تکنولوژی

۵ حقیقت جالب راجع به کمپانی LG که نمیدانید!

کمپانی LG

جالب است بدانید این شرکت در سال ۱۹۴۷ برای فعالیت در زمینه صنایع شیمیایی با نام Lak-Hui آغاز به کار کرد و در سال ۱۹۵۸ قسمت تولید لوازم الکترونیکی این شرکت با نام Goldstar آغاز به کار کرد. LG Electronics کنونی تمامی ان چیزی است که بعد از توسعه Goldstar ادامه راه و مسیر داده است.

۰

بسیاری از افراد سامسونگ را تنها کمپانی بین المللی کره ای می دانند، اما جالب است بدانید کشور کره جنوبی که اکنون در زمره کشورهای توسعه یافته به حساب می آید شرکت های متعددی با طرح های و پلن های بین المللی دارد، یکی از قدرتمند ترین آنها کمپانی LG است. با شما به بررسی و ذکر حقایق جالبی راجع به این کمپانی خواهیم پرداخت.

حقایق جالبی از کمپانی LG که نمی دانید!

اگر مایل به مطالعه راجع به باقی شرکت ها هم هستید قبلا در نت نوشت حقایقی راجع به دیگر شرکت ها را ذکر کرده ایم:

اینجا بخوانید: حقایقی راجع به کمپانی سامسونگ که نمیدانید!
اینجا بخوانید: حقایقی راجع به کمپانی نوکیا که نمیدانید!

۱ . نام کمپانی LG به تاریخچه آن باز می گردد!

جالب است بدانید کمپانی LG در سال ۱۹۴۷ برای فعالیت در زمینه صنایع شیمیایی با نام Lak-Hui آغاز به کار کرد و در سال ۱۹۵۸ قسمت تولید لوازم الکترونیکی این شرکت با نام Goldstar آغاز به کار کرد. LG Electronics کنونی تمامی ان چیزی است که بعد از توسعه Goldstar ادامه راه و مسیر داده است.

در سال ۱۹۹۵ این شرکت تصمیم به تغییر نام گرفت و برای ورود به عرصه بین المللی از لغات مخفف L و G به عنوان مخفف و پیشینه از دو نام قبلی استفاده کرد و اکنون کمپانی LG با سابقه درخشان و نامی اشنا در سرتاسر دنیا شناخته شده است.

androidpit-lg-v20-0799-w782

۲ . دفتر مرکزی کمپانی LG این روز ها در فرانکفورت است!

اکنون تمامی کمپانی های بین المللی شعبه و دفاتر مدیریتی خود را در اروپا را در لندن مستقر میکنند، اما جالب است بدانید کمپانی LG بر خلاف دیگر شرکت ها نظیر سامسونگ و فیس بوک، دفتر مرکزی اش را در فرانکفورت مستقر کرده است.

آقای Oliver Grohmann یکی از معاونت های LG Electonics اعتقاد دارد که شهر فرانکفورت در اروپا از موقعیت استراتژیک بسیار عالی و خوبی برخوردار بوده و این انتخاب می تواند در آینده توانایی های این کمپانی که در زمینه های انرژی های پاک و تولید خودرو های الکتریکی است بسیار موثر باشد.

۳ . LG مشکلات عدیده و حل نشده ای در بازار دارد!

همگی خوب می دانیم که در بازار مورد مقبول این روز های تلفن های همراه، شرکت های چینی تعداد بی شماری دارند که حتی آنها را غیر قابل شمارش کرده است، اما در مقابل تنها دو کمپانی کره ای فعال در این زمینه را شاهد هستیم، یکی سامسونک و دیگری LG!
سامسونگ این روز ها شدیدا بابت اتفاق ناگواری که برای Note 7 روی داد مورد انتقاد است، جالب است بدانید این گونه موارد برای کمپانی LG نیر تا پیش از این روی داده و ابدا بدون پیشینه نیست.

بیشتر بخوانید: نوآوری های LG در صنعت تلفن های همراه

کسب و کار کمپانی LG در صنعت موبایل چندان هم سود ده نبوده و مورد مقبول بازار قرار نگرفته است، جالب است بدانید این کمپانی با سود ۱۹٫۹ میلیارد دلاری در ۳ ماهه گذشته تسبت به همین بازه زمانی در سال پیش ۲۳ درصد افت را شاهد بوده و شاهد افت ۴۱ درصدی در فروش محصولاتش بوده است. متاسفانه این شرکت در گوشی های رده بالا چندان پرقدرت و فراگیر ظاهر نشده، مثلا G5 پرچمدار پیشین این شرکت علی رغم امکانات و توانایی های هیجان انگیزش چندان مورد مقبول کاربران قرار نگرفت!

androidpit-lg-g5-friends-0352-w782

۴ . کره بر بازار تلویزیون مسلط است، اما کمپانی LG در رتبه دوم قرار دارد!

کمپانی های زیادی در زمینه تولید تلویزیون در سرتاسر دنیا فعالیت می کنند، اما باز هم دو کمپانی از کشور کره در این مورد فعالیت قوی تری دارند که طبق معمول یکی سامسونگ بوده و دیگری LG است. در سال ۲۰۱۵ سامسونگ ۲۱% از بازار را از آن خود داشت و LG تنها ۱۲٫۶% و البته کمپانی ژاپنی سونی تنها با ۶٫۵% در رده سوم پشت سر آنها قرار داشت.

کشور کره با افتخار از سردمداری کمپانی های LG و سامسونگ در زمینه های فناوری پشتیبانی و حمایت می کند!

۵ . اکنون رابطه تجاری بین دو کمپانی LG و Sony چندان مساعد نیست!

اینکه شرکت های فناوری بابت دزدی و استفاده غیر قانونی از ثبت اختراعات یکدیگر مشکلات قانونی داشته باشند چندان اتفاق تازه ای نیست. در سال ۲۰۱۰ سونی در ۷ مورد از LG ادعای قانونی کرد و در ادامه کمپانی کره ای با رفع قانونی ادعا های سونی از این کمپانی شکایت کرد! این کشمکش ها تا سال ۲۰۱۱ ادامه داشت و همین اتفاقات باعث تیره و تاز شدن همکاری و فرآیند تجاری این دو شرکت بین المللی شده است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا