دانستنی‌های سلامتی

خواص روغن درخت چای و این همه مزایا و فواید برای مشکلات پوستی

Tea tree oil

روغن درخت چای از درختی با نام Melaleuca که بیشتر در استرالیا وجود دارد به دست می آید. خواص روغن درخت چای به مواردی چون ویژگی های ضد التهابی، ضد عفونی، ضد میکروبی و ضد باکتریایی خلاصه نمی شود. درمان بسیاری از مشکلات پوستی همچون آکنه، زگیل، سوختگی و . . . را نیز می توان توسط خواص روغن درخت چای به راحتی درمان کرد.

۲+

روغن درخت چای از درختی با نام Melaleuca که بیشتر در استرالیا وجود دارد به دست می آید. خواص روغن درخت چای به مواردی چون ویژگی های ضد التهابی، ضد عفونی، ضد میکروبی و ضد باکتریایی خلاصه نمی شود. درمان بسیاری از مشکلات پوستی همچون آکنه، زگیل، سوختگی و . . . را نیز می توان توسط خواص روغن درخت چای به راحتی درمان کرد. در صورتی که تا به حالا از این روغن استفاده نکرده اید با مطالعه این مطلب متوجه می شوید که این روغن طبیعی بسیار مفید و سودمند است. در ادامه با مرور خواص روغن درخت چای با نت نوشت همراه باشید.

خواص روغن درخت چای

درمان آکنه

درمان آکنه

درمان آکنه

روغن چای حاوی ترکیبات قوی ضد باکتریایی و ضد قارچی می باشد. این روغن یک داروی بسیار قوی در زمینه درمان آکنه ها می باشد. خواص روغن درخت چای قرمزی و التهابات ناشی از آکنه و جوشهای صورت را از بین برده و منافذ را کاملا ضدعفونی می کند.

بیشتر بخوانید: خواص روغن مریم گلی شما را از هر پماد و دارویی بی‌نیاز می‌کند!

داروهای مربوط به پوستهای آکنه ای سبب خشک شدن جوشها و خود پوست می شوند اما این روغن می تواند در حین درمان جوشها رطوبت و شادابی پوست را کاملا حفظ کند. چند قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چای خوری زعفران مخلوط کنید و یک الی دو مرتبه در روز بر روی پوست خود بمالید. سایر لکه ها به خصوص لکه های ناشی از آکنه به خوبی محو و روشن می شوند.

اگزما

اگزما بیماری خارش، خشکی و حتی تاول های شدید پوستی است. خاصیت آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده روغن درخت چای خارش و قرمزی ناشی از اگزما را آرام می کند. مخلوطی از ۲۰ قطره روغن جای همراه با نصف فنجان روغن نارگیل یک پماد کاملا طبیعی جهت درمان اگزما محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: خواص روغن خردل و عوارض جانبی استفاده از این داروی گیاهی

زگیل

خواص روغن درخت چای

خواص روغن درخت چای

زگیل از زائده های پوستی است که در بسیاری از نقاط پوست به وجود می آید. درمان مناسب این عارضه تنها با مبارزه سخت با ویروسهایی که منجر به زگیل شده اند، امکان پذیر است. خواص روغن درخت چای یک ضد میکروب قوی می باشد که می تواند زگیل را درمان کند. ویروس HPV که از عوامل پیدایش زگیل است توسط خواص روغن درخت چای از بین می رود و با مرور زمان ریشه این عارضه پوستی نابود می شود.

یک قطره روغن درخت چای را بر روی زگیل ریخته و یک پد بهداشتی بر روی آن قرار دهید. ماندگاری این روغن در طول یک شب می تواند آهسته آهسته سبب نابود شدن ریشه زگیل شود. این کار را در هفته ۲ الی ۴ مرتبه تکرار کنید تا زگیل از بین رود.

بیشتر بخوانید: خواص روغن آووکادو در درمان انواع بیماری را بدانید!

قرمزی بعد از اصلاح

خواص روغن درخت چای

خواص روغن درخت چای

از آنجایی که روغن درخت چای یک ضد التهاب به شمار می رود می تواند قرمزی و سوزش ناشی از اصلاح را کاهش دهد. اگر بعد از اصلاح صورت سوزش ناشی از تیغ اصلاح شما را اذیت می کند چند قطره روغن چای را با ۲ قاشق غذاخوری روغن فندق مخلوط کنید. با استفاده از پنبه این روغن ها را به صورت خود بکشید. قرمزی و سوزش اصلاح از بین رفته و صورت شما ملتهب نخواهد بود.

کاهش عفونت

خواص روغن درخت چای به عنوان یک پماد قوی جهت کاهش انواع عفونت های پوستی عمل می کند. در صورتی که قسمتی از پوست بدن یا صورت شما دچار عفونت شد از این روغن حتما استفاده کنید.

محل عفونت و خراشیدگی را با آب پراکسید هیدروژن تمیز کنید سپس ۲ قطره روغن درخت چای و اسطوخودوس را مخلوط کرده و بر روی محل عفونت قرار دهید. محل آسیب دیده را با یک باند بپوشانید و اجازه دهید پوست آرام آرام خودش را ترمیم کند. صبح پوست را شسته و شاهد خاصیت این روغن طبیعی باشید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن رزماری برای مو را بدانید!

زخم های ورزشکاران

tea-tree-FI

بیشتر ورزشکاران به دلیل استفاده طولانی مدت از کفشهای ورزشی دچار آسیب های پوستی پا می شوند. زمانی که پا ساعات طولانی در کفش قرار بگیرد به باکتری های بسیاری آلوده می شود. مخلوط کردن ۴/۱ فنجان سودا و ۲۰ قطره روغن درخت چای و کمی پودر بچه می تواند یک خمیر نابود کننده باکتری های پا را به شما بدهد.

در طی روز ۱ الی ۲ مرتبه پاهای خشک را در این خمیر قرار دهید تا کاملا از باکتری ها تمیز شده و التهابات از بین برود.

درمان آبله مرغان

آبله مرغان از بیماری های سخت پوستی است که دانه های قرمز رنگی تمام پوست بدن را در گیر کرده و خارش شدیدی دارد. برای از بین رفتن قرمزی و خارش شدید دوران آبله مرغان می توانید روغن چای استفاده کنید.

۵ قطره روغن درخت چای همراه با کمی آب را در حمام بر روی پوست خود قرار دهید بعد از نیم ساعت با آب بشویید. این کار سبب می شود بعد از دوره آبله مرغان جای دانه های قرمز بر روی پوست شما نماند. خارش و التهاب شدید این بیماری نیز آرام می شود.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا