ارز دیجیتال

Bitcoin در سال ۲۰۱۷ نهمین مقاله پربازدید ویکی پدیا بوده است!

Bitcoin در سال 2017 نهمین مقاله ی پربازدید ویکی پدیا بوده است

به نظر می رسد که امروزه نام بیت کوین حداقل برای یک بار به گوش همه ی مردم خورده باشد. ویکی پدیا هم در این بین مثل همیشه نقش خود را در اطلاع رسانی بسیار خوب بازی می کند.

۰

به نظر می رسد که امروزه نام بیت کوین حداقل برای یک بار به گوش همه ی مردم دنیا خورده باشد. ویکی پدیا هم در این بین مثل همیشه نقش خود را در اطلاع رسانی بسیار خوب بازی می کند. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

در لیستی که از ۵۰ مقاله ی پر بازدید ویکی پدیا در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است، بیت کوین توانسته رتبه ی نهم را به خود اختصاص دهد. مقاله ی ویکی پدیا مربوط به بیت کوین در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۵ میلیون بازدید داشته است که فقط با فاصله ی کمی (کمتر از ۱ میلیون اختلاف) نسبت به مقاله ی مربوط به ایالات متحده امریکا در رده ی نهم قرار گرفته است. مقاله ی مربوط به بیت کوین ۱ میلیون بیش از فیلم Wonder Woman و ۲٫۶ میلیون بیش از مقاله ی دواین جانسون یا همان The Rock (بازیگر و کشتی کچ کار امریکایی) در سال ۲۰۱۷ بازدید داشته است.

10 مقاله ی پربازدید ویکی پدیا در سال 2017

۱۰ مقاله ی پربازدید ویکی پدیا در سال ۲۰۱۷

ویرایشگر ارشد ویکی پدیا JFG، در نوشته ای طنز و البته شاعرانه بیان کرده است که بیت کوین به عنوان چیزی بسیار نامحسوس و غیرقابل لمس توصیف می شود، اما باز هم از سرمایه گذاری در سهام تسلا بهتر می باشد!

او در نوشته ای شعر مانند می نویسد(برگردان به فارسی این متن شعر گونه کار ساده ای نبود!!!):

“برای دوستانی که هنوز از این ارز دیجیتال نو ظهور چیز زیادی نمی دانند می نویسم، بیت کوین به خوبی طلا، درخشان تر از سرب و زیباتر از گل لاله است، در معادن عمیق از آن نگهداری می شود و محرک جنون انسان هاست.

طلا ماجراجویان را ثروتمند کرده و بیت کوین احمق ها را به جبران آن در دست گرفته. شما شاید به درون استخری از طلا شیرجه بزنید، اما همه ی آن را در هنگام جنگ از دست بدهید. به طور عجیبی، شما می توانید امروز طلا بخرید و تا زمانی که نوه ی شما آن را تبدیل به پول کند آن را فراموش کنید. “آینده ی پولی” که بسیار ترویج می شد تبدیل به غیرقابل لمس ترین دارایی کل دوران شد، در حالی که ثابت شده به عنوان یک وسیله ی پرداخت بسیار نامناسب است! با همه ی این اوصاف، حداقل در سال ۲۰۱۷ بیت کوین سرمایه گذاری بهتری نسبت به سهام تسلا است!”

ارزهای دیجیتال دیگری که در دنیا مطرح شده اند، به نظر می رسد که هنوز هم از نظر معروفیت در بین مردم فاصله ی زیادی با بیت کوین داشته باشند. حداقل در ویکی پدیا در لیست ۵۰ مقاله ی پربازدید ۲۰۱۷ هیچ اسمی از ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین دیده نمی شود.

اما، در لیست ۵۰۰۰ مقاله ی برتر هفته ی گذشته، ۴ مقاله مربوط به ارز دیجیتال به چشم می خورد: (Bitcoin (354)، Blockchain (312)، Cryptocurrency (1273 و (Ethereum (۳۷۱۰.

این روزها مردم در اینترنت کلمه ی blockchain را بیش تر از Bitcoin جستجو می کنند که این مساله نشان می دهد مردم عمیق تر از گذشته به مطالعه و درک دنیای ارز دیجیتال و تکنولوژی حاکم بر آن علاقه مند شده اند. حالا، چه کسی می تواند ادعا کند که بیت کوین در حال ورود به فرهنگ عامه ی مردم نیست؟!

منبع: thenextweb.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا