تلفن همراه

بررسی نوکیا ۳۳۱۰ جدید ؛ نوکیا با نوستالژی وارد می شود!

بررسی نوکیا ۳۳۱۰ جدید

بازگشت مجدد نوکیا ۳۳۱۰ باعث ایجاد هیاهوی زیادی در جهان تکنولوژی شده است. خیلی از افراد دلیل ساخت مجدد این گوشی را درک ناپذیر وصف می کنند در حالی که دیگران این حرکت شرکت نوکیا را حرکتی هوشمندانه می خوانند. در این جا میخواهیم به این سوال احتمالی درون مغز شما پاسخ بدهیم: به چه دلیلی ما باید در سال ۲۰۱۷ نوکیای مدل ۳۳۱۰ بخریم؟!

۳+

بازگشت مجدد نوکیا ۳۳۱۰ باعث ایجاد هیاهوی زیادی در جهان تکنولوژی شده است. خیلی از افراد دلیل ساخت مجدد این گوشی را درک ناپذیر وصف می کنند در حالی که دیگران این حرکت شرکت نوکیا را حرکتی هوشمندانه می خوانند. در این مطلب میخواهیم به این سوال احتمالی درون مغز شما پاسخ بدهیم: به چه دلیلی ما باید در سال ۲۰۱۷ نوکیای مدل ۳۳۱۰ بخریم؟! و اینکه در ادامه با بررسی نوکیا ۳۳۱۰ جدید با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی های جدید نوکیا ؛ نوکیا ۳۳۱۰، نوکیا ۳، نوکیا ۵ و نوکیا ۶

چرا نوکیا به سرمایه گذاری مجدد بر روی مدل ۳۳۱۰ پرداخت؟

پیش از بررسی نوکیا ۳۳۱۰ جدید باید گفت شکی نیست که مدل اورجینال ۳۳۱۰ یک موفقیت تمام عیار بود. این گوشی همچنان دارای جایگاهی سمبلیک در بین اقشار مختلف جامعه می باشد و هنوز هم در خاطرات ما به عنوان پیشکسوت دنیای تلفن های همراه شناخته می شود. در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۰ که از این گوشی تلفن همراه رونمایی شد، تعداد ۱۲۶ میلیون از آن در سراسر جهان به فروش رفت که موفقیتی خارق العاده محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: نوکیا ۳۳۱۰ طلایی برای یادبود ملاقات پوتین و ترامپ به ارزش ۲۵۰۰ دلار به فروش می رسد!

بیشتر بخوانید: بررسی نوکیا ۷٫۱ : ظاهری خوب، باطنی ضعیف!

اکنون در همایش MWC 2017 جایی که نسل پنجم اینترنت (۵G) ، صفحه نمایش های QHD+ ، دوربین های دولنزی، اسامی عجیب و غریب در پردازنده ها و خیلی نکات جدید دیگر معرفی شدند، می خواهیم نامی از یک نوستالژی بر زبان بیاوریم! نوکیا ۳۳۱۰ ! یادی می کنیم از گذشته ی پرشور مدل های سرسخت نوکیا.

بررسی نوکیا ۳۳۱۰ جدید

برای شروع بررسی نوکیا ۳۳۱۰ جدید باید گفت نوکیا ۳۳۱۰ بدون اینکه نیازی به بودن در بالاترین سطح طراحی موبایل ها را داشته باشد همچنان چشمگیر محسوب می شود. مقصود سازنده ی این موبایل، طراحی گوشی با رنگ های روشن و طراحی برتر نسبت به مدل اورجینال قدیمی آن بوده است. حتی همان بازی اسنک (مار) قدیمی هم بر روی گوشی نصب است که همه ی شما حتما یک بار آن را امتحان کرده اید. خود شرکت نوکیا هم مطمئنا از محبوبیت این بازی خود مطلع می باشد، در نتیجه استفاده از بازی اسنک یک حرکت استراتژیک خوب در جذب مشتری به حساب می آید. علاوه بر این باید ذکر شود که اسنک جدید نو نوار شده و این بار آن را به صورت رنگی تجربه خواهید کرد!

بیشتر بخوانید: مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv ! دو کیبورد دار اندرویدی از بلک بری

بیشتر بخوانید: مسیر پیش روی نوکیا ، بلند شو و بدرخش!

تاریخ نشان می دهد که بشر همواره به گذشته اش تمایل دارد. این تمایل به گذشته را می توان در صنعت مد، فیلم های سینمایی و سریال ها و بازی ها و حتی در مشتری های تلفن همراه مشاهده کرد!

البته در صنعت الکترونیک، نسل جدید همواره مشتاق تکنولوژی های نو و مدرن می باشد، اگرچه که ارزش کارهای گذشته در فناوری همیشه مورد توجه باقی مانده است. باید دید که این مورد در باره ی گوشی نوکیا ۳۳۱۰ صدق می کند یا نه؟ و آیا مردم به خاطر یک نوستالژی از خیر استفاده از غول های اسمارت فون موجود در بازار می گذرند؟!

بیشتر بخوانید: نوآوری های LG در صنعت تلفن های همراه

نوکیا ۳۳۱۰ جدید چه طیفی از مشتریان را هدف قرار داده است؟

نوکیا ۳۳۱۰ در اروپا با قیمت ۴۹ یورو که تقریبا معادل دویست هزار تومان است فروخته می شود و به نظر نمی رسد که بتواند جایی در بازار امریکا برای خود دست و پا کند! دلیل آن هم مشخص است: استفاده از اینترنت ۲G که دیگر به کلی در جهان منسوخ شده است (البته نه در ایران!). به نظر می آید که این گوشی بیشتر در کشورهایی از جهان فروخته می شود که به ظاهر باستانی (!) این موبایل احترام می گذارند، زیرا که تکنولوژی به کار رفته در این گوشی موبایل در سطح اول جهانی جای نمی گیرد. برای بررسی نوکیا ۳۳۱۰ جدید باید گفت صفحه نمایش ۲٫۴ اینچی، با رزولوشن QVGA و دوربین ۲ مگاپیکسلی همراه با فلش از دیگر مشخصات ۳۳۱۰ جدید می باشد. اما در درون آن می توان نرم افزار جدیدی که Series 30 نامیده می شود و بر اساس اندروید است را یافت. از ویژگی های قابل ذکر دیگر آن می توان به درگاه حافظه ی microSD که تا ۱۶GB حافظه را ساپورت می کند، هدفون و رادیو FM اشاره کرد که این رادیو البته مورد رضایت خیلی از مشتریان قرار خواهد گرفت!

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy S8 ؛ پرچمداری که قاعده بازی را عوض خواهد کرد!

در ادامه بررسی نوکیا ۳۳۱۰ جدید به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، نوکیا ۳۳۱۰ جرقه ای از حس کنجکاوی را در ما ایجاد می کند، اما خرید آن خیلی ضروری به نظر نمی رسد! باتری آن با ظرفیت ۱۲۰۰mAh می تواند حتی تا یک ماه گوشی را در حالت standby و ۲۲ ساعت در حالت مکالمه روشن نگه دارد که ویژگی بسیار ستودنی برای آن دسته از افرادی است که شاید در روز فقط چند بار از گوشی خود استفاده می کنند. ولی دوربین آن می توانست کمی بهتر باشد، عکس های ثبت شده با این گوشی کیفیت پایینی دارند، در حدی که نمی توانید روی آن برای عکس گذاشتن در اینستاگرامتان حساب باز کنید! البته باید بگویم که حتی اپ های اینستاگرام یا توییتر بر روی آن نصب هم نمی شوند!

بیشتر بخوانید: مقایسه Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus ؛ یک روح در دو بدن!

به عقیده ی نت نوشت پس از بررسی نوکیا ۳۳۱۰ جدید باید گفت این گوشی مناسب سه دسته از افراد است: اول بزرگسالان بالای ۳۰ سال که از دنیای مجازی خسته شده اند! عکس های خود را با دوربین های واقعی ثبت می کنند (نه به وسیله ی گوشی موبایل) و البته هر از چندگاهی اخبار و مجلات را از طریق اینترنت گوشی خود دنبال می کنند. این گوشی همچنین برای بچه هایی که والدینشان ترجیح می دهند زیاد در دنیای تکنولوژی نوین غرق نشوند مناسب است. و در آخر می توان گفت که این گوشی مناسب بزرگسالان است که با گوشی های تاچ امروزی رابطه ی خوبی ندارند و با کیبورد فیزیکی نوکیا ۳۳۱۰ بهتر کنار می آیند.

بیشتر بخوانید: بررسی Samsung DeX ؛ انقلاب سامسونگی در مقابل PC ها!

آنچه واضح است این است که نوکیا می توانست در ساخت این گوشی جدید خیلی بهتر عمل کند، می توانست حداقل از اپ هایی نظیر WhatsApp پشتیبانی کند تا برای گروه بزرگتری از دوست دارانش مفید واقع بشود. اگرچه با نوکیا ۳۳۱۰ شما از خیلی از امکانات اسمارت فون های روز دنیا بی بهره اید ولی می توان خوشبینانه بیان نمود که حداقل قدمی در تغییر زندگی امروزی بشر وابسته به دنیای مجازی برداشته شده است!

با توجه به توصیفات گفته شده، این تصمیم شماست که آیا نوکیا ۳۳۱۰ برای استفاده ی شما مفید است یا خیر و آیا تمایلی به خرید آن دارید؟ با کامنت های خود ما را هم در جریان بگذارید!

بیشتر بخوانید: هزینه تولید آیفون ۷ چقدر است؟ iPhone 7 برای اپل چقدر آب می خورد؟

بیشتر بخوانید: بررسی Xiaomi Mi 6 ؛ تازه وارد شیائومی، خوش قیمت، بی ادعا و کامل

بیشتر بخوانید: بررسی Essential Phone ؛ وقتی پدر اندروید از گوشی جدیدش رونمایی می کند!

۳ دیدگاه

3 دیدگاه

  1. Avatar

    SKYBLACK

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ at ۱۴:۲۱

    باسلام…. نوکیا همانطور که فرمودید با تداعی خاطرات دوباره پا به صحنه رقابت گذاشت و نیازی به هوشمندسازی و قدرتمند کردن ۳۳۱۰ نداشت… و اگر بخواد رقابت تنگانگی با رقبای بزرگ داشته باشه باید طیف وسیعی از گوشی های هوشمند با قیمت های متفاوت تولید کنه … بازار خاور میانه و اروپا و شرق آسیا دست شرکت هایی است که به سادگی گوی و میدان را به رقیب وا نمی دهند.

    ۰
    • محسن خانی

      محسن خانی

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ at ۱۶:۴۷

      حتما شما درست می فرمایید. البته در مقاله هم گفته شد که این گوشی مناسب چه قشری از جامعه می باشد و مطمئنا برای مبارزه با اسمارت فون ها به بازار نیامده است!

      ۰
  2. Avatar

    محمد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ at ۲۱:۰۷

    شک نکنید فروش فوقالعاده ای خواهد داشت

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا