اخبار تکنولوژی

مدیران و افراد سرشناس دنیای تکنولوژی در کنار دونالد ترامپ؛ با مشاوران اقتصادی ترامپ آشنا شوید!

دونالد ترامپ

ایلون ماسک مدیرعامل Tesla و SpaceX و تراویس کالانیک مدیرعامل Uber به جمع هیئت مشاوران اقتصادی دونالد ترامپ رئیس جمهور تازه انتخاب شده آمریکا پیوستند.

۰

ایلون ماسک مدیرعامل Tesla و SpaceX و تراویس کالانیک مدیرعامل Uber به جمع هیئت مشاوران اقتصادی دونالد ترامپ رئیس جمهور تازه انتخاب شده آمریکا پیوستند.

دو تن از مدیران عرصه تکنولوژی حمل و نقل که روز چهارشنبه در کنار ایندرا نویی مدیرعامل Pepsi، نامشان به عنوان اعضای انجمن سیاسی و استراتژیک ترامپ اعلام شد.

این انجمن در اوایل دسامبر به منظور مشاوره اقتصادی راه اندازی شد و قرار است تا جهت به اشتراک گذاشتن تجربیات  و دانش به طور مرتب با رئیس جمهور دیدار داشته باشند و این امر در راستای برنامه ترامپ برای بازگرداندن مشاغل و ساختن مجدد یک آمریکای قدرتمند است.

ریاست این انجمن بر عهده استیو شوارتزمن، مدیرعامل Blackstone است.

صنعت تکنولوژی آمریکا، قبل از انتخابات و سخنرانی‌های ضد مهاجرین ترامپ، به شدت با وی در تضاد بود. دره سیلیکون (منطقه‌ای در کالیفرنیا که بسیاری از مراکز تکنولوژی، شرکت‌های بزرگ و دانشگاه‌ها در آن قرار دارد) به شدت به کارکنان مهاجر وابستگی دارد. اما بعد از شوک پیروزی ترامپ در انتخابات، صنعت مجبور است که یاد بگیرد چطور با ترامپ کار کند.

روز چهارشنبه مدیران رده بالای عرصه تکنولوژی با ترامپ، در برج ترامپ در نیویورک ملاقات کردند. از جمله شرکت کنندگان در این مراسم تیم کوک مدیرعامل اپل، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت، لری پیج و اریک اشمیت سرپرستان مجموعه شرکت‌های گوگل (آلفابت)، رئیس آمازون جف بیزوس و شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیاتی فیس بوک بودند.

در خلال انتخابات ماسک که علاوه بر مدیرعاملی شرکت خودروهای الکتریکی Tesla، مدیر عامل شرکت هوافضایی SpaceX نیز هست، از هیلاری کلینتون حمایت می‌کرد و از منتقدان ترامپ بود و گفته بود: من شدیدا معتقدم که وی فرد مناسبی برای رئیس جمهوری نیست.

کالانیک، مدیرعامل شرکت حمل و نقل Uber در سال ۲۰۱۵ به شوخی درباره کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: اگر دونالد ترامپ برنده شود من به چین مهاجرت می‌کنم.

ماسک، کالانیک و نویی مدیرعامل Pepsi به ماری بارا مدیرعامل General Motors، جیمی دایمون مدیرعامل JPMorgan، باب ایگر مدیرعامل Disney، دوج مک میلن مدیرعامل  Walmart، جک ولش مدیرعامل General Electric و سایر اعضای این انجمن ملحق خواهند شد.

با مشاوران تکنولوژی ترامپ آشنا شوید!

در ادامه، لیست اعضای قبلی را که این سه عضو جدید در آن حضور ندارند مشاهده می‌کنید:

استفن شوارتزمن (رئیس انجمن)، مدیرعامل، رئیس و موسس Blackstone

پل اتکینز، مدیرعامل شراکت جهانی Patomak، مامور عالی رتبه دولت در کمیسیون اوراق بهادار و ارز

ماری بارا، رئیس و مدیرعامل General Motors

توبی کاسگروو، مدیرعامل کلینیک Cleveland

جیمی دایمون، رئیس و مدیرعامل JPMorgan

لری فینک، رئیس و مدیرعامل BlackRock

باب ایگر، رئیس و مدیرعامل شرکت Walt Disney

ریچ لسر، مدیرعامل گروه مشاورین Boston

دوج مک میلن، مدیرعامل فروشگاه‌های Wall-Mart

جیم مک نرنی، رئیس قبلی و مدیرعامل Boeing

آدبایو اگونلسی، رئیس شراکت جهانی زیرساخت

جینی رامتی، رئیس و مدیرعامل IBM

کوین وارش، از اعضای برجسته موسسه Hoover و عضو سابق هیئت دولت در بانک مرکزی

مارک وینبرگر، رئیس و مدیر کل EY

جک ولش، رئیس سابق و مدیرعامل General Electric

دانیل یرگین، برنده جایزه پولیتزر، نایب رئیس HIS Markit

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا