دانستنی‌های سلامتی

فواید شکلات برای قلب که باید بدانید!

فواید شکلات برای قلب

شکلات حال شما را خوب می کند و به همان میزان که حال شما خوب می شود سلامتی قلب شما را تضمین می کند

۰

اگر از دوستداران شکلات هستید بد نیست از فواید شکلات برای قلب بدانید. خوردن شکلات هم حال شما را خوب می کند و هم می تواند حال قلب شما را بهتر کند. به تازگی دانشمندان پی برده اند که مصرف شکلات می تواند به سلامتی قلب کمک کند. با خوردن شکلات می توانید از بروز بسیاری از بیماریهای قلبی جلوگیری کنید. این بار در نت نوشت به طرفداران شکلات پیشنهاد می کنیم که بیشتر از قبل شکلات مصرف کنند چرا که فواید شکلات برای قلب بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: خواص شکلات تلخ برای بدن و طول عمر شگفت زده‌تان خواهد کرد!

فواید شکلات برای قلب

نتایج مطالعات دانشمندان درباره فواید شکلات برای قلب نشان داده است که به احتمال بسیار زیاد مصرف شکلات یکی از عوامل سلامت قلب محسوب می شود. سازمان بهداشت جهانی با این نظریه اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۴ میلیون نفر در جهان از بیماری قلبی می میرند. به دلیل شیوه زندگی، رژیم های بد غذایی و بسیاری دیگر از عوامل کلیدی بیشتر مردم مشکلات قلبی دارند اما خوشبختانه این نظریه می تواند کمک بزرگی به سلامت قلب انسانها کند.

خوردن شکلات تاثیر مثبتی بر سلامت انسان دارد به این دلیل که آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی موجود در شکلات به سلامت قلب کمک کرده و باعث کاهش فشار خون خواهد بود. شکلات در بهبودی حساسیت به انسولین بسیار تاثیر گذار است و این خود یکی از عوامل مثبت در جلوگیری از ابتلا به دیابت می باشد.

بیشتر بخوانید: ماسک شکلات برای پوست استفاده کنید و درخشان شوید

شکلات و کاهش خطر حملات قلبی

فواید شکلات برای قلب

مطالعات نشان داده است که مصرف شکلات می تواند خطر حوادث قلبی عروقی را کاهش دهد. بالاترین سطح از مصرف شکلات توانسته است  ۳۷٪ مشکلات قلبی عروقی را کاهش دهد و همچنین ۲۹٪ سکته مغزی را کاهش داده است و مصرف درست و به جای شکلات از نارسایی قلبی جلوگیری به عمل می آورد.

توجه داشته باشید که شکلات های تیره یا شیری یا شکلات کافه ها، نوشیدنی های شکلاتی و دسرهای شکلاتی شامل این قضیه نیستند. بهترین نوع شکلات که مشکلات قلبی را کاهش می دهد شکلات های تخته ای تلخ هستند. البته حتما می دانید که مصرف شکلات های چرب و شیرین می تواند خطر افزایش وزن داشته باشد،همچنین خطر ابتلا به دیابت و بیماریهای قلبی را افزایش خواهند داد. با همه اینها مصرف شکلات های تلخ می تواند برای سلامتی مفید باشد.

البته در مصرف این  شکلات ها می بایست حد تعادل را در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: تاثیر شکلات تلخ بر چشم و تقویت بینایی شگفت زده تان می کند!

بیشتر بخوانید: تفاوت شکلات و کاکائو چیست؟

بیشتر بخوانید: انقراض کاکائو و شکلات در ۴۰ سالگی اش

بیشتر بخوانید: حساسیت به کافئین چیست؟ تشخیص، درمان و راه‌های پیشگیری

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا