تلفن همراه

مقایسه S10 با آیفون XS: جنگ تکنولوژی آمریکا و کره در سال ۲۰۱۹

مقایسه S10 با آیفون XS
۵+

به نظر می‌رسد که با معرفی پرچمدار شگفت انگیز Galaxy S10، جنگ بین سامسونگ و اپل هم اکنون وارد مرحله‌ی جدیدی شده است. دهمین مدل از سری معروف گلکسی S زمانی وارد بازار شده که صنعت تلفن همراه با شیب تندی به سمت جلو حرکت می‌کند. در این مطلب قصد داریم با مقایسه S10 با آیفون XS سنجش دقیقی ار برترین گزینه موجود در بازار برای مخاطبان نت نوشت داشته باشیم.

مقایسه S10 با آیفون XS

در همین راستا باید گفت سامسونگ با معرفی پرچمداران سری S10 خود توانسته تا یک قدم بسیار بزرگ رو به جلو برداشته و تمام رقبای اندرویدی خود را پشت سر بگذارد. اما در مورد رقیب امریکایی چطور؟ آیا گلکسی S10 می‌تواند بهتر از پرچمدار آیفون XS باشد؟ در ادامه‌ی این مطلب از نت نوشت، پس از مقایسه S10 با آیفون XS سعی می‌کنیم تا به این سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون XS   /   بررسی گلکسی S10   /  بررسی Galaxy S10+  /   بررسی گلکسی S10e  /  بررسی آیفون XS Max

مقایسه مشخصات S10 با آیفون XS

در ابتدای مقایسه S10 با آیفون XS ، نگاهی مختصر به مشخصات فنی و ظاهری هر دو اسمارت فون می‌اندازیم:

نامSamsung Galaxy S10Apple iPhone XS
معرفیفوریه ۲۰۱۹سپتامبر ۲۰۱۸
شبکه۴G۴G
ابعاد (میلی متر)۱۴۹٫۹ * ۷۰٫۴ * ۷٫۸۱۴۳٫۶ * ۷۰٫۹ * ۷٫۷
وزن (گرم)۱۵۷۱۷۷
جنس بدنهجلو: گوریلا گلس ۶، قاب پشتی: گوریلا گلس ۵، فریم آلومینیومیجلو و پشت: شیشه ضدخش، فریم: استنلس استیل
ضدآببله، IP68بله، IP68
نمایشگرDynamic AMOLED

۶٫۱ اینچ

رزولوشن ۱۴۴۰*۳۰۴۰ پیکسل

تراکم پیکسلی: ۵۵۰

نسبت صفحه نمایش به بدنه: ۸۸٫۳ درصد

Super AMOLED

۵٫۸ اینچ

رزولوشن ۱۱۲۵*۲۴۳۶ پیکسل

تراکم پیکسلی: ۴۵۸

نسبت صفحه نمایش به بدنه: ۸۲٫۹ درصد

سیستم عاملاندروید ۹، رابط One UIiOS 12.1.3
چیپستSnapdragon 855

Exynos 9820

Apple A12 Bionic
کارت حافظهدارد، میکرو SD تا ۵۱۲ گیگندارد
حافظه داخلی۱۲۸/۵۱۲۶۴/۲۵۶/۵۱۲
RAM۸۴
دوربین۱۲ مگاپیکسلی عریض  f/1.5-2.4

۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو f/2.4

۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض  f/2.2

۱۲ مگاپیکسلی عریض  f/1.8

۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو f/2.4

دوربین جلو۱۰ مگاپیکسلی عریض f/1.9۷ مگاپیکسل استاندارد  f/2.2
باتری۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت۲۶۵۸ میلی آمپر ساعت
شارژشارژ سریع ۱۵ وات

شارژ وایرلس ۱۵ وات

شارژ وایرلس معکوس ۹ وات (حالت پاوربانک)

شارژ سریع ۱۵ وات

شارژ وایرلس Qi

USB Power Delivery 2.0

 

رنگسفید، مشکی، زرد، سبز، آبی، صورتیخاکستری، نقره ای، طلایی
قیمت در امریکاشروع از ۸۹۹ دلارشروع از ۹۹۹ دلار

همچنین برای آگاهی از مشخصات کامل، بررسی و مقایسه S10 با آیفون XS ، می‌توانید مطالب زیر را در نت نوشت مطالعه بفرمایید:

مقایسه طراحی و صفحه نمایش S10 با آیفون XS

مقایسه S10 با آیفون XS را با قسمت طراحی این دو اسمارت فون شروع می‌کنیم. iPhone X اولین اسمارت فونی بود که نمایشگر دارای notch را به جهان معرفی کرد و با کوچک کردن حاشیه‌های بالای صفحه نمایش، فضای بیشتری را در اختیار کاربران قرار داد. در آیفون XS هم یک notch مشابه با آیفون X وجود دارد که محل قرارگیری دوربین TrueDepth، بلندگو و چندین سنسور دیگر می‌باشد.

این notch اگرچه از نظر بسیاری از منتقدان، یک ویژگی آزاردهنده بوده و باعث پرت شدن حواس کاربر می‌شود، اما فروش خوبی را در سرتاسر دنیا تجربه کرده و تقریبا تمامی اندرویدی‌ها از آن تقلید کردند. بنابراین سال ۲۰۱۸ را باید سال notch نامید.

notch در آیفون XS

notch در آیفون XS

اما سامسونگ که بزرگترین رقیب اپل در دنیا است، هیچگاه زیر بار تقلید از آیفون نرفته و در سال ۲۰۱۸، تمامی پرچمداران خود را بدون notch و با همان حاشیه‌ی قدیمی موجود در بالای نمایشگر منتشر کرد. در عوض، سامسونگ در ابتدای سال ۲۰۱۹ دست به کار بزرگی زد و با معرفی نمایشگرهای Infinity-O توانست تا بدون استفاده از notch، تقریبا تمامی سطح جلوی اسمارت فون‌های سری S10 را با نمایشگر بپوشاند.

در این کانسپت جدید سامسونگ، حاشیه‌ی بالای نمایشگر بسیار باریکتر از قبل شده و دوربین سلفی دستگاه به حفره ای کوچک در بالای صفحه نمایش، سمت راست انتقال داده شده است.. بدین ترتیب با استفاده از نمایشگر punch hole، نسبت صفحه نمایش به بدنه در S10 در حدود ۹۰ درصد می‌باشد، در حالی که این عدد در آیفون XS حدود ۸۳ درصد است. پس از همین الان سال ۲۰۱۹ را می‌توان سال punch hole نامید.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۱۰ با اس ۱۰ پلاس؛ رقابت سامسونگ با خودش!

punch hole در گلکسی S10 در مقایسه S10 با آیفون XS نمای زیبایی به این گوشی داده است

punch hole در گلکسی S10 در مقایسه S10 با آیفون XS نمای زیبایی به این گوشی داده است

بیشتر بخوانید: مقایسه S10 با نوت ۹ : از نوت ۹ دل بکنیم یا خیر؟

مقایسه S10 با آیفون XS را همچنان با بحث نمایشگر ادامه می‌دهیم. نمایشگر S10 حدود ۰٫۳ اینچ بزرگتر از XS می‌باشد، اما رزولوشن بسیار بالاتر آن باعث شده تا تراکم پیکسلی S10 حدود ۹۲ppi بیشتر از XS باشد. یعنی در هر اینچ مربع از نمایشگر گلکسی S10، حدود ۹۲ پیکسل بیشتر از همان مساحت از نمایشگر آیفون XS وجود دارد، و این یعنی وضوح بالاتر.

اما مهم ترین نکته ای که در مقایسه S10 با آیفون XS از نظر طراحی می‌توان به آن اشاره کرد، این است که گلکسی S10 با وجود داشتن نمایشگر بزرگتر، ابعادی تقریبا برابر با رقیب خود دارد. در واقع ارتفاع بدنه‌ی S10 فقط در حدود ۶ میلی متر بزرگتر از آیفون XS است، ولی سایز نمایشگر آن ۰٫۳ اینچ بیشتر می‌باشد. همچنین S10 دقیقا ۲۰ گرم سبک تر از XS است.

اما وضوح بالا، تنها فاکتور نشان دهنده‌ی یک نمایشگر خوب نیست. نمایشگر آیفون XS دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مثل تاچ سنسینگ ۱۲۰ هرتزی می‌باشد. یعنی تصاویر در آیفون XS در هر ثانیه ۱۲۰ بار به روزرسانی می‌شوند که بدین ترتیب، با این گوشی می‌توان یک فیلم اکشن یا مسابقات اتومبیلرانی را بدون کوچکترین تاری در تصویر مشاهده کرد. نمایشگر آیفون XS از ویژگی هایی همچون Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می‌کند و محدوده رنگ بسیار وسیعی دارد.

از طرف دیگر، S10 برای اولین بار در دنیا ویژگی HDR10 پلاس را در پنل جدید Dynamic AMOLED خود معرفی کرد. نمایشگر S10 نیز همچون آیفون XS دارای محدوده رنگ بسیار وسیع با کنتراست فوق العاده بالایی می‌باشد و البته، رنگ‌ها در نمایشگر S10 واقعی تر و دقیق تر از همیشه به نمایش درمی آیند. در مقایسه S10 با آیفون XS از نظر میزان روشنایی نمایشگر هم تست‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که میزان روشنایی صفحه‌ی هر دو اسمارت فون بالاتر از ۶۰۰ نیت می‌باشد.

به طور کلی، آیفون XS یک دستگاه بسیار زیبا، با طراحی عالی و دوام بالا می‌باشد. کیفیت ساخت این گوشی همانند دیگر اسمارت فون‌های اپل بسیار خوب است و کسی را نمی‌توان در دنیا پیدا کرد که از در دست گرفتن آیفون XS احساس لذت نکند. اما از طرف دیگر، گلکسی S10 اسمارت فونی است که قطعا مهندسان سامسونگ برای طراحی آن زحمت بسیار زیادی کشیده اند. این گوشی انقلابی توانسته تا حد زیادی رویای نمایشگرهای تمام صفحه را به واقعیت تبدیل کند. نمایشگر لبه به لبه‌ی S10 زیباتر از تمام رقبا خودنمایی می‌کند و در کل، همچنان تنها رقیب واقعی اپل در دنیا در زمینه‌ی طراحی اسمارت فون، سامسونگ می‌باشد.

مقایسه امنیت S10 با آیفون XS

مقایسه S10 با آیفون XS را با بحث بیومتریک و امنیت اسمارت فون ادامه می‌دهیم. آیفون XS همچنان مثل آیفون X از ویژگی Face ID برای باز کردن قفل دستگاه استفاده می‌کند. با این تفاوت که این تکنولوژی در آیفون XS بسیار سریعتر و دقیق تر از آیفون X شده است.

iPhone XS

iPhone XS

اما همان طور که Face ID در آیفون تصویری سه بعدی از صورت شما را برای باز کردن قفل گوشی تهیه می‌کند، سامسونگ هم اکنون این کار را برای اثر انگشت دست شما انجام می‌دهد! سنسور اثر انگشت اولتراسونیک جدید کوالکام که در زیر نمایشگر S10 جای گرفته است، می‌تواند با دقت بسیار بالایی تصویری سه بعدی از اثر انگشت هر فرد ایجاد کند.

بر خلاف سنسورهای درون صفحه ای اپتیکالی که در برخی از دستگاه‌های VIVO و اسمارت فون هایی چون Mate 20 Pro و OnePlus 6T دیدیم، سنسور اولتراسونیک جدید S10 حتی قادر به شناسایی یک انگشت خیس یا بسیار سرد هم می‌باشد.

مقایسه دوربین S10 با آیفون XS

به مقایسه S10 با آیفون XS از نظر دوربین می‌رسیم. اسمارت فون‌های اپل همواره در قسمت دوربین بسیار عالی عمل می‌کنند و در این زمینه با هیچ مشکل خاصی روبه رو نمی‌باشند. از طرف دیگر، گوشی‌های سامسونگی در سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های بسیار زیادی را در بحث دوربین تجربه کرده اند.

یکی از کمبودهای سامسونگ در این زمینه، مشکل نویز تصاویر در محیط‌های کم نور بوده است که دوربین پرچمداران این کمپانی را در رده‌ی پایین تری نسبت به پرچمداران اپل و گوگل (پیکسل) قرار می‌داد.

با این وجود، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهند که خوشبختانه این ضعف دوربین در گلکسی S10 تا حد بسیار زیادی مرتفع شده است. همچنین به غیر از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و تله فوتو که در هر دو دستگاه مشترک هستند، S10 یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید ۱۲۳ درجه به عنوان دوربین سوم دارد.

این دوربین فوق عریض سامسونگ، بهترین دوربین فوق عریضی است که تاکنون در یک اسمارت فون دیده بودیم. بنابراین با اینکه شاید کیفیت کلی تصاویر آیفون XS در برخی شرایط همچنان کمی بهتر از گلکسی S10 باشد، اما شما در S10 با گزینه‌های بیشتری برای عکاسی روبه رو هستید.

بیشتر بخوانید: مقایسه S10e با آیفون XR ؛ غول و بچه غول!

دوربین سه گانه‌ی S10 در مقایسه S10 با آیفون XS

دوربین سه گانه‌ی S10 در مقایسه S10 با آیفون XS

یکی از بزرگترین تفاوت هایی که در مقایسه S10 با آیفون XS از نظر دوربین اصلی متوجه آن شدیم، اشباع رنگ‌های به نمایش درآمده در تصاویر می‌باشد. هر دو گوشی دارای دوربین‌های اصلی ۱۲ مگاپیکسلی هستند. بازشدگی دیافراگم دوربین S10 متغیر است (f/1.5-2.4)، و بازشدگی دیافراگم دوربین XS نیز f/1.8 می‌باشد.

هر دو دوربین ۲۶ میلی متری (عریض) بوده و سایز پیکسل آن‌ها برابر با ۱٫۴ میکرومتر می‌باشد. ضمنا هر دو دوربین دارای ویژگی هایی چون لرزشگیر تصویر اپتیکال و فوکوس خودکار با تشخیص فاز می‌باشند اما با این همه شباهت در مشخصات فنی، پردازش تصاویر در S10 و XS بسیار متفاوت صورت می‌پذیرد. به عنوان مثال، دوربین آیفون XS رنگ‌ها را دقیقا همان طور که هستند نمایش می‌دهد.

اما در S10 در برخی شرایط، اشباع رنگ‌ها کمی بیشتر از چیزی است که در واقعیت و با چشم غیرمسلح Lی بینیم. به این ترتیب تصاویر کمی غیرواقعی، ولی سرزنده و شاداب دیده می‌شوند، به طوری که تصاویر ثبت شده با آیفون XS در مقابل آن‌ها “رنگ و رو رفته” به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: مقایسه S10 با S9 : آیا جایگزینی گلکسی S9 با S10 منطقی است؟

دوربین دوگانه‌ی آیفون XS

دوربین دوگانه‌ی آیفون XS

دوربین  هر دو گوشی XS و S10 با هوش مصنوعی همراه شده اند، ولی S10 قادر به تشخیص تعداد بیشتری منظره نسبت به XS می‌باشد. در قسمت فیلم‌برداری، هر دو دستگاه می‌توانند ویدیوهای ۴K را در سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند. در مقایسه S10 با آیفون XS از نظر دوربین سلفی، رزولوشن دوربین سامسونگ ۳ مگاپیکسل بیشتر از رقیب می‌باشد و همچنین می‌تواند همانند دوربین اصلی، به فیلمبرداری با کیفیت ۴K بپردازد، کاری که آیفون XS از انجام آن عاجز می‌باشد.

مشخصات فنی و عملکرد

مقایسه S10 با آیفون XS را با بحث سرعت و عملکرد ادامه می‌دهیم. گلکسی S10 از پردازنده‌ی Snapdragon 855 استفاده می‌کند که نسبت به مدل قبلی، یعنی Snapdragon 845 بسیار بهبود داشته است. از طرفی با معرفی چیپست A12 Bionic توسط اپل در آیفون XS، کار برای اندرویدی‌ها بسیار دشوارتر از قبل شده است! در واقع در بحث سرعت، تقریبا هیچگاه اسمارت فون‌های اندرویدی به پای آیفون‌ها نرسیده اند. با این حال امسال، گلکسی S10 توانسته تا حد زیادی فاصله‌ی بین سامسونگ و اپل را کم کند.

گلکسی S10 با اختلاف سریعترین اسمارت فون اندرویدی تاریخ است، اما با این حال همچنان با اختلاف اندکی پایین تر از آیفون XS قرار دارد. در تست Geekbench 4 که توسط تیم tomsguide انجام گرفته، گلکسی S10 توانسته تا نمره‌ی ۱۰۲۵۶ را کسب کند که نسبت به گلکسی S9 بسیار بالاتر می‌باشد، اما همچنان در مقایسه با آیفون XS با نمره ۱۱۴۲۰ عقب تر است.

البته نتایج اپ‌های بنچمارک مختلف بستگی به پارامترهای متفاوتی دارند و در واقع هیچ بنچمارکی نمی‌تواند ادعا کند که تمامی ویژگی‌های یک اسمارت فون را به طور صد در صد پوشش داده باشد. در تصویر زیر، نتایج دیگری که از تست Geekbench 4 حاصل شده را مشاهده می‌فرمایید. مشاهده می‌شود که اسمارت فون‌های سری S10 همچنان در رده‌ی پایین تری از آیفون‌ها و آیپدهای ۲۰۱۸ قرار دارند، اما این بار با اختلاف کمتر.

مقایسه S10 با آیفون XS در بخش پردازنده‌ها و امتیاز کسب شده هر یک

مقایسه S10 با آیفون XS در بخش پردازنده‌ها و امتیاز کسب شده هر یک

اما در مقایسه S10 با آیفون XS از نظر دیگر مشخصات فنی، گلکسی S10 بهتر از رقیب خود عمل می‌کند. این گوشی دارای ۸ گیگ حافظه RAM می‌باشد، یعنی ۴ گیگ بیشتر از رقیب خود. بنابراین دست کاربر در عملکردهای چند وظیفه ای و اجرای همزمان چندین اپلیکیشن بازتر خواهد بود. ضمنا گلکسی S10 برخلاف آیفون XS دارای درگاه کارت حافظه جانبی می‌باشد.

گلکسی S10 برای اولین بار در دنیا از تکنولوژی وای فای ۶ بهره مند شده و برخلاف آیفون دارای جک ۳٫۵ میلی متری هدفون هم می‌باشد. ضمنا اسپیکرهای S10 با صدای Dolby Atmos عملکرد به مراتب بهتری نسبت به رقیب خود دارند. با تمام این اوصاف، قدرت پردازش اسمارت فون اپل همچنان چیز دیگری است، ولی نمی‌توان در این زمینه گلکسی S10 را هم دست کم گرفت. در واقع هر دو اسمارت فون در عمل آنچنان سریع می‌باشند که نمی‌توانید تفاوتی در سرعت آن‌ها احساس کنید.

مقایسه باتری S10 با آیفون XS

به مقایسه S10 با آیفون XS از نظر باتری می‌رسیم. سال گذشته مشاهده شد که گلکسی S9 و S9+ باتری به مراتب قدرتمندتر و با طول عمر بیشتری نسبت به آیفون XS و آیفون XS MAX دارند. حال با افزایش حجم باتری در اسمارت فون‌های سری S10، بهبودهای نرم افزاری و پردازنده‌ی جدیدتر، این اختلاف بیشتر از قبل هم شده است.

در تست باتری تیم tomsguide این اختلاف کاملا مشهود می‌باشد. در این تست، باتری اسمارت فون‌های مختلف را به صورت ۱۰۰ درصد شارژ می‌کنند و سپس از آن‌ها به صورت بی وقفه بر روی اینترنت ۴G استفاده می‌کنند تا باتری دستگاه کاملا تمام شود.

  • آیفون ایکس اس: ۹ ساعت و ۴۱ دقیقه
  • آیفون ایکس اس مکس: ۱۰ ساعت و ۳۸ دقیقه
  • گلکسی اس ۹: ۱۰ ساعت و ۵۲ دقیقه
  • گلکسی اس ۹ پلاس: ۱۰ ساعت و ۵۹ دقیقه
  • گلکسی اس ۱۰ پلاس: ۱۲ ساعت و ۳۵ دقیقه
  • گلکسی اس ۱۰ ای: ۹ ساعت و ۴۱ دقیقه

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان قیمت و با ظاهری مدرن

البته هنوز نتایج این تست برای S10 منتشر نشده است، اما مشخصا باتری این گوشی با ظرفیتی در حدود ۷۵۰ میلی آمپر ساعت بیشتر از باتری XS، قطعا عملکرد بهتری خواهد داشت. همچنین در قسمت باتری، گلکسی S10 از یک تکنولوژی جذاب و جدید استفاده می‌کند، یعنی شارژ معکوس وایرلس. بدین ترتیب شما می‌توانید آیفون XS خود را با گلکسی S10 شارژ کنید. در واقع از گلکسی S10 می‌توان به عنوان یک پاوربانک وایرلس برای دیگر گجت هایی که از تکنولوژی شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کنند استفاده کرد.

نرم افزار و دیگر ویژگی ها

مقایسه S10 با آیفون XS از نظر نرم افزاری واقعا سخت است، زیرا این دو دستگاه از دو سیستم عامل کاملا متفاوت استفاده می‌کنند. در S10 هم اکنون از رابط کاربری جدید سامسونگ به نام One UI با سیستم عامل اندروید ۹ استفاده می‌شود. در One UI تقریبا همه چیز بهتر از پوسته‌ی قبلی سامسونگ شده است و این رابط کاربری جدید به طور خاص برای راحت کردن استفاده از اسمارت فون تنها با یک دست طراحی شده است.

Galaxy S10

Galaxy S10

از آن سو آیفون XS با iOS 12 پا به میدان گذاشته است که البته هم اکنون آپدیت  iOS 12.1.3 هم برای آن موجود می‌باشد. امسال در ظاهر iOS نسبت به گذشته تغییرات چندانی اعمال نشده است، ولی ویژگی‌های جدید همچون Digital Health و Screen Time و تغییراتی مثل بهبود نوتیفیکیشن ها، میموجی و شورتکات‌های سیری در آن دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی اپل واچ سری ۴ ؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و پردازنده‌ی قدرت‌مند‌تر

جمع بندی مقایسه S10 با آیفون XS

به پایان مطلب مقایسه S10 با آیفون XS می‌رسیم. سامسونگ و اپل چندین سال است که به عنوان بزرگترین رقبای یکدیگر به شمار می‌روند، اما امسال با معرفی پرچمدار فوق پیشرفته‌ی گلکسی S10 این رقابت پیچیده تر از قبل شده است.

S10 در بسیاری از موارد تکنولوژی‌های به روزتری را نسبت به آیفون XS ارائه می‌دهد، کانسپت punch hole آن واقعا بهتر از notch آیفون می‌باشد و در بحث سرعت و عملکرد هم بسیار بیشتر از گذشته به رقیب خود نزدیک شده است. با این حال دوربین آیفون XS در برخی موارد همچنان قابل اعتمادتر از رقیب می‌باشد و آیفون XS همچنان سریعتر از پرچمداران سامسونگ است، با اینکه از تاریخ عرضه‌ی آن حدود ۶ ماه می‌گذرد (در مقایسه با S10 که همین چند روز پیش عرضه شد).

اما در مقایسه S10 با آیفون XS از نظر قیمت، همان طور که در ابتدا گفتیم، S10 به مراتب ارزان قیمت تر از XS می‌باشد. مدل پایه گلکسی S10 با ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی و ۸ گیگ RAM فقط ۸۹۹ دلار قیمت دارد، در حالی که مدل پایه‌ی آیفون XS با ۶۴ گیگ حافظه داخلی و ۴ گیگ RAM در حدود ۹۹۹ دلار فروخته می‌شود.

با تمام این اوصاف می‌توان به جرئت گفت که در آغاز سال ۲۰۱۹، سامسونگ توانسته تا بالاخره گوی سبقت را از رقیب سرسخت خود برباید. Galaxy S10 نه تنها بهترین اسمارت فون اندرویدی طول تاریخ است، بلکه هم اکنون می‌توان از آن به عنوان بهترین اسمارت فون حال حاضر دنیا نام برد. ولی اپل هم ثابت کرده است که به سادگی در رقابت پا پس نمی‌کشد. بنابراین باید تا انتهای سال ۲۰۱۹ منتظر بمانیم و ببینیم که اپل برای مقابله با پرچمدار جدید سامسونگ چه حرفی برای گفتن دارد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا