دانستنی‌های سلامتی

خواص روغن پالم یا روغن نخل متعجب تان می کند!

فواید روغن پالم یا روغن نخل

روغن نخل یا روغن پالم Palm سال ها است به دلیل خواصی که دارد به میزان زیادی در انواع شکلات، نان ها، آدامس، شامپو و حتی مواد شوینده و ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد. برخلاف معروفیت بدی که روغن پالم پیدا کرده از خواص روغن پالم و نحوه استفاده آن در نت‌نوشت امروز بخوانید.

۳+

روغن پالم Palm یا روغن نخل سال ها است به دلیل خواصی که تحقیقات در مورد آن نشان داده است به میزان زیادی در انواع شکلات، نان ها، آدامس، شامپو و حتی مواد شوینده و ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد. تقریبا ۳۳ درصد محصولات خوراکی و غیر خوراکی که خریداری می کنید از روغن پالم تشکیل شده است. برخلاف معروفیت بدی که روغن پالم پیدا کرده از خواص روغن پالم و نحوه استفاده آن در نت‌نوشت امروز بخوانید.

خواص روغن پالم یا روغن نخل

مبارزه با رادیکال های آزاد و خاصیت ضد سرطانی

تحقیقات نشان داده است ماده توکوترینول Tocotrienols که نوعی از ویتامین E می باشد یکی از آنتی اکسیدان های موثر و قوی در جلوگیری از سرطان، رفع اثرات مواد آلاینده جذب شده در بدن و کسب انرژی است.

بیشتر بخوانید: گل بی مرگ یا هلیکروسوم ، یک مسکن طبیعی و فوق‌العاده

بیماری هایی مثل دیابت، سرطان و بیماری های قلبی عروقی با مصرف روغن نخل به دلیل جلوگیری از اکسیده شدن مولکول های مواد غذایی به راحتی تحت کنترل در می آیند.

یکی از خواص روغن پالم این است که توکوفرول Tocopherols موجود در روغن پالم با سرطان می جنگد. مطالعات نشان داده است این ماده که قسمت اصلی روغن نخل را تشکیل می دهد به میزان زیادی از پخش سلول های سرطانی در بدن جلوگیری کرده سرطان پروستات را درمان می کند.

توکوترینول آنتی اکسیدانی است که با ورود به بدن مانع از پخش شدن سلول های سرطانی از جمله سرطان پستان می شود. در واقع بعضی از پزشکان اعتقاد دارند که علاوه بر درمان های متداول سرطان باید از روغن پام به عنوان یک کمک درمان برای درمان بیماران سرطانی مثل سرطان پستان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: خواص روغن کندر ، با این روغن گیاهی تمامی درد هایتان را درمان کنید!

خواص روغن پالم یا روغن نخل و عملکرد بهتر سلول های عصبی

خواص روغن پالم یا روغن نخل

خواص روغن پالم

طی تحقیقی درباره خواص روغن پالم که با یک شبه دارو از روغن پالم بر روی مغز داوطلبان به مدت ۲ سال انجام گرفت مشخص شد در این افراد ماده سفید مغز افزایش داشته است. ماده سفید مغز مثل استخوان برای بدن برای نگهداری سایر قسمت های مغز عمل می کند. در واقع بدنه اصلی مغز ماده سفید آن است. در عین حال انجام و انتقال پیام های عصبی در بخش های مختلف مغز با کمک ماده سفید میسر است. به همین دلیل بزرگ شدن ماده سفید باعث عملکرد بهتر مغز و کارآیی آن می شود.

کاهش فشار خون

فشار خون یکی از علت های اصلی مرگ و میر ناشی از انواع سکته است. تحقیقات نشان داده است استفاده از روغن پالم در افراد مبتلا به فشارخون،  فشارخون را پایین آورده و از استرس اکسیداتیو و در نتیجه بروز سکته جلوگیری می نماید. روغن پالم یک روغن تک اشباعی است که اسید چرب آن به نام اسید اولئیک Oleic acid  این تاثیرات را سبب می شود.

بیشتر بخوانید: خواص روغن گیاهی ویتور ، پوست را جوان، اضطراب را درمان و سیستم ایمنی را تقویت میکند!

رفع کمبود ویتامین A

کمبود ویتامین A باعث بروز مشکلاتی در بینایی، خطر مرگ در نتیجه ابتلا به اسهال و انواع عفونت ها می شود. تقریبا ۴۰ درصد مردم دنیا با کمبود ویتامین A  مواجه هستند. این روغن غنی از ویتامین A به دلیل ارزان بودن منبع خوبی برای تامین این ویتامین محسوب می شود. بخصوص که ویتامین A موجود در روغن نخل به راحتی جذب بدن می شود.

درمان زخم های دستگاه گوارش

زخم های دستگاه گوارش علاوه بر دردی که دارد تقریبا زندگی عادی شخص را مختل می کند. از خواص روغن پالم این است که به دلیل داشتن ویتامین E یکی از روش های خوب گیاهی برای درمان زخم های دستگاه گوارش از جمله زخم معده است.

مصرف این روغن مانع از بروز زخم در دستگاه گوارش می شود.

بیشتر بخوانید: درمان سردرد با روغن گیاهی ، لطفا مسکن های شیمیایی را دور بریزید!

رطوبت و نرمی پوست از خواص روغن پالم

این روغن امروزه در بسیاری از محصولات زیبایی و مراقبتی پوست مورد استفاده قرار می گیرد و علت آن هم خاصیت نرم کنندگی و رطوبت رسانی روغن نخل است. در عین حال خاصیت آنتی اکسیدانی و ویتامین E موجود در آن علاوه بر نرمی و لطافت و رطوبت رسانی پوست یکی از روش های خوب درمان چین و چروک و لک های پوست است.

سلامت و زیبایی مو از خواص روغن پالم

استفاده از روغن پالم در شامپوها و نرم کننده ها یکی از روش های درمانی برای رفع ریزش مو و داشتن موهای سالم ، براق و پرپشت است. این روغن همچنین باعث رشد بیشتر موها می شود. تحقیقات نشان داده است استفاده از محصولات حاوی روغن نخل در طی هشت ماه باعث رشد موها را ۳۵ درصد بیشتر افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: خواص عصاره های گیاهی ، این روغن های طبیعی را به خاطر بسپارید…

استفاده متعادل از روغن پالم

به دلیل چربی اشباع بالای روغن پالم که باعث افزایش کلسترول می شود این روغن امروزه به عنوان یکی از روغن های ممنوع در صنایع غذایی مورد بحث قرار گرفته است. حتما لینک روغن پالم را دنبال کنید تا جدول مقایسه ای انواع روغن ها را ببینید.

ولی تحقیقات نشان داده است مصرف متعادل این روغن باعث افزایش کلسترول و چربی های مفید خون می شود که خود عامل جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و سکته های قلبی و مغزی است.

به همین دلیل محققان، متخصصان علوم پزشکی و تغذیه توصیه می کنند روزانه ۵ تا ۶ درصد کالری های دریافتی بدن انسان می تواند از روغن پالم یا نخل و البته ترجیحا تصفیه شده آن باشد. به این ترتیب شما می توانید مثلا برای یک برنامه ۲۰۰۰ کالری روزانه ۱۲۰ کالری آن را از موادی دریافت کنید که با روغن پالم تولید شده اند. حالا با توجه به میزان کالری دریافتی بین ۸۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری ( بسته به سن، جنس، نوع فعالیت بدنی) میزان ۱۲۰ کالری را کم یا زیاد کنید تا به میزان متعادل و در نتیجه مفیدی از روغن پالم استفاده کنید و از مزایا و خواص آن بی بهره نمانید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا