معرفی اپ

معرفی نرم‌افزار Flamory ؛ نت برداری نکنید، عکس بگیرید!

flamory

همه ما میدانیم که حافظه ما قدرت بیشتری در ذخیره و یادآوری تصاویر دارد. نرم افزار Flamory با تکیه بر این موضوع هرآنچه لازم داشته باشید را به صورت تصاویر ذخیره میکند چرا که دیدن یک تصویر بهتر از نوشتن چندین صفحه توضیح است. توصیه میکنیم اگر سروکار زیادی با مطالعه و ذخیره اطلاعات دارید از توانمندی‌های این ابزار غافل نباشید.

۰

ابزارهای مختلفی برای ثبت افکار، یادداشتها و نکات مهم وجود دارند که از نمونه سنتی آن، دفترچه یادداشت گرفته تا نرم‌افزارهای مختص این کار مانند OneNote, EverNote و غیره در دسترس ما هستند. اما در این میان گاهی ابزارها و نرم‌افزارهایی با ایده‌های خلاقانه معرفی میشوند که کار را باز هم برای ما ساده‌تر میکنند. نمونه‌اش Flamory که با شعار «حافظه دوم شما» برخلاف روشهای مرسوم این کار را انجام میدهد.

معرفی نرم‌افزار Flamory

احتمالا این جمله را بارها شنیده‌اید که «ارزش یک تصویر بیش از هزاران کلمه است». Flamory دقیقا با تکیه بر این موضوع که حافظه تصویری انسان توانمندی بیشتری در به خاطر سپاری و یادآوری اطلاعات دارد هر آنچه را دوست داشته باشید به صورت تصویر ذخیره میکند و حتی نیاز به تایپ کلمات هم نخواهید داشت.

به عنوان مثال، راه‌حل مرسوم ذخیره صفحات وب، بوکمارک کردن آنهاست؛ مشکل این روش زمانی شروع میشود که به حجم انبوه بوکمارکهای خود مراجعه میکنید و نمی‌دانید هر کدام مربوط به چه بوده و چرا ذخیره کرده‌اید. در Flamory این مشکل کاملا حل شده، کافی است از هر صفحه وبی که دوست داشتید با یک کلید ترکیبی عکس بگیرید و حتی توضیح کوتاهی هم به آن اضافه کنید. بعدا لیستی از تصاویر خواهید داشت که با نگاه کردن به آنها، به سرعت به یاد خواهید آورد که موضوع چه بوده دقیقا مانند خاطرات دوران کودکی که غالبا با تصاویری از آن دوران به ذهن شما خطور میکند.

تصویری از نت‌نوشت راحت‌تر از هر متن دیگری شما را به ماهیت آن آشنا میسازد. اکنون تصور کنید این کار را برای هر فایل دیگری هم بتوانیم انجام دهیم، مثلا فایلهای PDF، ورد، اکسل، ایمیل، فولدرها و غیره. بله درست حدس زده‌اید Flamory همه این کارها را انجام میدهد. این برنامه به معنای واقعی کلمه، حافظه دوم شماست. توصیه میکنیم اگر دانشجو هستید و در حال تحقیق و تفحص در اینترنت هستید و با فایلهای زیادی سروکله میزنید با استفاده از این ابزار فرایند پژوهش خود را سامان ببخشید. در ادامه مطلب با قابلیتهای مهم این نرم‌افزار آشنا میشویم.

ذخیره صفحات با کلیدهای ترکیبی

در حال دیدن یک صفحه وب، یک فایل PDF و هر چیزی دیگری هستید، کافی است با کلیدهای ترکیبی ALT+CTRL+A آن صفحه را دقیقا در همان موقعیت اسکرول شده ذخیره کنید. در صورتی که از گوگل کروم استفاده میکنید میتوانید بعد از نصب برنامه، همین کار را با افزونه آن نیز انجام دهید. ضمنا با کلیدهای Shift+Win+A علاوه بر ذخیره عکس یک یادداشت هم میتوانید ذخیره کنید، این یادداشت به هنگام مشاهده آن صفحه وب یا فایل نمایش داده میشود.

ضمنا برای صفحات وب امکان اضافه‌ای نیز در نظر گرفته شده، به این صورت که بخشی از متن صفحه را انتخاب کرده و کلیدهای Ctrl+C را دوبار بزنید، با این کار یک تصویر به همراه متن بخش انتخاب شده ذخیره میشود. بعدا وقتی Flamory را باز میکنید لیستی از اسکرین‌شات‌ها میبینید که قسمتهای Select شده و یادداشتهایی که نوشته‌اید برای هر یک نمایش داده میشود.

به راحتی میتوانید جستجو کنید، این جستجو برای صفحات وب تنها محدود به یادداشت و عنوان نیست و به صورت تمام متن امکان یافتن یک کلمه وجود دارد، مثلا وقتی از این صفحه نت‌نوشت تصویری تهیه کردید، با سرچ هر کلمه‌ای از این متن، این صفحه را خواهید یافت. با دوبار کلیک کردن روی هر تصویر آن صفحه در مرورگر یا نرم‌افزار مربوطه باز میشود و به موقعیت قبلی نیز اسکرول میشود.

دسته بندی اطلاعات مرتبط در Flamory

فرض کنید از چندین صفحه یک وبسایت عکس گرفته‌اید. برای مشاهده همه اسکرین‌شاتهای مرتبط با آن کافی است روی علامت T سمت راست یکی از تصاویر کلیک کنید. به صفحه دیگری هدایت میشوید که همه اسکرین‌شات‌های مرتبط با آن وبسایت به صورت یکجا نمایش داده میشود.

نمایش تاریخچه پژوهش به صورت گراف

از گوگل شروع به تحقیق کرده‌اید، کلماتی را جستجو کرده و به صفحاتی مراجعه و از آنها عکس گرفته‌اید، از آن صفحه نیز به صفحات دیگر رفته‌اید و مجددا عکسهایی تهیه کرده‌اید. جالب نیست اگر میتوانستید مسیر تحقیق خود را در قالب یک گراف مشاهده میکردید؟ این کار نیز در Flamory به سادگی میسر است. اینکه از کجا شروع کردید و به کجا رسیدید همه و همه در این گراف نمایش داده میشود. تصاویر مرتبط نیز در ناحیه راست نمایش داده میشود.

نمایش اطلاعات مرتبط به هنگام جستجو در گوگل

وقتی کلمه‌ای را در گوگل جستجو میکنید، Flamory نیز همزمان آن کلمه یا عبارت را جستجو میکند، به امید اینکه در تحقیقات قبلی شما اثری از آن بیابد. اگر چنین باشد با یک نوار آبی رنگ در سمت راست نمایشگر، این موضوع به اطلاع شما میرسد. با کلیک راست روی این نوار، نتایج پیدا شده نمایش داده خواهد شد.

ذخیره خودکار تاریخچه مشاهدات، امکان Past کردن اسکرین‌شات‌ها، ادیتور تصاویر و غیره از دیگر امکانات این ابزار کاربردی است که بررسی آنها را به شما واگذار میکنیم. Flamory اگرچه عاری از عیب و نقص نیست و گاهی اوقات با لگ‌هایی نیز همراه است ولی به صورت کلی ایده این نرم‌افزار بسیار عالی و پیاده سازی آن هم تا حد زیادی قابل قبول است. در حال حاضر این برنامه چندین بار آپدیت شده و در حال حاضر در نسخه ۴ به سر میبرد. Flamory در سه نسخه رایگان، تیمی و سازمانی عرضه میشود که نسخه رایگان آن برای استفاده شخصی می‌باشد و محدودیت خاصی نیز اعمال نکرده است. شما میتوانید این برنامه را از وبسایت سازنده آن به رایگان دانلود نمایید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا