برای تیم نوجوانان افغانستان به وجود می آید، باعث بروز احساسات و عواطف انسانی در بین اعضای سایر تیم های شرکت کننده می شود. حتی در مرحله فینال مسابقات تیم نوجوانان برزیل به عمد بازی را به نوجوانان فوتبالیست افغانی واگذار می کنند.
کتاب جام جهانی در جوادیه به خاطر طنزدرون مایه و قوه شخصیت پردازی بالای نویسنده اش آقای داوود امیریان توصیف بسیار عالی از فضای فوتبالی دارد.

۱۷۵۶۳۰۲درباره نویسنده : داوود امیریان
داستان نویس و روزنامه نگار پرکار معاصرکشورمان که درسال ۱۳۴۹ در کرمان متولد شدو از سال ۶۹ نویسندگی اش را با نوشتن خاطراتش از جبهه آغاز کرد ایشان تاکنون بیش از ۲۶ عنوان کتاب منتشر کرده و در حال حاضر در چند حوزه خاطره نویسی، ادبیات کودک و نوجوان، رمان، طنز، زندگینامه داستانی شهدا و فیلمنامه نویسی فعالیت میکند.

IMG10512789کتاب یک عاشقانه آرام
نوشته:داوود ابراهیمی

یک عاشقانه ی آرام در مورد گیله مردی مبارز و سیاسی است که عاشق عسل دختر آذری زیبا و سیاسی مسلکی می شود و شاید همان سه روز ابتدای زندگی در پای آن آتش گرم که چشمانشان را از هم پنهان می کردند عاشقانه ی آرامشان شکل گرفت.مرد معلم ادبیات و یک مبارزمخالف است. از همین رو زندگی، خانه به دوشی را به آنها تحمیل می کند و داستان زندگی پر التهابشان تصویر می شود…. کل کتاب روند و مراحل و برنامه ریزی های زندگی مبتنی بر عشق این دوست . با زبانی شاعرانه بیان عشقی شاعرانه و زیبا . عاشقانی که سعی می کنند در لحظه لحظه با هم بودن عاشق هم باشند و نگذارند عشقشان به رخوت و عادت کشیده شود . عاشقانی که با زمان مبارزه می کنند … قوت اصلی کتاب همان لحن و بیان فوق العاده زیبای نادر ابراهیمی است .

indexدرباره نویسنده : نادر ابراهیمی
داستان‌نویس معاصر کشورمان علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه، و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده‌است. نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین سال ۱۳۱۵ در تهران به‌دنیا آمد. نوشتن را از ۱۵ سالگی آغاز کردو در سال ۱۳۴۲ نخستین کتاب خود را با عنوان «خانه‌ای برای شب» به‌چاپ رسانید که داستان «دشنام» در آن با استقبالی چشمگیر مواجه شد. تا سال ۱۳۸۰ علاوه بر صدها مقالهٔ تحقیقی و نقد، بیش از صد کتاب از او چاپ و منتشر شده‌است که دربرگیرندهٔ داستان بلند (رمان) و کوتاه، کتاب کودک و نوجوان، نمایش‌نامه، فیلم‌نامه و پژوهش در زمینه‌های گوناگون است. ضمن آن‌که چند اثرش به زبان‌های مختلف دنیا برگردانده شده‌است. نادر ابراهیمی در سن ۷۲ سالگی پس از چندین سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری بعد از ظهر پنجشنبه ۱۶خرداد ۱۳۸۷ درگذشت.

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. Avatar

    روشنک

    ۷ شهریور ۱۳۹۴ at ۱:۵۲

    عالی بود.خیلی دوست داشتم محتوای هردوکتاب معرفی شده رو بدونم.ممنون

    ۰
  2. سعید

    سعید

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ at ۱۲:۲۶

    سلام
    ممنونم از اینکه پیگیر مطالب من هستید.
    نظرتون چیه در پستهای بعدی به معرفی نویسنده ها بپردازم .

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا