آموزشی

دانلود از اینستاگرام: همه‌ی راه‌های ساده و ارزان دانلود عکس و فیلم از Instagram

دانلود از اینستاگرام
۳+

تنها شبکه اجتماعی مورد اقبال کاربران فارسی زبان اینستاگرام است، انبوه تعاملات و کاربران در این شبکه موبایلی و مدیا محور توانسته با ذائقه ایرانیان خوش بیاید و اکنون به صورت کاملا بی رقیب بیشترین تعداد کاربر را به خود اختصاص دهد. حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید ویدیو یا عکسی را از اینستاگرام ذخیره کنید، دانلود از اینستاگرام کار ساده ایست البته اگر راهش را بلد باشید، این موضوع برای ما هم یک چالش بود، به همین دلیل سعی کردیم تمامی راه‌های دانلود از اینستاگرام را در یک مقاله جمع آوری کنیم. با نت نوشت همراه باشید.

دانلود از اینستاگرام

با دانلود از اینستاگرام می‌توانید تصاویر، فیلم‌ها یا حتی استوری‌های مورد نظرتان را در حافظه‌ی گوشی یا کامپیوتر شخصی خود ذخیره کنید. و بعد‌ها بدون نیاز به اینترنت به تماشای آن بنشینید. راه‌های دانلود از اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید حجم اینترنت وای فای یا دیتای تلفن همراهتان را مدیریت کنید، همچنین می‌توانید با یکبار تماشای ویدئو مورد علاقه اتان آن را ذخیره کرده و در فرصت دیگر با کیفیت مطلوب و رایگان از آن استفاده کنید.

در این مقاله چندین روش برای دانلود از اینستاگرام ارائه شده (برای کامپیوتر و برای موبایل) تا دیگر برای جستجو کردن و بارگیری مجدد آن مطلب متحمل هزینه مصرف اینترنت نباشید. اما نکته‌ای در این مسیر به چشم می‌خورد و آن قابلیت شخصی سازی پیج‌ها برای حفظ حریم خصوصی کاربران اینستاگرام است که باعث شده برخی روش‌ها در همه‌ی پیج‌ها کاربرد نداشته باشد. ما تلاش کردیم کامل ترین و قابل اعتماد ترین روش‌ها را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: دانلود از یوتیوب / دانلود از توییتر / دانلود از لینکدین / دانلود از فیس بوک

دانلود از سایت

شما می‌توانید از سایت‌هایی که برای دانلود از اینستاگرام به صورت رایگان موجود هستند استفاده کنید. اولین سایتی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم instaview.me است. می‌توانید از طریق این سایت ویدئو، عکس، استوری و IG TV مورد علاقه‌تان را با کیفیت مطلوب ذخیره کنید. به همین منظور کافیست:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده، ویدئو یا عکس مورد نظرتان را پیدا و سپس سه نقطه‌ی بالای آن پست را انتخاب کنید. از بین گزینه‌ها بر روی Copy Link بزنید و صبر کنید تا URL آن پست در کلیپ بورد ذخیره شود.
  • حال مرورگر را باز کنید و به آدرس instaview.me بروید. در قسمت سفید رنگ paste کنید تا URL ثبت شده در کلیپ بورد الصاق شود. حالا روی گزینه‌ی Download Now بزنید.
  • بعد از به‌روزرسانی صفحه، کمی که پایین تر بیایید عکس یا فیلم انتخابی خود را خواهید دید و می‌توانید آن را پلی کرده تا از مطابقت کیفیت آن با تصویر اصلی مطمئن شوید. برای بارگذاری کافیست بر روی فلش پایین تصویر (یا ویدئو) بزنید. تصویر شما در گالری ذخیره خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مشکل دایرکت اینستاگرام: راه حل عدم نمایش پیام‌ها در دایرکت اینستاگرام!

می‌توانید از طریق این سایت ویدئو، عکس، استوری و IG TV مورد علاقه‌تان را با کیفیت مطلوب ذخیره کنید.

می‌توانید از طریق این سایت ویدئو، عکس، استوری و IG TV مورد علاقه‌تان را با کیفیت مطلوب ذخیره کنید.

برای دانلود استوری و IGTV  هم مانند موارد ذکر شده عمل می‌کنیم، برای IGTV کافیست سه نقطه پایین ویدئو را زده و Copy Link را انتخاب کنید و بقیه‌ی مراحل بالا.

اما در استوری کمی متفاوت است چون به URL پروفایل نیاز داریم. به همین جهت:

  1. ابتدا وارد پروفایل مورد نظر می‌شویم، سه نقطه‌ی بالای صفحه را انتخاب کرده و از بین گزینه ها، گزینه‌ی Link Profile URL را می‌زنیم تا در کلیپ بورد کپی شود و یا می‌توانیم user name پیج که بالای آن نوشته شده را یادداشت کنیم.
  2. وارد سایت شوید، آدرس URL یا اسم یوزر نیمی که بالای صفحه درج شده را وارد کرده و روی download بزنید. بعد از بروز رسانی کمی پایین تر تمام استوری‌های منتشر شده را خواهید دید که می‌توانید از بینشان به دلخواه دانلود کنید.
مراحل دانلود استوری از طریق سایت

مراحل دانلود استوری از طریق سایت

در این روش می‌توانید به راحتی و بدون هیچ هزینه‌ای عکس، فیلم، استوری و IGTV  دلخواهتان را از صفحات عمومی دانلود کنید. فرقی هم نمی‌کند که از سایت یا از اپلیکیشن اینستاگرام روی موبایل اتان استفاده کرده باشید. اگر به هر دلیلی موفق به استفاده از سایت Instaview.me نشدید، سایت های متنوع دیگری نیز در این رابطه وجود دارند که می توانید هر یک را بررسی و تست کند و با روش فوق از هر یک اقدام به دانلود نمایید.

دانلود تصویر و ویدیوهای اینستاگرام با کمک تلگرام

یکی دیگر از ابزار دانلود از اینستاگرام اپلیکیشن پر مخاطب تلگرام هست. این روش هم بسیار راحت بوده و می‌توانید از طریق آن، پست، عکس پروفایل، استوری و حتی کپشن را (در صفحه‌ی پابلیک یا عمومی ) دانلود کنید. به دو روش امکان دانلود برای شما فراهم می‌شود.

ربات instasave

استفاده از ربات instasave. این روش بسیار راحت است به این صورت که شما بعد از باز کردن برنامه تلگرام در قسمت جستجو عبارت instasave@ را پیدا می‌کنید و با ارسال /start  در ربات عضو می‌شوید.

برای دانلود عکس یا ویدئو کافیست وارد اینستاگرام شده و URL پست مورد نظر را از طریق سه نقطه‌ی بالای صفحه و انتخاب گزینه‌ی Copy Link در کلیپ بورد کپی کنید، سپس وارد ربات تلگرام می‌شوید و لینک را paste می‌کنید. بعد از چند ثانیه ربات عکس یا ویدئو را به همراه کپشن برای شما ارسال می‌کند  (فرقی نمی‌کند آلبوم تصاویر باشد یا یک تصویر همه را ارسال می‌کند.) که می‌توانید آن را دانلود کرده و در گالری ذخیره کنید.

برای IGTV  هم مثل روش قبل ابتدا ویدئو مورد نظر را باز کرده و از سه نقطه پایین تصویر، گزینه Copy Link را انتخاب کنید و در ربات instasave الصاق کنید.

  • برای دانلود عکس پروفایل یا استوری فقط کافیست اسم پیج را با پسوند @ برای ربات ارسال کنید. (به طور مثال: flowers@) چند ثانیه بعد عکس پروفایل، مشخصات پیج و استوری برای شما ارسال می‌شود. اگر آن پیج چند استوری داشته باشد چند گزینه که با هشتگ شماره گذاری شده اند (به این صورت: #۱ – #۲ – …..  ) نمایش داده می‌شود، که با انتخاب هر کدام تصویرش برای دانلود نمایان می‌شود و می‌توانید استوری‌ها را هم به این روش ذخیره کنید.

ربات InstaWrench

علاوه بر ربات instasave شما میتوانید از ربات کاربردی تری بنام InstaWrench استفاده کنید. این ربات علاوه بر موارد ذکر شده در بالا قادر است همراه با عکس پروفایل و استوری ها، تعداد فالوئر و فالوئینگ و لیست آنها را نیز نشان دهد، شما ممکن است یک صفحه‌ی بیزینس داشته باشید و بخواهید لیست فالوئر‌ها و فلویینگ‌های پیج رقیب را بررسی کنید، این کار بسیار زمان بر است اما با استفاده از این ربات می‌توانید به راحتی ودر زمان کوتاه آن را را داشته باشید.

از نکات جالب ربات تلگرام InstaWrench اینکه این ابزار کاربردی می‌تواند پست‌های پر لایک تر و پر کامنت تر را در هر پیج برای تحلیل‌های شما بررسی کند.

شما می‌توانید با کلیک روی “زیرنظر گرفتن” پیج مورد نظرتان را زیر نظر داشته باشید به این معنی که اگر پست جدیدی ارسال کرد یا تغییری در عکس پروفایل، بیو، نام پیج، فالوئر‌ها و فالوئینگ‌ها و وضعیت حریم خصوصی داشت شما از طریق تلگرام باخبر می‌شوید. این امکان تنها برای دو صفحه در نظر گرفته شده و شما میتوانید دو صفحه را برای این مهم به صورت همزمان انتخاب کنید.

ربات @InstaWrench علاوه بر امکان دانلود‌های کاملی که فراهم کرده می‌تواند برای تحلیل‌های کاربردی شما در جهت رشد صفحه اتان مفید باشد.

روش دوم: این روش مراحل یکسانی با روش اول دارد، و تنها تفاوت آن استفاده نکردن از ربات های معرفی شده است. شما برای دانلود پست اینستاگرام، بعد از زدن سه نقطه بالای عکس و انتخاب Copy Link وارد تلگرام می‌شوید و یک صفحه‌ی چت به دلخواه بازکرده (مثلا صفحه‌ی Save Message) و URL  کپی شده را paste می‌کنید.

بعد از ارسال لینک URL، تصویر زیر آن نمایش داده می‌شود که باید آن را دانلود کنید. بعد از دانلود، عکس را باز کنید و از سه نقطه بالای عکس save to gallery را انتخاب نمایید. (اگر تصویر یا ویدئو به صورت آلبوم باشند با باز کردن تصویر یا ویدئو بعد از دانلود، می‌توانید عکس‌ها یا فیلم‌های دیگر را هم ملاحظه کنید و هرکدام را به صورت جداگانه ذخیره کنید.)

بیشتر بخوانید: ۵ ترفند بیو اینستاگرام که پیج شما را حرفه‌ای خواهد کرد!

دانلود از اینستاگرام با اپ

شاید راحتترین راه برای دانلود از اینستاگرام نصب یک برنامه‌ی جدید روی تلفن همراهتان باشد. برنامه‌های متعددی به این منظور ساخته شدند که بعضا کارایی متفاوتی هم دارند. تمام راه‌هایی که تا الان بررسی کردیم مناسب صفحات عمومی (پابلیک) بودند. به دلیل امنیت حریم خصوصی کاربران دسترسی به صفحات پرایویت به راحتی و بدون گرفتن پسورد و نام کاربری حساب اینستاگرامتان امکان پذیر نیست.

برای اینکه شما بتوانید ویدئو، استوری، عکس یا عکس پروفایل صفحه‌ی خصوصی را دانلود کنید لازم است نام کاربری و رمز عبور حساب اینستاگرامتان را به آن برنامه دهید تا وارد اکانتتان شده و اطلاعات پیج را بدست گیرد. البته این روش شاید خیلی تایید شده نباشد، چون ممکن است آن اپلیکیشن برای نگهداری رمز یا اطلاعات حساب شما از امنیت کافی برخوردار نباشد. اما کامل ترین انتخاب برای دانلود، نصب یک اپلیکشن است. پس در انتخاب اپلیکیشن دقت داشته باشید.

اپ های اندرویدی

در ابتدا برنامه‌ی insta caption را برای سیستم عامل اندروید معرفی می‌کنیم. برای نصب insta caption با زبان فارسی می‌توانید آن را از گوگل پلی به راحتی دانلود کنید. این برنامه برای صفحات عمومی و خصوصی مناسب است و بعد از نصب برنامه از شما رمز یا نام کاربری نمی‌گیرد تا بتوانید برای صفحات عمومی بدون وارد کردن رمز از قابلیت‌های برنامه استفاده کنید. اما شما با لاگین کردن قادر به دانلود از تمامی صفحات هستید.

برنامه اینستا کپشن

برنامه اینستا کپشن

بعد از نصب برنامه و فعال کردن وارد اینستاگرام شوید. اگر قصد دانلود تصویر یا ویدئوی پستی را دارید به روش قبل روی سه نقطه بالای تصویر زده و Copy Link را انتخاب نمایید. سپس برای شما یک پنجره از اینستاکپشن باز خواهد شد. شما می‌توانید این فیلد را در برنامه آرشیو کنید، با دیگران به اشتراک بگذارید، آن تصویر یا ویدئو را در پیج خودتان پست کنید. و یا با کلیک بر روی دانلود، تصویر یا ویدئوی پست شده را دانلود کنید. اگر به صورت آلبوم باشد تمام صفحات به شما نمایش داده می‌شود که به دلخواه یکی از آن‌ها یا همه را برای دانلود انتخاب می‌کنید.

اگر قصد دانلود استوری‌ها یا عکس پروفایل با کیفیت اصلی را دارید کافیست بر روی مشاهده پروفایل و استوری بزنید. صفحه‌ی جدید برای شما باز می‌شود که می‌توانید توسط آن، متن بیو یا مشخصات پیج و لینک وبسایت را علاوه بر عکس پروفایل، دانلود کنید. با زدن بر روی گزینه‌ی مشاهده دانلود و استوری یک صفحه جدید از استوری‌های آن پیج برای شما باز می‌شود (در این صفحه جدید استوری‌ها در حالت روح و بدون نمایش اسمتان برای صاحب پیج نشان داده می‌شود.) که می‌توانید یکی یا همه را دانلود نمایید یا به اشتراک بگذارید.

مراحل دانلود عکس و استوری در برنامه اینستا کپشن

مراحل دانلود عکس و استوری در برنامه اینستا کپشن

بعد از دانلود کردن علاوه بر ثبت آن در گالری. با باز کردن برنامه اینستا کپشن نیز می‌توانید لیست دانلود‌ها یا آرشیو هایتان را داخل برنامه ببینید. Insta caption یک برنامه جامع برای ذخیره اطلاعات اینستاگرام شماست، علاوه بر این برنامه، شما می‌توانید از برنامه‌های مشابه استفاده کنید که ما برخی از آنها را به شما معرفی می‌کنیم: (در جریان باشید که برخی از اپلیکیشن‌ها بعد از نصب از شما نام کاربری و رمز می‌گیرد و سپس خدمات دانلود را ارائه خواهد کرد و اینکه برای دانلود هر یک اسامی آنها را گوگل کنید!)

  • Easy downloader
  • Insta save
  • Video downloader for Instagram
اپ Gb Instagram

یکی دیگر از پیشنهاد‌های ما، اپلیکیشن GB Instagram یا OG Instagram است. این برنامه روی حساب اینستاگرام شما باز می‌شود و با افزودن گزینه‌ی دانلود، شاید راحتترین انتخاب برای شما باشد. در ابتدا رمز عبور و نام کاربری حساب اینستاگرام را از شما می‌گیرد و شما وارد فضای اینستاگرام خواهید شد بدون هیچ تفاوتی با برنامه اصلی. و خیلی راحت می‌توانید مطالب مورد علاقه‌تان را دانلود کنید. کافیست روی سه نقطه‌ی بالای تصویر زده و این بار گزینه‌ی GB instagram را انتخاب کنید تا گزینه‌ی دانلود را به شما نمایش دهد.

از نقص‌های برنامه می‌توان به این موارد اشاره کرد که: این برنامه صفحات پرایویت را ساپورت نمی‌کند و امکان دانلود این برنامه از گوگل پلی و بازار نیست.

بیشتر بخوانید: دانلود از یوتیوب: همه راه‌های ساده، سریع و ارزان دانلود ویدیو از Youtube

شباهت برنامه GB instagram با اپ اصلی اینستاگرام

شباهت برنامه GB instagram با اپ اصلی اینستاگرام

 

اپ دانلود برای ios

برای دانلود از اینستاگرام در گوشی‌های آیفون، پیشنهاد ما برنامه‌ی regrammer است که مثل نمونه‌ی بالا با کپی URL عمل می‌کند و برای ذخیره عکس و استوری در صفحات پرایویت از شما نام کاربری و رمز عبور حساب اینستاگرامتان را می‌گیرد. برنامه‌ی insta Grab نیز برای کاربران ios می‌تواند مناسب باشد. برای دانلود و نصب اپ های معرفی شده پیشنهاد می شود که نام اپ را گوگل کنید.

دانلود مستقیم از Instagram.com

شما می‌توانید علاوه بر اپلیکیشن در سایت اصلی اینستاگرام عضو شوید تا از طریق مرورگر هم بتوانید از حسابتان در موبایل یا کامپیوتر استفاده کنید. برای دانلود از حساب سایت راحتترین انتخاب کپی آدرس URL و استفاده از سایت‌هایی است که در ابتدا معرفی کردیم. اما راه دیگری هم هست و آن استفاده از سورس کد‌های اینستاگرام است.

شما برای دانلود یک عکس کافیست صفحه‌ی پست شده‌ی آن را باز کرده و درفضای خالی اطراف عکس کلیک راست کنید، از بین گزینه‌ها در پنجره‌ی باز شده Inspect را انتخاب کنید (در مرورگر فایرفاکس inspect Element نام دارد. البته بهتر است که از مرورگر کروم استفاده کنید.) در پنجره‌ی جدید شما وارد سورس کدهای برنامه شدید.

بر روی sources کلیک کرده و از sdcontent.cdninstagram.com ،پوشه Vp را انتخاب کنید، در این قسمت فایل‌هایی از تمام عکس‌های موجود در پیج قرار گرفته است. که می‌توانید عکس مد نظرتان را از این لیست پیدا کنید. سپس روی عکس کلیک راست و save را انتخاب کنید. عکس در سمت چپ بزرگتر نمایش داده می‌شود که با کلیلک راست و انتخاب  save as می‌توانید مسیر ذخیره‌ی عکس را مشخص کرده تا در همان مسیر دانلود شود. این روش هم مناسب صفحات عمومی می‌باشد.

مراحل دانلود عکس با سورس کد اینستاگرام

مراحل دانلود عکس با سورس کد اینستاگرام

همچنین می‌توانید با اضافه کردن افزونه Desktop for Instagram در مرورگر کروم، بدون نیاز به هیچ برنامه دیگری تصاویر را دانلود کنید. بعد از اضافه کردن افزونه بالای مرورگر آیکون شبیه به آیکون اینستاگرام قرار می‌گیرد که می‌توانید با کلیک روی آن وارد حساب اینستاگرامتان در فضای Desktop for Instagram شوید.

مراحل دانلود عکس با اضافه کردن افزونه Desktop for instagram

مراحل دانلود عکس با اضافه کردن افزونه Desktop for instagram

برای دانلود کافیست روی ایکون فلش‌ای که روی عکس قرار دارد بزنید تا عکس در فایلDownloads  ذخیره شود. هم چنین با ایکون بالایی آن می‌توانید عکس را بزرگنمایی کرده و سپس با کلیک راست روی عکس و انتخاب save as مسیر را برای دانلود مشخص نمایید. البته این برنامه کاملی برای شما نخواهد بود چون فقط برای دانلود عکس مناسب است.

دانلود ویدئو بدون نیاز به هیچ برنامه‌ای

شما می‌توانید حتی بدون نیاز به هیچ برنامه جانبی ویدئو‌های مورد علاقه تان را در گالری داشته باشید. وقتی که شما در برنامه اینستاگرام ویدئویی را می‌بینید آن ویدئو در موبایل شما ثبت می‌شود فقط کافیست آدرس جایی که آن ثبت شده است را پیدا کنید.

وارد اینستاگرام شوید و ویدئویی را کامل تماشا کنید. سپس از برنامه خارج شده و به فایل‌های شخص تلفنتان بروید و طبق این مسیرعمل کنید :

Android/data/com.instagram.android/cache/ExoPlayerCacheDir/videocache

در این صفحه لیست بلندی از فایل‌ها با پسوند .exo (یا .clean) خواهید دید. این‌ها تمام ویدئو‌هایی است که تا به حال تماشا کرده اید. در این لیست آخرین ویدئویی که در اینستاگرام تماشا کرده اید اولین فایل است. پس برای دیدن آن ابتدا فایل را انتخاب کرده و با زدن روی سه نقطه تغییر نام را بزنید تا پنجره‌ی تغییر نام برایتان باز شود. حالا جای .exo در انتهای نام ویدئو .mp4 را بنویسید و تایید کنید. فرمت فایل تغییر می‌کند و به شکل فیلم نمایش داده می‌شود که می‌توانید با یکی از player‌های گوشی آن را بدون نیاز به اینترنت تماشا کنید.

مراحل ثبت ویدئوی اینستاگرام در فایل‌های شخصی

 

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که، اپلیکیشن اینستاگرام هیچ برنامه‌ای را مبنی بر دانلود اطلاعات معرفی نکرده به همین سبب استفاده از تمام این راه‌ها برای برخی شایدکافی نباشد. اما امیدواریم که بتوانید مطالب مورد علاقتان از طریق این ابزار و شگرد‌ها دانلود کنید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا