دانستنی‌های سلامتی

تشخیص بیماری از روی پوست : پوست خشک نشانه چیست؟

تشخیص بیماری از روی پوست خشک

 نت نوشت قصد ندارد شما را بترساند ولی اگر حتی با استفاده از مرطوب کننده سریع پوست شما خشک می شود و کرم تاثیر چندانی ندارد برای تشخیص بیماری از روی پوست خشک بهتر است این مقاله را بخوانید و اگر علائم این بیماری ها را دارید به پزشک مراجعه کنید.

۲+

تشخیص بیماری از روی پوست روشی است که احتمالا بسیار شنیده اید. خشکی پوست شاید از نظر خیلی ها طبیعی به نظر برسد اما پوست سپر حفاظتی بدن است و با هر بیماری که بدن به آن مبتلا می شود علائمی را از خود بروز می دهد. داشتن پوست خشک شاید بی ضرر به نظر رسد. فقط کافی است یک مرطوب کننده استفاده کنید تا مشکل برطرف شود. نت نوشت قصد ندارد شما را بترساند ولی اگر حتی با استفاده از مرطوب کننده سریع پوست شما خشک می شود و کرم تاثیر چندانی ندارد برای تشخیص بیماری از روی پوست خشک بهتر است این مقاله را بخوانید و اگر علائم این بیماری ها را دارید به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: تشخیص بیماری از پاها و هشدارهای مهمی که ناخن های پا درباره سلامتی می دهند

تشخیص بیماری از روی پوست خشک

دیابت

تشخیص بیماری از روی پوست خشک

 وقتی قند خون بالا می رود سرعت از دست دادن مایعات در بدن بیشتر شده پوست هم رطوبت خود را از دست می دهد و به اصطلاح دهیدراته می شود. علاوه بر آن دیابت باعث مختل شدن روند تعریق بدن می شود و رطوبت آن را کم می کند. داشتن پوست خشک ایجاد ترک خوردگی کرده، در نتیجه امکان ورود باکتری و عفونت ها به بدن بیشتر می شود. در واقع دیابت باعث می شود تا این لایه محافظتی ترک بخورد و میکروب ها راحت به داخل بدن نفوذ کنند. البته به جز خشکی پوست، تشنگی و ادرار زیاد، گرسنگی غیرعادی، خستگی و تاری دید نیز از دیگر علائم دیابت است. برای تشخیص بیماری از روی پوست خشک انجام یک آزمایش به سادگی مشخص می کند دیابت دارید یا خیر.

بیشتر بخوانید: علت شکنندگی ناخن ها کمبود این ماده در بدن است!

کم کاری تیروئید

غده تیروئید هورمون هایی تولید می کند تا سوخت و ساز سلول های بدن بهتر صورت گیرد. اگر این هورمون ها کم ترشح شود، در واقع مثل این است که موتوری دارد سرد می شود. بدن تان سرد می شود، زودتر خسته می شوید، فراموش کار می شوید، افسردگی به سراغ تان می آید و دچار یبوست می شوید. علاوه بر آن هورمون تیروئید گیرنده هایی در سلول های پوست دارد تا بتواند سلول های جدید را به موقع جایگزین سلول های از دست رفته کند. اگر این کار درست انجام نشود، پوست بدن خشک، سخت و زبر می شود.

اگر آزمایش بدهید و دکتر تشخیص کم کاری تیروئید بدهد با یک نسخه ساده و کمی تغییر رژیم غذایی مثل خوردن بیشتر غذاهای حاوی روی و سلنیوم و ید دار مشکل برطرف می شود.

بیشتر بخوانید: دلایل و درمان ناخن جویدن در بزرگسالان

بیماری کلیوی

علائمی مثل خستگی، عدم تمرکز و مشکل در خوابیدن، تکرر ادرار و تورم کلی بدن در کنار خشکی پوست و خارش از علائم این بیماری است. زمانی که کلیه ها خوب کار نکند نمی تواند سطح مواد معدنی را در خون تنظیم کند به همین علت پوست دچار خشکی می شود. اگر بالای ۶۰ سال دارید یا سابقه بیماری دیابت، فشارخون یا به طور ارثی ناراحتی کلیه در خانواده دارید حتما آزمایش بدهید.

بیشتر بخوانید: تشخیص بیماری از روی ناخن : شکل ظاهری ناخن ها از سلامتی شما چه می گویند؟

سرطان پوست

یک لکه  پوستی که زبر و خشن و فلس مانند است و خون ریزی دارد و به درمان مقاومت نشان می دهد حاکی از سرطان پوست است. این سرطان  عمدتا در نتیجه قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید به وجود می آید. خوشبختانه این سرطان زود  تشخیص داده می شود و به راحتی قابل درمان است.

با توجه به مطالب بالا حتما خشک بودن پوست تان را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: تشخیص بیماری از روی چشم : این بیماری ها را از روی چشم تشخیص دهید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا