داستان کوتاه

سافاری بوک؛ با برترین نویسندگان ژانر وحشت در دنیا آشنا شوید

۱+

یک شب بارانی دریک اتاق زیر شیروانی روی یک تخت چوبی شکسته خوابیده اید. رعد و برق و طوفان پنجره شیشه شکسته اتاق تاریک را باز می کند و باد سردی به داخل اتاق می وزد و عنکبوت و تارش را از کنج دیوار به روی پتوی شما پرت می کند. کورسویی که از چراغ می آمد نیز خاموش می شود و تنها مهتاب است که سایه یک شبح بزرگ را روی دیوار خونین اتاق نمایان می کند . . .
هیجان و شوری در خواندن کتابهای وحشت است. من اسمش را سافاری بوک می گذارم . اغلب نوجوانان و شاید بسیاری از جوانان دوستدار این نوع کتابت هستند. دقت کرده اید حین خواندن این دسته کتابها هیچ وقت بین خواندن کتاب را نمی بندیم. در روز کمتر این کتابها را می خوانیم. تنهایی خواندن این کتابها هیجان بیشتری دارد و خلاصه که با خواندن این کتابها خود راشلیک می کنیم به دنیای وحشت که روزمره کمتر با آن برخورد می کنیم.
نویسندگانی نیز هستند که در تخیل خود یک تونل وحشت بزرگ و قوی دارند. شاید کتابهایشان را خوانده باشید یا اگر نخوانده اید اینجا با آنها آشنا شوید و یکبار هم که شده به سافاری بوک آنها سر بزنید.

استفن کینگ Stephen King 

Stephen King
پدر وحشت نویسندگان
علاوه بر کتابهایی با ژانر وحشت،فیلم نامه هایی عمیق و فوق العاده خلق کرده است که خوشبختانه با ساخت های بسیار دقیق درعرصه تاریخ سینما موفقیت های بسیاری کسب کرده است.
از جمله فیلم نامه های برتر او درخشش، رستگاری درشاوشنگ،مسیر سبز می باشد که موفقیت های چشمگیری را در این فیلمها می شناسیم .
وهمچنین کتابهای او که طرفداران بسیاری دارد :
هرآنچه دوست داری از دست خواهی داد و سه داستان دیگر
برج تاریک (مجموعه ۷ جلد )
خواهران کوچک ایلوریا داستان کوتاه و مقدمه ای بر سری برج تاریک
ابلیس
وتعدادی کتاب در قالب داستان کوتاه دارد .
مادرش « نلی روث » درموسسه مراقبت های بیماران روانی کار می کرده و پدرش « دونالد ادوین کینگ » ملوان بوده و زندگی آرامی داشته اند تا آنجایی که شبی پدرش برای کشیدن سیگار بیرون می رود و دیگر،،، بر نمی گردد .
او گفته که شخصیت « جک تورانس » در فیلم درخشش را با الهام از خودش نوشته و همواره ا ز عدد سیزده می ترسد .با
داستان کوتاه “مردی با کت و شلوار سیاه” در جشنواره “او.هانری” ۱۹۹۶ جایزه بهترین داستان کوتاه را از آن خود کرد.

دارن شان Darren shan

Darren shan

نویسنده نابغه که از سه سالگی به مدرسه رفته است و قبل از آن به دلیل شیطنت های بیش از حد هیچ مهد کودکی اورا نپذیرفته است. او بیشتر برای کودکان می نویسند و علاقمند است خواننده با خواندن کتابش از ترس خشک شود.کتاب حماسه دارن شان که در ایران با نام قصه های سرزمین اشباح منتشر شده است.یک مجموعه ۱۲ جلدی که از ۴ سه گانه تشکیل شده و از جمله بهترین و پرفروشترین کتابهای اوست البته دارن شان معتقد است که کتاب جلاد لاغر بهترین کتابش است که با الهام از «ماجراهای هاکلبری فین» نوشته شده‌است.مجموعه ۱۰ جلدی زامبی او هم داستان دختر پسر نمایی است که با زامبی ها در ارتباط است و البته کتاب نژاد پرستانه دارن شان نیزهست.

آر ال استاین R.l.Stine 

R.L. Stine, author of the "Goosebumps" childrens books series, poses with his model skeleton sporting sunglasses at his New York apartment Friday, Aug. 25, 2000. The 87 volumes of his series, also adapted into a television show, made his name synonymous with scare among pre-teen readers. (AP Photo/Ed Bailey)

استیفن کینگ کودکان
این نویسنده معروف امریکایی نیز کتابهای ژانر وحشت برای نوجوانان و بزرگسالان ارائه داده است. او نویسندگی را از دوران مدرسه وبرای همکلاسانش شروع کرد و ابتدا فکاهی وطنز می نوشت اولین کتاب او «راه و رسم مسخرگی و خنداندن دیگران» نام داشت.او استیفن کینگ کودکان است.استاین می‌گوید:
«من عاشق این هستم که خواننده‌هایم را به جاهای ترسناک ببرم آیا می‌دانید ترسناک‌ ترین مکان کجاست؟ این محل ذهن خود شماست»
کتابهای فراموشم نکن – کلبه وحشت – جیغ –ملاقات کنندگان – مدرسه ترس – دفترخاطرات ، من مرده ام – دختر سایه
از چه چیزی بیشتر می‌ترسی؟ (سه‌گانه) – دردسر مرگبار و . . . کتابهای ترجمه شده او در ایران هستند.

برام استوکر Bram stoker

Bram stoker

اگر از طرفداران ژانر وحشت هستید  باید دراکولا را بشناسید .
پس بد نیست که نویسنده داستانهای مهیج دراکولا را هم بشناسید.برام استوکر ایرلندی در کودکی به دلیل بیماری تا سه سالگی نمی توانست راه برود همین سبب شد که او بیشتر وقت خود را در رختخواب بگذراند و ساعات زیادی را تنهایی برروی تخت خود باشد و این گونه او جرقه های داستانی زیادی را از الهامات و خوابهای این دوره به دست آورده است . بعد ها در دوران جوانی هشت سال را به تحقیق درباره تاریخ خون آشامان پرداخت و توانست دراکولای خون آشام را در داستانهای وحشتناکش خلق کند .
هر چند که داستان دراکولا کاملا عاطفی و عاشقانه است اما حضور دراکولا اورا در رده نویسندگان ژانر وحشت قرار داده است .

 

آنتونی هوروویتس AnthonyHorowiz

AnthonyHorowiz

مادر بزرگ وحشتناک

آنتونی هوروویتس انگلیسی تبار در یک خانواده وحشت به دنیا آمد مادرش نخستین باری که به او کتاب هدیه داد کتاب دراکولا را برایش گرفت و طبق خاطراتش مادربزرگ او یک انسان بسیار رعب انگیز و جادوگر صفت بود طوری که خودش می گوید : « او حقیقتا آدمی شیطانی بود »
مدرسه دوران کودکی اش نیز بی تاثیر نبود چرا که در آن مدرسه کودکان را شلاق می زدند و . . .
آنتونی داستانهای کوتاه و رمانهای بسیاری برای کودکان و بزرگسالان دارد . او مجموعه بسیار جذاب « الکس رایدر » را در سال ۲۰۰۰ نوشت که داستانی درباره نوجوانی ۱۴ ساله است که برای سازمان جاسوسی کار می کند . این داستان جوایز بسیاری دریافت کرد و یکی از رمان هایی است که تا سال ۲۰۱۱ مبلغ ۶۰۰ میلیون نسخه فروش رفته است. و همچنین فیلم مهیج طوفان شکن نیز برداشتی آزاد از این کتاب است.
از کتب معروف او پوآرو و آگاتا کریستی می باشد که بی شک آنها را می شناسید .

ادگار آلن پو  Edgar Allan Poe

Edgar Allan Poe
اولین نویسنده کوتاه نویس امریکایی که ژانر علمی تخیلی می نوشت.کم کم داستانهای رازآلود و وحشتناک او شهرت پیدا کرد.او به دلیل مشکلات مالی نتوانست به دانشگاه برود و با نام جعلی وارد ارتش شد. ادگار آلن پو توانست کیهان شناسی و رمزنگاری را وارد ادبیات ایالات متحده کند و بنیان گذار داستان کوتاه ژانر وحشت باشد .
ادگارتربیت کودکی دقیقی وصحیحی نداشت از این رو هذیانات ذهنی همیشه گریبان گیرش بود وجای تعجب است که شاعر توانمندی نیز بودچرا که شاعران معمولا روحیه لطیف و زیبایی دارند اما ادگار داستانهای ترسناک و رمز آلود می نوشت !
« تیمور لنگ و اشعار دیگر » نام یکی از مجموعه اشعارش است که به اعترافات تیمور خونخوار می پردازد.وراز عاشق شدن تیمور و کشورگشایی اش را فاش می کند .
« کلاغ » نیز نام مجموعه دیگر اوست که در کشورمان هم شهرت بسیاری دارد .
قطعه ای از شعر کلاغ :
در انزوای نیمه‌شبی دل‌تنگ
آن‌گه که او چو خاطره‌ای کم‌رنگ
اندیشه‌های تلخ مرا اندود
چشمان من ز خواب بخارآلود
ناگاه کوبه‌های کسی بر در
آرام همچو زمزمه نجواگر
نجوای من به خویش ملامتگر
یک میهمان شب‌زدهٔ دیگر
یک میهمان خستهٔ ناهنگام
یک میهمان خسته و دیگر هیچ
حالا که تعدادی از نویسندگان این ورطه را شناختید به سراغ کتابهایشان بروید و شبهای زمستانی را با دنیای رمزآلود آنها سپری کنید شاید توانستید به رازنوشته های آنها پی ببرید .

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا