اخبار تکنولوژی

تبلت تاشوی مایکروسافت؛ این تبلت تا شده و به یک تلفن همراه بدل می شود!

از تصاویر درز شده واضح است که شاهد طراحی و ثبت اختراع تلفن همراهی هستیم که به آسانی می تواند به یک تبلت با صفحه نمایش عریض تبدیل شود.

۰

مایکروسافت پتنت اختراعی را به ثبت رسانده که احتمالا خواهد توانست جایگاه جالبی را در میان دستگاه های تلفن همراه و تبلت برای خودش ایجاد کند. از تصاویر درز شده واضح است که شاهد طراحی و ثبت اختراع تلفن همراهی هستیم که به آسانی می تواند به یک تبلت با صفحه نمایش عریض تبدیل شود.

طبق اطلاعات موجود این اختراع در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۴ ثبت شده و دارای شماره ثبت US 9,541,962 B2 در ایالات متحده می باشد. این اطلاعات در دهمین روز از سال ۲۰۱۷ توسط MSPoweruser به صورت عمومی منتشر شده و اکنون می توانیم مجموعه ای کامل از تصاویر مربوط به این گوشی تلفن و یا بهتر بگوییم تبلت تاشو را در ادامه ببینیم:

ثبت اختراع با عنوان دستگاه کامپیوتری انعطاف پذیر لولا دار ثبت شده است و به طور خلاصه راجع به آن می توان به این موارد اشاره کرد:

صفحه نمایش گسترده این دستگاه به صورت تاشو و با کمک لولا طراحی شده که می تواند بعد از بسته شدن به ابعاد یک تلفن همراه تبدیل شود. لولا ها در یک مسیر قابلیت انعطاف داشته و می توانند به آسانی تلفن همراه را به صورت یک تبلت در بیاورند! در مشخصات حق اختراع ثبت شده شاهد نام بردن از عنوان تلفن همراه هستیم که توانایی باز شدن و تبدیل به یک تبلت و یا کامپیوتر قدرتمند را داراست.

اگر اهل سریال دیدن باشید و سریال WestWord را دنیال کرده باشید با این نمونه از تجهیزات آشنایی کامل دارید، کارکنان Delos در پارک جذاب این داستان از تبلت هایی با قابلیت تاشدن و صفحه یکپارچه استفاده می کنند!

ثبت اختراع توسط شرکت های مختلف در بازه های زمانی متفاوت نشان قطعی از تولید محصولاتی با همان شرایط و ورود آنها به بازار نیست، بسیاری از شرکت ها و تیم های طراحی تنها در طول سالهای متمادی در حال طراحی های متفاوت بوده و هستند و مدام این اختراعات را به صورت قانونی به ثبت می رسانند تا در مواقع لزوم بتوانند از انها در تولیدات خود استفاده کرده و مشکلی قانونی در ارائه محصولاتشان نداشته باشند. مایکروسافت هم یکی از این شرکت هاست که با حق مالکیت معنوی بسیاری از پتنت های ثبت شده اش توانسته بدون هیج سختی کشیدن از شرکت های تولید کننده تلفن های اندرویدی به صورت مداوم مبالغ هنگفتی را دریافت کند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا