تلفن همراه

مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲ ، دو پرچمدار با حاشیه و نه چندان خاص از اپل و گوگل!

مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲

اپل و گوگل جزء بزرگترین شرکت های دنیای تکنولوژی بوده و هر کدام استراتژی خاص خود را در هنگام ساخت و عرضه محصولات دارند. اپل، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس (آیفون X در زمانی دیگر عرضه خواهد شد) و گوگل گوشی های پیکسل و پیکسل ۲ را به عنوان پرچمداران سال ۲۰۱۷ خود در نظر گرفته اند. در این مطلب با ما باشید تا با هم به بررسی و مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲بپردازیم…

۱+

اپل و گوگل راه های متفاوتی را طی نموده اند تا به مکانی که امروز در آن قرار دارند، برسند. خوب میدانیم که با هر نسل جدید سخت افزار و نرم افزار، بسیاری شرکت ها به جای اینکه زمانی را صرف ایجاد قابلیت هایی نوآورانه کنند، اقدام به کپی برداری از محصولات رقیب می نمایند. حال شرکت های سامسونگ، اپل، گوگل، ال جی و چندین شرکت دیگر، به عنوان طراحی مرسوم سال ۲۰۱۷، تصمیم به حذف حاشیه های موجود در اطراف صفحه نمایش پرچمداران خود کرده اند. در ادامه این متن با مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲ با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Mix 2 ؛ شیائومی طرفدارانش را با زیبایی و قیمت مناسب راضی نگاه می دارد!

مقایسه آیفون 8 و پیکسل 2

مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲

مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲

با این وجود، چنانچه نگاهی به گوشی های جدید اپل و گوگل یعنی آیفون ۸ و پیکسل ۲ بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که این موضوع در مورد این دو گوشی چندان صادق نیست. در مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲ باید بدانیم که این مهم تنها وجه اشتراک آیفون ۸ و پیکسل ۲ نمی باشد، اما نکته ای است که در نگاه اول پی به آن خواهید برد. اگر به دنبال انتخاب یکی از این دو گوشی برای خرید می باشید، این مطلب مختص به شما بوده و با هم به مقایسه این دو خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: ۶ دلیل قانع کننده برای خرید iPhone SE به جای هر آیفون دیگر!

اندازه کوچک

مقایسه آیفون 8 و پیکسل 2

مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲

اپل و گوگل جزء بزرگترین شرکت های دنیای تکنولوژی بوده و هر کدام استراتژی خاص خود را در هنگام ساخت و عرضه محصولات دارند. اپل، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس (آیفون X در زمانی دیگر عرضه خواهد شد) و گوگل گوشی های پیکسل و پیکسل ۲ را به عنوان پرچمداران سال ۲۰۱۷ خود در نظر گرفته اند.

بیشتر بخوانید: ۷ نکته و ویژگی Huawei P9 که شما را برای خرید قانع می کند!

در مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲ نباید از قلم بیندازیم که گوشی کوچکتر (آیفون ۸ و پیکسل ۲) برای کسانی است که خواهان گوشی با ابعادی به نسبت کوچکتر بوده و گوشی بزرگتر (آیفون ۸ پلاس و پیکسل ۲ XL) نیز مختص به کسانی می‌باشد که به دنبال یک گوشی با صفحه نمایش بزرگتر هستند.

هر دو شرکت، تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا این گونه به نظر نرسد که گوشی کوچکتر، نسخه ای ضعیف تر نسبت به مدل بزرگتر است! به عنوان مثال: گوگل این موضوع را مطرح کرده است که باتری  هر دو گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL در زمانی مشابه شارژ شده و اینکه به لطف فناوری شارژ سریع، با شارژ کردن هر دو گوشی به مدت ۱۵ دقیقه، قادر به استفاده از آنها به مدت ۷ ساعت خواهید بود.

با شارژ کردن هر دو گوشی، باتری آنها تا یک روز را دوام خواهد آورد. اما ظاهراً این مسئله به مقداری بیشتر برای گوگل مهم بوده که گوشی پیکسل ۲، به هیچ نحو کمتر از گوشی پیکسل ۲ XL به نظر نرسد.

بیشتر بخوانید: بهترین موبایل چینی ۲۰۱۶ موجود در بازار را بشناسید!

مقایسه آیفون 8 و پیکسل 2

مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲

در مقابل، اپل وسواس کمتری را در این زمینه به خرج داده و به مقداری کمتر بر روی کاهش تفاوت های بین دو گوشی خود فوکوس کرده است. در مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲ از جمله این موارد میتوان به تفاوت بین دوربین های آن دو اشاره کرد.

اپل فناوری های چشمگیر بسیاری را برای دوربین دوگانه آیفون ۸ پلاس در نظر گرفته و از نظر سخت افزاری نیز، به گونه ای بر روی سنسورهای دوربین دوگانه آیفون ۸ پلاس کار کرده است که نتیجه آن، ثبت تصاویری بسیار باکیفیت میباشد. در مقابل، عکس های گرفته شده توسط دوربین های عقب و جلو پیکسل، از کنتراست رنگ یکسانی برخوردار میباشند.

دوربین های هر دو گوشی گوگل، قابلیت های یکسانی دارند. به عنوان مثال: عکس برداری “حالت پرتره” در هر دو گوشی پیکسل وجود داشته، حال آنکه این قابلیت در آیفون، تنها به ۸ پلاس محدود میباشد.

در مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲ اگر دو گوشی را در کنار یکدیگر قرار دهیم، آیفون ۸ کوچکتر به نظر خواهد رسید. حاشیه های موجود در بالا و پایین نمایشگر پیکسل ۲، سبب شده است تا این گوشی بزرگتر از آنچه که هست به نظر برسد. به خصوص هنگامی که آن را در کنار آیفون قرار دهیم!

بیشتر بخوانید: اندروید خام یا نمونه های دستکاری شده، شما کدام را میپسندید؟

نرم افزار

مقایسه آیفون 8 و پیکسل 2

مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲

عاشقان سینه چاک اندروید و IOS، علاقه چندانی به مقایسه این دو سیستم عامل ندارند. اما امروزه، این دو سیستم عامل بیشتر از گذشته شبیه به یکدیگر به نظر میرسند. بیشتر برنامه ها بر روی هر دو پلتفرم در دسترس بوده و امروزه سوئیچ کردن بین دو سیستم عامل بسیار آسان است. تفاوت این دو سیستم عامل را، میتوانیم قابلیت های متفاوت شخصی سازی آنها بدانیم.

در اندروید، کاربر به آسانی قادر خواهد بود تا یک فایل را بین برنامه های مختلف به اشتراک بگذارد. حال آنکه برنامه های موجود بر روی IOS، اجازه محدودتری را به کاربر میدهند.

بیشتر بخوانید: مشخصات Pixel 2 XL ؛ نمایشگر ۶ اینچ، دوربین دوگانه، حذف جک هدفون و اسنپدراگون ۸۳۵

دوربین

مقایسه آیفون 8 و پیکسل 2

مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲

در مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲ اگرچه دوربین هر دو گوشی از کیفیتی خوبی برخوردار میباشند، اما شرکت DXO که متخصص بررسی لنزها و دوربین های مختلف و امتیازدهی به آنها میباشد، در مقایسه با آیفون ۸، امتیاز بیشتری را به پیکسل ۲ داده است و این به معناست که پیکسل ۲، دارای باکیفیت ترین دوربینی است که امروزه میتوان در یک تلفن همراه یافت.

قیمت و در دسترس بودن

مقایسه آیفون 8 و پیکسل 2

مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲

نکته مهمی که در مورد آیفون وجود دارد، این است که در تمام نقاط جهان برای خرید موجود خواهد بود. این در حالی است که محصولات گوگل در نقاط خاصی از جهان عرضه شده و گوگل سال گذشته به دلیل محبوبیت بالای پیکسل، در اکثر مواقع با کمبود موجودی مواجه شده بود. حال طرفداران گوگل در سراسر جهان امیدوارند که این قضیه در مورد پرچمداران سال ۲۰۱۷ گوگل اتفاق بیفتد.

در مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲ موضوع دیگری که وجود دارد قیمت دو گوشی است. هر دو گوشی آیفون ۸ و پیکسل ۲، با حداقل حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و در رنگ های مختلف در دسترس خواهند بود. قیمت مدل ۶۴ گیگابایتی پیکسل ۲ ۶۴۹ و آیفون ۸ ۶۹۹ دلار میباشد.

بیشتر بخوانید: مشخصات گلکسی J7+ ، دومین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه!

با توجه به قیمت نزدیک دو گوشی، کدام یک گزینه بهتری برای خرید است؟

در حقیقت، این مهم به تصمیم شما مبنی بر استفاده از کدام یک از سیستم عامل های اندروید یا IOS بازمیگردد. سیستم عامل IOS، عمری بیشتر نسبت به اندروید داشته و میتوانیم بگوییم که اپل به بلوغ بیشتری در این زمینه دست یافته است. با این وجود طراحی آیفون ۸ نسبت به نسل های قبل تفاوت چندان خاصی ندارد. پیکسل ۲ نیز گوشی قدرتمندی بوده که میتواند تجربه های نرم افزاری جدید و چشمگیری را برای شما به ارمغان بیاورد.

بنابراین این موضوع به تصمیم شما برمیگردد که آیا خواهان تجربه جدیدی هستید، یا اینکه خواهان تجربه سیستم عامل IOS در گوشی به روز تر میباشید؟!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا