مشکلات Galaxy S8 ؛ بررسی ایرادات و مشکلات S8 و در نهایت نمره منفی نت‌نوشت!

مشکلات Galaxy S8

در بخش نمره منفی با بی رحمی تمام به لیست کردن مشکلات و ایرادات Galaxy S8 پرداختیم و در انتها نمره منفی تیم نت نوشت را برای این پرچمدار زیبا اعلام کردیم، با ما همراه باشید…

۴+

همیشه در وبسایت ها و مراجع مختلف شاهد مطالبی هستیم که به بررسی و جلب توجه راجع به ویژگی های اختصاصی و محاسن ابزار ها می پردازند. این بار و از این پس در نت نوشت و در بخش نمره منفی با شما با بی رحمی تمام به بررسی دقیق تر و ایراد گیرانه تری به ابزار ها و گجت ها (از جمله گوشی های تلفن همراه، مثل مشکلات Galaxy S8 ) خواهیم پرداخت. در انتها هم برای هر دستگاه یک امتیاز در نظر می گیریم که مسلما این امتیاز منفی خواهد بود و هر چه این عدد منفی کمتر باشد بهتر است! با بررسی مشکلات Galaxy S8 با نت نوشت همراه باشید.

امیدواریم این روند ادامه دار بوده و نقد های ما منصفانه باشد. توجه داشته باشید که ایراد هایی که به هریک از دستگاه های پیش رو خواهیم گرفت نقد هایی است که طی سال های متوالی و بر حسب تجربه در محصولات مختلف با آنها مواجه بودیم و بدون شک خواهد توانست قبل از هر خرید راهنمای شما باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy S8 ؛ پرچمداری که قاعده بازی را عوض خواهد کرد!

برای شروع به سراغ پرچمدار خوش تیپ سامسونگ می رویم؛
گلکسی S8 این گوشی خوش ظاهر حدود ۲ ماه پیش توسط سامسونگ معرفی شد و اکنون به آسانی در سطح فروشگاه های سرتاسر کشور قابل دسترسی است. پیش از این راجع به خصوصیات این دستگاه برایتان نوشته ایم و تعریف های مختلف از زیر و بم مشخصات و بررسی های لازم صورت گرفته. اینبار با کمی سخت گیری به نقد این نسخه از کهکشانی سامسونگ خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: مقایسه Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus ؛ یک روح در دو بدن!

ایرادات و مشکلات Galaxy S8

اثر انگشت شما روی بدنه می ماند!

این مشکل از دیرباز در محصولات سامسونگ وجود داشته و دارد و متاسفانه این کمپانی نظر کاربران برایش مهم نیست، شک نکنید که بلافاصله بعد از خارج کردن گوشی از جعبه و بار کردن پلمپ ها با دیدن اثر انگشت روی بدنه پشتی گوشی حال بدی پیدا خواهید کرد. بابت این حال بد ما را در نت نوشت شریک خود بدانید! این مورد از پیش پا افتاده ترین مشکلات Galaxy S8 به حساب می آید!

بیشتر بخوانید: مقایسه Moto Z2 Force با Galaxy S8 ؛ پیروزی از آن کیست؟

جایگاه نا متعارف سنسور اثر انگشت!

متاسفانه سامسونگ برای بزرگ کردن ابعاد صفحه نمایش سنسور اثر انگشت را فدا کرده و شاهد حضور این امکان در پشت دستگاه و البته احتمالا بدجا ترین مکان قابل ارائه هستیم، درست چسبیده به لنز دوربین! اگر با گوشی هایی که سنسور اثر انگشت آنها در پشت صفحه قرار دارد کار کرده باشید خوب میدانید که جایگاه وسط و ره بالا و زیر دوربین یک روتین قابل قبول است و بسیار خوش دست، اما متاسفانه در S8 اتفاق خوبی نیافته و ابدا دسترسی به سنسور در روز های اولیه کار با گوشی آسان نیست! و می توان این مورد را از اصلی ترین مشکلات Galaxy S8 برشمرد.

بیشتر بخوانید: بررسی Samsung DeX ؛ انقلاب سامسونگی در مقابل PC ها!

آسیب پذیری بالای صفحه نمایش و صفحه پشت!

هم صفحه نمایش و هم صفحه پشتی، دو دو از جنس شیشه می باشند و متاسفانه با هر زمین خوردنی باید با ترس و لرز گوشی را بردارید چرا که صفه نمایش فوق العاده با کیفیت این گوشی شدیدا شکننده است!

لنز همیشه کثیف دوربین!

در مورد محل قرار گیری سنسور اثر انگشت گفتیم و گفتیم که جایگاه نامناسبی دارد! بله این جایگاه نا مناسب باعث شده که هر بار قصد باز کردن گوشی با اثر انگشت را داشته باشید مجبور احتمالا مجبور به لمس لنز دوربین هم باشید. همین اتفاق باعث کثیف شدن دائم لنز دوربین شده و برای عکس انداختن های در لحظه شما را ناچار به توقف و تمیز کردن لنز خواهد کرد!

مشکل محافظ صفحه نمایش!

این مورد از مشکلات Galaxy S8 را می توان از مشکلات گوشی ها خمیده دانست. گوشی های Edge که سابقه تولید آنها را سامسونگ به خوبی دارد از زیبایی بالایی برخوردارند اما متاسفانه این روند مشکلاتی را هم در پی دارد. اگر اهل دست گرفتن گوشی بدون کیس (قاب) باشید و تنها به برچسب های معمول اکتفا کنید متوجه خواهید شد که در این گوشی زیبا که همراه با لبه های خمیده عرضه شده همانند نسخه های قبلی مثل S7 Edge یا S6 Edge نصب برچسب ها با دردسر های مختلفی روبروست و البته با توجه به لب به لب بودن صفحه نمایش به راحتی دچار نقص شده و باید تعویض شود.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید آیفون ۷ چقدر است؟ iPhone 7 برای اپل چقدر آب می خورد؟

Bixby یک ویژگی بلا استفاده!

درست خواندید، این امکان که به گویا یک دستیاز صوتی همه کاره و کارا به حساب می آید به علت عدم پشتیبانی از زبان فارسی علنا بلا استفاده بوده و همراه با دکمه اختصاصی اش برای شما هیچ کاربردی نخواهد داشت!

مشکلات معمول اندروید!

سیستم عامل اندروید علی رغم تمامی مزایای و امکانات خوبی که دارد متاسفانه ایرادات قابل توجهی هم دارد. از مشکلات Galaxy S8 می توان به کند شدن دستگاه پس از استفاده چند ماهه، اپ های سازماندهی نشده که بدون شک هر کاربری را به دام خواهند انداخت از جمله مواردی است که در گوشی های رقیب یعنی آیفون ها شاهد آنها نیستیم. (توجه داشته باشید منظور ما این نیست که iOS فاقد هر گونه ایرادی به حساب می آید! تنها هدف نقد S8 است.)

بیشتر بخوانید: مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv ! دو کیبورد دار اندرویدی از بلک بری

در S8 تشخیص چهره غیر قابل اعتماد است!

درست خواندید، همان روزهای اولیه پس از رونمایی این گوشی شاهد ویدیوهای مختلفی بودیم که به آسانی خبر از گول خوردن این تکنولوژی در S8 داشت. توجه داشته باشید ابدا به این سطح امنیتی به صورت تنها اکتفا نکنید، این مرود از مشکلات Galaxy S8 را نمی توان نادیده گرفت چرا که تصویر چهره شما هم می تواند قفل گوشی را باز کند! توجه داشته باشید مواردی مثل اسکنر عنبیه جایگزین های مناسبی برای شما خواهد بود.

باتری غیر قابل تعویض!

باتری S8 هم مشابه بسیاری از پرچمداران دیگر قابل تعویض نیست و این مورد خواهد توانست در آینده برای کاربران ایجاد مشکل کند! تصور کنید ۳ سال پیش از خرید S8 در حالی که بدنه و ابعاد ظاهر گوشی را با وسواس تمام سالم نگاه داشته اید متوجه شوید باتری دستگاه دچار مشکل شده و تعمیر کار در حین باز کردن شیشه قاب پشتی را نیز دچار ترک کرده است! اکنون باید هزینه هنگفتی بپردازید و متاسفانه هرگز با تعویض قاب پشتی هم گوشی شما مشابه قبل نخواهد شد. نمی توان به سادگی از این مورد از مشکلات Galaxy S8 گذشت!

بیشتر بخوانید: بررسی نوکیا ۳۳۱۰ جدید ؛ نوکیا با نوستالژی وارد می شود!

دکمه های مجازی و درون صفحه نمایش!

این معضل واقعا از ایرادات و مشکلات Galaxy S8 و البته مزایا و نکات مثبت نسل های پیشین گلکسی به حساب می آید. متاسفانه سامسونگ برای بزرگ کردن صفحه نمایش دست به چنین حرکتی زده که البته هم نکات مثبت دارد و به عقیده ما نکات منفی بیشتر!

حاشیه کم دردسر ساز است!

حاشیه های صفحه نمایش در S8 تقریبا به حداقل رسیده اند، حاشیه کم از مشکلات Galaxy S8 به حساب می آید و این اتفاق گوشی را زیبا کرده و نمایش خوبی را به رخ می کشد اما در صورتی که قصد کار کردن در هر شرایطی را با گوشی داشته باشید متوجه شختی کار خواهید شد، تصور کنید پشت فرمان هستید و تنها می خواهید پیامک وارده را که در نوار اعلان وجود دارد بخوانید، با یک دست باید به سختی به نوار اعلان را پایین کشیده و در نهایت …
حاشیه های کم در قسمت های کناری مشکلات بیشتری را به همراه دارد و تا عادت کردن به آنها زمان زیادی نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: بررسی Xiaomi Mi 6 ؛ تازه وارد شیائومی، خوش قیمت، بی ادعا و کامل

تعمیر پذیری بسیار کم!

اگر راجع به تعمیر پذیری این دستگاه تمایل به مطالعه بیشتر دارید به iFixIt مراجعه کنید، همانطور که بررسی های متخصصین این سایت ناشن می دهد باز کردن و حل هر مشکل سخت افزاری در S8 کار بسیار مشکلی است و نمره iFixit برای Galaxy S8 عدد ۴ که نمی توان از این مورد از مشکلات Galaxy S8 به سادگی گذشت!

قیمت بالا!

خیلی واضح است، شما برای خرید این گوشی باید هزینه ای بسیاری را متقبل شوید، المان های بسیاری در قیمت هر دستگاه وجود دارد، اما بدون شک ریسک قیمت بالا را به تن خودتان بمالید. هر زمین خوردن دستگاه تمامی سرمایه شما را به خطر خواهد انداخت و البته امکان سرقت هم بدون شک همیشه ترسی را برایتان به همراه خواهد داشت!

بیشتر بخوانید: بررسی Essential Phone ؛ وقتی پدر اندروید از گوشی جدیدش رونمایی می کند!

نتیجه گیری و نمره منفی ما برای Galaxy S8

با ایراد گیری تمام به بررسی مشکلات Galaxy S8 پرداختیم و در این قسمت قصد داریم برای این گوشی یک امتیاز نقادانه در نظر بگیریم؛ بررسی های ما در تیم نت نوشت که با وسواس زیادی صورت گرفت منجر به:

امتیاز -۵ برای Galaxy S8

شد و البته باید بدانید که این گوشی همچنان از محبوب ترین های خود ما در نت نوشت است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا