تلفن همراه

جالبترین نوآوری های LG در صنعت تلفن های همراه

نوآوری های LG

در این مقاله سعی در بررسی چند مدل خاطره ساز از مدل های LG را داریم. خوب یا بد، این مدل ها در کارنامه ی شرکت LG برای همیشه ثبت شده اند.

۰

سیر تکامل تدریجی گوشی های LG هیچ گاه بر روی یک مسیر مستقیمی از ارائه ی پرچمدارها نبوده است. مطمئنا همین روش LG برای امتحان مدل های جدید باعث از دست رفتن چندین باره ی بازار فروش از دست این شرکت طی سال های گذشته شده است. با وجود گوشی هایی که راحت از یادها رفته اند مانند مدل LG G Stylo اما LG در درون طراحی های خود همواره به ماجراجویی های جدیدی پرداخته که همین روح ماجراجو مورد پسند خیلی از گوشی بازها قرار می گیرد. در ادامه با بررسی نوآوری های LG در صنعت تلفن همراه نت نوشت باشید.

جالبترین نوآوری های LG در صنعت تلفن همراه

LG Prada 2007: اولین صفحه نمایش خازنی

هرچند که این مدل، یک گوشی اندرویدی نبود، اما صفحه نمایش ۳ اینچی فشاری این گوشی با نوآوری های LG راهگشای نسل جدید اسمارت فون هایی شد که امروزه در دست داریم. LG Prada که به نام  LG KE850 هم شناخته می شود، اولین گوشی موبایلی بود که از تاچ اسکرین خازنی استفاده می کرد. حتما صفحه نمایش های نا دقیق خازنی که خیلی وقت ها حتی به فشار دست شما واکنشی هم نشان نمی دادند را به یاد دارید. صفحه نمایش خازنی به این معناست که انگشت دست شما هم چون یک پیکان باید بر روی صفحه ی نمایش گوشی فشار وارد کند.

بیشتر بخوانید: ۵ حقیقت جالب راجع به کمپانی LG که نمیدانید!

LG DoublePlay 2011 : نمایشگر ثانویه در کیبورد کشویی

اولین مدل اندرویدی LG، مدل LG GW620 بود که در سال ۲۰۰۹ ارائه شد. اندروید ورژن ۱٫۵ بر روی این گوشی نصب بود که قابلیت آپگرید شدن به نسخه ی ۲٫۲ را هم دارا بود. این گوشی با یک کیبورد کشویی به ظاهر ساده ترکیب شد، هرچند که LG بنا به مقتضیات سال ۲۰۱۱ این کیبورد کشویی را نمی توانست تنها و ساده رها کند و مجبور بود آن را برای مشتریان تلفن همراه جذاب تر عرضه کند. بنابراین در سال ۲۰۱۱ شرکت LG مدل  DoublePlay را ارائه کرد، مدلی که نشان از متفاوت بودن تفکرات LG داشت. طراحی این مدل بسیار بزرگ و بدترکیب بود! اندروید نسخه ی ۲٫۳ که کیفیت صدای مکالمه ی ضعیفی داشت هم از نقاط ضعف آن بود. همه ی شواهد نشان از این داشت که این مدل و نوآوری های LG به زودی از یاد همگان خواهد رفت، ولی یک ویژگی منحصر به فرد آن فراموش ناشدنی بود: کیبورد کشویی که یک نمایشگر ثانویه داشت.

بیشتر بخوانید: بررسی هواوی P10 تعادلی عالی میان طراحی زیبا و بدنه ای مستحکم از چینی ها

 LG G Flex 2013 : خم شونده! اسکرین دارای انحنا

ابتدا این شرکت سامسونگ بود که مدل های منحنی وار اسمارت فون ها را معرفی کرد، اما  LG G Flex می توانست حتی خم هم بشود! اگر  LG G Flex را بر روی سطح میز بگذارید و بر روی آن ضربه بزنید، نوآوری های LG در این گوشی بر روی سطح پهن می شد بدون آنکه بشکند! کاور کمیاب آن هم مانع از افتادن خراش بر سطح صفحه نمایش گوشی می شد. این گوشی علاوه بر جالب و باحال بودنش، دنیای اسمارت فون ها را یک قدم به ضد ضربگی کامل نزدیک تر کرد.

بیشتر بخوانید: مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv ! دو کیبورد دار اندرویدی از بلک بری

LG V10 2015 : دو اسکرین و دو دوربین سلفی!

اگر سری  G گوشی های LG را به عنوان پرچمداران، با بالاترین سطح کیفیت و مشخصات این کمپانی بنامیم، آنگاه سری V را می توان در مقایسه با آن کمی متفاوت و البته عجیب و غریب دانست. در سال ۲۰۱۵ مدل عجیب و گران قیمت V10 همراه با نوآوری های LG از سوی این کمپانی عرضه شد. این اسمارت فون با صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی به بازار عرضه شد. نوآوری جالب LG در این گوشی، استفاده از یک صفحه تصویر اضافی نازک در بالای آن است که همراه با دو لنز دوربین سلفی نمای جالبی به این گوشی موبایل می بخشید. به طور کل می توان این اقدام شرکت را در نتیجه ی اپیدمی رو به رشد سلفی بگیران در سال ۲۰۱۵ دانست. البته خوشبختانه در سال جدید LG G6 که پرچمدار جدید کمپانی نیز محسوب می شود، از یک سیستم دوربین دوتایی عالی ۱۳ مگاپیکسلی برای خشنودی سلفی بگیران استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: بررسی نوکیا ۳۳۱۰ جدید ؛ نوکیا با نوستالژی وارد می شود!

LG G5 2016 : مدولاری شناخته شده!

اولین اسمارت فون مدولار (قابل تبدیل به پارت های کوچکتر) Fairphone 2 بود، اما اولین موبایل با کیفیت بسیار بالا و مردم پسند با طراحی مدولار، مدل G5 بود که سال گذشته عرضه شد.

در صورتی که این طراحی مدولار پیشرفت کرده و بهبود یابد، امکان یک تغییر اساسی در دنیای اسمارت فون ها وجود دارد؛ تصور یک طراحی مدولار ایده آل را داشته باشید که در یک دستگاه بتوان محدودیت کیفیت دوربین و صدا و … را فقط با تعویض قطعات از میان برداشت.

شرکت LG همچنان به خلاقیت های دیوانه وار خود ادامه می دهد، به طوری که همواره دوست دارانش منتظر خلاقیت مدل های جدید آن می باشند. حال به نظر شما مدل خاصی از نوع آوری های LG وجود داشته که ما در این لیست بیان نکردیم؟ کدام نوع آوری LG مورد علاقه ی شماست؟ منتظر کامنت های شما هستیم!

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    رصا

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ at ۱۹:۱۶

    ال جی مدل جی ۲ که کلیدها از کناره به پظت منتف شد

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا