دانستنی‌های سلامتی

رژیم شیر: برای کاهش وزن در چهار هفته رژیم لاغری شیر بگیرید!

رژیم شیر و کاهش وزن در چهار هفته با رژیم لاغری شیر

اخیرا بسیاری در مورد رژیم شیر و تاثیر آن در کاهش وزن صحبت می ‌کنند، اما قبل از هر گونه تعهد به یک رژیم ‌غذایی جدید وغیرمعمول آگاهی از فواید و مضرات آن اهمیت دارد.

۱+

اخیرا بسیاری در مورد رژیم شیر و تاثیر آن در کاهش وزن صحبت می ‌کنند، اما قبل از هر گونه تعهد به یک رژیم ‌غذایی جدید و غیر معمول آگاهی از فواید و مضرات آن اهمیت دارد. در ادامه با نت نوشت همراه باشید تا هر آنچه که راجع به رژیم لاغری شیر باید بدانید را برای شما بگوییم.

بیشتر بخوانید: رژیم لیمو چیست و چگونه به کاهش وزن و لاغری کمک می کند؟

رژیم شیر چیست؟

رژیم لاغری شیر می ‌تواند شکل های مختلفی داشته باشد اما در اصل همه ‌ آن ‌ها رژیمی است که  برای مدت طولانی، چند روز یا چند ماه  تنها شیر مصرف می شود و فاقد هرگونه ماده غذایی دیگر است. در برخی موارد، رژیم شیر شامل نوشیدن تنها ۴ پیمانه شیر درطول روز و تقریبا معادل هزار کالری است. با توجه به این که کالری دریافتی روزانه باید حداقل دو برابر این مقدار باشد، واضح است که رژیم شیر بسیار افراطی است. هدف نهایی بیشتر ‌افراد پایبند به این رژیم، کاهش وزن است. اما ارتقا سایر ابعاد سلامت نیز از این راه ممکن است. مقادیر بالای ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر فعال موجود در شیر می‌ تواند در ارتقا سلامت افرادی که نمی ‌خواهند به طور کامل منابع غذایی دیگر را کنار بگذارند، تاثیر به سزایی دارد.

بیشتر بخوانید: میزان کلسیم موجود در یک لیوان شیر چقدر است؟

رژیم شیر چگونه عمل می ‌کند؟

اگر تصمیم دارید رژیم لاغری شیر را شروع کنید، بهتر است بدانید بیشتر متخصصان حذف کامل سایر مواد غذایی را پیشنهاد نمی ‌کنند. کاهش چشم ‌گیر کالری دریافتی روزانه شاید باعث کاهش وزن سریع شود اما ممکن است برای سلامتی شما خطرناک بوده و منجر به کمبود برخی عناصر و فقدان فیبر شود. در عوض، شکل آسان ‌تری از رژیم شیر شامل نوشیدن دو الی سه لیوان شیر در طول روز همراه با یک رژیم سبک و با دقت بررسی شده است.

شیر منبع غنی کلسیم است به طوری که حدود سی درصد از نیاز روزانه ‌شما به این ماده معدنی در یک ‌لیوان شیر یافت می ‌شود. کلسیم باعث افزایش سوخت و ساز شده و اسید لینولئیک کونژوگه شده موجود در چربی شیر می‌ تواند به ارتقا سلامت قلب شما کمک کند. هنگامی که افزایش مصرف شیر همراه با ورزش مداوم و غذای سبک و سالم باشد، گزارش‌ها حاکی از نتیجه گرفتن سریع افراد است. به هر حال، پیش از شروع رژیم شیر باید با پزشک خود در مورد هرگونه ریسک احتمالی صحبت کنید چرا که ایجاد یک تغییر وسیع در میزان کالری یا ماده غذایی دریافتی می‌تواند خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید: خواص شیر بادام : شیر پرخاصیت و مقدس قرون وسطی را امتحان کنید

رژیم لاغری شیر در ۴ هفته

رژیم شیر برای لاغری و کاهش وزن در چهار هفته

رژیم شیر و کاهش وزن در چهار هفته

همان گونه که گفته شد، عده‌ای برای چربی سوزی ، یک رژیم چند روزه ‌شیر وعده‌ای برای تاثیرات طولانی آن را بخش منظمی از زندگی خود می ‌سازند. اگر از رژیم لاغری شیر را برای کاهش وزن استفاده می‌کنید، شما را از قند تصفیه شده دور و بسیاری از عناصر مورد نیاز تان را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری carb backloading چیست؟ در این رژیم شب ها غذا بخورید!

هفته اول رژیم شیر

روزانه ۴ لیوان شیر بدون چربی را در کنار سبزیجات، ماهی سالمون و تن و صبحانه ‌‌غلات بنوشید. از گوشت قرمز پرهیز و مرکبات و آبمیوه را به وعده های خود اضافه کنید.

هفته ‌دوم رژیم شیر

روزانه سه لیوان شیر بدون چربی و یک لیوان چای سبز بنوشید. مصرف دانه ها و آجیل خود را افزایش دهید. می‌توانید به وعده شام خود سوپ مرغ نیز بیفزایید. کماکان ماهی در کنار سبزیجات و  منابع فیبری، منبع عمده ‌پروتئین شماست.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای چیست؟ چالش ۳۰ روزه برای لاغری و کاهش وزن – مقدمه

هفته ‌سوم رژیم شیر

روزانه سه لیوان شیر گرم بدون چربی را با زردچوبه یا دارچین مخلوط کرده و بنوشید. حواستان باشد که طی این هفته رژیم لاغری شیر ، در کنار سبزیجات آب پز، غلات و دانه‌ی زیادی مصرف کنید. می‌ توانید مرغ هم مصرف کنید اما هم ‌چنان از مصرف گوشت قرمز بپرهیزید.

بیشتر بخوانید: با خواص شیر اسب آشنا شوید!

هفته چهارم رژیم شیر

روزانه دو لیوان شیر گرم بدون چربی، در کنار سبزیجات با فیبر بالا و ماهی‌های پر چرب نظیر سالومون بنوشید. مصرف میوه همراه با جو دوسر و دانه‌هایی با سدیم پایین نیز در رژیم شیر ، توصیه می‌شود.

به یاد داشته باشید که هر لیوان شیر تقریباً ۱۴۰ کالری دارد. کاهش وزن به کسر کالری یعنی کالری سوزانده شده از کالری دریافتی بیشتر باشد نیازمند است. همچنین ورزش سالم و یک رژیم متعادل بدون کمبود مواد غذایی نیز نکته مهمی است.

بیشتر بخوانید: رژیم سرکه سیب برای لاغری و کاهش وزن چگونه است؟

منبع : www.organicfacts.net

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا