اخبار تکنولوژی

واتساپ روزانه ۱ میلیارد نفر کاربر دارد! آمار کاربران واتساپ محبوبترین پیام رسان دنیا!

آمار کاربران واتساپ

سال پیش واتساپ، اعلام کرد که ماهانه یک میلیارد کاربر از این اپ پیام رسان برای گفتگو استفاده می‌کنند. اما در فاصله سال پیش تا اکنون، میزان وابستگی و علاقه کاربران سراسر دنیا به واتساپ بیشتر شده، طوری که بسیاری از آنها، نمی‌توانند بدون چک کردن این پیام رسان، روز را شب کنند (دقیقا مشابه وضعیت تلگرام در ایران) و حالا واتساپ اعلام کرده که هر روز، یک میلیارد کاربر از آن استفاده می‌کنند.

۰

سال پیش واتساپ، اعلام کرد که ماهانه یک میلیارد کاربر از این اپ پیام رسان برای گفتگو استفاده می‌کنند. اما در فاصله سال پیش تاکنون، آمار کاربران واتساپ و میزان وابستگی و علاقه کاربران سراسر دنیا به این اپ بیشتر شده، طوری که بسیاری از آنها، نمی‌توانند بدون چک کردن این پیام رسان، روز را شب کنند (دقیقا مشابه وضعیت تلگرام در ایران) و حالا واتساپ اعلام کرده که هر روز، یک میلیارد کاربر از آن استفاده می‌کنند. در ادامه با جزییات جالبی از آمار کاربران واتساپ با نت نوشت همراه باشید.

آمار کاربران واتساپ

با نگاهی به آمار کاربران واتساپ میبینیم که از هر ۷ یا ۸ انسان روی کره زمین، یکی در طول روز، اپلیکیشن واتساپ را باز می‌کند. این آمار حیرت‌انگیز و قابل تأملی است. دیگر آمارهای ارائه شده اینها هستند:

بیشتر بخوانید: ۱۱ ترفند واتس اپ ، کارهایی که نمی‌دانید، اما می‌توانید با واتس اپ انجام دهید!

  • ۱٫۳ میلیارد کاربر ماهانه
  • تعداد پیام‌های ارسالی در هر روز: ۵۵ میلیارد
  •  تعداد عکس‌های ارسالی هر روز: ۴٫۵ میلیارد
  • پشتیبانی از ۶۰ زبان
  • تعداد ویدئوهای ارسالی روزانه: یک میلیارد
واتساپ

واتساپ

حالا جالب است که تعداد کاربران سرویس‌های مختلفی که تحت مالکیت فیس‌بوک هستند را با هم مقایسه کنیم. البته در اینجا تعداد کاربرانی که ماهانه دست‌کم یک بار این اپ‌ها را باز می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند، با هم مقایسه می‌شوند:

  • اینستاگرام: ۷۰۰ میلیون
  • مسنجر فیس‌بوک: ۱٫۲ میلیارد
  • خود فیس‌بوک: ۲ میلیارد
  • واتساپ: ۱٫۳ میلیارد

بیشتر بخوانید: مشکلات واتساپ ؛ ۸ ایراد غیرقابل انکار و چشم‌پوشی در پیام‌رسان جایگزین تلگرام

جالب است که فیس‌بوک که قبلا خودش یک غول بود با راهبرد نگذاشتن همه تخم مرغ‌ها در یک سبد و خرید به موقع سرویس‌های محبوب، حالا سرویس‌های اجتماعی جانبی مطمینی دارد که این را شرکت از رهبری وب در عرصه شبکه‌های اجتماعی، تا مدت زیادی مطمئن می‌کند.

با توجه به شرایط و اتفاق هایی که این روز ها در اخبار و جراید راجع به تلگرام در ایران می خوانیم اصلا بعید نیست که در آنی شاهد از کار افتادن این اپ پیام رسان باشیم. و حجم انبوهی از کاربران ایرانی به علت نداشتن پلتفرمی قابل اعتماد و همه گیر باز هم به واتساپ باز گردند!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا